Víkend ano.2217 píše: BuĎ klidnej, MO 17 nevypravuje.
Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 66
- Registrován: 08.8.2007 18:58
- Bydliště: Praha - v noci 504, 510
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
- 2217
- Uživatel
- Příspěvky: 746
- Registrován: 16.11.2006 23:16
- Bydliště: kousíček od Národní Třídy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
BuĎ klidnej, MO 17 nevypravuje.Tonda Ježek píše:Od středy 16. 4. nesmí vozy 14T být vypravovány na linku č. 17, kvůli průjezdu okolo Národní divadla (průjezd způsobuje silné otřesy v garážích či co...).
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Ale no tak Bez zámku není jen na Čechově mostě. Na tom Štefánikově je snížená skříň a vešly se do ní i táhla kontrolních zámků. Elektromagnetický přestavník na Čechově mostě na ně neměl místo. Když jsem viděl, fotky mám, pocit, že je doprovázel komentář o tom, že na štefánikově mostě se zkouší ta hydraulika. Ale nechci blafovat....syverin píše:Mám dojem, že na štefánikově mostě je "obyčejný" elektromagnetický, který ale kvůli prostorovým poměrům nemá zámek. Poslední elektrohydraulický přestavník byl podle mých informací odstraněn někdy v 2. polovině 90. let z křižovatky Želivského od Strojimportu. Výhybky byly takto rozebrané v některém dávném čísle DP-kontaktu, doma se kouknu.
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Od středy 16. 4. nesmí vozy 14T být vypravovány na linku č. 17, kvůli průjezdu okolo Národní divadla (průjezd způsobuje silné otřesy v garážích či co...).
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Mám dojem, že na štefánikově mostě je "obyčejný" elektromagnetický, který ale kvůli prostorovým poměrům nemá zámek. Poslední elektrohydraulický přestavník byl podle mých informací odstraněn někdy v 2. polovině 90. let z křižovatky Želivského od Strojimportu. Výhybky byly takto rozebrané v některém dávném čísle DP-kontaktu, doma se kouknu.
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Mám pocit (snad mne poučenější opraví), že v Praze je tenhle typ přestavníku jen na Štefánikově mostě, neb - s ohledem na mostovku - se využilo jeho velké výhody spočívající v menších rozměrech.Oskar píše:Výhody nevím, ale mají jednu zásadní nevýhodu: Nedají se napájet stejnosměrným trolejovým napětím 600 V, takže jejich budování na trati by znamenalo dodatečné instalace přípojek nn 3x400V...
Alě někde u vozoven se snad používají... Teď nevím.
Re: Tramvajové tratě
Výhody nevím, ale mají jednu zásadní nevýhodu: Nedají se napájet stejnosměrným trolejovým napětím 600 V, takže jejich budování na trati by znamenalo dodatečné instalace přípojek nn 3x400V...pterodaktyl píše:A ještě bych měl dotaz k přestavníkům výhybek-používají se i elektrohydraulické přestavníky? V čem jsou jejich výhody oproti elektromagnetickým?
Díky!
Alě někde u vozoven se snad používají... Teď nevím.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 23
- Registrován: 09.3.2008 20:44
- Bydliště: kraj Vysočina
Re: Tramvajové tratě
Můžu se zeptat, jaká je asi životnost dřevěných pražců na TT?Tlumí dřevěné pražce lépe rázy a chvění?Proč se vlastně pražce zalévají betonem-kvůli tomu, aby se nepropadala obrusná vrstva(dlažba, asfalt) či aby se nemuselo podbíjet?
A ještě bych měl dotaz k přestavníkům výhybek-používají se i elektrohydraulické přestavníky? V čem jsou jejich výhody oproti elektromagnetickým?
Díky!
A ještě bych měl dotaz k přestavníkům výhybek-používají se i elektrohydraulické přestavníky? V čem jsou jejich výhody oproti elektromagnetickým?
Díky!
Re: Tramvajové tratě
Koukám, že by si ten článek zasloužil aktualizaci, až bude časMOp píše:...Povrch prostoru výhybky do smyčky Vápenka tvoří žulové dlažební kostky...
...Navazující část tratě od křižovatky Vápenka ke křižovatce Ohrada je vybudován metodou velkoplošných panelů BKV...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
No to jsem ale mamlas, že jsem se na PrTky nepodíval rovnou... ...pardón
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
V roce 2000 kompletně zrekonstruovaný následující úsek ke smyčce Vápenka je klasické konstrukce kolejnic na příčných pražcích, povrch tvoří zádlažbové panely. Zhruba osmdesátimetrový úsek v prostoru zastávky Vápenka do centra (kterému se rekonstrukce v roce 2000 vyhnula) je také klasické konstrukce, jeho kryt však tvoří asfaltový koberec. Povrch prostoru výhybky do smyčky Vápenka tvoří žulové dlažební kostky, stejně jako u křižovatky Vápenka. Navazující část tratě od křižovatky Vápenka ke křižovatce Ohrada je vybudován metodou velkoplošných panelů BKV.Co Pražské tramvaje píší? píše:http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041595
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Jsem dneska hodil oko na Spojovací, Vápenku a vozovnu. A je to tam po výluce moc pěkný..ten nový vjezd a smyčka jsou (jak tu někdo říkal) šmakózní . Jenom k tomu pokračování ke Spojovací bych měl dotaz: Svršek sice je kryt panely, ale nevypadají jako BKV. Jedná se tedy o klasiku pouze krytou panelovými prefabrikáty
- Jan
- Uživatel
- Příspěvky: 100
- Registrován: 03.2.2004 16:01
- Bydliště: Hodkovičky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Když jsem tam byl v první den výluky, byly určitě rovněKarosák píše:Dnes jsem se byl také soukromně rozloučit s Orionkou, ale všiml jsem si, že jazyky byly hozené DO Orionky. Jak se to mohlo stát, když poslední jízdou odjely vozy směrem na Floru? Je v tom nějaký fígl, nebo si to tam šel někdo ještě z nostalgie přehodit
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Dnes jsem se byl také soukromně rozloučit s Orionkou, ale všiml jsem si, že jazyky byly hozené DO Orionky. Jak se to mohlo stát, když poslední jízdou odjely vozy směrem na Floru? Je v tom nějaký fígl, nebo si to tam šel někdo ještě z nostalgie přehodit
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Tramvajové tratě
MF: Taky díky za osvětu, principielně jsem si to myslel, ale nevěděl jsem, jak to kolegovi hezky popsat, a tak jsem radši držel pysk.