Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MOp

Příspěvek od MOp » 06.9.2006 9:47

Je velice hezké, když se hádají anonymové... Já se tedy ztrácím, kdo je kdo.. :-D

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 06.9.2006 9:08

Anonymous píše:Vypadala jako každá jiná křižovatka v Praze.Štěrk,pražce,drážní upevnˇovadla ,písek,dlažba 8-)
Tak to jo, já jen, že mohla být na boso, pražce mohly být dřevěné, železobetonové, mohla ležet na panelech vúis (i když ty v roce 48 nebyly), betonové desce atd., atd. A zesměšňovat někoho, kdo z fotky pouhé kolejové konstrukce toto nepozná. Pokud máš takové znalosti z konstrukce tratí, měl by ses určitě ozvat adminům pražských tramvají, vím, že nějakého konzultanta shání

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 05.9.2006 16:12

Anonymous píše:No, tak smekám kloubouk, když je někdo schopen z fotky velké hvězdy na letišti v Rustonce, která visí ve vozovně Střešovice usoudit, jaké konstrukce byla křižovatka na Těšnově (zda kolejnice ležely na boso či nikoliv), zda se měnila během té "noční" výluky jen část nebo celá křižovatka, zda ta hvězda na fotce je původní křižovatkou z roku 1948 připravenou k instalaci či zda je to nějaká novější. Absolut se totiž neptal na to, jak křžižovatka vypadala, ale na to, jaké konstrukce byl spodek, a to ani já z té fotky nepoznám.
Vypadala jako každá jiná křižovatka v Praze.Štěrk,pražce,drážní upevnˇovadla ,písek,dlažba 8-)

DJ LA DÉFENSE

Re: Rekonstrukce

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 05.9.2006 12:38

K-M píše:Ono asi bude nějaké výběrové řízení kde cena bude mít 90% váhu, že. A tajemství je rozluštěno.
Jistě, jenže SKANSKA je celkem drahá firma, tajemství je v tom, že asi neni zrovna hodně firem, které jsou schopny takovéto rekonstrukce provádět. Další otázka, jak probíhá soutěž o výběrovém řízení...
Každopádně zde bylo celkem nesmyslně poškozeno jméno vyhlášené firmy. Chyba je na straně DP, jako už většinou... :lol:

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 05.9.2006 12:35

Anonymous píše:(...)A jěště bych se vrátil k tomu Těšnovu.Je vidět že moc neznáš historii některých kolejových uzlů a moc nenavštěvuješ muzeum MHD ve ŠTŘEŠOVICÍCH,protože tam visí obrázek na zdi této kolejové konstrukce na Letišti v Rustonce.Zdraví tě DPmPET 8-)
No, tak smekám kloubouk, když je někdo schopen z fotky velké hvězdy na letišti v Rustonce, která visí ve vozovně Střešovice usoudit, jaké konstrukce byla křižovatka na Těšnově (zda kolejnice ležely na boso či nikoliv), zda se měnila během té "noční" výluky jen část nebo celá křižovatka, zda ta hvězda na fotce je původní křižovatkou z roku 1948 připravenou k instalaci či zda je to nějaká novější. Absolut se totiž neptal na to, jak křžižovatka vypadala, ale na to, jaké konstrukce byl spodek, a to ani já z té fotky nepoznám.

DPmPET

Re: Rekonstrukce

Příspěvek od DPmPET » 05.9.2006 12:17

DJ LA DÉFENSE píše:Evidentně neznáš problematiku. Nebudu to řešit, ale SKANSKA udělala podstatnou chybu a to, že když už měla vše nasmlouvané, jak pracovníky, stroje atd., tak měla DP poslat do p*rdele s tím, že to chtějí otevřít o týden dřív(stejně se tak dělo, jen proto, aby mohli zavřít vrchol na Želivárně, přes zavřenou Ohradu jsem jel ixrát a problém s dopravou aut tam nebyl, snad až na jednu vyjimku, kdy jsem hned na začátku čekal v náhradní socce X19, nicméně za ten měsíc a tři čtvrtě se to řidiči naučili, že je lepší volit i jiné trasy a problém nebyl) takže vrátím se k problému, SKANSKA měla napálit přinejmenším pokutu DP, za nedodržení smlouvy.
P.S. A pakliže SKANSKA je tak strašná, tak proč si ji DP najímá i nadále. A vůbec proč si ji vůbec nadále najímají skoro všichni??? :wink:
Já tu problematiku rekonstrukcí znám a znám jí velice dobře.Pokavadˇ se vyhlašuje výběrové řízení na nějakou rekonstrukci tak jsou tam dané nějaké podmínky a ty si tu diktuje investor(DP) a hlavně takové velké firmy jako SKANSKA a METROSTAV tak si jěště nafakturují vícepráce,což má taky neblahé prodražení stavby nebo prováděné rekonstrukce což bylo zveřejněno v reportáži TV NOVA.Nebudem to už tady nějak rozvádět .Zdraví DPmPET 8-)

Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník » 05.9.2006 12:04

Absolut píše:Dobrý večer, tady to tedy žije:-)

S dovolením několik poznámek. Nejprve na obhajobu firmy SKANSKA. Byla zde totiž na pošpinění Skansky zmíněna Vápenka, kterou ovšem stavěl HansWendel a vozovna Pankrác, kterou stavěly Stavby silnic a železnic. Takže tedy pánové malinko klidněte hormony. Je všespásným českým názorem házet všechno na jednoho, ale tohle je fakt příliš. Nechci žádnou z jmenovaných firem vyvyšovat a dělat z ní andílka, všichni ve světě peněz se snažíme něco ošulit - jen prosím přítomné šotoušstvo o rovný metr pro všechny.

Broušení kolejí v křižovatce je normální věc ve chvíli, kdy se objeví nějaká vada. Že zrovna Vápenky je plný FŽ z ní nedělá nic tak extra významného. Kromě toho v tomto ohledu by bylo vhodné se také porozhlédnout po kvalitě dodaného výrobku, tedy kolejnic. Potom je také dobré se porozhlédnout po tom, kdo a jakým způsobem ty kolejnice svařuje. V neposlední řadě může být i nějaká chyba v projektu, i když to už se v posledních letech díky výpočetní technice většinou včas odhalí. Čili všude může být nějaký zakopaný pes, je mnoho faktorů. Možná, že zrovna tady byla na vině stavba, možná ne - tohle Vám prostě na fóru napráskat nehodlám, jen si uvědomte, že není všechno černobílé...

Ad DPmPET: Ano, také bych takovou stavbu nepřebral. Naštěstí jsem šotouš a pracující veřejnost ne nějaká zodpovědná osoba.

Ad DPMPet další příspěvek: Ano, vrchní stavba má na výměnu křižovatky 1 měsíc - ale nedělá přeložky kanalizace, nedělá zastávky, nedělá nové chráničky pro inženýrské sítě, nedělá nové trolejové vedení - tohle si uvědomte, v tom je rozdíl. Křižovatka se dá stihnout za měsíc. Stejně tak se dá i jenom vyměnit kolejnice za týden. Jde jen o to, co chcete udělat a za kolik peněz a taky jak dlouho vám to vydrží. Nic víc. Nic míň.

Ad DPmPET potřetí: Velká hvězda na Těšnově se měnila za noc? Pamatujete to? Nechcete mi o tom napsat víc? Třeba kdy a jak? Předpokládám, že šlo jen o výměnu "železo za železo"... bylo to na boso? Na dřevě? Vůbec si nemůžu vzpomenout, co tam bylo v roce 2002 pod křižovatkou a stejně to asi nebylo origoš z doby hvězdy. Můžete použít SZ nebo mail absolutsotous(zavináč)centrum.cz
Pokavadˇ vím tak Vrchní stavba je součástí JPT-Dopravní cesta.Takže pod to spadá Vrchní vedení a jěště Měnírny.Při výlukách kdy se používá povrchový přejezd tak se podle potřeby zřizujou stanice z panelů .Je tosice stanice prvizorní ale je.Tak bych byl docela rád kdyby sis pro příště si to trošičku upřesnil.A jěště bych se vrátil k tomu Těšnovu.Je vidět že moc neznáš historii některých kolejových uzlů a moc nenavštěvuješ muzeum MHD ve ŠTŘEŠOVICÍCH,protože tam visí obrázek na zdi této kolejové konstrukce na Letišti v Rustonce.Zdraví tě DPmPET 8-)

K-M

Re: Rekonstrukce

Příspěvek od K-M » 05.9.2006 11:48

DJ LA DÉFENSE píše:P.S. A pakliže SKANSKA je tak strašná, tak proč si ji DP najímá i nadále. A vůbec proč si ji vůbec nadále najímají skoro všichni??? :wink:
Ono asi bude nějaké výběrové řízení kde cena bude mít 90% váhu, že. A tajemství je rozluštěno.

DJ LA DÉFENSE

Re: Rekonstrukce

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 05.9.2006 0:26

DPmPET píše:Nevím ale když takováhle renomovaná firma jako SKANSKA dostane takovouhle zakázku tak to musí udělat včetně povrchů(Dlažba+litý asfalt)a za tu zakázku taky musí ručit.Na jednu stranu když tam musí jezdit denně pohotovost vrchní stavba DP Praha a čistit za provozu vyfoukaný materiál od dlaždických firem a jěště po nich předlaždˇovat tak je to hodně ale hodně smutný a je vidět jak to vypadá u DP ,protože osobně bych takovouhle stavbu osobně nepřebral a ani nechsválil do provozu z důvodu nedodělků.Z pozdravem DPmPET 8-)
Evidentně neznáš problematiku. Nebudu to řešit, ale SKANSKA udělala podstatnou chybu a to, že když už měla vše nasmlouvané, jak pracovníky, stroje atd., tak měla DP poslat do p*rdele s tím, že to chtějí otevřít o týden dřív(stejně se tak dělo, jen proto, aby mohli zavřít vrchol na Želivárně, přes zavřenou Ohradu jsem jel ixrát a problém s dopravou aut tam nebyl, snad až na jednu vyjimku, kdy jsem hned na začátku čekal v náhradní socce X19, nicméně za ten měsíc a tři čtvrtě se to řidiči naučili, že je lepší volit i jiné trasy a problém nebyl) takže vrátím se k problému, SKANSKA měla napálit přinejmenším pokutu DP, za nedodržení smlouvy.
P.S. A pakliže SKANSKA je tak strašná, tak proč si ji DP najímá i nadále. A vůbec proč si ji vůbec nadále najímají skoro všichni??? :wink:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 04.9.2006 23:20

Jasně, ale on je programátor a jezdil třebas na 9 a to už byla ucpaná Michelská. Jinak z Modřan bylo nejlibobější právě dojíždění a-153 / a-190 na podzim a na jaře, ráno mráz, odpoledne nacpaný bus, nedýchatelno a ikarus se do kopce tak plazil...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 04.9.2006 23:03

Absolut píše:Můj kamarád dojížděl denně do práce busem 139 z Modřan do Malešic a nepřál bych Vám slyšet ty nadávky.
139 až na Želvu, to je brnkačka, ale co teprve Modřany-Malešice ve 190+C+A+11, 153+B+C+11 nebo 165+212 za časů housenek v lednovém mrazivém ránu to byla taková lahůdka, že sem do kolbenu přijel kolikrát až na sváču... Jenže dneska už si to místní moc nedokážou vybavit a nadávaj jak ty tramvaje jezděj blbě, když je někde 10 minut díra.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 04.9.2006 22:44

Ad "Názor k tramvajím" - jako názor beru. Ale víte, ono vždycky sejde na tom, v jaké oblasti města pravidelně cestujete a co snáší Váš žaludek / mozek / jiný orgán. Můj kamarád dojížděl denně do práce busem 139 z Modřan do Malešic a nepřál bych Vám slyšet ty nadávky. Kámoška zase bydlí na Barrandově a pracuje na Hůrce a hodnotí tramvaj lépe než metro - protože m-B je plné a ranní d-13 obvykle zas tak moc ne. Kromě toho ona si pamatuje ježdění a-126/128. Ale nijak Vám Váš názor neberu, kupte si auto, zlepšení tramvají je otázka více než jedné pětiletky

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 04.9.2006 22:20

Dobrý večer, tady to tedy žije:-)

S dovolením několik poznámek. Nejprve na obhajobu firmy SKANSKA. Byla zde totiž na pošpinění Skansky zmíněna Vápenka, kterou ovšem stavěl HansWendel a vozovna Pankrác, kterou stavěly Stavby silnic a železnic. Takže tedy pánové malinko klidněte hormony. Je všespásným českým názorem házet všechno na jednoho, ale tohle je fakt příliš. Nechci žádnou z jmenovaných firem vyvyšovat a dělat z ní andílka, všichni ve světě peněz se snažíme něco ošulit - jen prosím přítomné šotoušstvo o rovný metr pro všechny.

Broušení kolejí v křižovatce je normální věc ve chvíli, kdy se objeví nějaká vada. Že zrovna Vápenky je plný FŽ z ní nedělá nic tak extra významného. Kromě toho v tomto ohledu by bylo vhodné se také porozhlédnout po kvalitě dodaného výrobku, tedy kolejnic. Potom je také dobré se porozhlédnout po tom, kdo a jakým způsobem ty kolejnice svařuje. V neposlední řadě může být i nějaká chyba v projektu, i když to už se v posledních letech díky výpočetní technice většinou včas odhalí. Čili všude může být nějaký zakopaný pes, je mnoho faktorů. Možná, že zrovna tady byla na vině stavba, možná ne - tohle Vám prostě na fóru napráskat nehodlám, jen si uvědomte, že není všechno černobílé...

Ad DPmPET: Ano, také bych takovou stavbu nepřebral. Naštěstí jsem šotouš a pracující veřejnost ne nějaká zodpovědná osoba.

Ad DPMPet další příspěvek: Ano, vrchní stavba má na výměnu křižovatky 1 měsíc - ale nedělá přeložky kanalizace, nedělá zastávky, nedělá nové chráničky pro inženýrské sítě, nedělá nové trolejové vedení - tohle si uvědomte, v tom je rozdíl. Křižovatka se dá stihnout za měsíc. Stejně tak se dá i jenom vyměnit kolejnice za týden. Jde jen o to, co chcete udělat a za kolik peněz a taky jak dlouho vám to vydrží. Nic víc. Nic míň.

Ad DPmPET potřetí: Velká hvězda na Těšnově se měnila za noc? Pamatujete to? Nechcete mi o tom napsat víc? Třeba kdy a jak? Předpokládám, že šlo jen o výměnu "železo za železo"... bylo to na boso? Na dřevě? Vůbec si nemůžu vzpomenout, co tam bylo v roce 2002 pod křižovatkou a stejně to asi nebylo origoš z doby hvězdy. Můžete použít SZ nebo mail absolutsotous(zavináč)centrum.cz

DPmPET

Rekonstrukce tramavjových křižovatek

Příspěvek od DPmPET » 04.9.2006 18:58

Jěště z druhé stránky.Nevím ale Vrchní stavba DP Praha má na takovouhle rekonstrukci 1 měsíc a to jěště z provozem individuální dopravy z menším omezením.SKANSKA nebo HansWendel na to potřebuje min 2 měsíce ,bez provozu individuální dopravy a jěště to dodělává za provozu.Nevím kdy jsou ty časy kdy Vrchní stavba DP Praha vyměnila za noc takzvaně velkou hvězdu na křižovatce Těšnov.Nevím ale tyto firmy by měli mít stejné podmínky jako DP Vrchní stavba .Zdraví DPmPet 8-)

DPmPET

Rekonstrukce

Příspěvek od DPmPET » 04.9.2006 18:44

Nevím ale když takováhle renomovaná firma jako SKANSKA dostane takovouhle zakázku tak to musí udělat včetně povrchů(Dlažba+litý asfalt)a za tu zakázku taky musí ručit.Na jednu stranu když tam musí jezdit denně pohotovost vrchní stavba DP Praha a čistit za provozu vyfoukaný materiál od dlaždických firem a jěště po nich předlaždˇovat tak je to hodně ale hodně smutný a je vidět jak to vypadá u DP ,protože osobně bych takovouhle stavbu osobně nepřebral a ani nechsválil do provozu z důvodu nedodělků.Z pozdravem DPmPET 8-)

Odpovědět