Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Ano, má pravdu ten chlapec
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Co jsem tak koukal, řekl bych že to je jeden kus.Karosák píše:... je na navazující kolej normálně navařen (není-li to dokonce jeden kus)...
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
(to je krásná terminologie, blokování blokové výhybky do blokové smyčky...)
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Ano, za noc Vrchní zvládají výměnu výhybky, a za to dávám každopádně .
Dále si dovolím komentář k problému zpoza panelu+co jsem pochytil informace od JDCT, tedy neručím za správnost níže uvedeného:
Výhybky s pružnými výměnnými jazyky-jazyk je v kořeni ke konstrukci výhybky přišroubován 6 šrouby, ale za touto přírubou ještě pokračuje směrem od hrotů kus jazyka (3-5 cm ?), který ale není o nic opírán, je ve vzduchu-pouze přečnívá ono upevnění, na konci je šikmo seříznut a přechází na pokračující normální kolejnici. Právě v místě tohoto šikmého přechodu (samozřejmě lepší, než normální příčná spára) dochází k dynamickým rázům při průjezdu kol a místo se "vymlátí" jako klasická dilatace, ale situace je o to horší, že část, na kterou kolo přejíždí-dopadá, není nijak podepřena. (Toto sešikmení samozřejmě může prasknout, či se vyštípnout, jako šikmá dilatace-to už je pak myslím nesjízdný prů*er.) Proto více trpí právě sjezdovky. Narozdíl od rozjezdové výhybky, kde jede kolo nejprve po jazyku a poté přejíždí-dopadá na navazující kolejnici, tedy přečnívající kus kořene tak netrpí. Kromě prasknutí konce jazyka, což podle mě není tak časté, se prostě jen přechod rozmlátí, nebo se díky rázům vyklepe příruba se šrouby. To na vyvěšení návěsti POMALU bohatě stačí a krásně to klape, jako třeba teď ta horní Palmovka V tom spočívá to "tikání", protože je jich poměrně hodně, a lze jen doufat, že se nerozsypou najednou.
A proto se používá i varinata "brod", tedy výhybky s pružnými nevýměnnými jazyky-ty řeší problém vymláceného spoje, neboť jazyk je zaprvé v kořeni zřejmě kompaktněji (nikoliv šrouby) spojen s konstrukcí výhybky. A zadruhé je na navazující kolej normálně navařen (není-li to dokonce jeden kus), tudíž zde není taková tendence k rázům a následnému vymlácení. Na přednášce bylo řečeno, že tyto výhybky se používají především tam, kde je pojížděn převážně jeden směr, nejlépe přímý. Ale asi tušíme, že to není koncepční řešení vady technologie (změny LV, nutnost zemních prací při opravách...) a tak se zkusily blokové výhybky. Jsou jich už dosti, namátkou třeba na Újezdě, Lazarské od Vodičkovy...
Výhybka není montovaná, ale vyfrézovaná do bloku a pružný jazyk, ať již výměnný, nebo ne, není nikde chatrně šroubován, ale je pro něj v bloku vyfrézováno uložení, takže celý kořen hezky leží a nemá se kam vymlacovat, ohýbat, ujíždět a dále za jazykem navíc pokračuje ještě výhybkový blok a teprvně na něj je navařena kolejnice. To by mohlo sklidit větší úspěch, neboť celková konstrukce jeví se býti celkově bytelnější-právě taková je třeba výše zmiňovaná sjezdovka Hradčanská od Milady
Toto jsem vydumal na ranním kolečku 1424 a teď odborní a učení, račte souhlasit, nesouhlasit, doplňovat, opravovat, mazat...
Dále si dovolím komentář k problému zpoza panelu+co jsem pochytil informace od JDCT, tedy neručím za správnost níže uvedeného:
Výhybky s pružnými výměnnými jazyky-jazyk je v kořeni ke konstrukci výhybky přišroubován 6 šrouby, ale za touto přírubou ještě pokračuje směrem od hrotů kus jazyka (3-5 cm ?), který ale není o nic opírán, je ve vzduchu-pouze přečnívá ono upevnění, na konci je šikmo seříznut a přechází na pokračující normální kolejnici. Právě v místě tohoto šikmého přechodu (samozřejmě lepší, než normální příčná spára) dochází k dynamickým rázům při průjezdu kol a místo se "vymlátí" jako klasická dilatace, ale situace je o to horší, že část, na kterou kolo přejíždí-dopadá, není nijak podepřena. (Toto sešikmení samozřejmě může prasknout, či se vyštípnout, jako šikmá dilatace-to už je pak myslím nesjízdný prů*er.) Proto více trpí právě sjezdovky. Narozdíl od rozjezdové výhybky, kde jede kolo nejprve po jazyku a poté přejíždí-dopadá na navazující kolejnici, tedy přečnívající kus kořene tak netrpí. Kromě prasknutí konce jazyka, což podle mě není tak časté, se prostě jen přechod rozmlátí, nebo se díky rázům vyklepe příruba se šrouby. To na vyvěšení návěsti POMALU bohatě stačí a krásně to klape, jako třeba teď ta horní Palmovka V tom spočívá to "tikání", protože je jich poměrně hodně, a lze jen doufat, že se nerozsypou najednou.
A proto se používá i varinata "brod", tedy výhybky s pružnými nevýměnnými jazyky-ty řeší problém vymláceného spoje, neboť jazyk je zaprvé v kořeni zřejmě kompaktněji (nikoliv šrouby) spojen s konstrukcí výhybky. A zadruhé je na navazující kolej normálně navařen (není-li to dokonce jeden kus), tudíž zde není taková tendence k rázům a následnému vymlácení. Na přednášce bylo řečeno, že tyto výhybky se používají především tam, kde je pojížděn převážně jeden směr, nejlépe přímý. Ale asi tušíme, že to není koncepční řešení vady technologie (změny LV, nutnost zemních prací při opravách...) a tak se zkusily blokové výhybky. Jsou jich už dosti, namátkou třeba na Újezdě, Lazarské od Vodičkovy...
Výhybka není montovaná, ale vyfrézovaná do bloku a pružný jazyk, ať již výměnný, nebo ne, není nikde chatrně šroubován, ale je pro něj v bloku vyfrézováno uložení, takže celý kořen hezky leží a nemá se kam vymlacovat, ohýbat, ujíždět a dále za jazykem navíc pokračuje ještě výhybkový blok a teprvně na něj je navařena kolejnice. To by mohlo sklidit větší úspěch, neboť celková konstrukce jeví se býti celkově bytelnější-právě taková je třeba výše zmiňovaná sjezdovka Hradčanská od Milady
Toto jsem vydumal na ranním kolečku 1424 a teď odborní a učení, račte souhlasit, nesouhlasit, doplňovat, opravovat, mazat...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Jestli to byla stejná akce jako na Průběžné, tak se v 10 začne a ráno je hotovo. To bych neviděl jako problémBobik píše:Pozor - výměnné pružné jazyky. Původně "dobrá myšlenka", která se ale v praxi neosvědčila a od níž se upouští, neboť jak psal MM-M, praskaj v kořenu. Časovaná bomba je v tom, že jich ještě něco zbývá a neví se kdy se rozsypou.thriller2 píše:Pružné jazyky - časovaná bomba
Mohu se zeptat, co přesně mám pod tím chápat?
Takže se postupně mění za nevýměnné pružné jazyky, což se ovšem neobejde bez kopání a výluk.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Pozor - výměnné pružné jazyky. Původně "dobrá myšlenka", která se ale v praxi neosvědčila a od níž se upouští, neboť jak psal MM-M, praskaj v kořenu. Časovaná bomba je v tom, že jich ještě něco zbývá a neví se kdy se rozsypou.thriller2 píše:Pružné jazyky - časovaná bomba
Mohu se zeptat, co přesně mám pod tím chápat?
Takže se postupně mění za nevýměnné pružné jazyky, což se ovšem neobejde bez kopání a výluk.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Od toho jsou snad výměnné, aby se daly snadno vyměnit, ne? Bez kopání a výluk.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
T2: Jsem přesvědčen, že MOpovi šlo zejména o specifikaci "VÝMĚNNÉ pružné jazyky" - prostě jejich slabinou není pružnost hrotů, ale jejich uchycení u "kořene"!!!
Jinak ty myslíš, že v Praze máme vyhybky či jiné kolejové konstrukce od jiného výrobce než Pražské strojírny = dceřiné firmy DPP, aby se dala relevantně (vzhledem ke způsobu opotřebení - např. jiná šíře kol TRAM než v Ostravě ...) porovnávat jejich kvalita?
Jinak ty myslíš, že v Praze máme vyhybky či jiné kolejové konstrukce od jiného výrobce než Pražské strojírny = dceřiné firmy DPP, aby se dala relevantně (vzhledem ke způsobu opotřebení - např. jiná šíře kol TRAM než v Ostravě ...) porovnávat jejich kvalita?
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Pružné jazyky - časovaná bomba
Mohu se zeptat, co přesně mám pod tím chápat? Je vidět v poslední době nějaký větší problém s jazyky - zlomy nebo jiné vady? nebo se vyskytuje nějaký problém s přestavováním? nebo mám problém vidět v tom, že jazyky nejsou vyměnitelné ale svařované (nebo je to opačně)? A problém je jenom s výrobky Pražských strojíren nebo i u jiných výrobců?
Opět, děkuji předem za odpovědi:)
Mohu se zeptat, co přesně mám pod tím chápat? Je vidět v poslední době nějaký větší problém s jazyky - zlomy nebo jiné vady? nebo se vyskytuje nějaký problém s přestavováním? nebo mám problém vidět v tom, že jazyky nejsou vyměnitelné ale svařované (nebo je to opačně)? A problém je jenom s výrobky Pražských strojíren nebo i u jiných výrobců?
Opět, děkuji předem za odpovědi:)
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Tady si dovolím poznámku z terénu-pokud jde o tuto výhybku, tak ta je, co se týče stavu upevnění jazyků a jejich přechodové části naprosto fresh! Pokud tušíte problém pouze podle zvukového projevu výměny při průjezdu 1. podvozku vlaku ze směru do kterého nebyla výhybka přestavena, jedná se o klapání výhybkového mechanismu. Některé to dělají, vím, že sjezdova na Palmovce-dolní směr Balabenka se takto také ozývala. Jinak musím souhlasit, že dost pružných výhybek s výměnnými jazyky je časovaná bomba, něco jako tratě BKV, jen naštěstí v menším rozsahu a je výhoda, že máme šikovný borce výhybky zvládáme přes noc, ale chce to být ve střehuMOp píše:Výhybek je libových vícero, zejména veškeré výměnné pružné jazyky jsou taková malá časovaná bomba. Jedna taková tiká i na sjezdové výměně křižovatky Hradčanská směr Prašný most.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
jak se sype zastávka... http://www.youtube.com/watch?v=cy6JHE9ldXs
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Tak zrovna na zast. Apolinářská mě to vůbec nepobuřuje.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Nebo před porodnicí u Apolináře, kde se historická budova porodnice a prázdná plexizastávka esteticky velice zajímavě snoubí...
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Tak hlavně že je krásný a pravidelně umývaný přístřešek (i s výměnou reklam) ve zrušené autobusové zastávce Nový Hloubětín v Kolbenově ulici (u severní brány vozovny HL), která je v provozu jen při přerušení tramvajového provozu.pawel píše:smlouva prahy s jcdecaux je asi doopravdy nevýhodná, když čekárny nadále nejsou ani na vytížených a přitom dispozičně pro umístění čekárny vhodných zastávkách typu ND, mal. nám., muzeum, malovanka zc apod.
PROČ?