Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 01.5.2012 11:56

Filip8399: Já v tom měl chaos, kdo co dělal, a nestíhal jsem to sledovat. Když si to dělal DP sám, tak samozřejmě nelze nic reklamovat.
Když ale DP provádí takto "kvalitní" opravy, tak ať si nestěžuje, že má na opravy málo peněz. To se mohou stejná místa opravovat pořád dokola a nic z toho.

Filip8399
Uživatel
Příspěvky: 102
Registrován: 23.2.2012 21:33
Bydliště: V noci s dalekohledem je to jediná zastávka, kde je vidět na tubus metra, ale jede se tam 20minut

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Filip8399 » 29.4.2012 18:53

von Špilberk píše:Na KOMOKu ZC OR 20. Od opravy uběhlo asi 3/4 roku a oblouk je zcela zdevastován. Pokud na KOMOKu pracovala externí firma, tak by to chtělo reklamovat.
A já jsem si říkal jakto, že jsem si ve čtvrtek nedobrovlně přesedl na druhou stranu tramvaje, když je to docela nový. :D Jinak na PT je napsáno, že to měla na starosti Vrchní stavba DP, tak nevím jak to reklamaovat...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 29.4.2012 17:19

Na KOMOKu ZC OR 20. Od opravy uběhlo asi 3/4 roku a oblouk je zcela zdevastován. Pokud na KOMOKu pracovala externí firma, tak by to chtělo reklamovat.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MOp » 28.4.2012 19:16

A když vydržíš nějakou dobu (odhad cca 2 roky), bude o tom i něco na prtkách. Koncept článku se teprve vytváří..

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 28.4.2012 19:14

Filip8399 píše:A ještě malou otázečku. Jak je to s čísly (např. KGX 5) a co znamenají???? Dik :oops:
že tys ten článek nečetl?

Filip8399
Uživatel
Příspěvky: 102
Registrován: 23.2.2012 21:33
Bydliště: V noci s dalekohledem je to jediná zastávka, kde je vidět na tubus metra, ale jede se tam 20minut

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Filip8399 » 28.4.2012 19:10

A ještě malou otázečku. Jak je to s čísly (např. KGX 5) a co znamenají???? Dik :oops:

Filip8399
Uživatel
Příspěvky: 102
Registrován: 23.2.2012 21:33
Bydliště: V noci s dalekohledem je to jediná zastávka, kde je vidět na tubus metra, ale jede se tam 20minut

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Filip8399 » 28.4.2012 18:44

MOp píše:
Filip8399 píše:Mám jednu otázku. Co je to KGX???
Prefix volaciho znaku.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Volac%C3%AD_zna%C4%8Dka
Díky :)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MOp » 28.4.2012 17:50

Filip8399 píše:Mám jednu otázku. Co je to KGX???
Prefix volaciho znaku.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Volac%C3%AD_zna%C4%8Dka

Filip8399
Uživatel
Příspěvky: 102
Registrován: 23.2.2012 21:33
Bydliště: V noci s dalekohledem je to jediná zastávka, kde je vidět na tubus metra, ale jede se tam 20minut

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Filip8399 » 28.4.2012 17:38

Mám jednu otázku. Co je to KGX???

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 20.4.2012 5:58

Vnitřní oblouk se hnul. Je to vidět na kostkách u vnitřní kolejnice. Ale neputuje, řekl bych že ujel chvíli po rekonstrukci a od té doby drží (soudě dle mezer mezi polovypadanou dlažbou). Ujet mohl i z Milanem zmíněného důvodu, ovšem havarijní stav je hlavně na vnější a hlavně kvůli ožvýkanosti.
Nicméně mě uniká smysl těch brikulí co se tam dějou nějaké 3 měs před uzavřením. To by byl problém někde z křoví vytáhnout starší glajzy, naohýbat je a na tu chvíli je tam vrazit, klidně i s lašnama (styková kolej)? Vždyť je tam otevřený svršek a za noc se to mohlo vyměnit, noční výluka se tam beztak dělala. A na pořádnou opravu by byl klid a čas v létě, nemuselo se to složitě (a jistě nijak levně) flikovat.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 19.4.2012 18:20

Nejsem fundovaný, ale mám pocit, že jsi trochu mimo mísu. Havárie oblouků tam nespočívá v poruše geometrické polohy koleje, nýbrž extrémním opotřebením kolejiva, které nebylo průběžně navařováno ani přebrušováno (už jsem to jednou psal v Nehodách a MU), až v posledních týdnech došlo na "sjetí do mrtě" a deformaci hlav kolejnic. Je to tam podobné havárii oblouků ve Vodičkově-Vodičkova popraskala, zde je ožvýkáno. Tomu žádná dilatace nepomůže. Dokonce bych jako dobré viděl i to, že osa obou oblouků se viditelně nezměnila (krab by se se mnou možná hádal), tudíž oblouk je kotven dobře a neujíždí. Jen to "železo" vypadá jak z čokolády :?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.4.2012 1:31

Čekal jsem několik dní, jestli někdo fundovanější nevysvětlí připomínku:
9001 píše:Nechci moc rýpat. Ten oblouk je tam od 11/2009... To je normální, že ani ne za tři roky jde takhle do kytek?
Páč se tak nestalo zkusím zveřejnit mé laické vysvětlení:
Problémy s těmi 2,5 roku "starými" oblouky před obratištěm Nádr. Hostivař se daly čekat, protože poloměry obou jsou značně malé - určitě menší než kolem zastávky Pobřežní cesta, takže by to tam chtělo aplikovat nějakou účinnou dilataci. Asi nejlépe přesně tutéž co je od loňska právě přímo v zastávkách Pobřežní cesta = mezi dvěmi opačnými oblouky ze žlábkových kolejnic vloženo pár metrů kolejnic bezžlábkových umožňujících přibýváná/ubívání délky kolejnic bez působení vad na kolejnicích.
V Hostivaři to dosud aplikovat nebylo praktické - páč všechny tamní TT jsou žlábkové. Páč však letos v létě většina z nich bude předělána na bez žlábkové = zároveň s tím by se měla instalovat uvedená bezžlábková dilatace.

PS: Může někdo fundovanější alespoň okomentovat mé laické úvahy?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 18.4.2012 2:12

Dospěl jsem k jistým závěrům ohledně podoby TT:

PS: Pro rejpaly - záběry z videa pořízené kamerou ležící (a mnou při jízdě neobsluhovanou) za čelním sklem.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 19.4.2012 11:35, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Fořtík » 17.4.2012 19:54

romanek763 píše:čekám,že někdo doplní podrobnosti
Bude to v létě. 8-)

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od fricoolinek2 » 17.4.2012 19:54

Looki píše:
fricoolinek2 píše:Aha. No, zrovna ta čára je jako jedno velký přeškrtnutí pro ty nejlepší parcely. A tedy mi přijde dost šílený, že by jako taky z náspu skákali koloušci a jeleni.

A jaká je ta frekvence? Jako zase kvůli dvoum srnkám / týden zavrhnout takovéto krásné místo na bydlení pro desítky až stovky Pražanů mi přijde dost přehnané.
Tak ono jde spíš o to, že ve všech moderně myslících městech se dělají jakési zelené prstence kolem měst (zdaleka ne nepřekonaný koncept "zahradních měst" se prosazoval už desítky let nazpátek)a nezastavuje se vše co jde. Nejde srnky, jde celkově o různý ekosystémy.
Já tedy nevim, ale zrovna v Praze je přírody dost. Navíc, já se nikdy nebavil o tom, že by zástavba měla ustupovat lesnímu porostu. Jen polim či křovinám.

Odpovědět