Taky to pozoruji. Viděl bych to jako perfektního kandidáta na první tram zastávku na znamení. Jenže začínám pochybovat, že se tramvajových zastávek na znamení v Praze vůbec dožiju.Fořtík píše:Co jsem vypozoroval, tak poslední dobou získává tato zastávka své klienty…7080 píše:Spíš se změní charakter zastávky na zastávku "Na znamení" než aby ji zrušili. Sem tam tam občas někdo vystupuje
Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Tramvajové tratě
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2459
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Podle mých informací měla být zastávka ČSAD Smíchov zrušena již při zprovoznění TT na Barrandov. Ovšem vzhledem k tomu, že při stavbě onoho obchodně-kongresového centra (něco jako Palác Fénix) mělo dojít i úpravě Nádražní ulice, tak se DP nakonec rozhodl s odstraněním zastávky počkat. Jenže léta běží a investor si novou stavbu rozmyslel... takže současný stav je na mrtvém bodě a Nádražní tak zamrzla tak jak jeTonda Ježek píše:Místo Lihovaru je/bylo plánováno obchodně zábavní centrum, proto ta zastávka zůstala.pawel píše:osobně bych ji zrušil ihned, už i ten název vypovídá o jejím anachronním charakteru... náhradou zastávka pro vybrané busy (na znamení), i když vím, že moc místa na ní není.
podobně je podle mě škoda, že se vůbec stavila zastávka hlubočepy.
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Místo Lihovaru je/bylo plánováno obchodně zábavní centrum, proto ta zastávka zůstala.pawel píše:osobně bych ji zrušil ihned, už i ten název vypovídá o jejím anachronním charakteru... náhradou zastávka pro vybrané busy (na znamení), i když vím, že moc místa na ní není.
podobně je podle mě škoda, že se vůbec stavila zastávka hlubočepy.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Co jsem vypozoroval, tak poslední dobou získává tato zastávka své klienty - zejména ráno ve směru do města a odpoledne ve směru z města. A dále jsem vypozoroval, že tito zákazníci sem cestují proto, aby zde vyzvedli své plechové miláčky. Takže za sebe (a za 99% tranzitních cestujících) říkám, že ač mě ta zastávka leze krkem, tak je lepší tady přes den několikrát zastavit, než všechny ty, kteří zde s autem parkují poslat i s autem rovnou do města.7080 píše:Spíš se změní charakter zastávky na zastávku "Na znamení" než aby ji zrušili. Sem tam tam občas někdo vystupuje
Re: Tramvajové tratě
osobně bych ji zrušil ihned, už i ten název vypovídá o jejím anachronním charakteru... náhradou zastávka pro vybrané busy (na znamení), i když vím, že moc místa na ní není.
podobně je podle mě škoda, že se vůbec stavila zastávka hlubočepy.
podobně je podle mě škoda, že se vůbec stavila zastávka hlubočepy.
Re: Tramvajové tratě
Spíš se tam něco vedle postaví, čímž nabude smyslu.7080 píše:Spíš se změní charakter zastávky na zastávku "Na znamení" než aby ji zrušili. Sem tam tam občas někdo vystupujefricoolinek2 píše:Je šance, že by byla zrušena zastávka ČSAD Smíchov?
Re: Tramvajové tratě
Spíš se změní charakter zastávky na zastávku "Na znamení" než aby ji zrušili. Sem tam tam občas někdo vystupujefricoolinek2 píše:Je šance, že by byla zrušena zastávka ČSAD Smíchov?
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Je šance, že by byla zrušena zastávka ČSAD Smíchov?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 64
- Registrován: 15.11.2008 13:36
Re: Tramvajové tratě
Nevíte,jak to vypadá s plánovanou rekonstrukcí Plzeňské?Hnulo se tady něco?Jak dlouho to bude přibližně trvat?A jak to bude řešené s Vozovnou Motol?...díky za odpověď
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tramvajové tratě
ADD číslování kolejí vycházím-li z toho co se píše ve vozovém JŘ při jakýchkoli "nenormálnostech" čili projíždí-li vlak po jiné než pro tu danou linku "běžné" koleji, pak je v JŘ poznámka ve smyslu čísla. A číslováno je to od vnitřku. Tedy kolej nejvíc "uvnitř" má číslo 1, střední 2 a vnější 3. Zajímavé je, že u dvoukolejných smyček je vnitřní kolej označena číslem 1 a vnější číslem 3. A je jedno zda je smyčka jednosměrná nebo protisměrná.
Stejně tak bych řekl že v tramvajovém provozu se neřeší sudý nebo lichý směr/kolej, ale správný/nesprávný (na základě pravostranného provozu). A dle mě se tak řeší i která kolej je "hlavní" - tedy ta nejvíc vpravo, na základě pravidla pravé ruky.
Oprava - vzhledem k tomu že si pletu světové strany, tak tak plácám bludy. Dnes jsem si to zkontroloval a koukám že původně jsem to napsal obráceně. Takže opraveno
Stejně tak bych řekl že v tramvajovém provozu se neřeší sudý nebo lichý směr/kolej, ale správný/nesprávný (na základě pravostranného provozu). A dle mě se tak řeší i která kolej je "hlavní" - tedy ta nejvíc vpravo, na základě pravidla pravé ruky.
Oprava - vzhledem k tomu že si pletu světové strany, tak tak plácám bludy. Dnes jsem si to zkontroloval a koukám že původně jsem to napsal obráceně. Takže opraveno
Naposledy upravil(a) Bobik dne 10.5.2009 2:16, celkem upraveno 1 x.
- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Re: Tramvajové tratě
Jo, to právě vystihuje podivnost názvu "jednokolejná smyčka s předjízdnou kolejí". Kromě toho ten název jasně říká, že je tam nějaká "jedna" kolej, kterou já jsem si dovolil nazvat hlavní, a jiná kolej "předjízdná". A ani šotouši nejsou schopni dát dohromady, která je kteráKarotka píše:Představme si jednokolejnou smyčku bez rozvětvení - ve který okamžik proběhne změna směru jízdy z lichého na sudý? Nehledě na to, že dvoukolejná trať se tu zakončuje jednokolejnou smyčkou a přesto to krásně vychází
Jazykově srozumitelnější by se mi zdálo pojmenování "jednosměrná smyčka" a "obousměrná smyčka". To nic neříká o počtu kolejí, který může být různý a všechny koleje jsou zpravidla rovnocenného významu.
- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Re: Tramvajové tratě
Já být na místě Renaultu (prodejna a autoservis), nepouštěl bych na svůj pozemek konkurenční PoršataP_V píše: Při pohledu do katastru lze zjistit že předmětný pozemek patří tomu autoservisu vedle, patří mu však i pozemek pod tratí.
- jendelin.i
- Uživatel
- Příspěvky: 219
- Registrován: 22.9.2008 10:56
- Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)
Re: Tramvajové tratě
Děkuji ; Samotná zastávka by určitě parkovací stání nerušila. Jen jsem předpokládal, že kromě místa pro přecházení přes koleje u označníku (před obloukem), navazujícího na stávající přechod přes parkoviště a Ďáblickou, by se udělalo přecházení přes koleje a přechod přes parkoviště k zastávkám BUS i na opačném konci zastávky.P_V píše: To vůbec neni blbej nápad. Výstupní zastávka by parkovací místa nerušila, je tam trávník.
Re: Tramvajové tratě
Zrovna v Podbabě je dvojkolejná smyčka bez předjízdných kolejí (tramvaje se míjejí v protisměru). Jestli se vůbec nějak určuje, která kolej z dvojkolejné trati–smyčky je první a druhá netuším, ale vzhledem k tomu, že jsem přečetl tramvajáckých předpisů dost a nikde nic, tak se to asi neurčuje.Karosák píše:…Ale co třeba Podbaba…
Což se chápu tak, že ta, která se bude připojovat zprava jako poslední bude ta „nejvíce předjízdná“ , pak budou ty méně předjízdné, a hlavní kolej bude ta, která která k první sjezdové výhybce přijede zleva.Fořtík píše:Já bych řekl, že jediné měřítko toho, která kolej je hlavní, která první předjízdná a která druhá předjízdná atd. je přednost v jízdě mezi jednotlivými kolejemi - ve smyčkách platí přednost zprava.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě
Já bych řekl, že jediné měřítko toho, která kolej je hlavní, která první předjízdná a která druhá předjízdná atd. je přednost v jízdě mezi jednotlivými kolejemi - ve smyčkách platí přednost zprava.