Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Oskar » 11.5.2009 15:31

Fořtík píše:
7080 píše:Spíš se změní charakter zastávky na zastávku "Na znamení" než aby ji zrušili. Sem tam tam občas někdo vystupuje :D
Co jsem vypozoroval, tak poslední dobou získává tato zastávka své klienty…
Taky to pozoruji. Viděl bych to jako perfektního kandidáta na první tram zastávku na znamení. Jenže začínám pochybovat, že se tramvajových zastávek na znamení v Praze vůbec dožiju.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2459
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 4,5,12,20,94
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Proxy » 11.5.2009 12:45

Tonda Ježek píše:
pawel píše:osobně bych ji zrušil ihned, už i ten název vypovídá o jejím anachronním charakteru... náhradou zastávka pro vybrané busy (na znamení), i když vím, že moc místa na ní není.
podobně je podle mě škoda, že se vůbec stavila zastávka hlubočepy.
Místo Lihovaru je/bylo plánováno obchodně zábavní centrum, proto ta zastávka zůstala.
Podle mých informací měla být zastávka ČSAD Smíchov zrušena již při zprovoznění TT na Barrandov. Ovšem vzhledem k tomu, že při stavbě onoho obchodně-kongresového centra (něco jako Palác Fénix) mělo dojít i úpravě Nádražní ulice, tak se DP nakonec rozhodl s odstraněním zastávky počkat. Jenže léta běží a investor si novou stavbu rozmyslel... takže současný stav je na mrtvém bodě a Nádražní tak zamrzla tak jak je :oops:

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Tonda Ježek » 10.5.2009 13:15

pawel píše:osobně bych ji zrušil ihned, už i ten název vypovídá o jejím anachronním charakteru... náhradou zastávka pro vybrané busy (na znamení), i když vím, že moc místa na ní není.
podobně je podle mě škoda, že se vůbec stavila zastávka hlubočepy.
Místo Lihovaru je/bylo plánováno obchodně zábavní centrum, proto ta zastávka zůstala.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Fořtík » 10.5.2009 6:30

7080 píše:Spíš se změní charakter zastávky na zastávku "Na znamení" než aby ji zrušili. Sem tam tam občas někdo vystupuje :D
Co jsem vypozoroval, tak poslední dobou získává tato zastávka své klienty - zejména ráno ve směru do města a odpoledne ve směru z města. A dále jsem vypozoroval, že tito zákazníci sem cestují proto, aby zde vyzvedli své plechové miláčky. Takže za sebe (a za 99% tranzitních cestujících) říkám, že ač mě ta zastávka leze krkem, tak je lepší tady přes den několikrát zastavit, než všechny ty, kteří zde s autem parkují poslat i s autem rovnou do města. :wink:

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od pawel » 10.5.2009 1:28

osobně bych ji zrušil ihned, už i ten název vypovídá o jejím anachronním charakteru... náhradou zastávka pro vybrané busy (na znamení), i když vím, že moc místa na ní není.
podobně je podle mě škoda, že se vůbec stavila zastávka hlubočepy.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 10.5.2009 1:13

7080 píše:
fricoolinek2 píše:Je šance, že by byla zrušena zastávka ČSAD Smíchov?
Spíš se změní charakter zastávky na zastávku "Na znamení" než aby ji zrušili. Sem tam tam občas někdo vystupuje :D
Spíš se tam něco vedle postaví, čímž nabude smyslu.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od 7080 » 10.5.2009 1:10

fricoolinek2 píše:Je šance, že by byla zrušena zastávka ČSAD Smíchov?
Spíš se změní charakter zastávky na zastávku "Na znamení" než aby ji zrušili. Sem tam tam občas někdo vystupuje :D

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od fricoolinek2 » 10.5.2009 1:02

Je šance, že by byla zrušena zastávka ČSAD Smíchov?

HCS Martin
Uživatel
Příspěvky: 64
Registrován: 15.11.2008 13:36

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od HCS Martin » 09.5.2009 21:13

Nevíte,jak to vypadá s plánovanou rekonstrukcí Plzeňské?Hnulo se tady něco?Jak dlouho to bude přibližně trvat?A jak to bude řešené s Vozovnou Motol?...díky za odpověď

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Bobik » 09.5.2009 0:32

ADD číslování kolejí Z:arrow: vycházím-li z toho co se píše ve vozovém JŘ při jakýchkoli "nenormálnostech" čili projíždí-li vlak po jiné než pro tu danou linku "běžné" koleji, pak je v JŘ poznámka ve smyslu čísla. A číslováno je to od vnitřku. Tedy kolej nejvíc "uvnitř" má číslo 1, střední 2 a vnější 3. Zajímavé je, že u dvoukolejných smyček je vnitřní kolej označena číslem 1 a vnější číslem 3. A je jedno zda je smyčka jednosměrná nebo protisměrná.
Stejně tak bych řekl že v tramvajovém provozu se neřeší sudý nebo lichý směr/kolej, ale správný/nesprávný (na základě pravostranného provozu). A dle mě se tak řeší i která kolej je "hlavní" - tedy ta nejvíc vpravo, na základě pravidla pravé ruky.

Oprava - vzhledem k tomu že si pletu světové strany, tak tak plácám bludy. #-o :oops: Dnes jsem si to zkontroloval a koukám že původně jsem to napsal obráceně. Takže opraveno :wink:
Naposledy upravil(a) Bobik dne 10.5.2009 2:16, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od jendelin.i » 08.5.2009 14:26

Karotka píše:Představme si jednokolejnou smyčku bez rozvětvení - ve který okamžik proběhne změna směru jízdy z lichého na sudý? Nehledě na to, že dvoukolejná trať se tu zakončuje jednokolejnou smyčkou a přesto to krásně vychází =D>
Jo, to právě vystihuje podivnost názvu "jednokolejná smyčka s předjízdnou kolejí". Kromě toho ten název jasně říká, že je tam nějaká "jedna" kolej, kterou já jsem si dovolil nazvat hlavní, a jiná kolej "předjízdná". A ani šotouši nejsou schopni dát dohromady, která je která :lol:

Jazykově srozumitelnější by se mi zdálo pojmenování "jednosměrná smyčka" a "obousměrná smyčka". To nic neříká o počtu kolejí, který může být různý a všechny koleje jsou zpravidla rovnocenného významu.

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od jendelin.i » 08.5.2009 14:01

P_V píše: Při pohledu do katastru lze zjistit že předmětný pozemek patří tomu autoservisu vedle, patří mu však i pozemek pod tratí.
Já být na místě Renaultu (prodejna a autoservis), nepouštěl bych na svůj pozemek konkurenční Poršata :)

Uživatelský avatar
jendelin.i
Uživatel
Příspěvky: 219
Registrován: 22.9.2008 10:56
Bydliště: 1500m přes kopec k 10 (+17 už teď 2000m)

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od jendelin.i » 08.5.2009 13:19

P_V píše: To vůbec neni blbej nápad. :!: Výstupní zastávka by parkovací místa nerušila, je tam trávník.
Děkuji ;-) ; Samotná zastávka by určitě parkovací stání nerušila. Jen jsem předpokládal, že kromě místa pro přecházení přes koleje u označníku (před obloukem), navazujícího na stávající přechod přes parkoviště a Ďáblickou, by se udělalo přecházení přes koleje a přechod přes parkoviště k zastávkám BUS i na opačném konci zastávky.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Oskar » 08.5.2009 10:16

Karosák píše:…Ale co třeba Podbaba…
Zrovna v Podbabě je dvojkolejná smyčka bez předjízdných kolejí (tramvaje se míjejí v protisměru). Jestli se vůbec nějak určuje, která kolej z dvojkolejné trati–smyčky je první a druhá netuším, ale vzhledem k tomu, že jsem přečetl tramvajáckých předpisů dost a nikde nic, tak se to asi neurčuje.
Fořtík píše:Já bych řekl, že jediné měřítko toho, která kolej je hlavní, která první předjízdná a která druhá předjízdná atd. je přednost v jízdě mezi jednotlivými kolejemi - ve smyčkách platí přednost zprava. :wink:
Což se chápu tak, že ta, která se bude připojovat zprava jako poslední bude ta „nejvíce předjízdná“ :) , pak budou ty méně předjízdné, a hlavní kolej bude ta, která která k první sjezdové výhybce přijede zleva.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě

Příspěvek od Fořtík » 07.5.2009 21:43

Já bych řekl, že jediné měřítko toho, která kolej je hlavní, která první předjízdná a která druhá předjízdná atd. je přednost v jízdě mezi jednotlivými kolejemi - ve smyčkách platí přednost zprava. :wink:

Odpovědět