Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 11.3.2015 11:21

Vynikající :-S Podloží snad řešila letní výluka, kdy se dlabalo až na spodek. Nebo myslíš, že celá oblast je nestabilní naplavenina, takže tam nebude držet nic? A co Orionka a ty všechny fabriky a estakady? Myslíte že drží, protože mají hlubší základy? A to se v 95' nevědělo? A když to tak pracuje, nebylo by třeba lepší vykašlat se na bezstykovku a udělat to montovane, aby to mohlo pracovat? Nevím, nadhazuji otázky...
A neví někdo něco o OR 10 někde u Plzeňky?

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od gabuliatko » 11.3.2015 8:34

von Špilberk píše:Ta trať je snad zakletá nebo co. #-o :roll:
Není zakletá, má špatné podloží.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 11.3.2015 7:56

Tak nám zase praskla kolej mezi Braníkem a Černým koněm a máme tam OR30. Ta trať je snad zakletá nebo co. #-o :roll:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 01.2.2015 20:39

Sice neodpovím, ale ono i Praze dost přechodů mizí... Naposled Spojovací cca 300 metrů před železničním mostem (Přechod přes 2+2 bez TT)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.2.2015 19:30

dotaz na odborně znalé:
Jak je to s platností "nových" (asi cca již 10let) norem na přechody pro chodce - mají platnost pro všechny vyznačené či jen ty (i z jiných důvodů) budované/rekonstruované od doby platnosti těch norem?

Ptám se, protože před 19:18 ve Zprávách TV Prima byla reportáž, že ty přechody neodpovídající normám v Olomouci nechává PČR mazat/rušit!!!

Filip

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Filip » 29.1.2015 16:14

Tak řekl bych, že to bude jenom asi v kontaktu v tomto případě. Protože ruční zkouška uzamčení OK.
Ale pravda taky je, že se najdou mezi námi tací, kteří na tu ruční zkoušku kašlou a jedou natvrdo do "bodu".
KGX mě jednou nutil vjet do výhybky, jejíž jazyk cca 3 cm nepřiléhal, což jsem odmítl a s kolegou jsme to asi pět minut čistili než se zadařilo. #-o

A vůbec, jak je možné, že v Praze ještě může nastat stav, kdy se výhybka nepřehodí nebo neuzamkne ? V Německu to mají úžasně vymyšlené (nemají častokrát v některých městech u sebe ani tága a veksle se vždy hodí). To samé ve Francii. To mají lepší výhybky ?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 29.1.2015 14:51

P_V píše:Manipulační tramvaj může jet na tečku? Nebo se to odemkne až po projetí?
Každá tramvaj může jet na tečku, pokud se provede ruční zkouška uzamčení výhybky tágem. 8-)
Celou noc jsou obě rovně, tak se jim ráno nechce. :D

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 29.1.2015 14:49

Manipulační tramvaj může jet na tečku? Nebo se to odemkne až po projetí?
mmch obě výhybky neuzamčené - ta první se přeci používá běžně, ta nemůže být zanesená.
Naposledy upravil(a) P_V dne 29.1.2015 14:51, celkem upraveno 1 x.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 29.1.2015 14:46

On se ten oblouk doleva normálně nepoužívá, tak bych řekl, že jsou zanesené kontakty, které mají uzamčení detekovat. Ještě příště vyzkoušejte tágem, jestli jsou výhybky reálně uzamčené. Jestli bude zamčeno, je to kontakt; jestli bude i fyzicky nezamčeno, je to větší problém.

Filip

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Filip » 29.1.2015 14:41

Mně se stává taková věc. Brzy ráno na Pštrosu od Veletržní jedu a přede mnou manipulační tramvaj (vždy v ten samý čas :D ) odbočuje na Vltavskou (doleva). Po jejím průjezdu jsou obě výhybky pokaždé neuzamčené. Naštěstí pomůže přehození sem a tam. Ale stejně, není to divné ?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 28.1.2015 17:34

Nepolemizuju o tom, zdali se to opravuje lehce, nebo ne. To nevím. Mluvím o tom, že z mého pohledu se "nic neděje", třeba dva, tři dny, týden - a pak to najednou zas funguje normálně. A teď jak mám vědět, zda se na to někde někdo vyprdnul, ohlásil, předal či tak něco pozdě, nebo zdali se na závadě usilovně pracuje, akorát tam prostě jsou technický problémy. Možná to vidím moc jednoduše, ale pokud u toho vzápětí nevidím pohyb, případně závada není další kolo odstraněna, nýbrž se projevuje dalších několik dní a informace taky žádný, co si o tom mám myslet?
(a taky mám asi "naivní" představu o opravách výměnným způsobem - přijedu, vyndám starý, nandám nový a starý zkontroluju či opravím někde na dílně)

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od gabuliatko » 28.1.2015 14:41

Bobik píše:(stejně jako mám vyzkoušeno, že okamžité hlášení na PD, bohužel k "okamžité" nápravě zhusta nevede)
Tohle se strašně těžko opravuje. Doby kdy stačilo prohnat saze nášlapem přes trolejový kontakt už jsou prostě pryč.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 27.1.2015 18:47

K těm vexlím - občas někde zlobí rádia, resp. je problém s přijímačem. Mám vyzkoušeno, že v takovém případě kolikrát stačí jet pomaleji - cca 20km přes rádio aby ve vexli bylo 15 bývá v takových případech "hrozně moc". Obvykle při plížení kolem 10km se mi to hodí, pokud jedu rychleji, tak ne.
(stejně jako mám vyzkoušeno, že okamžité hlášení na PD, bohužel k "okamžité" nápravě zhusta nevede)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 27.1.2015 17:35

ROV "horní" Palmovka od "dolní" Palmovky - mám odpozorováno, že blok zůstává po průjezdu aut (PČR, MP, DPP, ale občas i "civilní" IAD - jenž tam nemá co pohledávat), také jsem to v minulosti hlásil PDT a přes měsíc jistě neviděl se dít = prosím o sledování Z:arrow: hlášení Z:arrow: napravení seřízení kontaktů těch ROV.

Filip

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Filip » 27.1.2015 16:34

MMM - taky se mi to tam občas nehodí, i když není zablokovaná.

A noci zůstává pravidelně zablokovaná veksle na Palmovce (směr Krejcárek, Invalidovna) po lince 55.

Odpovědět