Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Sokolovská

Odeslatod XSC v 07.4.2005 19:14

MOp napsal:zalezi na provedeni. nasi dedeckove umeli takovou dlazbu, ze se nepropadala. a vis proc? protoze se nespechalo a delnici spravne hutnili podlozi..

asfaltovy koberec ti teplem pracuje a praska..


Jo tohle vím. Ale za našich dědečků nejezdilo tolik aut. Tramvajový pás je hodně úzký a usadit v něm dlažbu tak aby netrpěla vibracemi od tramvají a nebyla odlamována z kraje přejíždějícími auty není sranda. V tomhle má asfalt výhodu.
XSC
Uživatel
 
Založen: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Sokolovská

Odeslatod MOp v 07.4.2005 19:06

XSC napsal:Kromě historického centra bych spíš preferoval asfalt. Přijde mi, že má větší trvanlivost. Dlažba se dost často rozpadá, zvlášť tam, kde se nedá vjezd aut vyloučit.

zalezi na provedeni. nasi dedeckove umeli takovou dlazbu, ze se nepropadala. a vis proc? protoze se nespechalo a delnici spravne hutnili podlozi..

asfaltovy koberec ti teplem pracuje a praska..
MOp
 

Re: Sokolovská

Odeslatod XSC v 07.4.2005 18:58

Petr napsal:A právě proto bych v centru preferoval dlažbu - z praktických důvodů je případná oprava TT jednodušší, navíc dlažba tolik nesvádí řidiče automobilu jet po kolejích, pokud má vedle jízdní pruh z asfaltu :-)

Kromě historického centra bych spíš preferoval asfalt. Přijde mi, že má větší trvanlivost. Dlažba se dost často rozpadá, zvlášť tam, kde se nedá vjezd aut vyloučit.
XSC
Uživatel
 
Založen: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Sokolovská

Odeslatod Petr v 07.4.2005 18:52

radek31 napsal:nejhorší je to obráceně - pokud je dlažba pro auta a panel pro tramvaje, tak hromada řidičů jede po tramvajovém pásu - viz. třeba Vršovické nám. - Ruská
Na 100% souhlasím a proto mě mrzí, že v Nádražní tomu tak je - rovný asfalt v kolejišti a hrbolatá dlažba ve vozovce :oops:
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
 
Založen: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat značky a při tý příležitosti ho tam natáhnem....

Re: Sokolovská

Odeslatod MOp v 07.4.2005 18:51

radek31 napsal:
Petr napsal:dlažba tolik nesvádí řidiče automobilu jet po kolejích, pokud má vedle jízdní pruh z asfaltu :-)
nejhorší je to obráceně - pokud je dlažba pro auta a panel pro tramvaje, tak hromada řidičů jede po tramvajovém pásu - viz. třeba Vršovické nám. - Ruská
presne.. dodal bych nadrazni ulici.. tam to bije do oci diky merici vysky vozidla, pod kterym se parkuje..
MOp
 

Re: Sokolovská

Odeslatod radek31 v 07.4.2005 18:42

Petr napsal:dlažba tolik nesvádí řidiče automobilu jet po kolejích, pokud má vedle jízdní pruh z asfaltu :-)
nejhorší je to obráceně - pokud je dlažba pro auta a panel pro tramvaje, tak hromada řidičů jede po tramvajovém pásu - viz. třeba Vršovické nám. - Ruská
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: Sokolovská

Odeslatod Petr v 07.4.2005 18:33

Phabbey napsal:Ta poznámka o BKV nebyla míněna vážně, i když podle mého názoru se tráva nehodí všude. V centru bych preferoval spíš asfalt jako v Karlíně (už proto, že tam tramvaje jezdí většinou v úrovni automobilové komunikace).
A právě proto bych v centru preferoval dlažbu - z praktických důvodů je případná oprava TT jednodušší, navíc dlažba tolik nesvádí řidiče automobilu jet po kolejích, pokud má vedle jízdní pruh z asfaltu :-)
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
 
Založen: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat značky a při tý příležitosti ho tam natáhnem....

Re: Sokolovská

Odeslatod Phabbey v 07.4.2005 18:28

Petr napsal:Tipuji, že půjde o kapkovou závlahu, která se nebude rozstřikovat do výzbroje projíždějících tramvají. Zjednodušeně řečeno jde o systém hadic (skrytých v zemině), z nějž ve stanoveném intervalu odkapává voda.
A zatravněná trať vypadá rozhodně lépe, než "ty staré dobré panely BKV", které považuji za největší propadák, jakého se mohla Praha dopustit v konstrukci TT

Ta poznámka o BKV nebyla míněna vážně, i když podle mého názoru se tráva nehodí všude. V centru bych preferoval spíš asfalt jako v Karlíně (už proto, že tam tramvaje jezdí většinou v úrovni automobilové komunikace).
Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
 
Založen: 24.4.2004 20:31
Bydliště: Praha

Odeslatod Petr v 07.4.2005 14:25

Tramvajacek napsal:Ještě by mě zajímalo jak přesně tam ta signalizace přesně vypadá a taky jestli když dojde k nežádoucímu porušení pravidel jestli automaticky dochází k výpadku pro na trakčním vedení. Jaká je tam max. rychlost průjezdu?
Úplně normální tramvajové čočky :-) K výpadku napájení dojít nemůže - ostatně není proč. Když se náhodou tramvaje sjedou, je stanoveno, která opouští splítkový úsek vycouváním. Opravdu to není nic složitého
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
 
Založen: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat značky a při tý příležitosti ho tam natáhnem....

Odeslatod radek31 v 07.4.2005 14:07

Tramvajacek napsal:Jaká je tam max. rychlost průjezdu?
rychlost tam omezená není, ale vzhledem k tomu, že na jednom konci je návěst pomalu (10 km/h kvůli stavu kolejí) a na druhé straně je pro změnu "oblouk o malém poloměru" (do 15 km/h) tak to na žádné divočárny není :-)
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod Tramvajacek v 07.4.2005 14:00

Ještě by mě zajímalo jak přesně tam ta signalizace přesně vypadá a taky jestli když dojde k nežádoucímu porušení pravidel jestli automaticky dochází k výpadku pro na trakčním vedení. Jaká je tam max. rychlost průjezdu?
Tramvajacek
 

Odeslatod Petr v 07.4.2005 13:33

Tramvajacek napsal:Jak dlouhá je přesně ta splítka v Letenský ul.? A je tam řízení provozu na semafory, anebo na sebe tramvaje spolehlivě "vidí"?
Délku odhaduji tak na 80 metrů (+ - , zkusím najít přesná čísla), tramvaje na sebe vidí, ale je to řízeno signalizací
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
 
Založen: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat značky a při tý příležitosti ho tam natáhnem....

Odeslatod Tramvajacek v 07.4.2005 13:23

Jak dlouhá je přesně ta splítka v Letenský ul.? A je tam řízení provozu na semafory, anebo na sebe tramvaje spolehlivě "vidí"?
Tramvajacek
 

Re: Kolej v Podolí

Odeslatod Fořtík v 01.4.2005 20:36

Járis napsal:
DJ_RADIO2 napsal:Mam takovy dotaz. Co je to za kolej u Podolske vodarny smerem na Pankrac, ze by spojeni do vozovny Pankrác? Jsou tam dve, jedna na leve strane baraku a druha na druhe strane. Jako smycka to nevypada.

Kolej u Podolské vodárny směr Pankrác je manipulační smyčka, která je používá při výlukách a podobných vyloneninách
Je to tzv. bloková smyčka. V běžném provozu je využívaná málokdy. Pokud jí chceš vidět v provozu, tak nejbližší možný termín jejího využívání je zítra, kdy se zde bude obracet kvůli půlmaratonu.
Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
 
Založen: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)

Re: Kolej v Podolí

Odeslatod Járis v 01.4.2005 20:25

DJ_RADIO2 napsal:Mam takovy dotaz. Co je to za kolej u Podolske vodarny smerem na Pankrac, ze by spojeni do vozovny Pankrác? Jsou tam dve, jedna na leve strane baraku a druha na druhe strane. Jako smycka to nevypada.

Kolej u Podolské vodárny směr Pankrác je manipulační smyčka, která je používá při výlukách a podobných vyloneninách
Uživatelský avatar
Járis
Uživatel
 
Založen: 22.1.2005 11:29
Bydliště: Daleko od vozoven Pankrác a Motol

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové tratě a infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Martin a 1 návštěvník

cron