Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 10.12.2006 19:39

Karotka píše:PChamps-Élysées jsou prostě mnohem širší, tak se tam vejde víc aut, líp se tam rozptýlí zplodiny a kravál se neodráží od budov na obou stranách zároveň.
Kravál tam je hroznej a Elyséská pole nejsou o tolik větší než Václavské náměstí, jen je trochu jinak uspořádané, tedy od vítězného oblouku dolů.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 10.12.2006 19:37

Karotka píše: A k tomu sociálnímu postavení - nedivil bych se, kdyby někdo tvůj přístup nazval "fetišismem, snobismem, pokrytectvím". Sociální status si prostě neurčuješ sám, ale určuje ho to, jak tě vidí ostatní skupiny ve společnosti. Takže člověk, co jezdí autem, je sociálně "nahoře" na vesnici nebo na předměstí, ale v centru města naopak hodně "dole".
Silný omyl... Máš na auto, máš na benzín, tak proč se mačkat v tramvaji, kde je v létě nedýchatelno, v zimě tam smrdí bezdomovci (mimochodem tento týden jsem využil tramvaj asi 15x! a ve 2/3 se tam flákali smraďoši) Ten kdo na to má, a ten kdo nechce být omezován jízdními řády, ten pojede vždy tramvají? Ne pojede autem. Já jezdim autem, 2x týdně na tréninky, 3 týdně do školy a každý týden o víkendech na zápasy. Proč? Jelikož je to pohodlnější.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 10.12.2006 19:32

DJ LA DÉFENSE píše:Kriste pane tobě vadí jedna Resslovka, jedna Žitná, jedna ječná, to je skutečně minimum. Jeďte se podivat na Champs-Élysées, nebo na Trafalgar. Už jednou pro vždy pochopte, že ne každej se bude vozit sockou, ten kdo má prachy nepoleze do tramvaje, je to o sociálním postavení, a skutečně Resslovka je jedna v této oblasti, nevidím to tak dramaticky. V okolí existuje ix hospod, tak snad nemusíš do Resslovy.
Podívej se, kolik je prostoru v Paříži a Londýně a kolik je prostoru v Praze. Jinak to nemůžeš srovnávat. Champs-Élysées jsou prostě mnohem širší, tak se tam vejde víc aut, líp se tam rozptýlí zplodiny a kravál se neodráží od budov na obou stranách zároveň.

A k tomu sociálnímu postavení - nedivil bych se, kdyby někdo tvůj přístup nazval "fetišismem, snobismem, pokrytectvím". Sociální status si prostě neurčuješ sám, ale určuje ho to, jak tě vidí ostatní skupiny ve společnosti. Takže člověk, co jezdí autem, je sociálně "nahoře" na vesnici nebo na předměstí, ale v centru města naopak hodně "dole".

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 10.12.2006 19:30

Akribius píše:Na druhou stranu v tom Londýně či Paříži (tam už méně) i movití a opravdu dobře postavení lidé sockou jezdí.Pro ně to není socka,ale úspora času.
To neni vůbec pravda. V metru jsem za týden a půl pobytu v Paříži a při cestování denně a často, jsem viděl akorát černochy, cizince, žádný boháče teda. Naopak na ulici vidíš jen německá a francouzská auta a všechno nejnovější modely. Možná se tam hodně jezdí taxíkem, jelikož mohou jezdit stejně jako autobusy ve vyhrazených pruzích. Metro v paříži skutečně nic moc. To je jen postřeh odjinud. Už bych to neřešil, jelikož mi přijde zbytečné rozčilovat se nad Resslovkou, já jsem za ni rád.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 10.12.2006 19:28

DJ LA DÉFENSE píše:Kriste pane tobě vadí jedna Resslovka, jedna Žitná, jedna ječná, to je skutečně minimum. Jeďte se podivat na Champs-Élysées, nebo na Trafalgar. Už jednou pro vždy pochopte, že ne každej se bude vozit sockou, ten kdo má prachy nepoleze do tramvaje, je to o sociálním postavení, a skutečně Resslovka je jedna v této oblasti, nevidím to tak dramaticky. V okolí existuje ix hospod, tak snad nemusíš do Resslovy.
Tak za prvé: Mluvil jsem o Myslíkovce a vyjádřil jsem se v tom smyslu, že nechci, aby dopadla jako Resslovka.
Za druhé: Jestliže někde něco udělají špatně (třeba ona Elysejská pole), není to pro mne důvod, abych chybu opakoval. Moudrý člověk se z chyb druhých snaží poučit.
Za třetí: Ne, auto NENÍ znak sociálního postavení, jako jím nejsou peníze. To je iluse, jíž společnost podléhá. Pro spoustu z těch páprdů a mladých flexibilních sviňáčků je auto jen šudlátko, o němž se domnívají, že jim dodá lesku. (Dovolím si offtopic citovat Jana Gebauera: "Kdyby bylo zlato / všechno, co se třpytí, / musela by země Česká / celá zlatá býti." - napsal to kolem poloviny 19. století jako gymnasista.) Zbytek se veze na vlně vlastní pohodlnosti a nechuti myslet, že KAŽDÁ moje akce má nějaké důsledky. V případě masivního provozu po komunikacích např. takové, že moje děti (když už ne já) to svinstvo budou muset dýchat. Simple as that.
Za čtvrté: Znám se s lidmi, kteří jsou sociálně docela nahoře. Mluvím o špičkových vědcích, mnozí z nich přednášejí v zahraničí, šéfují vrcholným uměleckým institucím atd. Světe div se, mají podobné názory jako já a do práce jezdí tramvají, někteří dokonce na kole. Totéž jsem viděl na universitách v Berlíně, Mnichově, Sieně, Vídni... Jinými slovy, to že musím do práce autem, je znak vkusu vnuceného gumovým panákům společenskými magazíny a podobným bullshitem (omlouvám se za anglicismus, tak nějak mi to slovo přišlo na jazyk). Přičtěme k tomu lenost mysli a těla a máme průměrného občánka, pro nějž je jeho automobil cosi mezi posvátnou krávou a falickým symbolem.
Za páté a za poslední: Znakem sociálního postavení nejsou peníze, neboť ty dokáže vydělat kdejaký bumbác. Je jím ochota přijmout zodpovědnost za svoji svobodu, věc společnou vzít za svoji (základní znak občana), podílet se na chodu společnosti a podle svých možností pomáhat těm, kteří pomoci potřebují.

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Příspěvek od Akribius » 10.12.2006 19:07

Na druhou stranu v tom Londýně či Paříži (tam už méně) i movití a opravdu dobře postavení lidé sockou jezdí.Pro ně to není socka,ale úspora času.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 10.12.2006 18:21

Jabberwocky píše:Veřejný prostor zahlcený auty považuji za mrtvý. Schválně - sedl by sis v Resslovce před hospodu, dal by sis pivko a pozoroval cvrkot? Já tedy ne. Provoz aut ve městě se musí omezovat, ne rozšiřovat. Když je někdo kokon a musí si zadnici vézt centrem města v autě, tak ať dřepí v zácpě! (Neplatí pro sanitky, zásobování, taxíky atd., ale ti bohužel musejí trpět kvůli rozmařilé většině, která se v zájmu druhých nehodlá omezovat.)
Kriste pane tobě vadí jedna Resslovka, jedna Žitná, jedna ječná, to je skutečně minimum. Jeďte se podivat na Champs-Élysées, nebo na Trafalgar. Už jednou pro vždy pochopte, že ne každej se bude vozit sockou, ten kdo má prachy nepoleze do tramvaje, je to o sociálním postavení, a skutečně Resslovka je jedna v této oblasti, nevidím to tak dramaticky. V okolí existuje ix hospod, tak snad nemusíš do Resslovy.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 10.12.2006 17:38

DJ LA DÉFENSE píše:Mrtvá?? Právěže je živá a někudy ty auta jet musí.
Veřejný prostor zahlcený auty považuji za mrtvý. Schválně - sedl by sis v Resslovce před hospodu, dal by sis pivko a pozoroval cvrkot? Já tedy ne. Provoz aut ve městě se musí omezovat, ne rozšiřovat. Když je někdo kokon a musí si zadnici vézt centrem města v autě, tak ať dřepí v zácpě! (Neplatí pro sanitky, zásobování, taxíky atd., ale ti bohužel musejí trpět kvůli rozmařilé většině, která se v zájmu druhých nehodlá omezovat.)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 10.12.2006 17:36

DJ LA DÉFENSE píše:Mrtvá?? Právěže je živá a někudy ty auta jet musí.
Je to živá automobilová tepna, ale mrtvá co se obchodu a městského života týče.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 10.12.2006 17:22

Jabberwocky píše:Ježkovy voči, jen to ne. To by Myslíkovu ulici zabilo! Stačí, že je kvůli autům mrtvá Resslovka! Co všechny ty hospůdky, obchody atd.? To by se majitelé mohli jít oběsit. Myslíkovkou lze chodit, Resslovkou takřka ne. (Přiznávám, že na tom mám i osobní zájem, neboť chodím do Myslíkovky do čajovny.)
Mrtvá?? Právěže je živá a někudy ty auta jet musí.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 10.12.2006 17:15

Absolut píše:Proud IGK z Žiotné dělit napůl Myslíkova - Resslova, bo v Resslovce by mělo IGK jen jeden pruh.
Ježkovy voči, jen to ne. To by Myslíkovu ulici zabilo! Stačí, že je kvůli autům mrtvá Resslovka! Co všechny ty hospůdky, obchody atd.? To by se majitelé mohli jít oběsit. Myslíkovkou lze chodit, Resslovkou takřka ne. (Přiznávám, že na tom mám i osobní zájem, neboť chodím do Myslíkovky do čajovny.)

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 10.12.2006 17:05

nedávno (XII 06) Absolut psal, že na Palackého nám. bude křižovatka typu těšnov..

František Nyklíček
Uživatel
Příspěvky: 9
Registrován: 10.12.2006 13:07
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Odlehčení Lazarské

Příspěvek od František Nyklíček » 10.12.2006 13:24

Mně se to moc nezdá, stavět jednokolejnou trať v Resslově a rušit jednu kolej v Myslíkově. Přijde mi to takové málo koncepční. Jednokolejné tratě mají omezené využití a stavět respektive rušit (podle hesla za každou novou trať jednu zrušenou) tratě podle výlukových potřeb je podle mě neuvážené. Daleko více by pomohlo obnovení tratí na Václavském náměstí a na Příkopech, kudy by linka 22 v pohodě Lazarskou objela a ještě by měla velký dopravní význam (spojení Vršovic přímo s centrem).

Jinak nové oblouky jsou zajímavé, škoda že jen jednokolejné, ale asi to jinak bez větších zásahů nejde. Ostatně stejně to bude jen pro výluky, jinak by bylo třeba postavit další zastávky.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 11.11.2006 13:02

Flora... geometricky by se tam vešel přímý směr Jičínskou, asi také odbočení Jičínská od Olšanského nám - Vinohradská k Muzeu. Má to docela velký zádrhel ve chvíli, kdy si tu křižovatku promítnete do 3D, výškově to vyřešit v souladu s normami znamená buď dlouhé úpravy návazných úseků, nebo zásah do konstrukce stropu metra, kde ani jedno není nijak vymazlený nápad. Důvodem je samozřejmě pouze a jedině to, jak prudce padá Jičínská hned za křižovatkou.

Další aspekt je to, že vlastně další oblouky na Floře nemají moc smysl. Přímý směr by umožnil objet křižovatku Želivského, ale to by se musel dodělat oblouk na Olšanském náměstí. Oblouky navíc by umožnily nějaké krkolomné objezdy nebo obracení linek stylem Korunní tam, Vinohradská zpět, ale zase chybí oblouk na I.P.P od Muzea do Ječné a ten tam v dohledné době jistě nebude, křižovatka je z r. 1996 a již tehdy se s ním uvažovalo, ale tato idea se opustila pro neúměrně vysoké náklady (nutnost změny osy trati na I.P.Pavlova).

Díky existenci smyčky Olšanské Hřbitovy není takovéto krkolomné ukončování linek ani zapotřebí.

Co je mnohem palčivější než Flora, je třeba absence oblouků na Palackého náměstí (doplní se částečně 2007) a oblouků u Mánesa (doplní se 2008, ale pouze jedním směrem). Letitý problém, jak rozumně objet křižovatku Lazarská třebas Linkou 22 zůstává tedy stále nevyřešen.

Podle mého názoru by pomohla jednosměrná TT Resslovou ul (z Karláku na Jiráskovo nám) za cenu obětování jedné koleje v Myslíkově ulici. Pak by se při výluce jezdilo v relaci ND-Karlovo nám přes Myslíkovu a zpátky Resslovkou. Na křižovatce Odborů x Myslíkova SSZ. Proud IGK z Žiotné dělit napůl Myslíkova - Resslova, bo v Resslovce by mělo IGK jen jeden pruh. Bonbónek na závěr - a-176 by jezdila na Karlák Myslíkovou po kolejích a zpátky Resslovkou opět po tramvajovém pásu. Nástupní / Výstupní před Černým Pivovarem, přesně v úrovni stanice ED.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 10.11.2006 22:08

Mám otázku, proč nemáme na Floře více variací směrů? Minimálně tedy přímý Jičínksou nebo oc to je za ulici?

Odpovědět