Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 15.10.2006 10:19

K-M píše:Mimochodem, kdyby se víc IAD přelilo na 4proudou Radlickou v celé délce, možná by ubyly kolony, které zdržují 5 autobusových linkek v Kukulově, tedy taky MHD. Vídíš, jak daleko a jak pro daleko moc víc lidí (174,180,167,179,184) by se projevilo zrušení tří stanic TT a ukončení jednoho sóla na Smíchově?
Kolony by moc neubyly, protože Radlickou nejvíc zdržuje křižovatka s Křížovou. Takže bys ve jménu úspor zhoršil MHD v jedné ulici, přínos by to jinde nemělo.

K-M

Příspěvek od K-M » 15.10.2006 9:41

Syverin: Ale nejezdil bys autem Protože už na tý Knížecí bys byl pozdějc než busem a navíc bys tam neměl kde zaparkovat. Prostě obyvatelé Radlic od MHD neodejdou a je jim v podstatě jedno, na co ta MHD tam jezdí, jestli na naftu nebo na elektriku. OK, tak dáme intervaly na 231 na polovinu a už je to stejný jako ta tramvaj a stáhne na sebe lidi ještě nové další z Konvářky. Odhaduju, že to bude vyžadovat +1 bus. Mimochodem, kdyby se víc IAD přelilo na 4proudou Radlickou v celé délce, možná by ubyly kolony, které zdržují 5 autobusových linkek v Kukulově, tedy taky MHD. Vídíš, jak daleko a jak pro daleko moc víc lidí (174,180,167,179,184) by se projevilo zrušení tří stanic TT a ukončení jednoho sóla na Smíchově?

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 15.10.2006 9:09

Že do toho vstupuju, ale po přečtení této stránky jsem došel k názoru, že výstavba trati na Radlickou se může jevit jako zbytečná.... :wink:
Na druhou stranu, kdybyste zavedli bus spoj např. "278" (to je fuk) "RADLICKÁ - Laurová - Křížová - NA KNÍŽECÍ", moc byste tím nevyřešili, toť fakt.
Ti lidé tam spoj do centra potřebují, ale když jsem tam jel posledně, tak stejně většina vystoupila Na Knížecí a dále pokračovali metrem. :?
Takže buď tam tu trať prodloužit a provoz na ní kvaliteně provozovat nebo trať na Laurovou úplně zrušit, vyrvat koleje a posílat tam zmíněný autobus. :wink:
Buď jedno nebo druhé.
Co se týče mně, tak opravdu nevím, ale spíše bych se mírně přiklonil k té tramvaji.... :)

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 15.10.2006 8:08

DJ LA DÉFENSE píše:Tož brzké uzdravení, nemoci lezou po lidech ne po horách. Řeknu Ti k tomu jedno, když k tomuhle dojde. Buď prodloužení a nebo zrušení, jedno nastane. Tak se těch lidí nikdo nebude ptát. A neboj Praha bude muset brzy začít šetřit. A i tohle podle mě bude jeden z kroků... On totiž DP je tak trochu sociální (nemyšleno hanlivě, ale ve své pravé podstatě) podnik, když tak na to někdy koukám. A pak skončí výjezdy 11 z Vokovic a Kobylis apod.
Pokud bys nějakému radikálnímu řešení dal limit 20 let, tak se s tebou vůbec nebudu hádat. Ale měl jsem pocit, že pro tebe by bylo nejlepší tu trať zrušit co nejdřív... Co se týče počítání... Ta trať stojí, prostě tam je a účetně nás bude stát pořád stejně, ať už ji budeme využívat, nebo ne. Údržba sice něco stojí, ale nějak si nevzpomínám, kdy se tam na kolejích (pokud pominu práce před znovuzprovozněním) makalo... navařování nebo výměna kolejnic veškeré žádné. Údržba vozů... to je kapka v moři. Praha má 950 tramvají a 1200 busů... No a pak máš cenu energie, kterou vozidlo spotřebuje (tady je na tom tramvaj líp) a něco, co stojí řidič (tady je to vyrovnané)

A jak už jsem psal dole Káemovi... tohle je šetření, ať to stojí, co to stojí... Jenom lidem z velké socky tramvají uděláš ještě větší socku celou MHD

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 15.10.2006 7:47

K-M píše:Že vám do toho vstupuju... Nějak zapomínáte, že Radlice mají metro v docházkové vzdálenosti (Laurová Radlickou a Křížová SN po lávce) a že tudíž do centra je metro a na "místní centrum" Anděl (aby nemuseli 1 stanici metrem) by byl ten bus. Stačila by 231 bez jakéhokoliv posilování, maximálně jí udělat závlek na Radlickou pro lenochy. Čili argument stání v koloně aut je úplně off topic - ona tam ta 6 ostatně taky stojí, koukněte se jak jsou namalovány pruhy.
Ta trať degraduje tramvaje do úlohy pomalého přicmrdávacího vozidla pro důchodce a dává jim tu pověst, jako tramvaje v Praze mají.
Jo jasně... to je klasika. Jenže u tramvají se počítá docházková vdálenost 5 minut, u metra 10 minut. Pokud bys mi řekl, že mi zrušíš tramvaj a budu muset každý den chodit 10 minut na metro (pravda, jsem mladý, tak by mi možná stačilo 6-7 minut), nebo si počkám na bus, co ve špičce jezdí po 15 a v sedle po 30 minutách a doveze mne jenom Na Knížecí (odkud je to do Andělského centra tak 5 minut pěšky - opravdu řešení pro lenochy), tak mně a v podstatě komukoliv v té spodní části Radlic MHD tak znechutíš, že bude radši jezdit autem. A pro lidi z Radlic se z celé MHD stane úplná socka. Anebo... víš čemu se říká šetřit, ať to stojí, co to stojí...?

A teď mne napadlo... Křížová je ve vzdálenosti na SN, Laurová na Radlickou, ale co ta oblast mezi nimi, kde bydlí úplně nejvíc lidí?

K-M

Příspěvek od K-M » 15.10.2006 7:12

Že vám do toho vstupuju... Nějak zapomínáte, že Radlice mají metro v docházkové vzdálenosti (Laurová Radlickou a Křížová SN po lávce) a že tudíž do centra je metro a na "místní centrum" Anděl (aby nemuseli 1 stanici metrem) by byl ten bus. Stačila by 231 bez jakéhokoliv posilování, maximálně jí udělat závlek na Radlickou pro lenochy. Čili argument stání v koloně aut je úplně off topic - ona tam ta 6 ostatně taky stojí, koukněte se jak jsou namalovány pruhy.
Ta trať degraduje tramvaje do úlohy pomalého přicmrdávacího vozidla pro důchodce a dává jim tu pověst, jako tramvaje v Praze mají.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 14.10.2006 23:52

DJ LA DÉFENSE píše:Třeba i to... Ale tohle neni ten případ tramvaj tady skoro nevadí. Jen auta vadí tramvaji na křižovatce s Ženskými domovy, kdy se tuším rovně jede z kolejí.
Přesně k tomu by po zrušení TT došlo - Radlická by se rozšířila na 2 pruhy v každém směru. Takže ten autobus by si ráno postál v pěkné zácpě, protože bus pruh by tam nikdo neudělal. To by lidi moc nepotěšilo. Jinak už na Křížové bývají odpoledne obsazena všechna místa k sezení + pár stojících. Není to moc, ale na sousedící bus zastávce obvykle nestojí nikdo. Asi vědí proč.
Na Radlické bych to vůbec nenazval výstavba nové tratě, je to jen protažení o kousek a vytvoření rozumné smyčky, nic víc.

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 14.10.2006 23:51

syverin píše:Hele DJ, fakt ne-poučitelnej. "Tohle je pohled ne-šotouše"... co tam ne-bydlí, dodávám. Zkus to těm lidem, co tam opravdu bydlí navrhnout. Že místo tramvaje až do centra budou mít bus maximálně na Anděl. Že ten bus bude stát ve stejných kolonách, jako ta tramvaj. Říct jim to pěkně do očí, že jim tu tramvaj zrušíš proto, že to tak je (možná) levnější... aniž by to oni sami pocítili na svých peněženkách...

A jdu spát. Ne proto, že bych nechtěl diskutovat, ale proto, že se o mne pokouší už druhým dnem nějaká zákeřná nemoc a dnes jsem stál celé odpoledne na nohou...
Tož brzké uzdravení, nemoci lezou po lidech ne po horách. Řeknu Ti k tomu jedno, když k tomuhle dojde. Buď prodloužení a nebo zrušení, jedno nastane. Tak se těch lidí nikdo nebude ptát. A neboj Praha bude muset brzy začít šetřit. A i tohle podle mě bude jeden z kroků... On totiž DP je tak trochu sociální (nemyšleno hanlivě, ale ve své pravé podstatě) podnik, když tak na to někdy koukám. A pak skončí výjezdy 11 z Vokovic a Kobylis apod.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 14.10.2006 23:46

Hele DJ, fakt ne-poučitelnej. "Tohle je pohled ne-šotouše"... co tam ne-bydlí, dodávám. Zkus to těm lidem, co tam opravdu bydlí navrhnout. Že místo tramvaje až do centra budou mít bus maximálně na Anděl. Že ten bus bude stát ve stejných kolonách, jako ta tramvaj. Říct jim to pěkně do očí, že jim tu tramvaj zrušíš proto, že to tak je (možná) levnější... aniž by to oni sami pocítili na svých peněženkách...

A jdu spát. Ne proto, že bych nechtěl diskutovat, ale proto, že se o mne pokouší už druhým dnem nějaká zákeřná nemoc a dnes jsem stál celé odpoledne na nohou...

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 14.10.2006 23:35

syverin píše:...
BTW co tím získáš, že tam zrušíš tramvaje? Volnou silnici pro autíčka?
Třeba i to... Ale tohle neni ten případ tramvaj tady skoro nevadí. Jen auta vadí tramvaji na křižovatce s Ženskými domovy, kdy se tuším rovně jede z kolejí.

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 14.10.2006 23:33

syverin píše:A odkud plyne to přesvědčení, že by bus byl levnější? trať je už dávno účetně odepsaná, a pokud nepočítáš tuhle položku, tak náklady na provoz tramvaje jsou nižší než na provoz autobusu. Kromě toho ti lidi, co budou nucení přestupovat při cestě do centra, nebo dokonce na Anděl (když jim tam donedávna jezdila přímo tramvaj) pěkně poděkujou. Tady se prostě jedná o kvalitativně vyšší druh dopravy za naprosto srovnatelné náklady.
Musej se rvát prachy do údržby kolejové cesty... za prvé. Za druhé ten bus může končit klidně na Andělu. Pak víš co částí města nemá spojení s centrem?? Tohle by bylo ještě v pohodě jeden slušnej přestup na tramvaj, na metro na Andělu a tý trošce lidí by to stačilo. O zbytečnosti této tratě hovoří i její nenoční provoz. Když ho obsluhuje bus ve dne, tak stačí i v noci. A s těma srovnatelnejma nákladama si nejsem tak jistej. Proč pronájem kačeny stojí 5000 kč??? Tipnu si, že bus bude levnější.(ale jemožné, že se pletu), dále autobus by mohl být i nízkopodlažní, další velké plus. Prostě trať o dovu zastávkách, je nepraktická, nota bene, když není daleko k metru. Ale to je pohled ne šotouše... (p.s. ty lidi si stejně az těch 5 (?) let zavření navykli na bus navykli by si znova)

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 14.10.2006 23:24

DJ LA DÉFENSE píše:Kua, dyť tam nic neni, to by obsloužil lacinější bus to co tam vyjezdí solo kapišto??
A odkud plyne to přesvědčení, že by bus byl levnější? trať je už dávno účetně odepsaná, a pokud nepočítáš tuhle položku, tak náklady na provoz tramvaje jsou nižší než na provoz autobusu. Kromě toho ti lidi, co budou nucení přestupovat při cestě do centra, nebo dokonce na Anděl (když jim tam donedávna jezdila přímo tramvaj) pěkně poděkujou. Tady se prostě jedná o kvalitativně vyšší druh dopravy za naprosto srovnatelné náklady.

BTW co tím získáš, že tam zrušíš tramvaje? Volnou silnici pro autíčka?

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 14.10.2006 23:17

syverin píše:No jasně... "když jsem tam byl naposled v létě" Letní provoz je úplně něco jiného. Pokud bychom měli posuzovat rentabilitu podle letního provozu, tak v Praze nejezdí ani metro...
Kua, dyť tam nic neni, to by obsloužil lacinější bus to co tam vyjezdí solo kapišto??

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od syverin » 14.10.2006 23:15

DJ LA DÉFENSE píše:Jo to se taky bojim, už když je tam ten pás... Dost to napovídá :lol:

Ano správně zrušit. A když jsem tam naposledy byl v létě, tak obsazenost kome půl 5. odpo tam 10 lidí a zpátky z Laurové tak 4 včetně mě a z Křížové asi 8
No jasně... "když jsem tam byl naposled v létě" Letní provoz je úplně něco jiného. Pokud bychom měli posuzovat rentabilitu podle letního provozu, tak v Praze nejezdí ani metro...

DJ LA DÉFENSE

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 14.10.2006 23:15

syverin píše:DJ, vždyť ty vůbec nemůžeš vědět jak to v těch Radlicích vypadá (teda jak to tam vypadá jinak, než zpoza volantu auta), když ani nevíš, že tam čtrnáctka nejezdí asi 5 let...
Jojo sek' sem se byl jsem tam 6 :oops: Síla zvyku... Se vomlouvám. Ale co jsem viděl v létě mi stačilo. Trať o dvou zastávkách pro jedno sólo. Ty voe, to je kapacita. Zavřít a rovnou. Ale 14 tam nejezdí od roku 2003?

Odpovědět