Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Pod Karlovem je zrovna ukázkový příklad, jak BZM nemá vypadat... je umístěno zrovna v největším sklonu, přestože má být před ním. Logičtější umístění by bylo na začátku klesání, po odbočení ze Zvonařky.
(Párkrát jsem zažil přejetí zast. Pod Karlovem o víc než půl vozu, ale to bylo ještě v časech vozů 65xx.)
(Párkrát jsem zažil přejetí zast. Pod Karlovem o víc než půl vozu, ale to bylo ještě v časech vozů 65xx.)
Re: BZM u Palmovky
Někteří řidiči totiž ještě nechápou na co je tlačítko "funkce ČB" - na odjištění brzdy. Jinak v předpise se z vybraných BZM rozjíždíme pouze samovahou. Jde o to že rozjetí se samovahou je odjištěním brzd a už nikde není psáno, že řidič nemůže zadat jízdu (kromě Geologické - tam se každý rozjezd provádí odjištěním ČB až do Hlubočep). Třeba stanice Pod Karlovem, rozjedu se odjištěním ČB, a po 1 m. zastavím. Jsem stále ve stejném sklonu a můžu se rozjet zadáním jízdy. Je to trošku nedomyšlené.Oskar píše:OT: Dneska jsem tam jel, a ten řidič se drze rozjížděl ZADÁNÍM JÍZDY! Progress ho prozradil i v druhém voze. A to jsem zrovna kolegovi vysvětloval, jak že to na takovém BZM funguje...
Re: BZM u Palmovky
OT: Dneska jsem tam jel, a ten řidič se drze rozjížděl ZADÁNÍM JÍZDY! Progress ho prozradil i v druhém voze. A to jsem zrovna kolegovi vysvětloval, jak že to na takovém BZM funguje...Quetzalcoatl píše:Když se o tom bavíme, tak proč je BZM na dolním konci krejcárské estakády? Nahoře by dával větší smysl. Takhle když má vlak vadné brzdy, tak to stejně neubrzdí a když brzdy brzdí, tak stejně zastaví.
Re: BZM u Palmovky
Jenže BZM je tam kvůli bezpečnosti provozu. Od BZM ke světlům na Palmovce není moho místa a když tam stojí souprava, tak je vidět až na poslední chvíli.Quetzalcoatl píše:Když se o tom bavíme, tak proč je BZM na dolním konci krejcárské estakády? Nahoře by dával větší smysl. Takhle když má vlak vadné brzdy, tak to stejně neubrzdí a když brzdy brzdí, tak stejně zastaví.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 407
- Registrován: 23.6.2006 15:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
BZM u Palmovky
Když se o tom bavíme, tak proč je BZM na dolním konci krejcárské estakády? Nahoře by dával větší smysl. Takhle když má vlak vadné brzdy, tak to stejně neubrzdí a když brzdy brzdí, tak stejně zastaví.
Re: Sklony TT
Tato místa se sice vyskytují, ale jsou natolik krátká, že prakticky není nutné žádné opatření. Např. výjezd ze zastávky Vltavská na Hlávkův most...Oskar píše:A které místo to je? Vždyť by tam muselo být BZM se SSZ a ještě značka nebezpečné klesání... A to je snad jen na Trojské, ne?
Re: Sklony TT
A které místo to je? Vždyť by tam muselo být BZM se SSZ a ještě značka nebezpečné klesání... A to je snad jen na Trojské, ne?MF píše:Je
Re: Sklony TT
A také 7120.MF píše: Takže se na Barandově několikrát objevil zrychlovač, RT6 i klasické KT.
Re: Sklony TT
JeOskar píše:Mám tu pár otázek:
Je v Praze i jiné místo s podélným sklonem víc než 8%, kromě Trojské?
třeba Jičínská, či Geologická - okolo 6 procentOskar píše:Jaký sklon mají ostatní úseky, před kterými je bezpečnostní zastavovací místo?
V BZM se ověřuje funkce brzd zastavením. Některé vlaky - pluh s majákem, sunoucí, vlekoucí, na HP, kombivlaky mohou za jistých podmínek zastávky projíždět. Proto BZM i v zastávce. Pak i tyto vlaky musí zastavit též.Oskar píše:Jaký význam mají bezpečnostní zastavovací místa, ze kterých se vlaky rozjíždí zadáním jízdy (a ještě většinou do kopce - Blatiny, Pohořelec)? Vždyť stejně u zastávkových sloupků musí každý tramvajový vlak zastavit.
Zkus se spíš podívat na nějaké stránky typu geodeti.cz Proč ale tam BZM není nevím.Oskar píše:Jaký sklon mají úseky, které vypadají taky strmě, ale bezpečnostní zastavovací místo u nich není (Chotkova, Lipanská - Husinecká) ?
Podle čísel to platilo ze začátku, kdy ještě vozy T3RP a T615 nebyly všechny upravené. Dle D1/2 mohou projíždět T6, T3R.P (je jedno jestli RPV LF) a již i 14T. Ostatní jen pokud jsou schváleny (5519, 5572) Ostatní na vyjímku tech. kontroly, která si za vyjímku ručí. Takže se na Barandově několikrát objevil zrychlovač, RT6 i klasické KT.Oskar píše:Mají na barrandovskou trať povolen vjezd vozy T3R.PV a T3R.PLF a 14T jinak než vyjmenováním všech jejich čísel?
Sklony TT
Mám tu pár otázek:
Je v Praze i jiné místo s podélným sklonem víc než 8%, kromě Trojské?
Jaký sklon mají ostatní úseky, před kterými je bezpečnostní zastavovací místo?
Jaký význam mají bezpečnostní zastavovací místa, ze kterých se vlaky rozjíždí zadáním jízdy (a ještě většinou do kopce - Blatiny, Pohořelec)? Vždyť stejně u zastávkových sloupků musí každý tramvajový vlak zastavit.
Jaký sklon mají úseky, které vypadají taky strmě, ale bezpečnostní zastavovací místo u nich není (Chotkova, Lipanská - Husinecká) ?
Mají na barrandovskou trať povolen vjezd vozy T3R.PV a T3R.PLF a 14T jinak než vyjmenováním všech jejich čísel?
Je v Praze i jiné místo s podélným sklonem víc než 8%, kromě Trojské?
Jaký sklon mají ostatní úseky, před kterými je bezpečnostní zastavovací místo?
Jaký význam mají bezpečnostní zastavovací místa, ze kterých se vlaky rozjíždí zadáním jízdy (a ještě většinou do kopce - Blatiny, Pohořelec)? Vždyť stejně u zastávkových sloupků musí každý tramvajový vlak zastavit.
Jaký sklon mají úseky, které vypadají taky strmě, ale bezpečnostní zastavovací místo u nich není (Chotkova, Lipanská - Husinecká) ?
Mají na barrandovskou trať povolen vjezd vozy T3R.PV a T3R.PLF a 14T jinak než vyjmenováním všech jejich čísel?
- Neo_Moucha
- Uživatel
- Příspěvky: 71
- Registrován: 28.4.2007 13:29
Velkoplošné panely
Co popisuješ:stanice Karlovo náměstí DC ,tak ten stav je už několik let .Panely v této lokalitě už mají svojí životnost za sebou(Moc jim neprospívá velký nadměrný provoz,enormní solení v zimě,vyvařování sjetých kolejí a následné zabrušování a naříznutí rybin(plechových žlabů),kdy dochází k odlamování částí rybin).Samozřejmě to záleží také na kvalitě materiálu a zhotovení v betonárce.DPmPETRadek píše:Další libové místo je propadlé koryto BKV v zastávce KN od Moráně. Tam jde imho o vliv vody vytékající z parku, která není odváděna do kanalizace, ale stojí na trati a žlab koroduje.