Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 20.5.2007 18:49

Pod Karlovem je zrovna ukázkový příklad, jak BZM nemá vypadat... je umístěno zrovna v největším sklonu, přestože má být před ním. Logičtější umístění by bylo na začátku klesání, po odbočení ze Zvonařky.
(Párkrát jsem zažil přejetí zast. Pod Karlovem o víc než půl vozu, ale to bylo ještě v časech vozů 65xx.)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: BZM u Palmovky

Příspěvek od MF » 20.5.2007 15:19

Oskar píše:OT: Dneska jsem tam jel, a ten řidič se drze rozjížděl ZADÁNÍM JÍZDY! Progress ho prozradil i v druhém voze. A to jsem zrovna kolegovi vysvětloval, jak že to na takovém BZM funguje... :evil:
Někteří řidiči totiž ještě nechápou na co je tlačítko "funkce ČB" - na odjištění brzdy. Jinak v předpise se z vybraných BZM rozjíždíme pouze samovahou. Jde o to že rozjetí se samovahou je odjištěním brzd a už nikde není psáno, že řidič nemůže zadat jízdu (kromě Geologické - tam se každý rozjezd provádí odjištěním ČB až do Hlubočep). Třeba stanice Pod Karlovem, rozjedu se odjištěním ČB, a po 1 m. zastavím. Jsem stále ve stejném sklonu a můžu se rozjet zadáním jízdy. Je to trošku nedomyšlené.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: BZM u Palmovky

Příspěvek od Oskar » 19.5.2007 23:22

Quetzalcoatl píše:Když se o tom bavíme, tak proč je BZM na dolním konci krejcárské estakády? Nahoře by dával větší smysl. Takhle když má vlak vadné brzdy, tak to stejně neubrzdí a když brzdy brzdí, tak stejně zastaví.
OT: Dneska jsem tam jel, a ten řidič se drze rozjížděl ZADÁNÍM JÍZDY! Progress ho prozradil i v druhém voze. A to jsem zrovna kolegovi vysvětloval, jak že to na takovém BZM funguje... :evil:

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: BZM u Palmovky

Příspěvek od 7080 » 19.5.2007 22:37

Quetzalcoatl píše:Když se o tom bavíme, tak proč je BZM na dolním konci krejcárské estakády? Nahoře by dával větší smysl. Takhle když má vlak vadné brzdy, tak to stejně neubrzdí a když brzdy brzdí, tak stejně zastaví.
Jenže BZM je tam kvůli bezpečnosti provozu. Od BZM ke světlům na Palmovce není moho místa a když tam stojí souprava, tak je vidět až na poslední chvíli.

Quetzalcoatl
Uživatel
Příspěvky: 407
Registrován: 23.6.2006 15:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

BZM u Palmovky

Příspěvek od Quetzalcoatl » 19.5.2007 21:55

Když se o tom bavíme, tak proč je BZM na dolním konci krejcárské estakády? Nahoře by dával větší smysl. Takhle když má vlak vadné brzdy, tak to stejně neubrzdí a když brzdy brzdí, tak stejně zastaví.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Sklony TT

Příspěvek od MF » 19.5.2007 20:53

Oskar píše:A které místo to je? Vždyť by tam muselo být BZM se SSZ a ještě značka nebezpečné klesání... A to je snad jen na Trojské, ne?
Tato místa se sice vyskytují, ale jsou natolik krátká, že prakticky není nutné žádné opatření. Např. výjezd ze zastávky Vltavská na Hlávkův most...

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Sklony TT

Příspěvek od Oskar » 19.5.2007 20:42

MF píše:Je
A které místo to je? Vždyť by tam muselo být BZM se SSZ a ještě značka nebezpečné klesání... A to je snad jen na Trojské, ne?

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Sklony TT

Příspěvek od DavidD » 19.5.2007 19:55

MF píše: Takže se na Barandově několikrát objevil zrychlovač, RT6 i klasické KT.
A také 7120.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Sklony TT

Příspěvek od MF » 19.5.2007 8:36

Oskar píše:Mám tu pár otázek:

Je v Praze i jiné místo s podélným sklonem víc než 8%, kromě Trojské?
Je
Oskar píše:Jaký sklon mají ostatní úseky, před kterými je bezpečnostní zastavovací místo?
třeba Jičínská, či Geologická - okolo 6 procent
Oskar píše:Jaký význam mají bezpečnostní zastavovací místa, ze kterých se vlaky rozjíždí zadáním jízdy (a ještě většinou do kopce - Blatiny, Pohořelec)? Vždyť stejně u zastávkových sloupků musí každý tramvajový vlak zastavit.
V BZM se ověřuje funkce brzd zastavením. Některé vlaky - pluh s majákem, sunoucí, vlekoucí, na HP, kombivlaky mohou za jistých podmínek zastávky projíždět. Proto BZM i v zastávce. Pak i tyto vlaky musí zastavit též.
Oskar píše:Jaký sklon mají úseky, které vypadají taky strmě, ale bezpečnostní zastavovací místo u nich není (Chotkova, Lipanská - Husinecká) ?
Zkus se spíš podívat na nějaké stránky typu geodeti.cz Proč ale tam BZM není nevím.
Oskar píše:Mají na barrandovskou trať povolen vjezd vozy T3R.PV a T3R.PLF a 14T jinak než vyjmenováním všech jejich čísel?
Podle čísel to platilo ze začátku, kdy ještě vozy T3RP a T615 nebyly všechny upravené. Dle D1/2 mohou projíždět T6, T3R.P (je jedno jestli RPV LF) a již i 14T. Ostatní jen pokud jsou schváleny (5519, 5572) Ostatní na vyjímku tech. kontroly, která si za vyjímku ručí. Takže se na Barandově několikrát objevil zrychlovač, RT6 i klasické KT.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Sklony TT

Příspěvek od Oskar » 18.5.2007 22:40

Mám tu pár otázek:

Je v Praze i jiné místo s podélným sklonem víc než 8%, kromě Trojské?

Jaký sklon mají ostatní úseky, před kterými je bezpečnostní zastavovací místo?

Jaký význam mají bezpečnostní zastavovací místa, ze kterých se vlaky rozjíždí zadáním jízdy (a ještě většinou do kopce - Blatiny, Pohořelec)? Vždyť stejně u zastávkových sloupků musí každý tramvajový vlak zastavit.

Jaký sklon mají úseky, které vypadají taky strmě, ale bezpečnostní zastavovací místo u nich není (Chotkova, Lipanská - Husinecká) ?

Mají na barrandovskou trať povolen vjezd vozy T3R.PV a T3R.PLF a 14T jinak než vyjmenováním všech jejich čísel?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 14.5.2007 17:23

Velmi podobný, řekl bych :D

Uživatelský avatar
Neo_Moucha
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 28.4.2007 13:29

Příspěvek od Neo_Moucha » 14.5.2007 16:40

Palackého most, respektive začátek přecházející do Lidické je taky povolen hlemýždím tempem... asi to bude stejný problém s panely...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 04.5.2007 14:02

Bohužel, je to dost o kvalitě panelu. Nekteré nebroubkované panely (před r. 1991) jsou v lepším stavu, než některé z let 1994-1997. Příkladů jest spousta. Bohužel na starších panelech zase odcházejí povrchy (a to i bez pojíždění IAD - krásně je to vidět v Mostě)

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Velkoplošné panely

Příspěvek od DPmPET » 04.5.2007 13:25

Radek píše:Další libové místo je propadlé koryto BKV v zastávce KN od Moráně. Tam jde imho o vliv vody vytékající z parku, která není odváděna do kanalizace, ale stojí na trati a žlab koroduje.
Co popisuješ:stanice Karlovo náměstí DC ,tak ten stav je už několik let .Panely v této lokalitě už mají svojí životnost za sebou(Moc jim neprospívá velký nadměrný provoz,enormní solení v zimě,vyvařování sjetých kolejí a následné zabrušování a naříznutí rybin(plechových žlabů),kdy dochází k odlamování částí rybin).Samozřejmě to záleží také na kvalitě materiálu a zhotovení v betonárce.DPmPET 8-)

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 04.5.2007 10:16

Další libové místo je propadlé koryto BKV v zastávce KN od Moráně. Tam jde imho o vliv vody vytékající z parku, která není odváděna do kanalizace, ale stojí na trati a žlab koroduje.

Odpovědět