Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 30.12.2020 16:52

Tramvajové koleje jako pokusní králíci: DPP hledá odolné rostliny pro stálezelené pásy
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-pra ... -pasy.html
Testovací políčka jsou v tramvajových smyčkách Sídliště Řepy a Spořilov a u depa metra v Hostivaři.
Tak už víme, co je to za políčka. Jen nevím, k čemu ten výsledek bude dobrý, když podmínky na políčkách jsou úplně jiné než přímo v travnatém pásu mezi kolejemi. :wink:
Zmíněné úseky budou výzkumníci za plného provozu pravidelně sledovat. Hodnotit budou výšku porostu či počet sečí nutných během vegetace. Zkoumat budou také tzv. zapojení drnu, odolnost vůči přejezdům tramvaje, sešlapu a vytrvalost jednotlivých částí porostu. Kromě toho se zaměří také na estetické hledisko.
A jak se bude na těch políčkách zkoumat odolnost porostu vůči přejezdu tramvaje, to opravdu netuším. :lol:

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 293
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od vlakoň » 27.12.2020 22:18

Problém začal už v divokých devadesatkach, kdy podivná společnost Inženýring dopravních staveb prodala pozemky s jimacimi vrty soukromému investorovi (tehdy to ještě bylo utajené). Jde o technologické centrum 3 pro ochranný systém metra a jeho zásobování vodou. Z těchto jimacich vrtů poblíž Strakonické vede štola až k stanici metra Radlická pro odběr vody. Měl jsem i mapu, ale nemůžu ji najít. Více třeba tu https://ceskapozice.lidovky.cz/tema/zam ... -tema_lube
Dílo v dnešních cenách za miliardy...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od mart337 » 27.12.2020 8:35

No současná trasa kanalizace v Nádražní je v IAD - Bus pruhu ZC. Alespoň podle vík šachet. Nicméně si myslím, že zřejmě s budoucí novovýstavbou možná dojde k přeložce s posunutím směrem blíž k řece a budoucí výstavbě. Alespoň já bych to tak udělal s tím, že stávající kanalizace bude sloužit po dobu výstavby nové. Někudy by měl být taky veden sběrač od jihu Prahy - tj buď Nádražní a nebo Strakonická.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 26.12.2020 21:16

Nádražní - rezervoáry, developerské tlaky, skutečný rozsah kolize přeložky TT s diskutovanou kanalizací, její skutečný stav, účel a zdroj článku, doba přípravy a realizace rekonstrukce diskutované kanalizace....to všechno jsou (pro mně) celkem neznámé. I kdyby na rekonstrukci kanalizace došlo, nemyslím, že to bude v příští pětiletce, ani, že by byl souběh v celé délce RTT. No a překop a přerušení provozu na třeba měsíc se dá s odstupem času vydržet. Ale stejně je mi divné, když se akce připravovala mnoho let a již půl roku dopředu se tam sondovalo a hrabalo, že by se takový průšvih jentak zakopal. Vždyť i Táborská je rozdělená na dvě části, protože se objevily problémy se sítěmi, které již nešlo vyřešit před zimou. Edit: teď jsem si vzpomněl, že i Moskevská se protáhla, protože se až v průběhu akce nějaké sítě rozhodly připojit k rekonstrukci svého něcovodu. Takže i v té Nádražní by se do toho asi šlo, kdyby to bylo tak velké, jak článek naznačuje.
Nicméně ta Kolbenova, je celkem viditelně investice na prů_eru a bije to do očí :-#
P_V: Je příjemná naděje, že je akce alespoň v přípravě, nicméně za 2M Kč, to vidím tak na náklady DIO v podobě DZ na příjezdech a osazení nějakých plastových bariér na zúžení jízdních pruhů :smt116

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 25.12.2020 9:36

9001 píše:
25.12.2020 0:09
a tady se udělá nová TT na průseru...
Jestli je toto pravda, tak další podobný případ.
...na stranu druhou se ale rozeběhla masivní rekonstrukce přilehlé Nádražní ulice. Došlo k položení nového tramvajového pásu a doposud si stavební práce při této rekonstrukci vyžádaly přes pět milionů korun....

...Potíž je v tom, že na ochranu vody se v tomto případě zapomnělo – pod ulicí se nachází hloubková splašková kanalizace, která je v havarijním stavu...
...Při rekonstrukci tedy mělo dojít jak ke kompletní výměně kanalizace, tak i k sanaci zeminy. To se ale nestalo, havarijní kanalizace byla zakonzervována stavebními úpravami na povrchu, takže dále kontaminuje okolí...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 25.12.2020 0:33

V rozpočtu na příští rok je:
0044613 - Most v ulici Kolbenova, Y505.3 - rekonstrukce
Předmětem akce je rekonstrukce mostního objektu v ul. Kolbenova vedoucího nad železniční tratí v Praze 9 spočívající v odstranění mostního svršku a provedení demolice nosné konstrukce a úložných prahů opěr. Spodní část opěr a křídla budou zachována. Budou vybudovány nové úložné prahy, nová nosná konstrukce a nový mostní svršek. Povrch ponechaných částí spodní stavby bude sanován. Finanční prostředky budou v roce 2021 využity na realizaci stavebních prací, činnosti koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a výkon technického a autorského dozoru stavby.

celkem 43 MKč
rozpočet schválený na 2020 37,475 MKč
rozpočet upravený na 2020 2,5 MKč
návrh rozpočtu na 2021 2 MKč
Zbývá dofinancovat 38,5 MKč

tak teda nevím co se bude v příštím roce dělat za "realizaci stavebních prací" za pouhých 2 MKč

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 25.12.2020 0:09

Karosák: Souhlas :-). Ale jsme pořád o bodu 1... U Výstaviště, Zenlkova a další se drží v BKV, protože přece tam je uzávěra, že možná něco do nějaké doby vznikne a tady se udělá nová TT na průseru...

P.S. Taková mimo. Na mapy.cz je zachycena údržba trávníku traktůrkem :https://mapy.cz/zakladni?x=14.5238407&y ... tch=-0.047

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 24.12.2020 23:42

9001 píše:
24.12.2020 23:30
Jinak jsem zvědavý, jak těch 18 tun řeší Pepsi... Pochybuji, že jezdí oklikou přes Harfu a Vysočanskou...
Tak je tam samozřejmě dodatek 18t mimo tram a dále "jediné vozidlo" - silniční ekvivalent naší potkávačky, který určitě dovolí víc. Ale kdo to hlídá, že? :prase
Navíc vzhledem k povaze (rozvoje) lokality lze očekávat nárůst požadavků na nosnost. Další věc je, že ten zářez pro vlečku již není potřeba a jeho severní část je již takřka zasypána, takže i zde se nabízí řešení most strhnout a zářez zasypat Z:idea:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 24.12.2020 23:30

Karosák: Třeba bude mít samoléčící účinky jako Libenák :D Skoro 20 let na spadnutí, několik studií, že je to průser a pak přijde pan radní se správnou interpretací a další studií a most je jako rybičky a už nevadí ani full rychlost tram :D

Jinak jsem zvědavý, jak těch 18 tun řeší Pepsi... Pochybuji, že jezdí oklikou přes Harfu a Vysočanskou...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 24.12.2020 23:20

Ano. Bohužel. Obousměrně, plus omezení na 18t pro gumokoly. Takže další "libeňák". Kristuša dolina...to fakt nebylo nic patrné, když/než se dělala RTT? :smt013 Buď tedy připravit opravu mostu s RTT - jelikož jde o havarijní stav, tak by mohla být příprava dříve, než bude Británie republikou. Nebo tedy bylo potřeba dotačně zrealizovat RTT a oprava mostu je v přípravě, tak těch 100m mohlo zůstat s OR a BKV. Takhle se bude muset rozebrat nový svršek, závlahy, tráva...to mi teda hodně zvedlo mandle :smt078

OKN81
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: 28.10.2010 20:25
Bydliště: Praha - Čakovice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od OKN81 » 24.12.2020 4:45

Karosák píše:
23.12.2020 23:48
Na Kolbenově obousměrně OR30 :!: :shock: Takže další padací most? To se při RTT na nic nepřišlo? Trochu smutný příběh...
Předpokládám, že je to ten nad bývalou železniční vlečkou?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 23.12.2020 23:48

Na Kolbenově obousměrně OR30 :!: :shock: Takže další padací most? To se při RTT na nic nepřišlo? Trochu smutný příběh...

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od XSC » 04.11.2020 20:36

9001 píše:
04.11.2020 18:37
A ono i neřešit "lidské zdroje" může být docela úspora a mnohdy i nervů :D
To ale spadá do té vlastní neschopnosti. Firma, která není schopná vyřešit své vlastní zaměstnance, těžko bude schopná podepsat kvalitní smlouvu...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 04.11.2020 18:57

9001 píše:
04.11.2020 18:37
Třeba jenom ty díly. Proč bych je sobě neprodával za nákupku? A DP přeprodával s marží?
Jenže je s tou marží prodáš tak jako tak. Akorát buď bude připočítaná v ceně toho jednoho dílu, nebo ve faktuře za fullservis a jediná otázka je, kterým způsobem se dá vydělat víc. :D

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 04.11.2020 18:37

XSC: Ono tak černobílé to nebude...

Třeba jenom ty díly. Proč bych je sobě neprodával za nákupku? A DP přeprodával s marží? To mi nepřijde nic proti ničemu...

A ono i neřešit "lidské zdroje" může být docela úspora a mnohdy i nervů :D

Odpovědět