Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MARV
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MARV » 28.10.2020 18:03

Předem, nepopírám, že Praha si za vlády snad všech primátorů na určité věci úvěry brala, ať přímo, či nepřímo (viz 15T), ale dlužno podotknouti, že ji to zase nijak v rozpočtových pravidlech nijak neohrozilo. Zrovna v případě Blanky by nárůst nemusel být tak veliký, kdyby paní primátorka Krnáčová rychleji konala. Dokonce si dovoluji myslet, že kdyby Bém vydržel déle, tak máme z velké většiny hotový vnitřní okruh a dokonce i pár km tram. tratí navíc. Je pravdou, že by si na to Praha musela asi vzít nějaký úvěr, ale určitě by jí to zase v rozpočtových pravidlech nijak neohrozilo. I když je zase pravdou, že opravu Libeňského mostu zvládla nynější koalice "bravurně".

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10208
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 28.10.2020 18:02

Bobik: Tak díky němu máme půlku vozového parku moderní...Bohužel připosranost současného vedení nemá koule vyřešit tu druhou polovinu...Za to bez problémů šroubuje Libenský most ze 600 mega na 3 mld a možná ještě víc... A buh ví co utíká "bez dozoru" do všemožných blbostí...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 28.10.2020 17:30

MARV píše:
28.10.2020 17:25
Zrovna tak mi není známo, že by Prahu zadlužil Bém...
Zadlužil. A pořádně - viz Blanka, vozy 15T, který stále ještě nejsou splacený...
Jiná otázka je, nakolik je to dobře či špatně a zdali to nešlo udělat lépe. Třeba u Blanky je známo, že rozpočet hodně podstřelil, aby vůbec prošla radou.

MARV
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MARV » 28.10.2020 17:25

Páni kolegové pan primátor Baxa vedl Prahu za období velké hospodářské krize ve 30. letech a že by jí zadlužil mi není znám, zato o její rozvoj se zasloužil. Zrovna tak mi není známo, že by Prahu zadlužil Bém, ba naopak i přes povodně z roku 2002. Zato všichni ostatní v čele s Hřibem jsou podle některých z vás jsou třídy hodné obdivu.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 28.10.2020 17:21

Jenže Bém byl hlavně megaloman. Viz olympiáda, třeba.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 28.10.2020 17:01

Ona taky byla ekonomická krize.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od XSC » 28.10.2020 16:30

Kdyby dostal Bém ještě jedno volební období, byla by Praha utopená v dluzích.

MARV
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MARV » 26.10.2020 19:31

Ještě k pražským primátorům. Primátor podle mého názoru má býti člověk, který má vizi a tu vizi umí i uvést do skutečnosti. V dějinách Prahy byl takovým opravdovým lídrem Karel Baxa, který stál v čele Prahy od roku 1919 do roku 1937. Za jeho vedení vznikla i spousta tram. tatí, nad kterými možná v té době mnozí ohrnovali nos, ale on je dokázal prosadit a tím dal vzniknout k jedné z nejrozsáhlejších tram sítí. Myslím, že dodnes nebylo o moc překonáno, co se za jeho doby vytvořilo a to nemyslím jen tram. tratě. Tím, že jsem jmenoval Béma, tak také on měl tuto vizi, žel čas k naplnění mu dán pořádně dán nebyl. To píši i přesto, že jsem jeho fanouškem pro jeho jiné vlastnosti zrovna nebyl. Vím, ale z mnoha zdrojů, že on byl tím hybatelem a dokázal své vize v čase své vlády prosazovat. Nevím, jaké měl vlastnosti ve své době pan primátor Baxa, ale to jak dokázal své vize dovést do cíle, za to klobouk dolu. Možná, kdyby dostal Bém trochu více času a nepřišli po něm ti co tam byli a dodnes jsou, mohla by být Praha taky trochu jinde.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od XSC » 25.10.2020 20:37

9001 píše:
22.10.2020 9:27
Ústečák: Když to hodně přeženu, tak Hitler založil základ a myšlenku dnešní německé dálniční sítě, nad kterou všichni slintáme ;-)
No vidíš, jak ta propaganda funguje. Realita je taková, že německá dálniční síť byla rozpracována již před Hitlerem, první dálnice i otevřena. On se jen toho chytil, fotil se u toho a tvrdil, že výstavbou zaměstná nezaměstnané. Což nakonec byla minoritní záležitost i při tehdejším velkém podílu ruční práce.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 23.10.2020 15:42

Protože politika, přece. Aneb nikdy ti nikdo nedá tolik, kolik já ti můžu slíbit. Spousta lidí (nejen) tohleto zas tak nesleduje a ke "štěstí" jí stačí, když jim někdo před volbama slíbí lepší MHD. Ostatně "podporu MHD" mají ve svém programu naprosto všichni. Ale jak to reálně vypadá v praxi víš sám...

Tos mi připomněl jeden dotaz jedné sousedky u nás na sedmičce, který vystihuje, proč tohleto politikům vlastně vychází - ptala se, jestli je možné/správné, pochválit i neoblíbeného politika, když udělá něco dobrého. Jednalo se o předvolební slib Krndy na dostavbu vyhořelého křídla průmyslového paláce na Výstavišti. Tak jsem jí odpověděl, že správné to je, ovšem pouze v případě, že opravdu udělá něco dobrého. Ale před volbama slibovat nápravu něčeho, na co jsem měl celé předchozí volební období je především hnus a pochvalu rozhodně nezasluhuje.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 23.10.2020 15:19

Já hlavně za celé roky nepochopil, proč někdo musí furt vypouštět nějaké termíny, resp. proč vypouští termíny, když nemá vykoupené pozemky, pravomocné stavební povolení atd. :?: Tak ať řeknou: začneme stavět, až vykoupíme pozemky, zatím máme x %. Pořad provokují termíny a když se to pak někomu připomene, že před 2 roky říkal, že něco začne, tak všichni kroutí hubou a dělají, že jako nic neřekli, že to byl předpoklad, ale nepovedlo se...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 23.10.2020 10:52

Prý by se do 2 let mohlo stavět prodloužení k Holyni. Zatím bez koncové smyčky a P+R, kvůli pozemkům. Ale nevím, jak se vypořádají s pozemky hned na začátku, které patří Ekospolu - developer části sídliště.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od trainzjohny » 23.10.2020 9:47

A ono se u nás dá něco začít za dva roky stavět ? Musí se nechat že snaha pohnout s výstavbou nových TT tu je, uvidíme jak to ještě dopadne, ale na to je zatím málo času.

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Ústečák » 23.10.2020 9:46

Klíčové jsou zejm. dohody stran dotčených pozemků, a to jak u metra D, tak nových tramvajových tratí. To jsou věci, které nejsou vidět, ale jsou nejpracnější a nejdéle trvají. Naposledy došlo k opravdu podstatné dohodě v Modřanech.

Pokládání kolejí a stavba trakce, to je ve srovnání k procesu pečení dortu řekněme lití polevy a zapichování svíček (když teda neřešíme finanční náročnost). :devilsmokin

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 23.10.2020 9:37

A jaké jsou konkrétní pokroky v tom konečném spění? 1 zastávka na okraj náměstí na Pankráci, kde se dokonce kaštanstvo i sveze, ale MČ zbytek odmítá. A pokládají tam zaasfaltované žlábkové koleje, jako by se už předem počítalo s návratem parkoviště. Zbylý pokrok má podobu nevyužitelných "předmníků" (opak pomníků) :)

Odpovědět