Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Páni kolegové pan primátor Baxa vedl Prahu za období velké hospodářské krize ve 30. letech a že by jí zadlužil mi není znám, zato o její rozvoj se zasloužil. Zrovna tak mi není známo, že by Prahu zadlužil Bém, ba naopak i přes povodně z roku 2002. Zato všichni ostatní v čele s Hřibem jsou podle některých z vás jsou třídy hodné obdivu.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Jenže Bém byl hlavně megaloman. Viz olympiáda, třeba.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Ona taky byla ekonomická krize.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Kdyby dostal Bém ještě jedno volební období, byla by Praha utopená v dluzích.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Ještě k pražským primátorům. Primátor podle mého názoru má býti člověk, který má vizi a tu vizi umí i uvést do skutečnosti. V dějinách Prahy byl takovým opravdovým lídrem Karel Baxa, který stál v čele Prahy od roku 1919 do roku 1937. Za jeho vedení vznikla i spousta tram. tatí, nad kterými možná v té době mnozí ohrnovali nos, ale on je dokázal prosadit a tím dal vzniknout k jedné z nejrozsáhlejších tram sítí. Myslím, že dodnes nebylo o moc překonáno, co se za jeho doby vytvořilo a to nemyslím jen tram. tratě. Tím, že jsem jmenoval Béma, tak také on měl tuto vizi, žel čas k naplnění mu dán pořádně dán nebyl. To píši i přesto, že jsem jeho fanouškem pro jeho jiné vlastnosti zrovna nebyl. Vím, ale z mnoha zdrojů, že on byl tím hybatelem a dokázal své vize v čase své vlády prosazovat. Nevím, jaké měl vlastnosti ve své době pan primátor Baxa, ale to jak dokázal své vize dovést do cíle, za to klobouk dolu. Možná, kdyby dostal Bém trochu více času a nepřišli po něm ti co tam byli a dodnes jsou, mohla by být Praha taky trochu jinde.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
No vidíš, jak ta propaganda funguje. Realita je taková, že německá dálniční síť byla rozpracována již před Hitlerem, první dálnice i otevřena. On se jen toho chytil, fotil se u toho a tvrdil, že výstavbou zaměstná nezaměstnané. Což nakonec byla minoritní záležitost i při tehdejším velkém podílu ruční práce.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Protože politika, přece. Aneb nikdy ti nikdo nedá tolik, kolik já ti můžu slíbit. Spousta lidí (nejen) tohleto zas tak nesleduje a ke "štěstí" jí stačí, když jim někdo před volbama slíbí lepší MHD. Ostatně "podporu MHD" mají ve svém programu naprosto všichni. Ale jak to reálně vypadá v praxi víš sám...
Tos mi připomněl jeden dotaz jedné sousedky u nás na sedmičce, který vystihuje, proč tohleto politikům vlastně vychází - ptala se, jestli je možné/správné, pochválit i neoblíbeného politika, když udělá něco dobrého. Jednalo se o předvolební slib Krndy na dostavbu vyhořelého křídla průmyslového paláce na Výstavišti. Tak jsem jí odpověděl, že správné to je, ovšem pouze v případě, že opravdu udělá něco dobrého. Ale před volbama slibovat nápravu něčeho, na co jsem měl celé předchozí volební období je především hnus a pochvalu rozhodně nezasluhuje.
Tos mi připomněl jeden dotaz jedné sousedky u nás na sedmičce, který vystihuje, proč tohleto politikům vlastně vychází - ptala se, jestli je možné/správné, pochválit i neoblíbeného politika, když udělá něco dobrého. Jednalo se o předvolební slib Krndy na dostavbu vyhořelého křídla průmyslového paláce na Výstavišti. Tak jsem jí odpověděl, že správné to je, ovšem pouze v případě, že opravdu udělá něco dobrého. Ale před volbama slibovat nápravu něčeho, na co jsem měl celé předchozí volební období je především hnus a pochvalu rozhodně nezasluhuje.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Já hlavně za celé roky nepochopil, proč někdo musí furt vypouštět nějaké termíny, resp. proč vypouští termíny, když nemá vykoupené pozemky, pravomocné stavební povolení atd. Tak ať řeknou: začneme stavět, až vykoupíme pozemky, zatím máme x %. Pořad provokují termíny a když se to pak někomu připomene, že před 2 roky říkal, že něco začne, tak všichni kroutí hubou a dělají, že jako nic neřekli, že to byl předpoklad, ale nepovedlo se...
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Prý by se do 2 let mohlo stavět prodloužení k Holyni. Zatím bez koncové smyčky a P+R, kvůli pozemkům. Ale nevím, jak se vypořádají s pozemky hned na začátku, které patří Ekospolu - developer části sídliště.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
A ono se u nás dá něco začít za dva roky stavět ? Musí se nechat že snaha pohnout s výstavbou nových TT tu je, uvidíme jak to ještě dopadne, ale na to je zatím málo času.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Klíčové jsou zejm. dohody stran dotčených pozemků, a to jak u metra D, tak nových tramvajových tratí. To jsou věci, které nejsou vidět, ale jsou nejpracnější a nejdéle trvají. Naposledy došlo k opravdu podstatné dohodě v Modřanech.
Pokládání kolejí a stavba trakce, to je ve srovnání k procesu pečení dortu řekněme lití polevy a zapichování svíček (když teda neřešíme finanční náročnost).
Pokládání kolejí a stavba trakce, to je ve srovnání k procesu pečení dortu řekněme lití polevy a zapichování svíček (když teda neřešíme finanční náročnost).
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
A jaké jsou konkrétní pokroky v tom konečném spění? 1 zastávka na okraj náměstí na Pankráci, kde se dokonce kaštanstvo i sveze, ale MČ zbytek odmítá. A pokládají tam zaasfaltované žlábkové koleje, jako by se už předem počítalo s návratem parkoviště. Zbylý pokrok má podobu nevyužitelných "předmníků" (opak pomníků)
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
No tak třeba v podobě A. S. máme zastánce, kterého jsme tu dlouho neměli. Ne vše jde ideálně, ale oproti minulým letům cítím markantní posun v jednání i snaze posunout věci k realizaci. Jen mám pocit, že se k němu čas od času z jistých stran nedostávají úplně relevantní informace, ale v dobrém se snaží a věřím, že nějaké trati opravdu klapnou. Realizace nové liniové dopravní stavby v hranicích města je teď něco legislativně naprosto úděsného, proto to tak trvá, ale vskutku tu po velmi dlouhé době probíhá intenzivní a reálná snaha to někam dovést.
Neříkám, že je všechno ideální, to ani zdaleka, ale někam to konečně spěje.
Neříkám, že je všechno ideální, to ani zdaleka, ale někam to konečně spěje.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Jo, jsem na tom úplně stejně - neuvěřím, dokud neuvidím.
Nemám rád ani jedny kašpary. Bém kradl, tihleti piškoti sice nekradou, ale rozhazují peníze za (sluníčkový) kraviny a "vyšší dobro", takže ve výsledku je stejně nemáme tak jako tak. To je jedna věc. Druhá věc je, že současní piškoti se v zájmu "vyššího dobra" podíleli na přijetí zákonů a norem, podle kterých dneska ten bagr na to pole ani nemůže vjet, natož tam začít hrabat a něco stavět. Pochopitelně jim nedochází, že to je kvůli tomu jejich "vyššímu dobru" takže náprava poměrů nemožná.
Nemám rád ani jedny kašpary. Bém kradl, tihleti piškoti sice nekradou, ale rozhazují peníze za (sluníčkový) kraviny a "vyšší dobro", takže ve výsledku je stejně nemáme tak jako tak. To je jedna věc. Druhá věc je, že současní piškoti se v zájmu "vyššího dobra" podíleli na přijetí zákonů a norem, podle kterých dneska ten bagr na to pole ani nemůže vjet, natož tam začít hrabat a něco stavět. Pochopitelně jim nedochází, že to je kvůli tomu jejich "vyššímu dobru" takže náprava poměrů nemožná.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Ústečák: ono je to taky tím, že někdo (třeba já) už vyčerpal víru. Nad plánovanými TT slintají buď šoto-kindermafiáni (kteří nevědí, co se slibovalo před 5, 10, 15 lety, protože neuměli ještě číst nebo nebyli vůbec na světě) nebo lidi s krátkou pamětí, případně s Alzheimerem (nebo jiným Němcem v hlavě). Praktická ukázka: TT na Libuš je údajně v přípravě od otevření Modřan ( to byl rok 1995). Nebo jen poslední roky: evergreenem jsou 3 TT, které jsou nejblíž k realizaci (Dědina, Libuš, Slivenec). V roce 2016 bylo info, že v roce 2018 budou ve stavbě a v roce 2020 v provozu. V roce 2018 bylo nové info, že tyto TT budou v roce 2020 ve stavbě. Rok 2020 je, není ve stavbě nic, další info neznám a už ani znát nechci.
Omlouvám se všem, kteří na přípravě TT pracují, vůbec nechci snižovat význam jejich práce a úsilí. Vím, že kdyby to záleželo jen na DP, tak už je postaveno kde co, i metro D.
Ale víra v tratě v přípravě se vyčerpala, a teď akceptuju jen TT v provozu nebo ve stavbě. Malůvky už nechci ani vidět. Chci bagr na poli a dokud tam nebude, tak nezájem.
Omlouvám se všem, kteří na přípravě TT pracují, vůbec nechci snižovat význam jejich práce a úsilí. Vím, že kdyby to záleželo jen na DP, tak už je postaveno kde co, i metro D.
Ale víra v tratě v přípravě se vyčerpala, a teď akceptuju jen TT v provozu nebo ve stavbě. Malůvky už nechci ani vidět. Chci bagr na poli a dokud tam nebude, tak nezájem.