Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 04.5.2007 10:00

Jsou tam propadlé žlaby v panelech BKV = výškový průběh koleje je zborcený = proto ta pomalá. Můžou za to buď bludné proudy, nebo nekvalitní panel (r. 1997).

Uživatelský avatar
Neo_Moucha
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 28.4.2007 13:29

Příspěvek od Neo_Moucha » 04.5.2007 9:49

Díky za odpověď!

Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Re: Karlovo náměstí

Příspěvek od pan Vedoucí » 04.5.2007 9:47

Neo_Moucha píše:Karlovo náměstí
Ano, je zde omezena rychlost na "Pomalu" - viz http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041260 . Může za to špatný stav kolejového svršku.

Uživatelský avatar
Neo_Moucha
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 28.4.2007 13:29

Karlovo náměstí

Příspěvek od Neo_Moucha » 04.5.2007 9:40

Ahoj všichni, tak jsem tu konečně jako nový člen.

A pro začátek mám takový dotaz - z jakého důvodu musí tramvaje na Karlově náměstí projíždět velmi malou rychlostí přes křižovatku s Žitnou? (vedle prodejny Sony). Navíc mám pocit, že to platí jenom pro směr Lazarská-Karlovo náměstí, nikoliv naopak...?
Souvisí to se stavem svršku, nebo troleje, nebo s čím?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 03.4.2007 16:24

Shodneme se. Zdraví Absolut :D

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Tramvajové tratě

Příspěvek od DPmPET » 03.4.2007 15:43

Každý typ konstrukce tramvajové tratě má něco dobrého a špatného,a závisí to na technickém zhotovení,kvalita použitého materiálu,údržbě,provozu.Toto téma beru jako všeobecně z mého pohledu .Shodnem se na to asi všichni.Zdraví DPmPET 8-)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 03.4.2007 11:22

Ad DPmPET: Jejda, víte toho víc, než jsem si myslel, tohle bych se sem neodvážil napsat, i když to nejsou pro mě nové informace. Doplňovat nebudu, s tím tvrzením o kvalitě kolejnic nelze než souhlasit a není to jenom na Pobřežní cestě, práci konkrétních firem, popřípadě složek jednotlivých DP jsem se zařekl na fóru zásadně nekomentovat, takže se k tomu vyjadřovat nebudu. O závadách na vodovodních řadech a vlivu na TT bych mohl povídat 8-)

DPmPET
Uživatel
Příspěvky: 385
Registrován: 01.2.2007 20:24
Bydliště: Praha 6,Petřiny

Tramvajové tratě

Příspěvek od DPmPET » 03.4.2007 8:29

Absolut píše:Pane MOpe, dovolím si oponovat, i panely BKV mohou být OK, nejde ani tak o to, jestli je trať na BKV nebo v klasice, ale o geometrii koleje. Vzhledem k nekvalitnímu provedení a nepřesnostem na spoustě stávajících tratí na BKV je geometrie těchto tratí často špatná. Je to vidět pouhým okem, že trať není rovná, ale "vlní" se. Stejný efekt má samozřejmě i špatně podbitá klasika - viz Olšanská, Přístaviště atd
(mockrát se tam měnily kolejnice a efekt nic moc, proč asi???)

Na tratích z panelů BKV jsou běžně používány přechodnice. Tam rozhodně problém není.

Čili BKV bych rozhodně nezavrhoval. Máme v Praze, Plzni i Liberci tratě, kde BKV jsou a lze je obnovit tak, aby vyhovovaly lepší kvalitě cestování. A je docela jedno kdo, jakou mechanizací a v jekém DP je tam naskládá 8-)
Ono taky hodně záleží také na kvalitě samotných kolejnic,což o nich silně pochybuji.Když v dlouhém oblouku mezi stanicí Přístavištěm a Pobřežní cestou se vyjede oblouk o 1 cm za 4 měsíce tak už to o něčem svědčí že něco je špatně.Podle mě ostré oblouky z panelů BKV by se vůbec neměli vůbec dělat a jěště vyvařovat firmou Eulagen,která nedodržuje ani technologii,když dochází odlamování navařeného materiálu a lomům kolejnic i po 30 cm.Kvalita tratí z z velkoplošných panelů také závisí na kvalitě podloží ,zda tam nejsou překopy inženýrských sítí,nebo kaverny od poruch vodovodních sítí ,kvalitou samotné živice,provedení pokládky živice ale to je na dlouhou diskuzy.Je to můj názor a jistě mě někdo doplní.Zdraví DPmPET 8-)

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Smurfx » 02.4.2007 23:52

No a plánuje DP někdy v blízké době koupit kolejový brus? Myslím že by se ta investice vyplatila a hlavně by to ocenili obyvatelé žijící u tratí...

A k těm panelům BKV. I ty mohou být opravdu tiché, příkladem je třeba úsek národní divadlo-újezd. Ale stále se tam občas objevují mírné rezonance, které v jiných úsecích dominují a jsou velmi protivné. Přesně to by brus asi odstranil...

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MOp » 02.4.2007 12:26

Absolut píše:Pane MOpe, dovolím si oponovat..
Pan Absolut neoponuje ani nepopírá mé prohlášení..

Pouze jsem konstatoval, že i dobrá trat z bkv bude vice hlucet nez dobre udelana klasika a na tom se snad shodneme..

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 02.4.2007 12:21

Pane MOpe, dovolím si oponovat, i panely BKV mohou být OK, nejde ani tak o to, jestli je trať na BKV nebo v klasice, ale o geometrii koleje. Vzhledem k nekvalitnímu provedení a nepřesnostem na spoustě stávajících tratí na BKV je geometrie těchto tratí často špatná. Je to vidět pouhým okem, že trať není rovná, ale "vlní" se. Stejný efekt má samozřejmě i špatně podbitá klasika - viz Olšanská, Přístaviště atd
(mockrát se tam měnily kolejnice a efekt nic moc, proč asi???)

Na tratích z panelů BKV jsou běžně používány přechodnice. Tam rozhodně problém není.

Čili BKV bych rozhodně nezavrhoval. Máme v Praze, Plzni i Liberci tratě, kde BKV jsou a lze je obnovit tak, aby vyhovovaly lepší kvalitě cestování. A je docela jedno kdo, jakou mechanizací a v jekém DP je tam naskládá 8-)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MOp » 02.4.2007 11:22

Hluk je samozrejme nejvice zpusobem stavem kolejoveho svrsku. Paklize se cimkoliv svezes na panelech BKV, bude to delat (paklize nejsou zdejsim diskutujicim preskladany) znacny bordel. Kdyz vuz sjede na klasiku, najednou se uklidni, ale stejne hluci. Uklidneni je dáno zejmena pozvolnym prechazenim koleji do oblouku, protoze prechodnice, nikoliv lomene oblouky.

Dalsim faktorem vytvarejicim hluk jsou kola a jejich sjeti ci dokonce plosky. Nekdo zde hovoril o Drazdanech. Tam jsou pouhe plochy na kolech povazovany za zavadu na vozidle, se kterou ridici z ulic zatahuji. Vozidlo pak nevyjede drive nez dojde k odstraneni frezovanim kol.

Nezanedbatelne nejsou ani vlnky vytvorene na kolejnicovych pasech, ktere se prave odstrani pravidelnym brousenim.

Az se budou useky predelavat na klasiku ci monolitickou desku, po siti bude jezdit kolejovy brus a frezovani kol bude na kazdodennim poradku, budou i tramvaje mene hlucne..

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 02.4.2007 10:35

Že se 14T méně "mele" na zvlněné trati je dáno konstrukcí vozidla. T3-T6-Kt se na rovnoměrně rozmístěných otočných odvozcích lépe rozhoupe.

Řešení všech hlukově-vibračních problémů je samozřejmě v obojím - vozy i tratě. Vozy koncepce PCC projedou téměř všechno, ale rozkývou se. Housenka s pevnými podvozky by třeba na leckterých ukrajinských tratích vyskočila z kolejí (T3 projede), ale na menších nerovnostech.

Menší odpružení má vliv na to, že to vůz / trať víc "bolí"

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Re: Kvalita tratí

Příspěvek od Martin » 01.4.2007 23:15

Smurfx píše:Jo, to je také zajímavé. 14T je mnohem odolnější vůči bočním rázům, které jsou tak typické pro T3 a částečně pro T6. 14T jede sice hezky rovně, ale přitom s rámusem. Ale to jsme trochu odbočili od tématu. Jak to tedy vypadá s kolejovým brusem. Pomohl by tragické situaci na kolejích nebo spíš vyměnit BKV panely.

Přitom ona má o něco tvrdší odpružení než mají klasické otočné podvozky, že?

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita tratí

Příspěvek od Smurfx » 01.4.2007 23:08

Martin píše: Co mě ale překvapilo, že je Škodovka při průjezdu podobných míst míň "splašená" než třeba T3, ve kterých to s člověkem pořádně mele.
Jo, to je také zajímavé. 14T je mnohem odolnější vůči bočním rázům, které jsou tak typické pro T3 a částečně pro T6. 14T jede sice hezky rovně, ale přitom s rámusem. Ale to jsme trochu odbočili od tématu. Jak to tedy vypadá s kolejovým brusem. Pomohl by tragické situaci na kolejích nebo spíš vyměnit BKV panely.

Odpovědět