Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- pan Vedoucí
- Uživatel
- Příspěvky: 209
- Registrován: 07.12.2006 10:23
- Bydliště: Praha
Re: Karlovo náměstí
Ano, je zde omezena rychlost na "Pomalu" - viz http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041260 . Může za to špatný stav kolejového svršku.Neo_Moucha píše:Karlovo náměstí
- Neo_Moucha
- Uživatel
- Příspěvky: 71
- Registrován: 28.4.2007 13:29
Karlovo náměstí
Ahoj všichni, tak jsem tu konečně jako nový člen.
A pro začátek mám takový dotaz - z jakého důvodu musí tramvaje na Karlově náměstí projíždět velmi malou rychlostí přes křižovatku s Žitnou? (vedle prodejny Sony). Navíc mám pocit, že to platí jenom pro směr Lazarská-Karlovo náměstí, nikoliv naopak...?
Souvisí to se stavem svršku, nebo troleje, nebo s čím?
A pro začátek mám takový dotaz - z jakého důvodu musí tramvaje na Karlově náměstí projíždět velmi malou rychlostí přes křižovatku s Žitnou? (vedle prodejny Sony). Navíc mám pocit, že to platí jenom pro směr Lazarská-Karlovo náměstí, nikoliv naopak...?
Souvisí to se stavem svršku, nebo troleje, nebo s čím?
Tramvajové tratě
Každý typ konstrukce tramvajové tratě má něco dobrého a špatného,a závisí to na technickém zhotovení,kvalita použitého materiálu,údržbě,provozu.Toto téma beru jako všeobecně z mého pohledu .Shodnem se na to asi všichni.Zdraví DPmPET
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Ad DPmPET: Jejda, víte toho víc, než jsem si myslel, tohle bych se sem neodvážil napsat, i když to nejsou pro mě nové informace. Doplňovat nebudu, s tím tvrzením o kvalitě kolejnic nelze než souhlasit a není to jenom na Pobřežní cestě, práci konkrétních firem, popřípadě složek jednotlivých DP jsem se zařekl na fóru zásadně nekomentovat, takže se k tomu vyjadřovat nebudu. O závadách na vodovodních řadech a vlivu na TT bych mohl povídat
Tramvajové tratě
Ono taky hodně záleží také na kvalitě samotných kolejnic,což o nich silně pochybuji.Když v dlouhém oblouku mezi stanicí Přístavištěm a Pobřežní cestou se vyjede oblouk o 1 cm za 4 měsíce tak už to o něčem svědčí že něco je špatně.Podle mě ostré oblouky z panelů BKV by se vůbec neměli vůbec dělat a jěště vyvařovat firmou Eulagen,která nedodržuje ani technologii,když dochází odlamování navařeného materiálu a lomům kolejnic i po 30 cm.Kvalita tratí z z velkoplošných panelů také závisí na kvalitě podloží ,zda tam nejsou překopy inženýrských sítí,nebo kaverny od poruch vodovodních sítí ,kvalitou samotné živice,provedení pokládky živice ale to je na dlouhou diskuzy.Je to můj názor a jistě mě někdo doplní.Zdraví DPmPETAbsolut píše:Pane MOpe, dovolím si oponovat, i panely BKV mohou být OK, nejde ani tak o to, jestli je trať na BKV nebo v klasice, ale o geometrii koleje. Vzhledem k nekvalitnímu provedení a nepřesnostem na spoustě stávajících tratí na BKV je geometrie těchto tratí často špatná. Je to vidět pouhým okem, že trať není rovná, ale "vlní" se. Stejný efekt má samozřejmě i špatně podbitá klasika - viz Olšanská, Přístaviště atd
(mockrát se tam měnily kolejnice a efekt nic moc, proč asi???)
Na tratích z panelů BKV jsou běžně používány přechodnice. Tam rozhodně problém není.
Čili BKV bych rozhodně nezavrhoval. Máme v Praze, Plzni i Liberci tratě, kde BKV jsou a lze je obnovit tak, aby vyhovovaly lepší kvalitě cestování. A je docela jedno kdo, jakou mechanizací a v jekém DP je tam naskládá
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
No a plánuje DP někdy v blízké době koupit kolejový brus? Myslím že by se ta investice vyplatila a hlavně by to ocenili obyvatelé žijící u tratí...
A k těm panelům BKV. I ty mohou být opravdu tiché, příkladem je třeba úsek národní divadlo-újezd. Ale stále se tam občas objevují mírné rezonance, které v jiných úsecích dominují a jsou velmi protivné. Přesně to by brus asi odstranil...
A k těm panelům BKV. I ty mohou být opravdu tiché, příkladem je třeba úsek národní divadlo-újezd. Ale stále se tam občas objevují mírné rezonance, které v jiných úsecích dominují a jsou velmi protivné. Přesně to by brus asi odstranil...
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Pane MOpe, dovolím si oponovat, i panely BKV mohou být OK, nejde ani tak o to, jestli je trať na BKV nebo v klasice, ale o geometrii koleje. Vzhledem k nekvalitnímu provedení a nepřesnostem na spoustě stávajících tratí na BKV je geometrie těchto tratí často špatná. Je to vidět pouhým okem, že trať není rovná, ale "vlní" se. Stejný efekt má samozřejmě i špatně podbitá klasika - viz Olšanská, Přístaviště atd
(mockrát se tam měnily kolejnice a efekt nic moc, proč asi???)
Na tratích z panelů BKV jsou běžně používány přechodnice. Tam rozhodně problém není.
Čili BKV bych rozhodně nezavrhoval. Máme v Praze, Plzni i Liberci tratě, kde BKV jsou a lze je obnovit tak, aby vyhovovaly lepší kvalitě cestování. A je docela jedno kdo, jakou mechanizací a v jekém DP je tam naskládá
(mockrát se tam měnily kolejnice a efekt nic moc, proč asi???)
Na tratích z panelů BKV jsou běžně používány přechodnice. Tam rozhodně problém není.
Čili BKV bych rozhodně nezavrhoval. Máme v Praze, Plzni i Liberci tratě, kde BKV jsou a lze je obnovit tak, aby vyhovovaly lepší kvalitě cestování. A je docela jedno kdo, jakou mechanizací a v jekém DP je tam naskládá
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4740
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Hluk je samozrejme nejvice zpusobem stavem kolejoveho svrsku. Paklize se cimkoliv svezes na panelech BKV, bude to delat (paklize nejsou zdejsim diskutujicim preskladany) znacny bordel. Kdyz vuz sjede na klasiku, najednou se uklidni, ale stejne hluci. Uklidneni je dáno zejmena pozvolnym prechazenim koleji do oblouku, protoze prechodnice, nikoliv lomene oblouky.
Dalsim faktorem vytvarejicim hluk jsou kola a jejich sjeti ci dokonce plosky. Nekdo zde hovoril o Drazdanech. Tam jsou pouhe plochy na kolech povazovany za zavadu na vozidle, se kterou ridici z ulic zatahuji. Vozidlo pak nevyjede drive nez dojde k odstraneni frezovanim kol.
Nezanedbatelne nejsou ani vlnky vytvorene na kolejnicovych pasech, ktere se prave odstrani pravidelnym brousenim.
Az se budou useky predelavat na klasiku ci monolitickou desku, po siti bude jezdit kolejovy brus a frezovani kol bude na kazdodennim poradku, budou i tramvaje mene hlucne..
Dalsim faktorem vytvarejicim hluk jsou kola a jejich sjeti ci dokonce plosky. Nekdo zde hovoril o Drazdanech. Tam jsou pouhe plochy na kolech povazovany za zavadu na vozidle, se kterou ridici z ulic zatahuji. Vozidlo pak nevyjede drive nez dojde k odstraneni frezovanim kol.
Nezanedbatelne nejsou ani vlnky vytvorene na kolejnicovych pasech, ktere se prave odstrani pravidelnym brousenim.
Az se budou useky predelavat na klasiku ci monolitickou desku, po siti bude jezdit kolejovy brus a frezovani kol bude na kazdodennim poradku, budou i tramvaje mene hlucne..
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Že se 14T méně "mele" na zvlněné trati je dáno konstrukcí vozidla. T3-T6-Kt se na rovnoměrně rozmístěných otočných odvozcích lépe rozhoupe.
Řešení všech hlukově-vibračních problémů je samozřejmě v obojím - vozy i tratě. Vozy koncepce PCC projedou téměř všechno, ale rozkývou se. Housenka s pevnými podvozky by třeba na leckterých ukrajinských tratích vyskočila z kolejí (T3 projede), ale na menších nerovnostech.
Menší odpružení má vliv na to, že to vůz / trať víc "bolí"
Řešení všech hlukově-vibračních problémů je samozřejmě v obojím - vozy i tratě. Vozy koncepce PCC projedou téměř všechno, ale rozkývou se. Housenka s pevnými podvozky by třeba na leckterých ukrajinských tratích vyskočila z kolejí (T3 projede), ale na menších nerovnostech.
Menší odpružení má vliv na to, že to vůz / trať víc "bolí"
Re: Kvalita tratí
Smurfx píše:Jo, to je také zajímavé. 14T je mnohem odolnější vůči bočním rázům, které jsou tak typické pro T3 a částečně pro T6. 14T jede sice hezky rovně, ale přitom s rámusem. Ale to jsme trochu odbočili od tématu. Jak to tedy vypadá s kolejovým brusem. Pomohl by tragické situaci na kolejích nebo spíš vyměnit BKV panely.
Přitom ona má o něco tvrdší odpružení než mají klasické otočné podvozky, že?
- Smurfx
- Uživatel
- Příspěvky: 352
- Registrován: 27.10.2004 17:39
- Bydliště: Praha - Řepy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita tratí
Jo, to je také zajímavé. 14T je mnohem odolnější vůči bočním rázům, které jsou tak typické pro T3 a částečně pro T6. 14T jede sice hezky rovně, ale přitom s rámusem. Ale to jsme trochu odbočili od tématu. Jak to tedy vypadá s kolejovým brusem. Pomohl by tragické situaci na kolejích nebo spíš vyměnit BKV panely.Martin píše: Co mě ale překvapilo, že je Škodovka při průjezdu podobných míst míň "splašená" než třeba T3, ve kterých to s člověkem pořádně mele.