Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 10.12.2006 20:36

Bylo mi ctí s Tebou diskutovat. Jen nadhodím dvě poslední věci, které bych rád zmínil:
1) "Je mi jedno, co tu bude za 150 let" - velmi nerozumné rozhodnutí. Zkus sám přijít na to, proč. (Pak se mi, budeš-li mít chuť, ozvi přes SZ.)
2) "To je prostě, že každej musí respektovat rozhodnutí jet buď autem a nebo tramvají." - a kde zůstal motoristův respekt k mým průduškám?

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 10.12.2006 20:29

Rád se projdu, nevadí mi stát v zácpách nejsem cholerik, vadí mi smrad v tramvaji, bohužel mi je jedno co tu bude za 150 let. Jen poukazuji, že kadžý má právo se rozhodnout a není fér někomu jeho rozhodnutí omezovat. Rád jsem si přečetl i tvůj názor, ale tato diskuse nic nevyplodí, celkově vzato je dobře, že Myslíková je taková jaká a je dobře, že i motorista má nárok na průjezd městem, byť v zácpě, ale to si každý musí zvážit, zda mu to za to stojí nebo ne...

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 10.12.2006 20:19

Možná Tě to překvapí, ale já také velmi rád řídím. Jenže jsem se z níže zmíněných důvodů rozhodl, že si tuto radost odepřu, respektive zredukuji na nutné minimum. Nikdo neříká, že pokud potřebuješ přemístit dvacet kilo rozměrného materiálu, že auto není rozumná volba. Pokud ale chceš přemístit pouze vlastní řiť, pak je uvádění dvou tun (nebo kolik Tvůj vůz váží) plechu do pohybu kvůli sedmdesáti kilům živé váhy rozmařilé a vposledku hloupé. Několik plusů pro MHD: auta jsou výrazně méně ekologická; auta zatěžují lidské zdraví spalinami a hlukem; auta mění živé ulice v urbanisticky mrtvé stoky; auta zbytečně spalují surovinu, kterou bychom mohli v budoucnu ještě velice potřebovat; auta vytěsňují přirozené aktivity (procházky, obchod, společenský styk) z ulic. Myslím, že bych přišel ještě na leccos dalšího, ale snad mi rozumíš i tak.
Ergo - volba může být rozumná i nerozumná. Nadřazením vlastního zájmu (mám na to, tudíž to chci) nad zájem veřejný pouze ukazuješ, že jsi ještě nedorostl v občana (nemá to nic společného s věkem, ačkoli se domnívám, že budeš o něco mladší než já). Pak ovšem nezbývá, než takové lidi konfrontovat s nerozumností jejich počínání. Omezení možnosti průjezdu městem a jejich škodolibé (ano, přiznávám se k tomu) "vydušení" v zácpách je cesta, jak jim strčit onen pomyslný čenich do následků jejich vlastního nerozumu.
Erich Fromm (klidně to jméno zase zapomeň, teď nehraje roli) klade v jednom svém stěžejním díle provokativní otázku - je pro nás důležitější BÝT, nebo MÍT? Já už jsem si na tuto otázku odpověděl.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 10.12.2006 20:02

Karotka píše:Václavák podle mě docela ujde. Hrozný je to právě v těch užších ulicích - Resslova, Žitná... a v Myslíkově by to bylo ještě horší.
Z těchto ulic to časem trochu opadne, až se dostaví obchvat, ale prostě po městě takovéto tepny být musí...

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 10.12.2006 20:01

Karotka píše:Tak to ale vůbec není sociální postavení. Nazval sis to sám - pohodlnost.
Ne to je volba!!! A svobodné rozhodnutí. Pakliže na to mám, mám na výběr.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 10.12.2006 19:59

Jabberwocky píše:No vidíš, já na to taky mám, automobil vlastním, a přesto se po městě (a leckdy i mezi městy) pohybuji metrem, tramvají, vlakem. Ne snad proto, že bych si chtěl jízdu tramvají užít, nýbrž proto, že v zájmu lepšího prostředí ve městě (ano, i pro Tebe) nejsem líný zvednout ***** a dojít si na zastávku. Říká se tomu dobrovolná skromnost.
Mimochodem, když už tady rozdávám rady do života. Nechat se vést vždy jenom tím, co chci, není výrazem svobody, nýbrž otroctví. Stáváš se tím otrokem vlastní libovůle. V Tvém případě pohodlnosti. Přemýšlej o tom.
Auta jsou můj koníček a miluju řízení, a stím související. Línej taky nejsem většinou se snažím jet MHD, ale:
-na tréninky a zápasy se jinak dostat skoro nedá, ano můžu jet tramají, ale čekat až třeba na 3. desítku 24 minut na dešti, abych se do tramvaje vešel s výstrojí mě nebaví a nemám na to čas, dále když už se vejdu vypadám jako když mám lepru, neb každý po mě blbě čumí. Mínus pro tramvaj.
-do školy jezdím proto, že mi MHD sice dává velice slušnou alternativu metrem a autobusem, ale nehodlám riskovat, že se každý den zaseknu na zahradním městě, protože tam nějakej blb strhne trolej. Proto jedu autem. Mínus pro MHD
...
To neni nic proti MHD, ale to je prostě, že každej musí respektovat rozhodnutí jet buď autem a nebo tramvají. A ne se snažit lidem brát možnosti v podobě ubírání provozu autům.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 10.12.2006 19:56

DJ LA DÉFENSE píše:Kravál tam je hroznej a Elyséská pole nejsou o tolik větší než Václavské náměstí, jen je trochu jinak uspořádané, tedy od vítězného oblouku dolů.
Václavák podle mě docela ujde. Hrozný je to právě v těch užších ulicích - Resslova, Žitná... a v Myslíkově by to bylo ještě horší.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 10.12.2006 19:52

DJ LA DÉFENSE píše:Silný omyl... Máš na auto, máš na benzín, tak proč se mačkat v tramvaji, kde je v létě nedýchatelno, v zimě tam smrdí bezdomovci (mimochodem tento týden jsem využil tramvaj asi 15x! a ve 2/3 se tam flákali smraďoši) Ten kdo na to má, a ten kdo nechce být omezován jízdními řády, ten pojede vždy tramvají? Ne pojede autem. Já jezdim autem, 2x týdně na tréninky, 3 týdně do školy a každý týden o víkendech na zápasy. Proč? Jelikož je to pohodlnější.
Tak to ale vůbec není sociální postavení. Nazval sis to sám - pohodlnost.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 10.12.2006 19:52

DJ LA DÉFENSE píše:Silný omyl... Máš na auto, máš na benzín, tak proč se mačkat v tramvaji, kde je v létě nedýchatelno, v zimě tam smrdí bezdomovci (mimochodem tento týden jsem využil tramvaj asi 15x! a ve 2/3 se tam flákali smraďoši) Ten kdo na to má, a ten kdo nechce být omezován jízdními řády, ten pojede vždy tramvají? Ne pojede autem. Já jezdim autem, 2x týdně na tréninky, 3 týdně do školy a každý týden o víkendech na zápasy. Proč? Jelikož je to pohodlnější.
No vidíš, já na to taky mám, automobil vlastním, a přesto se po městě (a leckdy i mezi městy) pohybuji metrem, tramvají, vlakem. Ne snad proto, že bych si chtěl jízdu tramvají užít, nýbrž proto, že v zájmu lepšího prostředí ve městě (ano, i pro Tebe) nejsem líný zvednout ***** a dojít si na zastávku. Říká se tomu dobrovolná skromnost.
Mimochodem, když už tady rozdávám rady do života. Nechat se vést vždy jenom tím, co chci, není výrazem svobody, nýbrž otroctví. Stáváš se tím otrokem vlastní libovůle. V Tvém případě pohodlnosti. Přemýšlej o tom.

Edit: Jejda, tady se silnější výrazy samy vyhvězdičkovávají. Fíha :-)
Naposledy upravil(a) Jabberwocky dne 10.12.2006 19:54, celkem upraveno 2 x.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 10.12.2006 19:39

Karotka píše:PChamps-Élysées jsou prostě mnohem širší, tak se tam vejde víc aut, líp se tam rozptýlí zplodiny a kravál se neodráží od budov na obou stranách zároveň.
Kravál tam je hroznej a Elyséská pole nejsou o tolik větší než Václavské náměstí, jen je trochu jinak uspořádané, tedy od vítězného oblouku dolů.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 10.12.2006 19:37

Karotka píše: A k tomu sociálnímu postavení - nedivil bych se, kdyby někdo tvůj přístup nazval "fetišismem, snobismem, pokrytectvím". Sociální status si prostě neurčuješ sám, ale určuje ho to, jak tě vidí ostatní skupiny ve společnosti. Takže člověk, co jezdí autem, je sociálně "nahoře" na vesnici nebo na předměstí, ale v centru města naopak hodně "dole".
Silný omyl... Máš na auto, máš na benzín, tak proč se mačkat v tramvaji, kde je v létě nedýchatelno, v zimě tam smrdí bezdomovci (mimochodem tento týden jsem využil tramvaj asi 15x! a ve 2/3 se tam flákali smraďoši) Ten kdo na to má, a ten kdo nechce být omezován jízdními řády, ten pojede vždy tramvají? Ne pojede autem. Já jezdim autem, 2x týdně na tréninky, 3 týdně do školy a každý týden o víkendech na zápasy. Proč? Jelikož je to pohodlnější.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 10.12.2006 19:32

DJ LA DÉFENSE píše:Kriste pane tobě vadí jedna Resslovka, jedna Žitná, jedna ječná, to je skutečně minimum. Jeďte se podivat na Champs-Élysées, nebo na Trafalgar. Už jednou pro vždy pochopte, že ne každej se bude vozit sockou, ten kdo má prachy nepoleze do tramvaje, je to o sociálním postavení, a skutečně Resslovka je jedna v této oblasti, nevidím to tak dramaticky. V okolí existuje ix hospod, tak snad nemusíš do Resslovy.
Podívej se, kolik je prostoru v Paříži a Londýně a kolik je prostoru v Praze. Jinak to nemůžeš srovnávat. Champs-Élysées jsou prostě mnohem širší, tak se tam vejde víc aut, líp se tam rozptýlí zplodiny a kravál se neodráží od budov na obou stranách zároveň.

A k tomu sociálnímu postavení - nedivil bych se, kdyby někdo tvůj přístup nazval "fetišismem, snobismem, pokrytectvím". Sociální status si prostě neurčuješ sám, ale určuje ho to, jak tě vidí ostatní skupiny ve společnosti. Takže člověk, co jezdí autem, je sociálně "nahoře" na vesnici nebo na předměstí, ale v centru města naopak hodně "dole".

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 10.12.2006 19:30

Akribius píše:Na druhou stranu v tom Londýně či Paříži (tam už méně) i movití a opravdu dobře postavení lidé sockou jezdí.Pro ně to není socka,ale úspora času.
To neni vůbec pravda. V metru jsem za týden a půl pobytu v Paříži a při cestování denně a často, jsem viděl akorát černochy, cizince, žádný boháče teda. Naopak na ulici vidíš jen německá a francouzská auta a všechno nejnovější modely. Možná se tam hodně jezdí taxíkem, jelikož mohou jezdit stejně jako autobusy ve vyhrazených pruzích. Metro v paříži skutečně nic moc. To je jen postřeh odjinud. Už bych to neřešil, jelikož mi přijde zbytečné rozčilovat se nad Resslovkou, já jsem za ni rád.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 10.12.2006 19:28

DJ LA DÉFENSE píše:Kriste pane tobě vadí jedna Resslovka, jedna Žitná, jedna ječná, to je skutečně minimum. Jeďte se podivat na Champs-Élysées, nebo na Trafalgar. Už jednou pro vždy pochopte, že ne každej se bude vozit sockou, ten kdo má prachy nepoleze do tramvaje, je to o sociálním postavení, a skutečně Resslovka je jedna v této oblasti, nevidím to tak dramaticky. V okolí existuje ix hospod, tak snad nemusíš do Resslovy.
Tak za prvé: Mluvil jsem o Myslíkovce a vyjádřil jsem se v tom smyslu, že nechci, aby dopadla jako Resslovka.
Za druhé: Jestliže někde něco udělají špatně (třeba ona Elysejská pole), není to pro mne důvod, abych chybu opakoval. Moudrý člověk se z chyb druhých snaží poučit.
Za třetí: Ne, auto NENÍ znak sociálního postavení, jako jím nejsou peníze. To je iluse, jíž společnost podléhá. Pro spoustu z těch páprdů a mladých flexibilních sviňáčků je auto jen šudlátko, o němž se domnívají, že jim dodá lesku. (Dovolím si offtopic citovat Jana Gebauera: "Kdyby bylo zlato / všechno, co se třpytí, / musela by země Česká / celá zlatá býti." - napsal to kolem poloviny 19. století jako gymnasista.) Zbytek se veze na vlně vlastní pohodlnosti a nechuti myslet, že KAŽDÁ moje akce má nějaké důsledky. V případě masivního provozu po komunikacích např. takové, že moje děti (když už ne já) to svinstvo budou muset dýchat. Simple as that.
Za čtvrté: Znám se s lidmi, kteří jsou sociálně docela nahoře. Mluvím o špičkových vědcích, mnozí z nich přednášejí v zahraničí, šéfují vrcholným uměleckým institucím atd. Světe div se, mají podobné názory jako já a do práce jezdí tramvají, někteří dokonce na kole. Totéž jsem viděl na universitách v Berlíně, Mnichově, Sieně, Vídni... Jinými slovy, to že musím do práce autem, je znak vkusu vnuceného gumovým panákům společenskými magazíny a podobným bullshitem (omlouvám se za anglicismus, tak nějak mi to slovo přišlo na jazyk). Přičtěme k tomu lenost mysli a těla a máme průměrného občánka, pro nějž je jeho automobil cosi mezi posvátnou krávou a falickým symbolem.
Za páté a za poslední: Znakem sociálního postavení nejsou peníze, neboť ty dokáže vydělat kdejaký bumbác. Je jím ochota přijmout zodpovědnost za svoji svobodu, věc společnou vzít za svoji (základní znak občana), podílet se na chodu společnosti a podle svých možností pomáhat těm, kteří pomoci potřebují.

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Příspěvek od Akribius » 10.12.2006 19:07

Na druhou stranu v tom Londýně či Paříži (tam už méně) i movití a opravdu dobře postavení lidé sockou jezdí.Pro ně to není socka,ale úspora času.

Odpovědět