Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10208
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 30.12.2020 21:41

Zlatej kolibřík :D Z toho jsme aspon něco měli i jako občané :D Tihle akorát přihrávají svým kamarádům podobné kraviny a nic z toho...

P.S. Ono se už dávno testuje na Střížkově... To vyšumnělo?

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od trainzjohny » 30.12.2020 20:11

P_V píše:
30.12.2020 17:14
Zeleň mezi kolejemi je nesmysl. Na klima má příznivý vliv, jen když se často zalévá. Suchomilné rostliny skoro nic neodpařují, tak ani nechladí.
Černý asfalt který celý den akumuluje teplo a pak ho vyzařuje je stejný jako zelený koberec trávy na hlíně ? No to je nesmysl, zkusil bych se nad tím tak 2 vteřiny zamyslet, než napsat takový nesmysl.

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Ústečák » 30.12.2020 17:53

P_V píše:
30.12.2020 17:14
Zeleň mezi kolejemi je nesmysl. Na klima má příznivý vliv, jen když se často zalévá. Suchomilné rostliny skoro nic neodpařují, tak ani nechladí.
Hlavním přínosem je velmi výrazné snížení hlučnosti. Taktéž snižují prašnost. A nakonec to taky povětšinou dobře vypadá, byť tam taky částečně záleží na výsadbě, příp. závlaze. Ale stále lepší polosuchá tráva ve Vršovicích než flák asfaltu Na Pankráci.

A i suchomilná rostlina je stran sálání tepla v létě o parník lepší než štěrk, o asfaltu nemluvě.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 30.12.2020 17:14

Zeleň mezi kolejemi je nesmysl. Na klima má příznivý vliv, jen když se často zalévá. Suchomilné rostliny skoro nic neodpařují, tak ani nechladí.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 30.12.2020 16:52

Tramvajové koleje jako pokusní králíci: DPP hledá odolné rostliny pro stálezelené pásy
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-pra ... -pasy.html
Testovací políčka jsou v tramvajových smyčkách Sídliště Řepy a Spořilov a u depa metra v Hostivaři.
Tak už víme, co je to za políčka. Jen nevím, k čemu ten výsledek bude dobrý, když podmínky na políčkách jsou úplně jiné než přímo v travnatém pásu mezi kolejemi. :wink:
Zmíněné úseky budou výzkumníci za plného provozu pravidelně sledovat. Hodnotit budou výšku porostu či počet sečí nutných během vegetace. Zkoumat budou také tzv. zapojení drnu, odolnost vůči přejezdům tramvaje, sešlapu a vytrvalost jednotlivých částí porostu. Kromě toho se zaměří také na estetické hledisko.
A jak se bude na těch políčkách zkoumat odolnost porostu vůči přejezdu tramvaje, to opravdu netuším. :lol:

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 293
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od vlakoň » 27.12.2020 22:18

Problém začal už v divokých devadesatkach, kdy podivná společnost Inženýring dopravních staveb prodala pozemky s jimacimi vrty soukromému investorovi (tehdy to ještě bylo utajené). Jde o technologické centrum 3 pro ochranný systém metra a jeho zásobování vodou. Z těchto jimacich vrtů poblíž Strakonické vede štola až k stanici metra Radlická pro odběr vody. Měl jsem i mapu, ale nemůžu ji najít. Více třeba tu https://ceskapozice.lidovky.cz/tema/zam ... -tema_lube
Dílo v dnešních cenách za miliardy...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od mart337 » 27.12.2020 8:35

No současná trasa kanalizace v Nádražní je v IAD - Bus pruhu ZC. Alespoň podle vík šachet. Nicméně si myslím, že zřejmě s budoucí novovýstavbou možná dojde k přeložce s posunutím směrem blíž k řece a budoucí výstavbě. Alespoň já bych to tak udělal s tím, že stávající kanalizace bude sloužit po dobu výstavby nové. Někudy by měl být taky veden sběrač od jihu Prahy - tj buď Nádražní a nebo Strakonická.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 26.12.2020 21:16

Nádražní - rezervoáry, developerské tlaky, skutečný rozsah kolize přeložky TT s diskutovanou kanalizací, její skutečný stav, účel a zdroj článku, doba přípravy a realizace rekonstrukce diskutované kanalizace....to všechno jsou (pro mně) celkem neznámé. I kdyby na rekonstrukci kanalizace došlo, nemyslím, že to bude v příští pětiletce, ani, že by byl souběh v celé délce RTT. No a překop a přerušení provozu na třeba měsíc se dá s odstupem času vydržet. Ale stejně je mi divné, když se akce připravovala mnoho let a již půl roku dopředu se tam sondovalo a hrabalo, že by se takový průšvih jentak zakopal. Vždyť i Táborská je rozdělená na dvě části, protože se objevily problémy se sítěmi, které již nešlo vyřešit před zimou. Edit: teď jsem si vzpomněl, že i Moskevská se protáhla, protože se až v průběhu akce nějaké sítě rozhodly připojit k rekonstrukci svého něcovodu. Takže i v té Nádražní by se do toho asi šlo, kdyby to bylo tak velké, jak článek naznačuje.
Nicméně ta Kolbenova, je celkem viditelně investice na prů_eru a bije to do očí :-#
P_V: Je příjemná naděje, že je akce alespoň v přípravě, nicméně za 2M Kč, to vidím tak na náklady DIO v podobě DZ na příjezdech a osazení nějakých plastových bariér na zúžení jízdních pruhů :smt116

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 25.12.2020 9:36

9001 píše:
25.12.2020 0:09
a tady se udělá nová TT na průseru...
Jestli je toto pravda, tak další podobný případ.
...na stranu druhou se ale rozeběhla masivní rekonstrukce přilehlé Nádražní ulice. Došlo k položení nového tramvajového pásu a doposud si stavební práce při této rekonstrukci vyžádaly přes pět milionů korun....

...Potíž je v tom, že na ochranu vody se v tomto případě zapomnělo – pod ulicí se nachází hloubková splašková kanalizace, která je v havarijním stavu...
...Při rekonstrukci tedy mělo dojít jak ke kompletní výměně kanalizace, tak i k sanaci zeminy. To se ale nestalo, havarijní kanalizace byla zakonzervována stavebními úpravami na povrchu, takže dále kontaminuje okolí...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 25.12.2020 0:33

V rozpočtu na příští rok je:
0044613 - Most v ulici Kolbenova, Y505.3 - rekonstrukce
Předmětem akce je rekonstrukce mostního objektu v ul. Kolbenova vedoucího nad železniční tratí v Praze 9 spočívající v odstranění mostního svršku a provedení demolice nosné konstrukce a úložných prahů opěr. Spodní část opěr a křídla budou zachována. Budou vybudovány nové úložné prahy, nová nosná konstrukce a nový mostní svršek. Povrch ponechaných částí spodní stavby bude sanován. Finanční prostředky budou v roce 2021 využity na realizaci stavebních prací, činnosti koordinátora bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a výkon technického a autorského dozoru stavby.

celkem 43 MKč
rozpočet schválený na 2020 37,475 MKč
rozpočet upravený na 2020 2,5 MKč
návrh rozpočtu na 2021 2 MKč
Zbývá dofinancovat 38,5 MKč

tak teda nevím co se bude v příštím roce dělat za "realizaci stavebních prací" za pouhých 2 MKč

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10208
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 25.12.2020 0:09

Karosák: Souhlas :-). Ale jsme pořád o bodu 1... U Výstaviště, Zenlkova a další se drží v BKV, protože přece tam je uzávěra, že možná něco do nějaké doby vznikne a tady se udělá nová TT na průseru...

P.S. Taková mimo. Na mapy.cz je zachycena údržba trávníku traktůrkem :https://mapy.cz/zakladni?x=14.5238407&y ... tch=-0.047

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 24.12.2020 23:42

9001 píše:
24.12.2020 23:30
Jinak jsem zvědavý, jak těch 18 tun řeší Pepsi... Pochybuji, že jezdí oklikou přes Harfu a Vysočanskou...
Tak je tam samozřejmě dodatek 18t mimo tram a dále "jediné vozidlo" - silniční ekvivalent naší potkávačky, který určitě dovolí víc. Ale kdo to hlídá, že? :prase
Navíc vzhledem k povaze (rozvoje) lokality lze očekávat nárůst požadavků na nosnost. Další věc je, že ten zářez pro vlečku již není potřeba a jeho severní část je již takřka zasypána, takže i zde se nabízí řešení most strhnout a zářez zasypat Z:idea:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10208
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 24.12.2020 23:30

Karosák: Třeba bude mít samoléčící účinky jako Libenák :D Skoro 20 let na spadnutí, několik studií, že je to průser a pak přijde pan radní se správnou interpretací a další studií a most je jako rybičky a už nevadí ani full rychlost tram :D

Jinak jsem zvědavý, jak těch 18 tun řeší Pepsi... Pochybuji, že jezdí oklikou přes Harfu a Vysočanskou...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 24.12.2020 23:20

Ano. Bohužel. Obousměrně, plus omezení na 18t pro gumokoly. Takže další "libeňák". Kristuša dolina...to fakt nebylo nic patrné, když/než se dělala RTT? :smt013 Buď tedy připravit opravu mostu s RTT - jelikož jde o havarijní stav, tak by mohla být příprava dříve, než bude Británie republikou. Nebo tedy bylo potřeba dotačně zrealizovat RTT a oprava mostu je v přípravě, tak těch 100m mohlo zůstat s OR a BKV. Takhle se bude muset rozebrat nový svršek, závlahy, tráva...to mi teda hodně zvedlo mandle :smt078

OKN81
Uživatel
Příspěvky: 142
Registrován: 28.10.2010 20:25
Bydliště: Praha - Čakovice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od OKN81 » 24.12.2020 4:45

Karosák píše:
23.12.2020 23:48
Na Kolbenově obousměrně OR30 :!: :shock: Takže další padací most? To se při RTT na nic nepřišlo? Trochu smutný příběh...
Předpokládám, že je to ten nad bývalou železniční vlečkou?

Odpovědět