Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Hlavně dílny neopravují jen 15T, takže sice by 15T na tom byly asi lépe, ale všechno ostatní hůř a dráž. A jelikož 15T nejsou ani 1/2 vozového parku tak dost průser.
Nemluvě o tom, že by to do budoucna víceméně zcela uzavřelo možnost koupit tramvaj od někoho jiného než šáde, nebo nějaké její firmy, kdo by chtěl dodávat tramvaje konkurenci přímo pod nos ?!
Na metru je situace jiná, depa jsou stále DPP a šádewerke je má jen pronajaté, navíc se tam udržuje celý vozový park daného depa, které ještě šáde i "vyrobilo" tedy tam tyto problémy nejsou.
Nemluvě o tom, že by to do budoucna víceméně zcela uzavřelo možnost koupit tramvaj od někoho jiného než šáde, nebo nějaké její firmy, kdo by chtěl dodávat tramvaje konkurenci přímo pod nos ?!
Na metru je situace jiná, depa jsou stále DPP a šádewerke je má jen pronajaté, navíc se tam udržuje celý vozový park daného depa, které ještě šáde i "vyrobilo" tedy tam tyto problémy nejsou.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
No ono je asi dost důležité, jak je ten outsourcing nastavený, jak píše Bobík. V našich podmínkách byly tendence se všeho zbavovat a vyvést věci mimo podnik svým "známým". Viz třeba úklid vozů ve vozovnách. Podle mne by se DPP prodejem ÚD zbavil docela důležitého majetku, ve kterém může vedle oprav a údržby vlastního majetku dělat i na jiných zakázkách pro jiné provozovatele. Teď už by to bylo ŠT a asi pěkně za hubičku.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Jenže záleží na tom, jak přesně je smlouva sepsaná.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
XSC: Tak jsou ve Vídni taky tuneláři, když nové tramvaje jsou včetně full servisu na 24 let?
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Ano, bylo to v té době, kdy byl outsourcing čehokoliv v módě a kdy se zcela správně překládal do češtiny jako tunelování Full servis je koule na noze, jak podnik přivázat k jednomu výrobci.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Jenže účetnictví funguje jinak. Zásoby jsou v rozvaze "koule na noze", kterou nelze kompenzovat něčím jiným - jsou účtovány přesně daným způsobem a přes to vlak nejede
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Z principu v tramvajích neleží, dokud jezdí
Ale i z toho účetního hlediska se na to dá jít přes výnos z (ne)přepravených cestujících, včetně doplatku od objednatele dopravy, kterým se (ne)umořuje pořizovací cena vozidla.
Ale i z toho účetního hlediska se na to dá jít přes výnos z (ne)přepravených cestujících, včetně doplatku od objednatele dopravy, kterým se (ne)umořuje pořizovací cena vozidla.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Protože v těch tramvajích ty peníze už leží tak jako tak. Pojízdnost na to nemá vliv. Ale miliardy ve "skladovejch zásobách" se v účetnictví tváří blbě, to se pak špatně ukazuje, jak se "daří šetřit".
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Že se ten někdo neděsil, že v nepojízdných tramvajích těch peněz bude ležet ještě víc?
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Motivovalo? Myslíš? Možná jo, ale, za jakou cenu? Třeba vnitropodniková doprava se nedávno slavně insourcovala - s úsporou několik milionů. A dlouhá dodací doba ND je způsobena spíš tím, že se to vyrábí podle potřeby a ne na sklad. Protože v tom leží peníze. Hodně peněz. Ostatně DP ze začátku ty věci na skladě měl, aby se právě nemuselo čekat, než se vyrobí. Jenže v tom ležely miliardy, někdo se toho "zděsil", tak se od toho upustilo. A ne, nejde o překlep, miliardy, ono když blbej středovej kus plastu mezi světly na čumáku 15T stojí 40 000,-, to zrcátko k ničemu v kabině (původně na podvozek, ale nikdo ho nepoužívá, protože to ani moc nejde) i s držákem 8 000,-, čelní sklo přes 100 000,-, a podobně, tak ono to naskáče.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6705
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Však o tom píšu, informace z magoše, myslel jsem si...
Smlouva se podle mých zdrojů uzavírala při golfu na Štrbském plese, zbytek si domysli sám.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
To je sice pravda, ale když si vezmeme fullservis na vozy metra A a B, tak se řve jak je to předražené. Tak si to nyní přeberme.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Ono se i zapomíná, že Bém byl svým způsobem průkopník, protože chtěl sice "prodat" díllny, ale s tím byl spojený full servis vozů... Což by Škodu poměrně výrazně motivovalo udržet vozy v provozu a nečekalo by se x měsíců na ND atd.
Dnes prakticky všechny zakázky v zahraničí jsou včetně full servisu...
Dnes prakticky všechny zakázky v zahraničí jsou včetně full servisu...
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Ano, má to hlubší důvody, a sice, že by ty vozy jinak stály a hnily. A až se zase obnoví turismus a retrolinka, tak by po tom dlouhém stání taky nemusely být provozuschopné. Proto se zkrátka "vyvětrají" a udržují se tak v kondici.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Ve svých příspěvcích jsem chtěl poukázat na to, že nic není černobílé, jak je zde mnohdy poukazováno. Poukáži jen na jedno, je zde obhajoba toho, že za to, či ono může ten či onen, není vždy to pravé ořechové. Pouze tvrdím, že ve vedení města by měl stát člověk, který má vizi, proto jsem sáhl do minulosti a vzpomněl na pana primátora Baxu. On měl ve své době více štěstí, byl mu dopřán čas. Vůbec mi nezáleží na tom kdo je z jaké politické strany, ale co je schopen udělat a prosadit. Bém to prosadit, zrovna jako kdysi Baxa, dokázal. Současná radniční koalice v čele s Hřibem, je to nejhorší co Praha mohla dostat (viz např. Smetanovo nábřeží). Jediné v čem "umí" je malování cyklotras na vozovky. Na to poukazuji, i když nejsem zaujat proti cyklistům. Teď již čekám na to až se začnou malovat trasy pro kočárky. Jinak, že si vedení DP dokáže prosadit své, jsou např. retrotramvaje. Pozor tím nechci říci, že se mi nelíbí, ale trochu mě zaráží, že když se zařízne na čas retrolinka, tak se tyto tramvaje objeví i na jiných linkách. Možná to má hlubší důvody, i když nevěřím, že je to z důvodu nedostatku vozů.