Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Re: Kvalita tratí

Příspěvek od Martin » 01.4.2007 23:06

Smurfx píše:na křižovatkách to samozřejmě trochu rachotí, ale má to hodně daleko k zdejším železářstvím. Tak je to ale skoro všude Německu, Rakousku i Francii
Tak to jsou machři. =D> To jim budeme asi hodně dlouho ještě závidět. Podařilo se ti zjistit, jak se jim to povedlo?
Tady bych třeba přežil to železářství na křižovatkách, ale některé tratě už jsou opravdu ve stavu, který volá do nebes [-o< (Olšanská, Želivského - Vinohradské hřbitovy, ...). A dost se divím, že tam úřady nezakážou provoz. Co mě ale překvapilo, že je Škodovka při průjezdu podobných míst míň "splašená" než třeba T3, ve kterých to s člověkem pořádně mele.

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita tratí

Příspěvek od Smurfx » 01.4.2007 22:57

Martin píše:A jsou tam tramvaje tiché jenom na rovných tratích nebo i při přejezdu křižovatky s kolmým křížením?
na křižovatkách to samozřejmě trochu rachotí, ale má to hodně daleko k zdejším železářstvím. Tak je to ale skoro všude Německu, Rakousku i Francii

Uživatelský avatar
Martin
Uživatel
Příspěvky: 244
Registrován: 14.3.2007 14:37
Bydliště: Prágl - Strašnice

Re: Kvalita tratí

Příspěvek od Martin » 01.4.2007 22:53

Smurfx píše:Právě jsem se vrátil z Drážďan a vždy a znovu se budu po návratu do Prahy ze západu podivovat nad hlučností zdejších tratí. V Drážďanech jsou tramvaje tak tiché, že je problém je kolem sebe slyšet projíždět, 14T v Praze nepřeslechnete na kilometr, přitom je to také tichá tramvaj na kvalitních tratích.

Co všechno tedy způsobuje, že jsou v Praze tak otřesné tratě? Mohou za to panely BKV nebo se na tom podepsala absence kolejové frézy, kterou by Praha asi potřebovala. Zmizely by se po zbroušení frézou takové ty rezonující zvuky (př.u Vozovny Motol) nebo to je v něčem jiném?
A jsou tam tramvaje tiché jenom na rovných tratích nebo i při přejezdu křižovatky s kolmým křížením?

Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
Příspěvky: 352
Registrován: 27.10.2004 17:39
Bydliště: Praha - Řepy
Kontaktovat uživatele:

Kvalita tratí

Příspěvek od Smurfx » 01.4.2007 22:45

Právě jsem se vrátil z Drážďan a vždy a znovu se budu po návratu do Prahy ze západu podivovat nad hlučností zdejších tratí. V Drážďanech jsou tramvaje tak tiché, že je problém je kolem sebe slyšet projíždět, 14T v Praze nepřeslechnete na kilometr, přitom je to také tichá tramvaj na kvalitních tratích.

Co všechno tedy způsobuje, že jsou v Praze tak otřesné tratě? Mohou za to panely BKV nebo se na tom podepsala absence kolejové frézy, kterou by Praha asi potřebovala. Zmizely by se po zbroušení frézou takové ty rezonující zvuky (př.u Vozovny Motol) nebo to je v něčem jiném?

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 07.3.2007 9:46

Zcela správně, u zastávekl jsou panely z léta 1995, kdy se dělala rekonstrukce křižovatky I.P.Pavlova.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 07.3.2007 8:24

Ovšem nerekonstruoval se tento kousek. Šlo se od Karláku po horní přejezd magistrály, v tram zastávkách IPP stanicovaly autobusy.

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 06.3.2007 21:39

Karotka píše:Možná to patří i do "terénních postřehů", leč dám to sem:

Na I.P.Pavlova ZC, tam, kde vede kolej vedle schodiště do podchodu, se viditelně viklá jeden panel (odhadem pár cm). Vyskytuju se tam často, ale všiml jsem si až teď...
Kdy že se ta trať naposledy opravovala? :?
V březnu 2004 byl uzavřen úsek IPP - KN v obou směrech a opravovalo a rekonstruovalo se hojně. (pamatuji tehdy na náhr. dopravu X4 Hotliner v Žitné... :roll: )

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 06.3.2007 21:36

Možná to patří i do "terénních postřehů", leč dám to sem:

Na I.P.Pavlova ZC, tam, kde vede kolej vedle schodiště do podchodu, se viditelně viklá jeden panel (odhadem pár cm). Vyskytuju se tam často, ale všiml jsem si až teď...
Kdy že se ta trať naposledy opravovala? :?

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 06.3.2007 17:10

7080 píše:Nejen tam, Podbaba bude z podobného důvodu. Na Podbabě ještě jeden důvod. Na vnitřní koleji je mnohem lépe vidět na zadní vůz než na vnější.
Ano - s tím vozem by to odpovídalo. To je kolikrát pádnější argument než ojíždění kolejí. 8-)

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 06.3.2007 17:08

Radek píše:Rovnoměrnější ojíždění kolejí. Podobně se šachovalo se 7 na UDDP.
Nejen tam, Podbaba bude z podobného důvodu. Na Podbabě ještě jeden důvod. Na vnitřní koleji je mnohem lépe vidět na zadní vůz než na vnější.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 06.3.2007 17:02

Mapl píše:Mohl by mi někdo vysvětlt, proč se na Spořilově dříve točily tramvaje na té vnější koleji a nyní se točí na té koleji vnitřní?
Díky. :)
Rovnoměrnější ojíždění kolejí. Podobně se šachovalo se 7 na UDDP.

Uživatelský avatar
Mapl
Uživatel
Příspěvky: 622
Registrován: 11.5.2005 20:42
Bydliště: Praha 2 - Vinohrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mapl » 06.3.2007 17:00

Mohl by mi někdo vysvětlt, proč se na Spořilově dříve točily tramvaje na té vnější koleji a nyní se točí na té koleji vnitřní?
Díky. :)

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 06.3.2007 16:56

7080 píše:Omlouvám se, nějak mi to uteklo. To je tak, když člověk myslí na jednu věc a dělá druhou. :oops: :oops: :oops:
OK, já jen aby pak 2217 v tom něměla ještě větší hokej.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 06.3.2007 16:53

trainzjohny píše::shock: :shock: :shock: odkdy se na Bílé hoře otáčí tramvaje proti sobě ??? Ta je jasná jednosměrná smyčka s přejízdnou kolejí :!:
Omlouvám se, nějak mi to uteklo. To je tak, když člověk myslí na jednu věc a dělá druhou. :oops: :oops: :oops:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trainzjohny » 06.3.2007 16:51

7080 píše:Je to jednoduché, obousměrných nebo spíš protisměrných smyček je šest, Bílá Hora, Divoká Šárka, Petřiny, Podbaba, Starý Hloubětín a Ústřední dílny.
Všechny ostatní smyčky jsou jednosměrná obratiště s žádnou nebo jednou či dvěma předjízdnými kolejemi a dvě takzvaná nádraží, Královka(Malovanka) a Dlabačov.
:shock: :shock: :shock: odkdy se na Bílé hoře otáčí tramvaje proti sobě ??? Ta je jasná jednosměrná smyčka s přejízdnou kolejí :!:

Odpovědět