Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 3590
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 11.5.2005 14:09

Marek píše:
P_V píše:(...) Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.
A proto se smí projíždět (v přímém směru!) 30km/h.
Pomalu (15km/h) se musí projíždět kolejová křížení. V Bráníku se proto křižovatka rychlostí 30km/h projet nedá.
Takže vzato do důsledku, 30 km na sjezdové výhybce v přímé projíždět nelze, protože se o pár metrů před ní VŽDY vyskytuje minimálně 1 srdcovka.

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek » 11.5.2005 13:35

P_V píše:(...) Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.
A proto se smí projíždět (v přímém směru!) 30km/h.

Pomalu (15km/h) se musí projíždět kolejová křížení. V Bráníku se proto křižovatka rychlostí 30km/h projet nedá. Docela by mě zajímalo, jaké je pořadí důležitosti důvodů pro 15km/h na kříženích, jestli obava z nebezpečí vykolejení na tramvajových srdcovkách, preventivně nízká rychlost kvůli možné srážce s jiným vlakem nebo snaha o pomalejší průjezd místem, kde to drncá, v zájmu komfortního cestování zákazníků.
adam_r píše:(...) U vsech variant je otazkou, jestli pomer narocnosti reseni a dosazeneho efektu stoji vubec za to.
Jen bych poznamenal, že navržená řešení by bylo reálné použít na tratích, jako je Braník, ale těžko si je představit v centru města, kde vyšší rychlost není příliš potřeba a třeba v místech stavěcích kontaktů leží zastávky. Myslím, že v současné době to za to nestojí, preferencí by se zrychlila a zlepšila doprava lépe a levněji.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3590
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 11.5.2005 13:22

adam_r píše:...U vsech variant je otazkou, jestli pomer narocnosti reseni a dosazeneho efektu stoji vubec za to.
Nu, pak tedy ale nevím, proč se v tom oblouku udělalo převýšení pro rychlost, kterou jím správně projet nelze...

Uživatelský avatar
adam_r
Uživatel
Příspěvky: 451
Registrován: 17.6.2004 10:23
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od adam_r » 11.5.2005 11:43

P_V píše:Máte pravdu, fyzicky to výhybka umožňuje ale neuvědomil jsem si, že stavění výhybek v Praze není ochráněno před nechtěným přestavením. Až se výhybky budou stavět způsobem "přestaví se jen když řidič vědomě použije ovladač", tak to půjde, k tomu samozřejmě ještě předsunout návěstidlo výhybky před oblouk. Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.
U sjezdove vyhybky to je z technicke stranky bez problemu. Pokud se ale povoli rychlost 40 km/h, tak by to (v tom Braniku) ale chtelo zakaz potkavani, tak jak je to treba v Brne (predstavte si, ze nekdo jede z centra a pres spatne postavenou vyhybku zkrizi cestu vozu jedoucim rychlosti 40 km/h)

S tim prestavenim "jen kdyz ridic opravdu chce" - vzpomente si na Novolisenskou. Kvuli rychlosti vozu se vyhybka nestacila prehodit. Reseni je predsunout staveci kontakty (at uz budou jakekoliv) do dostatecne vzdalenosti pred vyhybku a okoli vyhybky vybavit navestidly.

Zvyseni rychlosti na podobnych mistech lze ale nejlepe dosahnout pouzitim zeleznicniho systemu zabezpeceni a prestavovani vyhybek - tedy ze stavedla a vybavit misto navestidly s predzvestmi.

U vsech variant je otazkou, jestli pomer narocnosti reseni a dosazeneho efektu stoji vubec za to.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3590
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 10.5.2005 15:49

Marek píše:
Radek píše:No ono by to hlavně chtělo rychloprůjezdnou výhybku. Takovéhle věci v jiných podnicích dávno mají.
Pokud jde obyčejná čepová výhybka projíždět proti hrotům 15km/h, nové uzamykatalné s pružnými jazyky by určitě nebyl problém projíždět podstatně rychleji. Důvod pro těch 15km/h bych viděl jinde - dokud si řidič staví výhybky sám, těsně před jedoucí tramvají, a občas se stane, že přestaví nebo nepřestaví špatně, znamená 15 km/h jen couvání, v horším případě lehčí zranění a pomačkané tramvaje, ale třeba 30 km/h by znamenalo strašnej průšvih.
Máte pravdu, fyzicky to výhybka umožňuje ale neuvědomil jsem si, že stavění výhybek v Praze není ochráněno před nechtěným přestavením. Až se výhybky budou stavět způsobem "přestaví se jen když řidič vědomě použije ovladač", tak to půjde, k tomu samozřejmě ještě předsunout návěstidlo výhybky před oblouk. Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek » 10.5.2005 14:50

Radek píše:No ono by to hlavně chtělo rychloprůjezdnou výhybku. Takovéhle věci v jiných podnicích dávno mají.
Pokud jde obyčejná čepová výhybka projíždět proti hrotům 15km/h, nové uzamykatalné s pružnými jazyky by určitě nebyl problém projíždět podstatně rychleji. Důvod pro těch 15km/h bych viděl jinde - dokud si řidič staví výhybky sám, těsně před jedoucí tramvají, a občas se stane, že přestaví nebo nepřestaví špatně, znamená 15 km/h jen couvání, v horším případě lehčí zranění a pomačkané tramvaje, ale třeba 30 km/h by znamenalo strašnej průšvih.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1371
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek » 10.5.2005 14:06

No ono by to hlavně chtělo rychloprůjezdnou výhybku. Takovéhle věci v jiných podnicích dávno mají.

K_M

Re: Výhybka č. 700

Příspěvek od K_M » 10.5.2005 13:54

P_V píše:[]Pěkná buzerace a zároveň významná energetická ztráta v místě technicky navrženém pro průjezd plnou rychlostí. Průjezd je v přímé, žádné křížení s pozemní komunikací, jazyky jsou uzamykací, z jedné strany kopeček a z druhé strany klopená zatáčka...
Průjezd plnou rychlostí do odbočky je co? taky 60? Jak tohle někdo po Karláku může napsat. Jen víc takových (vyhybek, ne lidí)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3590
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Výhybka č. 700

Příspěvek od P_V » 10.5.2005 12:50

IGBT píše:
V_L píše:Nevíte proč byla zavedena nová řada výhybek počínaje číslem 700? Nachází se na odbočce do obratiště v Bráníce.
Měří rychlost a vyhodnocení odesílá na dispečink... Zatim je jediná.
Pěkná buzerace a zároveň významná energetická ztráta v místě technicky navrženém pro průjezd plnou rychlostí. Průjezd je v přímé, žádné křížení s pozemní komunikací, jazyky jsou uzamykací, z jedné strany kopeček a z druhé strany klopená zatáčka...

IGBT
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 15.1.2004 14:17
Bydliště: Na konečný TRAM 1 a 2... ...ale Petřiny to nejsou.

Re: Výhybka č. 700

Příspěvek od IGBT » 10.5.2005 12:33

V_L píše:Nevíte proč byla zavedena nová řada výhybek počínaje číslem 700? Nachází se na odbočce do obratiště v Bráníce.
Měří rychlost a vyhodnocení odesílá na dispečink... Zatim je jediná.

V_L

Výhybka č. 700

Příspěvek od V_L » 09.5.2005 23:40

Nevíte proč byla zavedena nová řada výhybek počínaje číslem 700? Nachází se na odbočce do obratiště v Bráníce.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: vozovnu Strašnice znám jenom z vyprávění
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pepa » 01.5.2005 21:21

Takovejch případů už bylo více...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9635
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 01.5.2005 19:23

Marek píše:
Gagarin píše:U popisu návěstidla http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/n ... t-stuj.gif se píše : Návěst stůj znamená, že vlak musí zastavit svým čelem před touto návěstí. Mám jeden nesmělý, ale vážně myšlený dotaz; co když tramvaj couvá? To pak nemůže zastavit svým čelem, ale svým zadkem před návěstí, nebo ne?
Ano, tramvaj má dvě čela, ale kterým čelem se musí před touhle návěstí zastavit? Já mám pocit, že D1/2 § 55 odst 1 to zase tak přesně neřeší.
Asi se myslí čelo,kde je kabina. Tím pádem řidič předpis neporušil :lol:

Marek
Uživatel
Příspěvky: 192
Registrován: 16.11.2003 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek » 01.5.2005 19:20

Gagarin píše:U popisu návěstidla http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/n ... t-stuj.gif se píše : Návěst stůj znamená, že vlak musí zastavit svým čelem před touto návěstí. Mám jeden nesmělý, ale vážně myšlený dotaz; co když tramvaj couvá? To pak nemůže zastavit svým čelem, ale svým zadkem před návěstí, nebo ne?
Ano, tramvaj má dvě čela, ale kterým čelem se musí před touhle návěstí zastavit? Já mám pocit, že D1/2 § 55 odst 1 to zase tak přesně neřeší.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9635
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 9001 » 01.5.2005 18:46

Takhle tam stála včera i 8442.

Odpovědět