Stránka 1 z 194

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 28.3.2024 15:10
od Radek
No, přechod od kolejnic naboso na pražce mi připadá jako docela velká změna, ale to už je možná slovíčkaření :)

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 28.3.2024 15:00
od piskvorrr
Radek píše:
28.3.2024 11:56
Chystá se modernizace obratiště Zvonařka: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/694786
Díky za info. Ze zadání to spíš vypadá na větší opravu:
Směrové a výškové řešení zůstane původní pouze s požadavkem na vyrovnání deformací způsobených provozem.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 28.3.2024 11:56
od Radek
Chystá se modernizace obratiště Zvonařka: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/694786

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 25.7.2023 10:25
od Karosák
Tak zatím mi přijde, že se toho moc nevykopalo, ale ty zastávky s již připravenou konzolí a kabely už jsou osazovány velkoplošnými obrazovkami. Komerční kekel nákupních center. V reálu viděno v lokalitě Staroměstská DC, Jindřišská DC, dolní Klárov hotová příprava... Naděje samozřejmě umírá poslední. Ten sw lze upravovat, takže doufám v nějaké noční tlumení barevné hudby a v první řadě samozřejmě integraci provozních informací [-o< [-o<

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 13.7.2023 14:04
od 9001
Téma zastávky pokračuje:-D. Ukradená z FB...

INFO: posílal jsem dotaz na Tech.hl,města prahy ohledně výměny zastavek na Sídlišti prosek..ve směru do vysočan, když se všude vyměnují ty staré za nové. Tohle mi bylo odepsáno :D :D
: Na Vámi zmíněné zastávce (sídliště prosek) je situace taková, že polovina přístřešku, která byla dle smlouvy demontována, byla ve vlastnictví JCDecaux a druhá polovina je ve vlastnicví společnosti Rencar. Společnosti Rencar se ukončená smlouva netýká a náš požadavek k demontáži nepřijali. Výstavba komplet nového přístřešku je tedy blokována smlouvou mezi společností Rencar a DPP, do něhož nemáme žádnou kompetenci zasahovat.
děkujeme za pochopení

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 11.7.2023 23:21
od Bobik
...takže propaganda.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 11.7.2023 22:23
od pawel
"Městský informační kanál" může znamenat ledacos...

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 11.7.2023 18:49
od trainzjohny
vencavasek píše:
11.7.2023 16:45
pawel píše:
10.7.2023 19:34
- Adam Scheinherr sliboval desítky odjezdových panelů na zastávkách tram - nemáme prakticky žádné s výjimkou pár zastávek na nábřeží.
Pokud se nepletu, tak to je jiná akce než přístřešky. Myslím, že se město (správně) rozhodlo online údaje o nejbližších odjezdech umísťovat na samostaný sloupek a nikoliv schovávat do přístřešku. Ostatně na tom odkazu na idnes je to krásně vidět na fotce z Palackého náměstí.

Co bude v těch nově "digitalizovaných" přístřešcích k vidění netuším, ale vsadil bych se, že v 99 % času jen reklama...
Ono stačí nečíst jen ten nadpis (jako ostatní) ale celý článek, je to tam napsané:
„Důvodem demontáže přístřešků je jejich digitalizace, tedy osazení digitální obrazovky namísto papírové reklamní vitríny, která do přístřešků přinese technologii 21. století. Digitální obrazovky budou sloužit pro potřeby městského informačního kanálu a reklamní potřeby,“
Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha ... pravy_misl
Nejde o žádné odjezdy nebo návaznosti, prostě se vymění boční stěna s reklamní vytrínkou za reklamní obrazovky.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 11.7.2023 16:45
od vencavasek
pawel píše:
10.7.2023 19:34
- Adam Scheinherr sliboval desítky odjezdových panelů na zastávkách tram - nemáme prakticky žádné s výjimkou pár zastávek na nábřeží.
Pokud se nepletu, tak to je jiná akce než přístřešky. Myslím, že se město (správně) rozhodlo online údaje o nejbližších odjezdech umísťovat na samostaný sloupek a nikoliv schovávat do přístřešku. Ostatně na tom odkazu na idnes je to krásně vidět na fotce z Palackého náměstí.

Co bude v těch nově "digitalizovaných" přístřešcích k vidění netuším, ale vsadil bych se, že v 99 % času jen reklama...

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 11.7.2023 8:06
od Bobik
Mám za to, že o odkupu se uvažovalo, ale protože JCD dělal Zagorku, tak z toho sešlo. Jsou majetkem JCD a co s nimi hodlá dělat, to nevím.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 11.7.2023 8:04
od fricoolinek2
A s JCD přístřeškama se bude po odstranění dít co? Zklikvidují se nebo se budou instalovat úplně jinde? Nebyl třeba možný jejich fyzický odkup městem?

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 11.7.2023 7:55
od Bobik
Je zbytečné hledat spiknutí tam, kde jako vysvětlení stačí obyčejná hloupost.

Osobně to vidím tak, že mladí, nadšení svazáci, co se dostali k moci, měli "nápad", leč na dveře té jejich říše snů a zbožných přání neodbytně buší realita.

Na základě zkušeností jsem si dovolil nastínit nějaký takový scénář, jak to asi tak celé mohlo probíhat. Zkrátka, konečně doběhla smlouva s JCD a bylo potřeba řešit nové přístřešky. Tak se vypsala soutěž, vyšel vítěz, bylo třeba to řešit rychle, aby nedošlo k tomu, že se rozkopou zastávky kvůli odstranění starých přístřešků, pak se chvíli nic nebude dít a rozkopou se znovu kvůli instalaci nových. Jenže protože tihle salonní intelektuálové o skutečném světě vědí houby, již v samotné soutěži na nové přístřešky se hledělo spíš na "krásno" a "dyzajn", než na praktickou stránku věci, tedy minimálně ochranu před počasím, o dalších věcech, jako infopanely vůbec nemluvě. Takže vznikly námitky a došlo alespoň k úpravě ohledně ochrany před počasím, byť stále nedostatečné. Což znamenalo zdržení. A nejspíš už tlačil čas, tak se začalo osazovat. Ovšem při původním zadání zřejmě nikoho nenapadlo, že by tam taky nějaké elektronické infopanely mohly být, takže se s ničím takovým v projektu nepočítalo. No a když někoho napadlo, že by se tam ty panely mohly někam nějak osadit, evidentně si to vyžádalo zásah do konstrukce, protože pravděpodobně nepůjde o nic, co by šlo za pomocí pár šroubků a klubka drátu lehce osadit do již stojících přístřešků. Takže zpátky na stromy a začít znovu. Minimálně přepracovat projekt, aby tu další zátěž unesl, protože v původním zadání se s ničím takovým nepočítalo a konstrukce na to nejspíš nebyla ani dimenzovaná, ani uzpůsobená.

No a protože celá tahle šaráda vyvolává celou řadu nepříjemných otázek typu "a to se na to jako nemohlo myslet rovnou?" a podobných, tak je pochopitelně snaha to moc nerozpatlávat. K tomu se přidávají "vnější vlivy" typu že koordinace je bohužel sprosté slovo a podobně. Nicméně poučení z krizového vývoje nula a dál je snaha poroučet větru, dešti. A pokud nejde ideologii napasovat na realitu, pak je to chyba reality, tedy hranatejch prkotin, co nepasují do kulatých dírek, ne té ideologie. Vždyť oni to soudruzi svazáci na městě myslí tak dobře a tak se snaží, chtějí nám zřídit na zastávkách krásno a ten nevděčný prostý lid pořád držkuje.

Samozřejmě nikdo za nic nemůže a není to ničí chyba. Jak taky jinak, že?

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 10.7.2023 22:30
od Karosák
Tak aktuálně z linky 6 - chybějící boční panel a trčící kabely má zastávce Jindřišská od VN, Náměstí Republiky směr DT a Ortenovo náměstí směr Dělnická.

A z celé akce jsem, podobně jako pawel, také velmi rozčarován, až znechucen. Táhne se to jak smrad metodou náhodného výstřelu, to že jich drtivá většina stále nesvítí už nelze svádět na nedostatek elektrikářů. I kdyby to dělal jeden zoufalec, tak už má půlku hotovou. Nebere to konce, omezení kapacity zastávek často zbytečné, protože se tam x dní nic neděje. Někdy také zmatečné, bo zastávka je zkrácena, ale lidi logicky čekají tam co dřív, když se tam nic neděje a nástupní prostor není nijak stavebně zabrán. Pak ty špatně osazené názvy a po roce té komedie, místo světla na konci tunelu je zase začnou vykopávat :zadnice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 10.7.2023 21:42
od 9001
Pawel: Já bral za to, že digitalizace byla od začátku, ale akorát se nebyl dodavatel technicky pro digi....

Reinstalaci v článku potvrdili i lidi THMP... Takže asi to úplně fake nebude, protože prý nosný sloup by to neunesl...Takže ani ty kabely nemusí být zárukou, že se to jenom "vymění"...

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 10.7.2023 19:34
od pawel
9001: PS momentálně nevládne. Rozhodnutí o digitalizaci padlo až nyní.

Karosák: Souhlas se zdrženlivostí. Nicméně, je tam doopravdy mnoho záhad:

- Adam Scheinherr sliboval desítky odjezdových panelů na zastávkách tram - nemáme prakticky žádné s výjimkou pár zastávek na nábřeží.
- Je zdokumentováno, že jeden již instalovaný přístřešek skutečně zmizel (Šumavská dc).
- U mnoha ostatních chybí boční panel, ačkoli osoba z THMP (místopředseda představenstva THMP Tomáš Novotný) tvrdí, že instalace musí proběhnout mimo terén.
- Co bude v rámci "digitalizace" zobrazováno za obsah, je neznámé. Zda tam budou odjezdy spojů, nebylo řečeno. Citovaný Novotný pro Idnes uvedl, že "digitální obrazovky budou sloužit pro potřeby městského informačního kanálu a reklamní potřeby" (Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha ... pravy_misl"). Aby to nedopadlo jako Berliner Fenster před lety, kdy na obrazovkách ve vozech berlínského metra byla reklama, pochybné zpravodajství a o návazných spojích apod. info nulové.
- Rozmísťování nových zastávek je prapodivnost, která jde ve šlépějích JCDecaux. Tu na bezvýznamné zastávce čekárna v plné palbě, jinde zas kde nic, tu nic. V blízkosti Hradu (Brusnice dc) se dokonce objevila odporná "bakelitová" čekárna, za kterou by se člověk styděl i na periferii.

Omlouvám se za duplicitní post (zelené/modré), ale tohle téma mi už roky je záhadou a marně jsem věřil, že nový systém, kdy se město vyváže ze spárů JCD, přinese jednotnost, kvalitu, rozumnější rozmístění čekáren, data o odjezdech. Nic z toho se nestalo a vše je podobný bordel. Chtělo by, aby se toho nějaký investigativec zhostil, ale lidi asi nadále zajímá víc bába pod kořenem než toto...