Stránka 2 z 194

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 11.7.2023 7:55
od Bobik
Je zbytečné hledat spiknutí tam, kde jako vysvětlení stačí obyčejná hloupost.

Osobně to vidím tak, že mladí, nadšení svazáci, co se dostali k moci, měli "nápad", leč na dveře té jejich říše snů a zbožných přání neodbytně buší realita.

Na základě zkušeností jsem si dovolil nastínit nějaký takový scénář, jak to asi tak celé mohlo probíhat. Zkrátka, konečně doběhla smlouva s JCD a bylo potřeba řešit nové přístřešky. Tak se vypsala soutěž, vyšel vítěz, bylo třeba to řešit rychle, aby nedošlo k tomu, že se rozkopou zastávky kvůli odstranění starých přístřešků, pak se chvíli nic nebude dít a rozkopou se znovu kvůli instalaci nových. Jenže protože tihle salonní intelektuálové o skutečném světě vědí houby, již v samotné soutěži na nové přístřešky se hledělo spíš na "krásno" a "dyzajn", než na praktickou stránku věci, tedy minimálně ochranu před počasím, o dalších věcech, jako infopanely vůbec nemluvě. Takže vznikly námitky a došlo alespoň k úpravě ohledně ochrany před počasím, byť stále nedostatečné. Což znamenalo zdržení. A nejspíš už tlačil čas, tak se začalo osazovat. Ovšem při původním zadání zřejmě nikoho nenapadlo, že by tam taky nějaké elektronické infopanely mohly být, takže se s ničím takovým v projektu nepočítalo. No a když někoho napadlo, že by se tam ty panely mohly někam nějak osadit, evidentně si to vyžádalo zásah do konstrukce, protože pravděpodobně nepůjde o nic, co by šlo za pomocí pár šroubků a klubka drátu lehce osadit do již stojících přístřešků. Takže zpátky na stromy a začít znovu. Minimálně přepracovat projekt, aby tu další zátěž unesl, protože v původním zadání se s ničím takovým nepočítalo a konstrukce na to nejspíš nebyla ani dimenzovaná, ani uzpůsobená.

No a protože celá tahle šaráda vyvolává celou řadu nepříjemných otázek typu "a to se na to jako nemohlo myslet rovnou?" a podobných, tak je pochopitelně snaha to moc nerozpatlávat. K tomu se přidávají "vnější vlivy" typu že koordinace je bohužel sprosté slovo a podobně. Nicméně poučení z krizového vývoje nula a dál je snaha poroučet větru, dešti. A pokud nejde ideologii napasovat na realitu, pak je to chyba reality, tedy hranatejch prkotin, co nepasují do kulatých dírek, ne té ideologie. Vždyť oni to soudruzi svazáci na městě myslí tak dobře a tak se snaží, chtějí nám zřídit na zastávkách krásno a ten nevděčný prostý lid pořád držkuje.

Samozřejmě nikdo za nic nemůže a není to ničí chyba. Jak taky jinak, že?

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 10.7.2023 22:30
od Karosák
Tak aktuálně z linky 6 - chybějící boční panel a trčící kabely má zastávce Jindřišská od VN, Náměstí Republiky směr DT a Ortenovo náměstí směr Dělnická.

A z celé akce jsem, podobně jako pawel, také velmi rozčarován, až znechucen. Táhne se to jak smrad metodou náhodného výstřelu, to že jich drtivá většina stále nesvítí už nelze svádět na nedostatek elektrikářů. I kdyby to dělal jeden zoufalec, tak už má půlku hotovou. Nebere to konce, omezení kapacity zastávek často zbytečné, protože se tam x dní nic neděje. Někdy také zmatečné, bo zastávka je zkrácena, ale lidi logicky čekají tam co dřív, když se tam nic neděje a nástupní prostor není nijak stavebně zabrán. Pak ty špatně osazené názvy a po roce té komedie, místo světla na konci tunelu je zase začnou vykopávat :zadnice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 10.7.2023 21:42
od 9001
Pawel: Já bral za to, že digitalizace byla od začátku, ale akorát se nebyl dodavatel technicky pro digi....

Reinstalaci v článku potvrdili i lidi THMP... Takže asi to úplně fake nebude, protože prý nosný sloup by to neunesl...Takže ani ty kabely nemusí být zárukou, že se to jenom "vymění"...

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 10.7.2023 19:34
od pawel
9001: PS momentálně nevládne. Rozhodnutí o digitalizaci padlo až nyní.

Karosák: Souhlas se zdrženlivostí. Nicméně, je tam doopravdy mnoho záhad:

- Adam Scheinherr sliboval desítky odjezdových panelů na zastávkách tram - nemáme prakticky žádné s výjimkou pár zastávek na nábřeží.
- Je zdokumentováno, že jeden již instalovaný přístřešek skutečně zmizel (Šumavská dc).
- U mnoha ostatních chybí boční panel, ačkoli osoba z THMP (místopředseda představenstva THMP Tomáš Novotný) tvrdí, že instalace musí proběhnout mimo terén.
- Co bude v rámci "digitalizace" zobrazováno za obsah, je neznámé. Zda tam budou odjezdy spojů, nebylo řečeno. Citovaný Novotný pro Idnes uvedl, že "digitální obrazovky budou sloužit pro potřeby městského informačního kanálu a reklamní potřeby" (Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha ... pravy_misl"). Aby to nedopadlo jako Berliner Fenster před lety, kdy na obrazovkách ve vozech berlínského metra byla reklama, pochybné zpravodajství a o návazných spojích apod. info nulové.
- Rozmísťování nových zastávek je prapodivnost, která jde ve šlépějích JCDecaux. Tu na bezvýznamné zastávce čekárna v plné palbě, jinde zas kde nic, tu nic. V blízkosti Hradu (Brusnice dc) se dokonce objevila odporná "bakelitová" čekárna, za kterou by se člověk styděl i na periferii.

Omlouvám se za duplicitní post (zelené/modré), ale tohle téma mi už roky je záhadou a marně jsem věřil, že nový systém, kdy se město vyváže ze spárů JCD, přinese jednotnost, kvalitu, rozumnější rozmístění čekáren, data o odjezdech. Nic z toho se nestalo a vše je podobný bordel. Chtělo by, aby se toho nějaký investigativec zhostil, ale lidi asi nadále zajímá víc bába pod kořenem než toto...

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 10.7.2023 17:21
od Karosák
No já si počkám na výsledek, protože mi to přijde zase trochu překroucené. Zaprvé jsem měl za to, že panel odjezdů bude umístěn tam, co se nyní skví drobné potemnělé názvy zastávek (tak, jako je to vzorově v přístřešku u Palackého sochy). Tedy v tom zadním panelu pod střechou. Tedy že se nyní pouze vyjme sklo, vloží se tam technika a zase se zakryje. Ty skleněné panely mají zámečky.
Pokud by se velké digitální obrazovky měly vkládat do míst někdejších převíjecích CityLight vitrín, tak teda rozhodně nadšen nejsem z dalšího světelného smogu, protože je jasné, že se to zahnojí komerčním obsahem.
A pokud by opravdu šlo o ty boční CityLight vitríny, tak na mnoha zastávkách můžeme vidět, že boční panel chybí, místo něj je prostý průhledný laminát a dole čouhá zaizolovaná připravená kabeláž - taková situace pak rozhodně neukazuje na nějaké bourání, ale prostě se čeká na osazení velkoplošné obrazovky. Jak říkám, počkám si... Z:idea:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 10.7.2023 14:23
od 9001
fricoolinek2, Bobik: Ne, je to daleko horší... Budou se bourat i NOVÉ, protože se budou "digitalizovat".... To je k pláči a naprosté plivnutí do obličeje od antikorupčních Pirátů a Prahy sobě....
(U ODS taková levárna nepřekvapí...)

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 10.7.2023 9:49
od pawel
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha ... pravy_misl

Česká koordinace je fakt neuvěřitelná. :roll: Nicméně: Když už se tedy budou instalovat jakési panely, znamená to také, že v čekárně bude info o odjezdech? Protože když vidím, jak na Hradčanské, Náměstí Republiky, Floře a podobných uzlech instalují nové čekárny, ale panel s odjezdy dále absentuje, je mi dost smutno.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 10.7.2023 6:50
od Bobik
Musí. Protože konečně doběhla ta "supervýhodná" (a nevypověditelná) smlouva s JCD. Že se to sešlo, jak se to sešlo, je zkrátka osud. A není to záležitost DPP, nýbrž města.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 09.7.2023 22:33
od fricoolinek2
Ony se opravdu musí likvidovat přístřešky JCD a nahrazovat těmi novými? Když má DPP tak strašně peněz, tak by třeba mohl doplnit klimačku do původních 15T....

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 15.6.2023 18:21
od jeffer
Zaujali ma mazníky montované na vznikajúcu trať vo Vlastině. Kúsok od samotných mazníkov je v zemi krabica, v ktorej, ako predpokladám, bude zásobník maziva, čerpadlo a riadiaca elektronika. A z tejto krabice vedie prípojka k najbližšej koľajnici (chránička s káblom už je schovaná v betóne). Tušíte, čo je v malej krabici pricapnutej na koľajnicu?

Obrázek

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 03.2.2023 17:56
od 9001
Podle mě 6 :-))

Dva úplně původní, pak dva z Pražské strojírny a pak se na prt.cz uvádí i druhá generace z Pražské strojírny :-).

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 02.2.2023 19:47
od fricoolinek2
Jenom pro zajímavost - kolik se v Praze celkem historicky vystřídalo sad povrchových Kaliforňanů? Tak 4-5?

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 07.11.2022 17:10
od fricoolinek2
JJ, fakt, že jo.

Dlouhé roky jsem tuhle zastávku pravidelně používal, do února 2015. Pak se na jaře stala malá osobně-sportovní tragédie.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 07.11.2022 15:10
od jeffer
Tak napríklad Aréna Libeň – jih má nejakých 191 m – chce to zastávky "za križovatkou".

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 07.11.2022 14:10
od OKN81
fricoolinek2 píše:
07.11.2022 12:06
https://mapy.cz/s/honubogubo
V jaké zastávce (o dvou sloupcích) by mohly být zastávkové sloupky ZC/DC vzdušnou čarou nejdále od sebe? Napadá mne Podolská vodárna, kde by to mělo být 175m. Napadá někoho ještě delší vzdálenost?
Přes 100m a víc bych odhadl tyto zastávky:
Albertov, Dělnická, Dlouhá třída,
Ale jestli a která největší vzdálenost nevím.