Stránka 178 z 180

Napsal: 11.5.2005 14:36
od Marek
P_V píše:
Marek píše:A proto se smí projíždět (v přímém směru!) 30km/h.
Pomalu (15km/h) se musí projíždět kolejová křížení. V Bráníku se proto křižovatka rychlostí 30km/h projet nedá.
Takže vzato do důsledku, 30 km na sjezdové výhybce v přímé projíždět nelze, protože se o pár metrů před ní VŽDY vyskytuje minimálně 1 srdcovka.
Ne. Mám za to, že jediná srdcovka, která je součástí sjezdové výhybky, se za kolejové křížení nepovažuje.

Napsal: 11.5.2005 14:09
od P_V
Marek píše:
P_V píše:(...) Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.
A proto se smí projíždět (v přímém směru!) 30km/h.
Pomalu (15km/h) se musí projíždět kolejová křížení. V Bráníku se proto křižovatka rychlostí 30km/h projet nedá.
Takže vzato do důsledku, 30 km na sjezdové výhybce v přímé projíždět nelze, protože se o pár metrů před ní VŽDY vyskytuje minimálně 1 srdcovka.

Napsal: 11.5.2005 13:35
od Marek
P_V píše:(...) Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.
A proto se smí projíždět (v přímém směru!) 30km/h.

Pomalu (15km/h) se musí projíždět kolejová křížení. V Bráníku se proto křižovatka rychlostí 30km/h projet nedá. Docela by mě zajímalo, jaké je pořadí důležitosti důvodů pro 15km/h na kříženích, jestli obava z nebezpečí vykolejení na tramvajových srdcovkách, preventivně nízká rychlost kvůli možné srážce s jiným vlakem nebo snaha o pomalejší průjezd místem, kde to drncá, v zájmu komfortního cestování zákazníků.
adam_r píše:(...) U vsech variant je otazkou, jestli pomer narocnosti reseni a dosazeneho efektu stoji vubec za to.
Jen bych poznamenal, že navržená řešení by bylo reálné použít na tratích, jako je Braník, ale těžko si je představit v centru města, kde vyšší rychlost není příliš potřeba a třeba v místech stavěcích kontaktů leží zastávky. Myslím, že v současné době to za to nestojí, preferencí by se zrychlila a zlepšila doprava lépe a levněji.

Napsal: 11.5.2005 13:22
od P_V
adam_r píše:...U vsech variant je otazkou, jestli pomer narocnosti reseni a dosazeneho efektu stoji vubec za to.
Nu, pak tedy ale nevím, proč se v tom oblouku udělalo převýšení pro rychlost, kterou jím správně projet nelze...

Napsal: 11.5.2005 11:43
od adam_r
P_V píše:Máte pravdu, fyzicky to výhybka umožňuje ale neuvědomil jsem si, že stavění výhybek v Praze není ochráněno před nechtěným přestavením. Až se výhybky budou stavět způsobem "přestaví se jen když řidič vědomě použije ovladač", tak to půjde, k tomu samozřejmě ještě předsunout návěstidlo výhybky před oblouk. Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.
U sjezdove vyhybky to je z technicke stranky bez problemu. Pokud se ale povoli rychlost 40 km/h, tak by to (v tom Braniku) ale chtelo zakaz potkavani, tak jak je to treba v Brne (predstavte si, ze nekdo jede z centra a pres spatne postavenou vyhybku zkrizi cestu vozu jedoucim rychlosti 40 km/h)

S tim prestavenim "jen kdyz ridic opravdu chce" - vzpomente si na Novolisenskou. Kvuli rychlosti vozu se vyhybka nestacila prehodit. Reseni je predsunout staveci kontakty (at uz budou jakekoliv) do dostatecne vzdalenosti pred vyhybku a okoli vyhybky vybavit navestidly.

Zvyseni rychlosti na podobnych mistech lze ale nejlepe dosahnout pouzitim zeleznicniho systemu zabezpeceni a prestavovani vyhybek - tedy ze stavedla a vybavit misto navestidly s predzvestmi.

U vsech variant je otazkou, jestli pomer narocnosti reseni a dosazeneho efektu stoji vubec za to.

Napsal: 10.5.2005 15:49
od P_V
Marek píše:
Radek píše:No ono by to hlavně chtělo rychloprůjezdnou výhybku. Takovéhle věci v jiných podnicích dávno mají.
Pokud jde obyčejná čepová výhybka projíždět proti hrotům 15km/h, nové uzamykatalné s pružnými jazyky by určitě nebyl problém projíždět podstatně rychleji. Důvod pro těch 15km/h bych viděl jinde - dokud si řidič staví výhybky sám, těsně před jedoucí tramvají, a občas se stane, že přestaví nebo nepřestaví špatně, znamená 15 km/h jen couvání, v horším případě lehčí zranění a pomačkané tramvaje, ale třeba 30 km/h by znamenalo strašnej průšvih.
Máte pravdu, fyzicky to výhybka umožňuje ale neuvědomil jsem si, že stavění výhybek v Praze není ochráněno před nechtěným přestavením. Až se výhybky budou stavět způsobem "přestaví se jen když řidič vědomě použije ovladač", tak to půjde, k tomu samozřejmě ještě předsunout návěstidlo výhybky před oblouk. Nicméně na té sjezdové by to vadit nemělo.

Napsal: 10.5.2005 14:50
od Marek
Radek píše:No ono by to hlavně chtělo rychloprůjezdnou výhybku. Takovéhle věci v jiných podnicích dávno mají.
Pokud jde obyčejná čepová výhybka projíždět proti hrotům 15km/h, nové uzamykatalné s pružnými jazyky by určitě nebyl problém projíždět podstatně rychleji. Důvod pro těch 15km/h bych viděl jinde - dokud si řidič staví výhybky sám, těsně před jedoucí tramvají, a občas se stane, že přestaví nebo nepřestaví špatně, znamená 15 km/h jen couvání, v horším případě lehčí zranění a pomačkané tramvaje, ale třeba 30 km/h by znamenalo strašnej průšvih.

Napsal: 10.5.2005 14:06
od Radek
No ono by to hlavně chtělo rychloprůjezdnou výhybku. Takovéhle věci v jiných podnicích dávno mají.

Re: Výhybka č. 700

Napsal: 10.5.2005 13:54
od K_M
P_V píše:[]Pěkná buzerace a zároveň významná energetická ztráta v místě technicky navrženém pro průjezd plnou rychlostí. Průjezd je v přímé, žádné křížení s pozemní komunikací, jazyky jsou uzamykací, z jedné strany kopeček a z druhé strany klopená zatáčka...
Průjezd plnou rychlostí do odbočky je co? taky 60? Jak tohle někdo po Karláku může napsat. Jen víc takových (vyhybek, ne lidí)

Re: Výhybka č. 700

Napsal: 10.5.2005 12:50
od P_V
IGBT píše:
V_L píše:Nevíte proč byla zavedena nová řada výhybek počínaje číslem 700? Nachází se na odbočce do obratiště v Bráníce.
Měří rychlost a vyhodnocení odesílá na dispečink... Zatim je jediná.
Pěkná buzerace a zároveň významná energetická ztráta v místě technicky navrženém pro průjezd plnou rychlostí. Průjezd je v přímé, žádné křížení s pozemní komunikací, jazyky jsou uzamykací, z jedné strany kopeček a z druhé strany klopená zatáčka...

Re: Výhybka č. 700

Napsal: 10.5.2005 12:33
od IGBT
V_L píše:Nevíte proč byla zavedena nová řada výhybek počínaje číslem 700? Nachází se na odbočce do obratiště v Bráníce.
Měří rychlost a vyhodnocení odesílá na dispečink... Zatim je jediná.

Výhybka č. 700

Napsal: 09.5.2005 23:40
od V_L
Nevíte proč byla zavedena nová řada výhybek počínaje číslem 700? Nachází se na odbočce do obratiště v Bráníce.

Napsal: 01.5.2005 21:21
od Pepa
Takovejch případů už bylo více...

Napsal: 01.5.2005 19:23
od 9001
Marek píše:
Gagarin píše:U popisu návěstidla http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/n ... t-stuj.gif se píše : Návěst stůj znamená, že vlak musí zastavit svým čelem před touto návěstí. Mám jeden nesmělý, ale vážně myšlený dotaz; co když tramvaj couvá? To pak nemůže zastavit svým čelem, ale svým zadkem před návěstí, nebo ne?
Ano, tramvaj má dvě čela, ale kterým čelem se musí před touhle návěstí zastavit? Já mám pocit, že D1/2 § 55 odst 1 to zase tak přesně neřeší.
Asi se myslí čelo,kde je kabina. Tím pádem řidič předpis neporušil :lol:

Napsal: 01.5.2005 19:20
od Marek
Gagarin píše:U popisu návěstidla http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/n ... t-stuj.gif se píše : Návěst stůj znamená, že vlak musí zastavit svým čelem před touto návěstí. Mám jeden nesmělý, ale vážně myšlený dotaz; co když tramvaj couvá? To pak nemůže zastavit svým čelem, ale svým zadkem před návěstí, nebo ne?
Ano, tramvaj má dvě čela, ale kterým čelem se musí před touhle návěstí zastavit? Já mám pocit, že D1/2 § 55 odst 1 to zase tak přesně neřeší.