Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tonda Ježek » 01.5.2005 18:22

Tramvaj má dvě čela: přední a zadní :wink:

Uživatelský avatar
Gagarin
Uživatel
Příspěvky: 295
Registrován: 18.11.2003 16:49
Bydliště: Jednu tram. smyčku slyším, jednu TT a železnici v dálce vidím a jedna žel. trať mi stojí pod okny.
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gagarin » 01.5.2005 18:00

U popisu návěstidla Obrázek se píše : Návěst stůj znamená, že vlak musí zastavit svým čelem před touto návěstí. Mám jeden nesmělý, ale vážně myšlený dotaz; co když tramvaj couvá? To pak nemůže zastavit svým čelem, ale svým zadkem před návěstí, nebo ne?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MOp

Re: Kolej u Nuselského Mostu

Příspěvek od MOp » 01.5.2005 9:46

DJ_RADIO2 píše:Co je to za kusou kolej s vyhybkou u Nuselského mostu na straně I.P Pavlova? Vedla zde drive nejaka trat?
boze, boze...
http://www.prazsketramvaje.cz/x-karlov.html

218
Uživatel
Příspěvky: 72
Registrován: 16.11.2003 22:14
Bydliště: PRAHA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 218 » 01.5.2005 1:53

Ano, to je byvala konecna (trojuhelnik) Karlov, byla zrusena pred vystavbou magistraly.

DJ_RADIO2
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 26.3.2005 23:51
Bydliště: Praha6
Kontaktovat uživatele:

Kolej u Nuselského Mostu

Příspěvek od DJ_RADIO2 » 01.5.2005 1:12

Co je to za kusou kolej s vyhybkou u Nuselského mostu na straně I.P Pavlova? Vedla zde drive nejaka trat?

Jonáš

Za močení důstojnější

Příspěvek od Jonáš » 29.4.2005 12:58

Ladislav Kubera píše:Uprostřed smyčky Kubánské náměstí se něco staví(letmo shlédnuto před hodinou). Nevíte, co to je? Sociální zařízení?
Jojo, nová sociálka! :wink:

Ladislav Kubera

Příspěvek od Ladislav Kubera » 29.4.2005 12:51

Uprostřed smyčky Kubánské náměstí se něco staví(letmo shlédnuto před hodinou). Nevíte, co to je? Sociální zařízení?

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1523
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Sokolovská

Příspěvek od XSC » 07.4.2005 20:14

MOp píše: zalezi na provedeni. nasi dedeckove umeli takovou dlazbu, ze se nepropadala. a vis proc? protoze se nespechalo a delnici spravne hutnili podlozi..

asfaltovy koberec ti teplem pracuje a praska..
Jo tohle vím. Ale za našich dědečků nejezdilo tolik aut. Tramvajový pás je hodně úzký a usadit v něm dlažbu tak aby netrpěla vibracemi od tramvají a nebyla odlamována z kraje přejíždějícími auty není sranda. V tomhle má asfalt výhodu.

MOp

Re: Sokolovská

Příspěvek od MOp » 07.4.2005 20:06

XSC píše:Kromě historického centra bych spíš preferoval asfalt. Přijde mi, že má větší trvanlivost. Dlažba se dost často rozpadá, zvlášť tam, kde se nedá vjezd aut vyloučit.
zalezi na provedeni. nasi dedeckove umeli takovou dlazbu, ze se nepropadala. a vis proc? protoze se nespechalo a delnici spravne hutnili podlozi..

asfaltovy koberec ti teplem pracuje a praska..

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1523
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Sokolovská

Příspěvek od XSC » 07.4.2005 19:58

Petr píše:A právě proto bych v centru preferoval dlažbu - z praktických důvodů je případná oprava TT jednodušší, navíc dlažba tolik nesvádí řidiče automobilu jet po kolejích, pokud má vedle jízdní pruh z asfaltu :-)
Kromě historického centra bych spíš preferoval asfalt. Přijde mi, že má větší trvanlivost. Dlažba se dost často rozpadá, zvlášť tam, kde se nedá vjezd aut vyloučit.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1936
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Sokolovská

Příspěvek od Petr » 07.4.2005 19:52

radek31 píše:nejhorší je to obráceně - pokud je dlažba pro auta a panel pro tramvaje, tak hromada řidičů jede po tramvajovém pásu - viz. třeba Vršovické nám. - Ruská
Na 100% souhlasím a proto mě mrzí, že v Nádražní tomu tak je - rovný asfalt v kolejišti a hrbolatá dlažba ve vozovce :oops:

MOp

Re: Sokolovská

Příspěvek od MOp » 07.4.2005 19:51

radek31 píše:
Petr píše:dlažba tolik nesvádí řidiče automobilu jet po kolejích, pokud má vedle jízdní pruh z asfaltu :-)
nejhorší je to obráceně - pokud je dlažba pro auta a panel pro tramvaje, tak hromada řidičů jede po tramvajovém pásu - viz. třeba Vršovické nám. - Ruská
presne.. dodal bych nadrazni ulici.. tam to bije do oci diky merici vysky vozidla, pod kterym se parkuje..

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1711
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Re: Sokolovská

Příspěvek od radek31 » 07.4.2005 19:42

Petr píše:dlažba tolik nesvádí řidiče automobilu jet po kolejích, pokud má vedle jízdní pruh z asfaltu :-)
nejhorší je to obráceně - pokud je dlažba pro auta a panel pro tramvaje, tak hromada řidičů jede po tramvajovém pásu - viz. třeba Vršovické nám. - Ruská

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1936
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Sokolovská

Příspěvek od Petr » 07.4.2005 19:33

Phabbey píše:Ta poznámka o BKV nebyla míněna vážně, i když podle mého názoru se tráva nehodí všude. V centru bych preferoval spíš asfalt jako v Karlíně (už proto, že tam tramvaje jezdí většinou v úrovni automobilové komunikace).
A právě proto bych v centru preferoval dlažbu - z praktických důvodů je případná oprava TT jednodušší, navíc dlažba tolik nesvádí řidiče automobilu jet po kolejích, pokud má vedle jízdní pruh z asfaltu :-)

Uživatelský avatar
Phabbey
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 24.4.2004 21:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Sokolovská

Příspěvek od Phabbey » 07.4.2005 19:28

Petr píše:Tipuji, že půjde o kapkovou závlahu, která se nebude rozstřikovat do výzbroje projíždějících tramvají. Zjednodušeně řečeno jde o systém hadic (skrytých v zemině), z nějž ve stanoveném intervalu odkapává voda.
A zatravněná trať vypadá rozhodně lépe, než "ty staré dobré panely BKV", které považuji za největší propadák, jakého se mohla Praha dopustit v konstrukci TT
Ta poznámka o BKV nebyla míněna vážně, i když podle mého názoru se tráva nehodí všude. V centru bych preferoval spíš asfalt jako v Karlíně (už proto, že tam tramvaje jezdí většinou v úrovni automobilové komunikace).

Odpovědět