Stránka 181 z 194

Napsal: 07.3.2006 22:22
od syverin
Absolut píše:...Za úplné vítězství bezpečnosti považuji třeba Polikliniku Vysočany - bezbariérový přechod + zábradlí, ale posledních několik metrů průhledné.

Letos se můžeme těšit na krásné zastávky podobného typu jako výše zmíněné Vysočany třeba na Biskupcově, kde je stávající stav sice s přechodem pro chodce, ale stejně hrozný, když jedu okolo IGK tak mám vždycky strach, že mi tam z chumlu lidí někdo upadne.
A nemohl bys nastínit, jak se tam takový krásný ostrůvek vejde? Lépe řečeno na úkor kterého jízdního pruhu nebo chodníku to bude? Ale jinak souhlas, Biskupcova je podle mne nejnebezpečnější zastávka v Praze.

Napsal: 07.3.2006 20:42
od Karotka
U ND by to podle mě spravily příčné prahy - několik po celé délce ostrůvku. Ale souhlasím, že to je nebezpečná zastávka, vzhledem ke způsobu přecházení z té strany ulice, jak je Slavie a AVČR, na tram směr Spálená. Ostrůvky nejsou přesně proti sobě a přechody jsou daleko a krkolomné.

Napsal: 07.3.2006 15:25
od Demon
Legální cesta je taková, která neni zakázaná, tudíž není nutno malovat přechody pro chodce na každym rohu. Řidiči projíždějících vozidel musí dbát zvýšené opatrnosti a nesmí ohrozit chodce. Tolik ZPPPK. Taky by se mi líbilo, mít přechod na všechny ostrůvky, ale nutnost to neni. A na ostrůvky kde je přechod se signalizací by měli mít chodci automaticky volno, když je tramvaj v zastávce. Ale to už sním....

Napsal: 07.3.2006 15:12
od Absolut
Zastávky:

Je jich hafo i horších. Třeba Veletržní do centra je hrůza hrůz. Nebo "nová" Pražská tržnice z centra. Bohužel ty úpravy něco stojí. Občas se podaří vyvolat aspoň úpravu IGK vodorovným značením, takovéhle malé vítězství je třeba na Nádraží Vršovice d.c. nebo na Kubánském náměstí z.c.

Za úplné vítězství bezpečnosti považuji třeba Polikliniku Vysočany - bezbariérový přechod + zábradlí, ale posledních několik metrů průhledné.

Letos se můžeme těšit na krásné zastávky podobného typu jako výše zmíněné Vysočany třeba na Biskupcově, kde je stávající stav sice s přechodem pro chodce, ale stejně hrozný, když jedu okolo IGK tak mám vždycky strach, že mi tam z chumlu lidí někdo upadne.

Napsal: 07.3.2006 14:48
od Radek
No pravda je, že na některé ostrůvky žádná "legální" cesta nevede, třeba Divadlo na Fidlovačce zc. A další věc je bezbariérovost zastávek, to je stejně důležitý úkol jako np vozy.

Napsal: 07.3.2006 14:39
od Demon
Nevim jestli maj Český noviny něco společnýho s plátkem 24hodin, ale tam dneska vyšel hysterickej článek o tom jak nástupní ostrůvky zabíjej lidi a jsou děsně nebezpečný a zmíněnej tam byl i tenhle... Asi je okurková sezona.

Nástupní ostrůvky

Napsal: 07.3.2006 14:29
od jara
Radek píše:Tramvajová zastávka Národní divadlo v Praze má být bezpečnější
http://www.ceskenoviny.cz/domov/praha/i ... ?id=176478
No nevím s tím bych nesouhlasil. Připadá mi to tak že to pak bude vypadat jak na karláku. A tam se teda vždy bojím. Kdo spadne pod tramvaj. A mám za to že v předpisech je že řidič auta má dávat pozor při projíždění okolo zastávkového ostrůvku.

Napsal: 17.2.2006 13:32
od jara
P_V píše:To jsou divná skripta, že do protisměrné smyčky nelze vložit předjížděcí kolej, autor asi nebyl v hloubětíně. A nejmenší smyčka co do šířky záboru je vzor Sídliště Modřany.
Ono to tam jde. Ale tam se také píše o nejmenším zakončení. Změř poloměr oblouku na vnější koleji. A pak si budeme moc povídat. Podle mě bude nejméně 25metrů. Přitom tady je 20metrů

Napsal: 17.2.2006 12:36
od KM
Protisměrná je dvoukolejná a klasická je jednokolejná (max. s předjízdnými kolejemi) abychom byli přesní, když už jsme na tomto webu že.

Napsal: 17.2.2006 12:09
od P_V
To jsou divná skripta, že do protisměrné smyčky nelze vložit předjížděcí kolej, autor asi nebyl v hloubětíně. A nejmenší smyčka co do šířky záboru je vzor Sídliště Modřany.

Napsal: 16.2.2006 20:02
od jara
Karotka píše:Pardon, ten simulátor není příliš názorný.

Pokud trvám na tom, že nástupiště musí být ve smyčce a v přímé, tak je skutečně protisměrná smyčka o pár metrů výhodnější (protože klasická potřebuje rozšířit osovou vzdálenost pro nástupiště - v obr. červeně). Když by měla být nástupiště ve smyčce v přímé nebo v pravém oblouku, tak by šla postavit ještě menší klasická smyčka (rozvětvení kolejí blíže ke středu smyčky). V případě nástupišť mimo smyčku jsou obě varianty rovnocenné a smyčka je nejmenší (místo přímých mohou být "S").
No to máš asi pravdu. Ale když to převedu do provozu tak si představím smyčku Bilá Hora a už tam je to takové divné. Porovnej Divokou šárku a Bilou horu. Takřka podobné smyčky. A teda na Divoké šárce mi to připadá lepší

Napsal: 16.2.2006 19:23
od Karotka
Pardon, ten simulátor není příliš názorný.

Pokud trvám na tom, že nástupiště musí být ve smyčce a v přímé, tak je skutečně protisměrná smyčka o pár metrů výhodnější (protože klasická potřebuje rozšířit osovou vzdálenost pro nástupiště - v obr. červeně). Když by měla být nástupiště ve smyčce v přímé nebo v pravém oblouku, tak by šla postavit ještě menší klasická smyčka (rozvětvení kolejí blíže ke středu smyčky). V případě nástupišť mimo smyčku jsou obě varianty rovnocenné a smyčka je nejmenší (místo přímých mohou být "S").

Napsal: 16.2.2006 17:16
od jara
Karotka píše:Obě potřebují zhruba stejně místa, protisměrná má ale jedno křížení navíc; podle mě výhodu nemá.
No to snad nemyslíš vážně. TY tak plejtváš místem. TY jsi to i v tom simulátoru mohl udělat menší. Není to o moc ale něco vidět je.

Napsal: 16.2.2006 16:46
od Karotka
Obě potřebují zhruba stejně místa, protisměrná má ale jedno křížení navíc; podle mě výhodu nemá.

Napsal: 16.2.2006 16:10
od MOp
Isidor píše:(Jakou?) mají výhodu protisměrné smyčky (Petřiny, Podbaba atď.) oproti těm s klasickým uspořádaním?
potrebuji nejmene mista