A nemohl bys nastínit, jak se tam takový krásný ostrůvek vejde? Lépe řečeno na úkor kterého jízdního pruhu nebo chodníku to bude? Ale jinak souhlas, Biskupcova je podle mne nejnebezpečnější zastávka v Praze.Absolut píše:...Za úplné vítězství bezpečnosti považuji třeba Polikliniku Vysočany - bezbariérový přechod + zábradlí, ale posledních několik metrů průhledné.
Letos se můžeme těšit na krásné zastávky podobného typu jako výše zmíněné Vysočany třeba na Biskupcově, kde je stávající stav sice s přechodem pro chodce, ale stejně hrozný, když jedu okolo IGK tak mám vždycky strach, že mi tam z chumlu lidí někdo upadne.
Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- syverin
- Uživatel
- Příspěvky: 947
- Registrován: 29.11.2004 14:00
- Bydliště: V noci 512
- Kontaktovat uživatele:
Legální cesta je taková, která neni zakázaná, tudíž není nutno malovat přechody pro chodce na každym rohu. Řidiči projíždějících vozidel musí dbát zvýšené opatrnosti a nesmí ohrozit chodce. Tolik ZPPPK. Taky by se mi líbilo, mít přechod na všechny ostrůvky, ale nutnost to neni. A na ostrůvky kde je přechod se signalizací by měli mít chodci automaticky volno, když je tramvaj v zastávce. Ale to už sním....
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Zastávky:
Je jich hafo i horších. Třeba Veletržní do centra je hrůza hrůz. Nebo "nová" Pražská tržnice z centra. Bohužel ty úpravy něco stojí. Občas se podaří vyvolat aspoň úpravu IGK vodorovným značením, takovéhle malé vítězství je třeba na Nádraží Vršovice d.c. nebo na Kubánském náměstí z.c.
Za úplné vítězství bezpečnosti považuji třeba Polikliniku Vysočany - bezbariérový přechod + zábradlí, ale posledních několik metrů průhledné.
Letos se můžeme těšit na krásné zastávky podobného typu jako výše zmíněné Vysočany třeba na Biskupcově, kde je stávající stav sice s přechodem pro chodce, ale stejně hrozný, když jedu okolo IGK tak mám vždycky strach, že mi tam z chumlu lidí někdo upadne.
Je jich hafo i horších. Třeba Veletržní do centra je hrůza hrůz. Nebo "nová" Pražská tržnice z centra. Bohužel ty úpravy něco stojí. Občas se podaří vyvolat aspoň úpravu IGK vodorovným značením, takovéhle malé vítězství je třeba na Nádraží Vršovice d.c. nebo na Kubánském náměstí z.c.
Za úplné vítězství bezpečnosti považuji třeba Polikliniku Vysočany - bezbariérový přechod + zábradlí, ale posledních několik metrů průhledné.
Letos se můžeme těšit na krásné zastávky podobného typu jako výše zmíněné Vysočany třeba na Biskupcově, kde je stávající stav sice s přechodem pro chodce, ale stejně hrozný, když jedu okolo IGK tak mám vždycky strach, že mi tam z chumlu lidí někdo upadne.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Nástupní ostrůvky
No nevím s tím bych nesouhlasil. Připadá mi to tak že to pak bude vypadat jak na karláku. A tam se teda vždy bojím. Kdo spadne pod tramvaj. A mám za to že v předpisech je že řidič auta má dávat pozor při projíždění okolo zastávkového ostrůvku.Radek píše:Tramvajová zastávka Národní divadlo v Praze má být bezpečnější
http://www.ceskenoviny.cz/domov/praha/i ... ?id=176478
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Ono to tam jde. Ale tam se také píše o nejmenším zakončení. Změř poloměr oblouku na vnější koleji. A pak si budeme moc povídat. Podle mě bude nejméně 25metrů. Přitom tady je 20metrůP_V píše:To jsou divná skripta, že do protisměrné smyčky nelze vložit předjížděcí kolej, autor asi nebyl v hloubětíně. A nejmenší smyčka co do šířky záboru je vzor Sídliště Modřany.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
No to máš asi pravdu. Ale když to převedu do provozu tak si představím smyčku Bilá Hora a už tam je to takové divné. Porovnej Divokou šárku a Bilou horu. Takřka podobné smyčky. A teda na Divoké šárce mi to připadá lepšíKarotka píše:Pardon, ten simulátor není příliš názorný.
Pokud trvám na tom, že nástupiště musí být ve smyčce a v přímé, tak je skutečně protisměrná smyčka o pár metrů výhodnější (protože klasická potřebuje rozšířit osovou vzdálenost pro nástupiště - v obr. červeně). Když by měla být nástupiště ve smyčce v přímé nebo v pravém oblouku, tak by šla postavit ještě menší klasická smyčka (rozvětvení kolejí blíže ke středu smyčky). V případě nástupišť mimo smyčku jsou obě varianty rovnocenné a smyčka je nejmenší (místo přímých mohou být "S").
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Pardon, ten simulátor není příliš názorný.
Pokud trvám na tom, že nástupiště musí být ve smyčce a v přímé, tak je skutečně protisměrná smyčka o pár metrů výhodnější (protože klasická potřebuje rozšířit osovou vzdálenost pro nástupiště - v obr. červeně). Když by měla být nástupiště ve smyčce v přímé nebo v pravém oblouku, tak by šla postavit ještě menší klasická smyčka (rozvětvení kolejí blíže ke středu smyčky). V případě nástupišť mimo smyčku jsou obě varianty rovnocenné a smyčka je nejmenší (místo přímých mohou být "S").
Pokud trvám na tom, že nástupiště musí být ve smyčce a v přímé, tak je skutečně protisměrná smyčka o pár metrů výhodnější (protože klasická potřebuje rozšířit osovou vzdálenost pro nástupiště - v obr. červeně). Když by měla být nástupiště ve smyčce v přímé nebo v pravém oblouku, tak by šla postavit ještě menší klasická smyčka (rozvětvení kolejí blíže ke středu smyčky). V případě nástupišť mimo smyčku jsou obě varianty rovnocenné a smyčka je nejmenší (místo přímých mohou být "S").