Ano, točíme se do kruhu. Za splítkou se koleje (kolejnice) kříží - takže 15 !von Špilberk píše:To se točíme v kruhu. Paragraf 2 bod 18 mi říká, že splítka je (už) za výhybkou pro rychlost ve splítce neplatí omezení rychlosti (které platí na hrotech výhybky).thriller2 píše:Pokus dobrej, ale rozdíl v tom není. V tom nejsme ve sporu. Ale paragraf 2 bod 18 neříká nic o rychlosti.
Tramvajové tratě a příslušenství
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Tak, tak. D 1/2 se řídí Drážním zákonem - schvaluje ji Drážní úřad na základě Drážního zákona, ale i dalších věcí. A to, že jsou třeba nějaké nepodstatné věci jinak, jako je pojmenování začátku a konce zastávky, je věc Drážního úřadu. Jinak jak se označuje záčátek a konec nástupiště na lanovce (spadá taky pod Drážní úřad)?trainzjohny píše:von Š. - znát "nemusíš", ale řídit se jím ano. Neznalost zákona neomlouvá.
Stejně jako jakákoliv jiná činnost řešená zákonem, jak je zákon ty se jím musíš řídit a tedy ho logicky i znát.
Kdybys trval na slovíčkaření tak bys třeba musel mít všechny přejezdy přes koleje v Praze značený jako vícekolejné přejezdy kříži atd. ... Prostě každý druh dopravy má svá specifika, a přesto spadají pod jeden zákon. Ta specifika jsou pak dána normami a vyhláškami (jako je D1/2). A v Praze je dáno to co je dáno a ....
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
To se točíme v kruhu. Paragraf 2 bod 18 mi říká, že splítka je (už) za výhybkou pro rychlost ve splítce neplatí omezení rychlosti (které platí na hrotech výhybky).thriller2 píše:Pokus dobrej, ale rozdíl v tom není. V tom nejsme ve sporu. Ale paragraf 2 bod 18 neříká nic o rychlosti.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Pokus dobrej, ale rozdíl v tom není. V tom nejsme ve sporu. Ale paragraf 2 bod 18 neříká nic o rychlosti.von Špilberk píše:HA A teď Vás mám Teď mi šupito presto vysvětlete rozdíl mezi splítkou Klapkova, Čechův most a Hradčanská. A fofrem, ať to lítá.thriller2 píše: Ohledně toho, co píše von Špilberk o bodě 18 v D1/2, tak autor zcela určitě myslel ne splítku ve výhybce mezi jazyky a srdcovkou, ale tu dlouhou rozjezdovou splítku alá Klapkova nebo Čechův most. Nicméně je to napsané fakt blbě.
Teda vlastně jeden rozdíl je, na Čechově mostě a v Klapkově je srdcovka rozjezdové splítky v křižovatce blízko oblouků, dalších srdcovek a sjezdovejch výměn. Na Hradčanský je srdcovka asi 30m od těchto zjevů a tudíž by se u ní dalo uvažovat o rychlejší jízdě.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
von Š. - znát "nemusíš", ale řídit se jím ano. Neznalost zákona neomlouvá.
Stejně jako jakákoliv jiná činnost řešená zákonem, jak je zákon ty se jím musíš řídit a tedy ho logicky i znát.
Stejně jako jakákoliv jiná činnost řešená zákonem, jak je zákon ty se jím musíš řídit a tedy ho logicky i znát.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
100% souhlas - asi nedal vědomě, páč odpovědní tuší rozpory D1/2 s ním, do nichž by potom moc řidičů TRAMvají "vrtalo"von Špilberk píše:mart337: já mám za to, že se řídíme D 1/2, který vychází z Drážního zákona. Ale nevím o tom, že bychom měli jako řidiči TRAM znát Drážní zákon, naopak Silniční zákon znát musíme.
Ale jestli je to jinak, tak se rád nechám poučit. Ale z Drážního zákona žádné zkoušky neděláme a nedělali jsme. Silniční zákon jsme v kurzu dostali k dispozici, Drážní zákon mi nikdo nikdy nedal.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
mart337: já mám za to, že se řídíme D 1/2, který vychází z Drážního zákona. Ale nevím o tom, že bychom měli jako řidiči TRAM znát Drážní zákon, naopak Silniční zákon znát musíme.
Ale jestli je to jinak, tak se rád nechám poučit. Ale z Drážního zákona žádné zkoušky neděláme a nedělali jsme. Silniční zákon jsme v kurzu dostali k dispozici, Drážní zákon mi nikdo nikdy nedal.
Ale jestli je to jinak, tak se rád nechám poučit. Ale z Drážního zákona žádné zkoušky neděláme a nedělali jsme. Silniční zákon jsme v kurzu dostali k dispozici, Drážní zákon mi nikdo nikdy nedal.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
No omlouvám se, ale jestli se nepletu, tak už v kurzu nás učili, že se neřídíme jen Silničním zákonem, ale že spadáme i pod Drážní zákon. Nebo že by neeéé?von Špilberk píše:HA A teď Vás mám Teď mi šupito presto vysvětlete rozdíl mezi splítkou Klapkova, Čechův most a Hradčanská. A fofrem, ať to lítá.thriller2 píše: Ohledně toho, co píše von Špilberk o bodě 18 v D1/2, tak autor zcela určitě myslel ne splítku ve výhybce mezi jazyky a srdcovkou, ale tu dlouhou rozjezdovou splítku alá Klapkova nebo Čechův most. Nicméně je to napsané fakt blbě.
Nějak mi není známo, že by řidič tramvaje měl povinnost znát Drážní zákon.mart337 píše:Definice výhybky sice není v D1/2, ale je v Drážním zákonu, který pro nás také platí.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Napsal jsem to asi blbě, definice či popis výhybky asi nejspíš bude v nějaké normě (bohužel se mi ji zatím nepodařilo najít) Drážní zákon odkazuje na předpisy a normy. Ale myslím si, že ten popis rozdělení částí výhybky, jak byl citován bude OK. Podle mne to nebylo vycucáno z prstu.thriller2 píše:Zákon 266/1994 jsem zběžně ptrohlédl právě kvůli definici výhybky a splítky a nemůžu to tam najít.mart337 píše:Definice výhybky sice není v D1/2, ale je v Drážním zákonu(...)
Ohledně toho, co píše von Špilberk o bodě 18 v D1/2, tak autor zcela určitě myslel ne splítku ve výhybce mezi jazyky a srdcovkou, ale tu dlouhou rozjezdovou splítku alá Klapkova nebo Čechův most. Nicméně je to napsané fakt blbě.
No, ale rád bych se vrátil k tomu základnímu, liší se nějak srdcovak R01 od ostatních hlubokých srdcovek? Neboli, je možné na srdcovce splítky hradčanská jet přes 15?
Dle mne je rozdíl mezi rozjezdovou splítkou a sjezdovou splítkou - můj názor je ten, že stejně jako u jazyků výhybek.
A co se týká srdcovky RV - můj názor je ten, že liší - je masivnější a upravená stejně jako celá výhybka na vyšší rychlost. Detaily by musel vysvětlit opravdu odborník na železniční dopravní stavby.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
HA A teď Vás mám Teď mi šupito presto vysvětlete rozdíl mezi splítkou Klapkova, Čechův most a Hradčanská. A fofrem, ať to lítá.thriller2 píše: Ohledně toho, co píše von Špilberk o bodě 18 v D1/2, tak autor zcela určitě myslel ne splítku ve výhybce mezi jazyky a srdcovkou, ale tu dlouhou rozjezdovou splítku alá Klapkova nebo Čechův most. Nicméně je to napsané fakt blbě.
Nějak mi není známo, že by řidič tramvaje měl povinnost znát Drážní zákon.mart337 píše:Definice výhybky sice není v D1/2, ale je v Drážním zákonu, který pro nás také platí.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
No to se podle mne mýlíš. Podle § 23a Drážní úřad schvaluje platnost licence k provozování dráhy na základě dodaných dokladů a předpisů (tedy i D 1/2). Lze předpokládat, že v případě nějakého razantního rozporu - problému by asi licence nebyla udělena. A v případě úprav těchto dokladů dodatečně je musí zase schválit - lépe řečeno buď ponechat licenci a nebo ji odebrat.MM-Mikulovsky píše:proboha, prestante cerpat informace z vyrazne chyboveho zdroje, protoze do nej muze vlozit kdokoliv sebevetsi blbost!
sice d1/2 je podrizena draznimu zakonu, ale dle mne je nejen s timto zakonem v mnoha vecech v rozporu
- pocinaje urcením zacatku/konce nastupni hrany zastavky/nastupiste, kdy d1/2 rika, ze zacatek zastavky je u jejiho oznacníku, ala drazni navest s podobnym grafickym znazornenim (tmavy ramecek kolem bile plochy) a vyznamem (vlak urceny pro prepravu cestujicich ma zastavit pred timto "oznacenim" svym celem/ 1.dvermi pro cestujici) se nazyva " konec nastupiste" = dpp urcuje zacatek zastavek protismeru jizdy, ale drazni i silnicni zakon po smeru jizdy!
ale chyba bude v draznim zakonu, protoze ten sice prikazuje provozovateli drahy predlozit draznimu uradu vnitropodnikovy provozni predpis drahy, ale jiz tam nevidim pravo toho uradu onen predpis kontrolovat/pripominkovat - pozadovat opravu chyb v nem a potazmo za ne udělovat pokutu!
Ad Blaueminence/ Dle mého jsi přesně uhodil hřebík na hlavičku - rychlost je pro většinu tratí v Praze dána jednotná podle typu zařízení (výhybka, křížení, atd.) nezávisle na tom kolik by ve finále podle provedení snesla. Pouze u "speciálu" RV je potom vyjímka a s tou se započalo nedávno. Co se týká rozdílu u rozjezdových a sjezdových výhybek bych já osobně viděl v rozdíl ten, že největší "záhul" dostává zařízení při prvotní změně směru a tzn. při rozjezdu najíždíš na nejužší čast jazyků - nejvíc náchylnou na prasknutí, kdežto u sjezdových je v tomto místě už podvozek trochu nasměrován.
Co se týká výhybky do smyčky Nádraží Braník, tak jsem někdy už hodně dávno taky zaslechl, že by údajně tato mohla být pojížděna rychleji, ale nikdy se to zatím nepotvrdilo.
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Zákon 266/1994 jsem zběžně ptrohlédl právě kvůli definici výhybky a splítky a nemůžu to tam najít.mart337 píše:Definice výhybky sice není v D1/2, ale je v Drážním zákonu(...)
Ohledně toho, co píše von Špilberk o bodě 18 v D1/2, tak autor zcela určitě myslel ne splítku ve výhybce mezi jazyky a srdcovkou, ale tu dlouhou rozjezdovou splítku alá Klapkova nebo Čechův most. Nicméně je to napsané fakt blbě.
No, ale rád bych se vrátil k tomu základnímu, liší se nějak srdcovak R01 od ostatních hlubokých srdcovek? Neboli, je možné na srdcovce splítky hradčanská jet přes 15?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 107
- Registrován: 04.3.2012 21:48
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Každopádně děkuji za všechny i částečné odpovědivon Špilberk píše:Naopak, otázka je příliš odborná, a takový odborník tu asi nediskutuje.Blaueminence píše:Možná vám budou tyhle otázky připadat jako banalita, ale já k tomu nikde nemůžu nic najít.
Věc má primárně fyzikální rozměr. Rychlost se v srdcovkách omezuje snad kvůli drncání a tím poškození kola i kolejnice (což ale platí jen u mělkých srdcovek), tedy hluboké srdcovky nepotřebují omezení prakticky žádná (leda na vysokorychlostní železnici používající pohyblivé srdcovky - tam to může mít význam). I mělká srdcovka by ale nemusela být problém, kdyby její hloubka odpovídala výšce okolku - proč tedy například u Elektrárny v Holešovicích je průjezd hladký a od Hercovky ke Stírce to drncá jak koza (pohled cestujícího - šotouše)? Dále u výhybek jde o tlak na jazyky v oblouku, což ale nevysvětluje, proč se liší rychlost u sjezdových a rozjezdových (snad jen, že rozjezdová snáze vykolejí).
Dále má věc právní rozměr a dle zdejší diskuze soudím, že je v tom pěkný brajgl
A dále mi do toho nezapadá jakási rychlostní výhybka, co prý je někde v Braníku a už dlouho si ji chci najít a vyfotit.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
proboha, prestante cerpat informace z vyrazne chyboveho zdroje, protoze do nej muze vlozit kdokoliv sebevetsi blbost!
sice d1/2 je podrizena draznimu zakonu, ale dle mne je nejen s timto zakonem v mnoha vecech v rozporu
- pocinaje urcením zacatku/konce nastupni hrany zastavky/nastupiste, kdy d1/2 rika, ze zacatek zastavky je u jejiho oznacníku, ala drazni navest s podobnym grafickym znazornenim (tmavy ramecek kolem bile plochy) a vyznamem (vlak urceny pro prepravu cestujicich ma zastavit pred timto "oznacenim" svym celem/ 1.dvermi pro cestujici) se nazyva " konec nastupiste" = dpp urcuje zacatek zastavek protismeru jizdy, ale drazni i silnicni zakon po smeru jizdy!
ale chyba bude v draznim zakonu, protoze ten sice prikazuje provozovateli drahy predlozit draznimu uradu vnitropodnikovy provozni predpis drahy, ale jiz tam nevidim pravo toho uradu onen predpis kontrolovat/pripominkovat - pozadovat opravu chyb v nem a potazmo za ne udělovat pokutu!
sice d1/2 je podrizena draznimu zakonu, ale dle mne je nejen s timto zakonem v mnoha vecech v rozporu
- pocinaje urcením zacatku/konce nastupni hrany zastavky/nastupiste, kdy d1/2 rika, ze zacatek zastavky je u jejiho oznacníku, ala drazni navest s podobnym grafickym znazornenim (tmavy ramecek kolem bile plochy) a vyznamem (vlak urceny pro prepravu cestujicich ma zastavit pred timto "oznacenim" svym celem/ 1.dvermi pro cestujici) se nazyva " konec nastupiste" = dpp urcuje zacatek zastavek protismeru jizdy, ale drazni i silnicni zakon po smeru jizdy!
ale chyba bude v draznim zakonu, protoze ten sice prikazuje provozovateli drahy predlozit draznimu uradu vnitropodnikovy provozni predpis drahy, ale jiz tam nevidim pravo toho uradu onen predpis kontrolovat/pripominkovat - pozadovat opravu chyb v nem a potazmo za ne udělovat pokutu!
Re: Tramvajové tratě a příslušenství
Definice výhybky sice není v D1/2, ale je v Drážním zákonu, který pro nás také platí.
Výhybka se skládá z výměny, střední části a srdcovky. Dle výkladu Wikipedie dle Drážního zákona je splítka (krátká - klasická výhybka - nebo dlouhá je jedno) součástí střední části výhybky - z toho vyplývá, že srdcovka za splítkou je pořád součástí výhybky. Co se týká rychlostí - u tram v Praze nemáš tak dlouhou splítku a kdyby byla, tak by se pak asi zavedla úprava alá RV - dráhy mají několik rychlostí přes výhybky a to dle provedení a poloměrů následných oblouků.
A asi bohužel logicky vzato i splítka alá Malá Strana je křížení kolejí (je jedno jestli jenom jedné nebo obou kolejnic) a tudíž 15.
A co se týče sjezdových výhybek, tak asi dle D1/2 je srdcovka udělaná tak, že ji můžeš z přímého směru 30 a z bočního 15.
Výhybka se skládá z výměny, střední části a srdcovky. Dle výkladu Wikipedie dle Drážního zákona je splítka (krátká - klasická výhybka - nebo dlouhá je jedno) součástí střední části výhybky - z toho vyplývá, že srdcovka za splítkou je pořád součástí výhybky. Co se týká rychlostí - u tram v Praze nemáš tak dlouhou splítku a kdyby byla, tak by se pak asi zavedla úprava alá RV - dráhy mají několik rychlostí přes výhybky a to dle provedení a poloměrů následných oblouků.
A asi bohužel logicky vzato i splítka alá Malá Strana je křížení kolejí (je jedno jestli jenom jedné nebo obou kolejnic) a tudíž 15.
A co se týče sjezdových výhybek, tak asi dle D1/2 je srdcovka udělaná tak, že ji můžeš z přímého směru 30 a z bočního 15.