Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 23.5.2016 22:42

XSC píše:A nevyšla by kropící tramvaj levněji?
Pochybuji, protože by to musel platit komplet DP, ale kropení trávy si platí MČ ne? :-).

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od XSC » 23.5.2016 21:48

A nevyšla by kropící tramvaj levněji?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 23.5.2016 21:45

Jakoby se už časem neověřilo, že to funguje jen se automatickou závlahou. Ale jak říká pan A, to je pod rozlišovací schopnost politika. Takže se zase "ušetřilo" na investici a teď se to buď nechá chcípnout, nebo se bude do aleluja sponzorovat kropicí služba :roll:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 23.5.2016 15:34

vlakoň: ano @3644 , máte u mne malé nevýznamné + :D

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 293
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od vlakoň » 23.5.2016 15:12

To mělo být v sekci Poznáte místo?
Tipuji Saharu poblíž křižovatky Eden 8-)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 23.5.2016 14:31

Tak mohu opět zahájit svoje oblíbené letní téma s názvem: Travička zelená, to je moje potěšení... :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 10.4.2016 18:33

Tak jsi to mohl napsat přede mnou ;-) Asi před rokem jsem to tu řešil, jakože v mapce 40 není, ale ukončena vpz také ne, takže tímto se to vyjasňuje. Proto mi přišlo zajímavé to poznamenat. Že jsem se do Radlic už 2 měsíce nedostal, to je mimo moje kompetence.

Filip

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Filip » 10.4.2016 17:16

Já tedy nevím, ale u Laurové je noční 40 minimálně už 3 týdny.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 10.4.2016 17:14

U zast. Laurová byla vyvěšena vpz-hranice noční 40, takže v noci 50 nahoru ke konečné je již ofiko možné.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.1.2016 11:40

von Špilberk píše:.............. ta služba by neměla všechny řemeslníky, zahradníky, popeláře a elektrikáře, ale chtěl jsem, aby za zastávku zodpovídal jeden subjekt. To by mělo tu výhodu pro uživatele, že na zastávce by mohla být cedulka V PŘÍPADĚ ZÁVADY VOLEJTE: a jedno číslo + jeden email na všech zastávkách na území Prahy. Navíc vlastně je zajímavé, čeho jsme se dobrali: jí chci, aby péči o všechny zastávky objednávala jedna firma (zastávková služba), a ty chceš, aby stejnou péči o zastávky objednávali různé "firmy" (MČ, MHMP, TSK), ale společně. :D
Vzpomeň si, jak jsi říkal, že jsi na dispečink hlásil rozmlácený přístřešek na zastávce a oni se tě zeptali, jestli je náš (DP) nebo města.
ne já chci, aby zastávky/chodníky/veřejnou zeleň v určité části Prahy = samostatného kraje měl v odpovědnosti/správě/financování jeden subjekt - dle mne MČ, která má většinou v okolí zastávek ve správě/odpovědnosti nejvíce dalších veřejných prostranství (ovšem samozřejmě realizací/zajištěním své odpovědnosti za stav zastávek, tak jako ostatních "svých" veřejných prostranství, může pověřit nějakou jinou organizaci/firmu - ať již vlastní či nasmlouvanou)
Z:arrow: V URČITÉ ČÁSTI PRAHY NA ZASTÁVKÁCH BY MĚLY BÝT JEDNY STEJNÉ KONTAKTNÍ ÚDAJE PRO HLÁŠENÍ ZÁVAD CESTUJÍCÍMI (na zastávkách v jiné části -sousední, ale klidně i na opačné straně Prahy- nemusí, ale zase můžou být stejné kontakty na "zajišťovatele dobrého stavu" zastávek) S TÍM, ŽE POKUD ZÁVADA NA ZASTÁVCE JE NA INFORMAČNÍM SYSTÉMU IDS, TAK informovaný "oblastní správce veřejného prostranství":
a) kontaktuje koordinátora IDS, aby si nápravu zajistil sám
b) bude koordinátorem IDS pověřen, aby opravení té či oné závady nahlásil přímo jejich opravářům, kterým to koordinátor IDS "jen" zaplatí
Z:arrow: I KDYBY ZASTÁVKA/CHODNÍK/TRÁVNÍK BYLI NA POZEMKU MĚSTA, TAK JEJICH SPRÁVA = NÁKLADY NA NÍ MÁ BÝT SVĚŘENA PŘÍSLUŠNÉ MČ VČETNĚ VŠECH PRVKŮ MOBILIÁŘE NA NICH UMÍSTĚNÝCH, ALE S VÝJIMKOU "CELO SYSTÉMOVĚ" UNIFIKOVANÝCH INFORMACÍ O IDS NA ZASTÁVKÁCH - celý označník (bez odpadkového koše, byť ten může být na něm fyzicky uchycen) a případně i el. info panel (pokud na vlastní samostatné "stojně", tak včetně jí) nebo jen obsah informační vitríny o IDS.
Z:arrow: PRAHA = MAGISTRÁT MÁ NÉST NÁKLADY JEN NA PÁTEŘNÍ VOZOVKY VČETNĚ STŘEDOVÝCH DĚLÍCÍCH PÁSŮ (VČETNĚ PŘÍPADNĚ V NICH UMÍSTĚNÉHO VO) NEBO TUNELŮ/MOSTŮ, JIMIŽ/PONICHŽ TY VOZOVKY VEDOU (NEJLÉPE VČETNĚ KONSTRUKCE PROPUSTKŮ/PODCHODŮ/NADCHODŮ, KTERÉ VEDOU POD/NAD TĚMITO PÁTEŘNÍMI KOMUNIKACEMI, BYŤ VLASTNÍ CHODNÍKY/VOZOVKY NA/V NICH A JEJICH OSVĚTLENÍ SPRAVUJÍ/HRADÍ MČ), ale s tím, že fyzická správa daných objektů je svěřena stejným subjektům, jako veřejná prostranství v příslušné MČ!
Z:arrow: DP VE SPRÁVĚ/FINANCOVÁNÍ MÁ ZŮSTAT JEN VLASTNÍ TĚLESO TRAMVAJOVÉ TRATĚ (bez jeho zatravnění, které smluvně předáno MČ) SE SLOUPY TV (na které má být v maximální možné míře integrováno/připevněno VO - ve správě jiného "subjektu") A TRASY METRA - tunely a stanice po/od uzavíratelných dveří!

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 16.1.2016 10:26

MM-Mikulovsky píše:a) PRAHA je sice oficiálně město, ale reálně "složením" se rovná kraji = OBSAHUJE ČÁSTI OD HISTORICKÉHO JÁDRA, PŘES ČINŽOVNÍ/VILOVÉ ČTVRTI (JEJICHŽ ZÁKLAD JE Z 1. REPUBLIKY) A PANELOVÁ SÍDLIŠTĚ (Z DRUHÉ POLOVINY 20. STOLETÍ) AŽ PO OKRAJOVÉ ČÁSTI VESNICKÉHO TYPU :!:
b) MANUÁL VEŘEJNÉHO PROSTORU ROZHODNĚ NEPOŽADUJE (velmi pravděpodobně z důvodu mnou uvedeného v předchozím bodě), ABY SE PO CELÉ PRAZE INSTALOVAL NAPŘ. JEDEN JEDINÝ TYP VO, tak sotva to bude požadovat na zastávkové přístřešky :!:

Jenže třeba firma JCD instalovala v podstatě unifikovaný mobiliář všude, kde jí to bylo určeno. Tedy vzhled zastávek je dnes podle toho, kdo se o ně stará, ne podle toho, kde jsou.

MM-Mikulovsky píše: NĚKTERÉ (z mého pohledu všechno co přímo neinformuje o IDS) ČÁSTI "VYBAVENÍ" (NEJEN) ZASTÁVEK (ALE CELÉHO VEŘEJNÉHO PROSTORU) V RŮZNÝCH ČÁSTECH MĚSTA MŮŽOU PO STRÁNCE ODPOVĚDNOSTI TZV. SPRAVOVAT JINÉ SUBJEKTY, ALE TY SI BUDOU VZÁJEMNĚ "PODOBNÉ" (z mého pohledu to mají být z principu příslušné MČ),

Naše diskuze začala, když jsem navrhl sjednocení péče o zastávku pod jednu službu, ty navrhuješ sjednocení péče o zastávku pod jednotlivé MČ (kromě infosystému ), to není zase tak hrozný rozdíl. I tvoje řešení je lepší, než to které předpokládá zdůvodnění manuálu, protože oni píší o rozdělení kompetencí, tedy: ať se všichni dohodnou. A to je to čemu nevěřím, protože jak už jsem napsal, když se nedohodli bez manuálu, tak nezávazný a doporučující manuál je k dohodě nedonutí. A to je ta podstata sdělení, o kterou mi původně šlo.

MM-Mikulovsky píše: ale už považuji za nesmyl, aby nutně všechny prvky jedné zastávky fyzicky opravovala/udržovala jedna firma (k tomu by musela mít svářeče - na zábradlí, elektrikáře - na VO, sklenáře - na zast. přístřešky, dlaždiče/asfaltéry - na povrch chodníků, zahradníky - na přilehlou zeleň) = je vhodné, aby se všechny MČ a magistrát/TSK (tomu by zůstalo ve správě/odpovědnosti např. VO v ulicích bez chodníků - např. na tzv. malém Městském okruhu) spojili a fyzickou údržbu totožného druhu "prvků" mobiliáře objednali (minimálně v sousedních oblastech) u jedné firmy.

Já psal:
von Š píše: A tahle jediná zastávková služba bude ošéfovávat všechny smlouvy s úklidovými a servisními firmami při péči o zastávky
Takže ta služba by neměla všechny řemeslníky, zahradníky, popeláře a elektrikáře, ale chtěl jsem, aby za zastávku zodpovídal jeden subjekt. To by mělo tu výhodu pro uživatele, že na zastávce by mohla být cedulka V PŘÍPADĚ ZÁVADY VOLEJTE: a jedno číslo + jeden email na všech zastávkách na území Prahy. Navíc vlastně je zajímavé, čeho jsme se dobrali: já chci, aby péči o všechny zastávky objednávala jedna firma (zastávková služba), a ty chceš, aby stejnou péči o zastávky objednávali různé "firmy" (MČ, MHMP, TSK), ale společně. :D
Vzpomeň si, jak jsi říkal, že jsi na dispečink hlásil rozmlácený přístřešek na zastávce a oni se tě zeptali, jestli je náš (DP) nebo města.

MM-Mikulovsky píše:Musím se tě zeptat, proč vlastně chceš tzv. unifikovat všechny zastávky povrchové HD (a vlastně i celé ulice) v Praze, když vybavení (obložení a vydláždění) stanic metra se záměrně liší, aby byly od sebe rozeznatelné :?:

Tady bych řekl, že pleteš hrušky s jablky. :D Stanice metra a zastávky povrchové dopravy nejsou totéž. A diskuzi o pokusu odlišit zastávky tramvaje jako stanice metra jsme tu už měli, když jsme se dohadovali o díle jednoho oblíbeného architekta na Barrandově. :D
K unifikaci mám několik důvodů:
1. Praha, i když odpovídá kraji, je pořád město, a město by mělo mít nějaký jednotící styl. A kde jinde by se mohl lépe projevit než na zastávkách povrchové MHD :?:
2. Velká objednávka totožného mobiliáře (samozřejmě na různých zastávkách by byly různě velké přístřešky a lavičky) by měla být levnější a údržba jednodušší.
3. Samozřejmě neočekávám, že se kompletní mobiliář objeví úplně na všech zastávkách. I v Praze jsou zastávky mezi poli, jejichž rozsáhlejší úprava by byla vyhazování peněz nebo k jejich úpravě dojde až za x let.
4. Mám obavu, že pokud se sjednotí infosystém a navigační prvky (jak chce manuál), a pak se některé prvky info a navigačního systému instalují na řadu různorodých (barevně, materiálově i konstrukčně) přístřešků, tak na jednom přístřešku budou vidět lépe, na jiném hůře, a výhoda sjednoceného info a navigačního systému se sníží.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 15.1.2016 22:30

von Š:
1.) Část tvé citace návrhu manuálu si vykládám "Správa (=odpovědnost/financování) různých prvků mobiliáře na malém prostoru jediné zastávky mnoha subjekty je nekoncepční a neefektivní"
Z:arrow: Má se řešit, že např. u jedné zastávky chodník vlastní/spravuje/financuje město, označník DP, odpadkový koš MČ
ovšem u další nedaleké zastávky ve vedlejší ulici chodník MČ, označník i s odpadkáčem DP a zrovna v jejím prostoru je také VO, za které je "odpovědné" město
= PROBLÉMY JSOU DVA:
a) VYBAVENÍ JEDNÉ ZASTÁVKY SPRAVUJÍ/FINANCUJÍ 3 A VÍCE SUBJEKTŮ
b) STEJNÉ PRVKY "VYBAVENÍ" DVOU BLÍZKÝCH ZASTÁVEK SPRAVUJE/FINANCUJE JINÝ SUBJEKT
(Tady stojí upozornit, že Praha je tzv. statutární město, které má pravomoc svůj majetek převést do správy MČ, která pak bude odpovědná za stav příslušného jí svěřeného majetku, žel ovšem např. u chodníků v tzv. páteřních ulicích to Praha neudělala a jejich oficiální správu/odpovědnost svěřila TSK - jenže ta od Prahy nemá dostatek financí na jejich REKOnstrukce a ty si stejně musí formou daru TSK hradit příslušné MČ, které sami vlastní a spravují další chodníky v ostatních ulicích na svém území.)

2.) Cituješ z návrhu manuálu "Stanovení jednotných pravidel pro městský mobiliář v rámci Prahy v souladu s Manuálem veřejného prostoru", ale dle svého vyjádření ""sjednocení mobiliáře na všech zastávkách v Praze by určitě bylo pozitivní. Pokud náhodou "jednotná pravidla pro mobiliář" neznamenají totéž co "jednotný mobiliář" , tak pak ten manuál nebude mít žádný význam."" nechápeš, že:
a) PRAHA je sice oficiálně město, ale reálně "složením" se rovná kraji = OBSAHUJE ČÁSTI OD HISTORICKÉHO JÁDRA, PŘES ČINŽOVNÍ/VILOVÉ ČTVRTI (JEJICHŽ ZÁKLAD JE Z 1. REPUBLIKY) A PANELOVÁ SÍDLIŠTĚ (Z DRUHÉ POLOVINY 20. STOLETÍ) AŽ PO OKRAJOVÉ ČÁSTI VESNICKÉHO TYPU :!:
b) MANUÁL VEŘEJNÉHO PROSTORU ROZHODNĚ NEPOŽADUJE (velmi pravděpodobně z důvodu mnou uvedeného v předchozím bodě), ABY SE PO CELÉ PRAZE INSTALOVAL NAPŘ. JEDEN JEDINÝ TYP VO, tak sotva to bude požadovat na zastávkové přístřešky :!:
c) jednotná pravidla rozhodně neznamenají jednotný mobiliář, ale (alespoň podle mne) znamenají:
- JEDNOTNÝ PRINCIP ODPOVĚDNOSTI/FINANCOVÁNÍ = NĚKTERÉ (z mého pohledu všechno co přímo neinformuje o IDS) ČÁSTI "VYBAVENÍ" (NEJEN) ZASTÁVEK (ALE CELÉHO VEŘEJNÉHO PROSTORU) V RŮZNÝCH ČÁSTECH MĚSTA MŮŽOU PO STRÁNCE ODPOVĚDNOSTI TZV. SPRAVOVAT JINÉ SUBJEKTY, ALE TY SI BUDOU VZÁJEMNĚ "PODOBNÉ" (z mého pohledu to mají být z principu příslušné MČ), ale už považuji za nesmyl, aby nutně všechny prvky jedné zastávky fyzicky opravovala/udržovala jedna firma (k tomu by musela mít svářeče - na zábradlí, elektrikáře - na VO, sklenáře - na zast. přístřešky, dlaždiče/asfaltéry - na povrch chodníků, zahradníky - na přilehlou zeleň) = je vhodné, aby se všechny MČ a magistrát/TSK (tomu by zůstalo ve správě/odpovědnosti např. VO v ulicích bez chodníků - např. na tzv. malém Městském okruhu) spojili a fyzickou údržbu totožného druhu "prvků" mobiliáře objednali (minimálně v sousedních oblastech) u jedné firmy.
- JEDNOTNÝ PRINCIP CO A (NEJLÉPE) KDE/JAK MÁ BÝT NA ZASTÁVCE UMÍSTĚNO, tedy např. prostor/vitrína na informace o IDS určeného minimálního rozměru

3.) Musím se tě zeptat, proč vlastně chceš tzv. unifikovat všechny zastávky povrchové HD (a vlastně i celé ulice) v Praze, když vybavení (obložení a vydláždění) stanic metra se záměrně liší, aby byly od sebe rozeznatelné :?:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 15.1.2016 7:48

MM-Mikulovsky píše:
9001 píše:MM: A vidíš... IDS JMK je nejlepší IDS v ČR i s tou tyčí od koštěte :lol:
Jenže právě (proti mysli von Š) unifikoval jen "zastávkový piktogram" + ZJŘ (plánky a další info)
MMM: to není otázka mé mysli :!: Přečti si, co je v návrhu manuálu:
Důvod č. 5
Nejasná koncepce rozvoje městského mobiliáře na zastávkách (chybějící nebo
odpudivé přístřešky, lavičky, koše)
Stávající smlouva na mobiliář s JCD končí, není řešena obnova dalších zastávkových přístřešků, resp. doplnění
chybějících v rámci Prahy. Zejména v sídlištní zástavbě často odstrašující vzhled a stav přístřešků. S tím souvisí
i nedostatek sedacích ploch nebo nedostatečný prostor pro informace pro cestující či nevhodně řešené
odpadové hospodářství. Správa různých prvků mobiliáře mnoha subjekty je nekoncepční a neefektivní.
? Nekomfortní a vizuálně nevhodný městský
mobiliář ? Přístřešek zakrývá zastávkový označník? Zastávka zcela bez přístřešku a městského
mobiliáře
› řešení problému:
Stanovení jednotných pravidel pro městský mobiliář v rámci Prahy v souladu s Manuálem veřejného prostoru
(IPR) jako podklad i pro budoucí smluvní řešení správy a údržby mobiliáře, stanovení pravidel pro rozmisťování
prvků mobiliáře
Samozřejmě, že mimo Prahu se má sjednocovat jen sloupek a info systém. O to mi ale nešlo, protože opravdu netrvám na tom, aby v Horní Dolní měli na zastávce stejnou lavičku jako v Praze jen proto, že jsou v PIDu. Ale sjednocení mobiliáře na všech zastávkách v Praze by určitě bylo pozitivní. Pokud náhodou "jednotná pravidla pro mobiliář" neznamenají totéž co "jednotný mobiliář" , tak pak ten manuál nebude mít žádný význam.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.1.2016 19:31

9001 píše:MM: A vidíš... IDS JMK je nejlepší IDS v ČR i s tou tyčí od koštěte :lol:
Jenže právě (proti mysli von Š) unifikoval jen "zastávkový piktogram" + ZJŘ (plánky a další info) na označnících IDS JMK a ostatní je na obcích (příp. doplňkové vybavení dodané KORDISem - tamním organizátorem, kterým je např. na přestupních bodech el. info panel). .

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 14.1.2016 19:22

MM: A vidíš... IDS JMK je nejlepší IDS v ČR i s tou tyčí od koštěte :lol:

Odpovědět