Stránka 6 z 194

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 30.10.2020 9:37
od P_V
Že se ten někdo neděsil, že v nepojízdných tramvajích těch peněz bude ležet ještě víc?

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 30.10.2020 9:19
od Bobik
9001 píše:
29.10.2020 21:11
protože chtěl sice "prodat" díllny, ale s tím byl spojený full servis vozů... Což by Škodu poměrně výrazně motivovalo udržet vozy v provozu a nečekalo by se x měsíců na ND atd.
Motivovalo? Myslíš? Možná jo, ale, za jakou cenu? Třeba vnitropodniková doprava se nedávno slavně insourcovala - s úsporou několik milionů. A dlouhá dodací doba ND je způsobena spíš tím, že se to vyrábí podle potřeby a ne na sklad. Protože v tom leží peníze. Hodně peněz. Ostatně DP ze začátku ty věci na skladě měl, aby se právě nemuselo čekat, než se vyrobí. Jenže v tom ležely miliardy, někdo se toho "zděsil", tak se od toho upustilo. A ne, nejde o překlep, miliardy, ono když blbej středovej kus plastu mezi světly na čumáku 15T stojí 40 000,-, to zrcátko k ničemu v kabině (původně na podvozek, ale nikdo ho nepoužívá, protože to ani moc nejde) i s držákem 8 000,-, čelní sklo přes 100 000,-, a podobně, tak ono to naskáče.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 30.10.2020 6:18
od demon
MARV píše:
29.10.2020 17:31
...informaci mám přímo z magoše a není od lidí z okolí Béma. Nakonec optej se i v jiných DP odkud vychází požadavky na vozový park.
Však o tom píšu, informace z magoše, myslel jsem si...
Smlouva se podle mých zdrojů uzavírala při golfu na Štrbském plese, zbytek si domysli sám.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 29.10.2020 21:38
od mart337
To je sice pravda, ale když si vezmeme fullservis na vozy metra A a B, tak se řve jak je to předražené. Tak si to nyní přeberme.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 29.10.2020 21:11
od 9001
Ono se i zapomíná, že Bém byl svým způsobem průkopník, protože chtěl sice "prodat" díllny, ale s tím byl spojený full servis vozů... Což by Škodu poměrně výrazně motivovalo udržet vozy v provozu a nečekalo by se x měsíců na ND atd.

Dnes prakticky všechny zakázky v zahraničí jsou včetně full servisu...

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 29.10.2020 21:07
od kruťák
MARV píše:
29.10.2020 20:02
se tyto tramvaje objeví i na jiných linkách. Možná to má hlubší důvody, i když nevěřím, že je to z důvodu nedostatku vozů.
Ano, má to hlubší důvody, a sice, že by ty vozy jinak stály a hnily. A až se zase obnoví turismus a retrolinka, tak by po tom dlouhém stání taky nemusely být provozuschopné. Proto se zkrátka "vyvětrají" a udržují se tak v kondici.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 29.10.2020 20:02
od MARV
Ve svých příspěvcích jsem chtěl poukázat na to, že nic není černobílé, jak je zde mnohdy poukazováno. Poukáži jen na jedno, je zde obhajoba toho, že za to, či ono může ten či onen, není vždy to pravé ořechové. Pouze tvrdím, že ve vedení města by měl stát člověk, který má vizi, proto jsem sáhl do minulosti a vzpomněl na pana primátora Baxu. On měl ve své době více štěstí, byl mu dopřán čas. Vůbec mi nezáleží na tom kdo je z jaké politické strany, ale co je schopen udělat a prosadit. Bém to prosadit, zrovna jako kdysi Baxa, dokázal. Současná radniční koalice v čele s Hřibem, je to nejhorší co Praha mohla dostat (viz např. Smetanovo nábřeží). Jediné v čem "umí" je malování cyklotras na vozovky. Na to poukazuji, i když nejsem zaujat proti cyklistům. Teď již čekám na to až se začnou malovat trasy pro kočárky. Jinak, že si vedení DP dokáže prosadit své, jsou např. retrotramvaje. Pozor tím nechci říci, že se mi nelíbí, ale trochu mě zaráží, že když se zařízne na čas retrolinka, tak se tyto tramvaje objeví i na jiných linkách. Možná to má hlubší důvody, i když nevěřím, že je to z důvodu nedostatku vozů.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 29.10.2020 18:57
od mart337
V základě je to pravda, neb technické věci zařizoval DPP, ale vedly se kolem toho dost velké a kritické diskuze. Těch kritiků pevných podvozků bylo hodně, ale nakonec se odsouhlasily, protože Praha chtěla novou 15T a tu mohla dostat jedině tak, že si zakoupí ty 14T. Takže si to nakonec dohadoval DPP, ale na základě velkého tlaku magistrátu, aby ŠT měla prachy na vývoj 15T.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 29.10.2020 18:53
od XSC
MARV píše:
29.10.2020 17:31
Co se týká Trojského mostu a nakonec i Blanky tak jejich dostavba již probíhala pod taktovkou jiného vedení města.
To je ale nesmyslný úkrok stranou. To navýšení ceny mostu bylo způsobeno právě za Béma, kdy byl původně navržený a vysoutěžený most naprosto změněn. S odůvodněním, že Praha potřebuje něco originálního...
Pokud jde o 14T, tak jediným faktickým smyslem bylo zajistit kšeft Škodovce. Ona jaksi "patřila do rodiny". Byl to ten samý druh zakázky, jaký předvedlo odstupující zastupitelstvo P8 (také ODS) při zadání stavby nové radnice - nevíme, jak to bude vypadat, ale bude to stát miliardu a postaví to Metrostav...

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 29.10.2020 17:31
od MARV
demon: informaci mám přímo z magoše a není od lidí z okolí Béma. Nakonec optej se i v jiných DP odkud vychází požadavky na vozový park. Města pouze mají požadavek na to, co mají více méně splňovat. Ostatní si dojednávají většinou odborníci dopravce podle svých představ. Je pravdou, že tito odborníci mohou být DP najati, ale za finálními objednávkami stojí vždy DP, zrovna tak, že je poté zástupci města schvalují, ale ti zástupci vždy většinou dají na jednotlivá DP. Co se týká Trojského mostu a nakonec i Blanky tak jejich dostavba již probíhala pod taktovkou jiného vedení města. V tom měl výhodu tehdejší pan primátor Baxa, který si dokázal ohlídat vše s ohledem, že mu byl dopřán čas. Jen na závěr dodán, nebyl jsem fanouškem Béma, ale přiznávám mu, že měl vizi a od lidí z jeho okolí vím, že dokázal prosadit co chtěl, někdy i dost tvrdě.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 29.10.2020 14:02
od P_V
MARV píše:
29.10.2020 10:20
Pravdou je, že cena byla vyšší, ale žel jsme v době, kdy na začátku je málem zaručena cena výsledná a posléze se v průběhu nachází důvody proč cenu navýšit.
Vtip je ale v tom, že cena 400M byla vysoutěžená v souboru staveb městského okruhu, za most určitého provedení. Jenže se dodatečně vypsala architektonická soutěž na jinou podobu mostu a tu vyhrál most s dvakrát vyšší cenou. A při vypracování projektu se pak přišlo na to, že to bude ještě dražší, protože by se to v navržené podobě neuneslo.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 29.10.2020 12:18
od demon
MARV píše:
29.10.2020 10:20
Pokud se týká tramvají 14T, tak podle různých informací, i když je to podivné, výběr proběhl podle doporučení tehdejšího vedení DP po jednání se Škodou. Pouze jsem zaslechl, že ten kdo to za DP vyjednal, poté s tučnou odměnou od DP odešel. Je pravda, že obchod schválil magoš, ale ten dal na doporučení budoucího provozovatele.
Můžu znát zdroj téhle informace ? Doteď jediné dohledatelné info zní a veškeré dostupné zdroje ho potvrzují, že DP opakovaně vyhodnotil vozy s pevnými podvozky jako nevyhovující a i přesto tehdejší primátor smlouvu s ŠT na jejich nákup podepsal s vysvětlením, že z jejich ceny bude placen vývoj nového vozu přímo na míru Prahy...
Za stranu dopravce pak samozřejmě smlouvu musel parafovat tehdejší GŘ Jílek.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 29.10.2020 12:03
od mart337
Ano, dneska by to možné asi nebylo, ale tehdy - a nemyslím tím dobu před revolucí - se kšefty a podpora v rámci strany podporovaly. Jak jinak by k tomu ŠT přišla, když šlo o firmu, která se do té doby zabývala jen rekonstrukcemi kolejových vozidel.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 29.10.2020 11:54
od MARV
Tak dalece nevidím, za totáče určitě vláda v plánovaném hospodářství určovala kde a kdo co bude vyrábět a provozovat, v současnosti se mi to zdá více méně ne moc možné. Nakonec se při pohledu na současné DP, a to nejen pražské, zdá se být toto poněkud nadnesené. V současnosti záleží více méně na tom co chce provozovatel, to co mu město schválí a pochopitelně na financích.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 29.10.2020 10:58
od mart337
Dle mého osobního názoru šlo o kšeft pro ŠT, aby měla prachy na vývoj 15T a nákup 14T byl jediný způsob, jak to provést. A podle mne všechno bylo domlouváno na úrovni tehdejší vlády a magistrátu a vedení DPP mohlo akorát tak nakonec všechno odklepnout podle vedení nahoře. Tehdy šlo o to, aby se rozjely kšefty pro ŠT. Byly hlasy proti tomu, ale neměly šanci.