Stránka 7 z 194

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 29.10.2020 10:20
od MARV
V této chvíli nechci hodnotit co a jak stojí, jenom porovnávat nesrovnatelné mi nepřísluší. Trojský most stojí a je podle mnohých nejen účelný, ale i pohledově vydařený. Pravdou je, že cena byla vyšší, ale žel jsme v době, kdy na začátku je málem zaručena cena výsledná a posléze se v průběhu nachází důvody proč cenu navýšit. Libeňák zatím taky po té zázračné opravě stojí, jenom doufám, že cena jeho rekonstrukce bude pirátsky nízká a pouze doufám, že to nedopadne jako 7.11.1916 v Bostonu, kdy tramvaj skončila na dně řeky. Je pravdou, že tam k tomu nevedlo zřícení mostu, i když most tam svoji roli hrál. Pokud se týká tramvají 14T, tak podle různých informací, i když je to podivné, výběr proběhl podle doporučení tehdejšího vedení DP po jednání se Škodou. Pouze jsem zaslechl, že ten kdo to za DP vyjednal, poté s tučnou odměnou od DP odešel. Je pravda, že obchod schválil magoš, ale ten dal na doporučení budoucího provozovatele.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 28.10.2020 19:05
od XSC
MARV píše:
28.10.2020 17:25
Zrovna tak mi není známo, že by Prahu zadlužil Bém, ba naopak i přes povodně z roku 2002.
V době povodní byl primátorem ještě jiný ODS výtečník. Jmenoval se Němec a tvrdil, že situace je nadmíru výtečná ještě 2 hodiny před zaplavením metra. Ovšem právě po povodních (a nástupu Béma na podzim 2002) se ODS naprosto utrhla z řetězu. Stejně jako dneska byl nouzový stav neskutečnou příležitostí...
9001 píše:
28.10.2020 18:02
Bobik: Tak díky němu máme půlku vozového parku moderní...
A taky hromadu 14T, pro Prahu naprosto nevhodného typu.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 28.10.2020 18:45
od P_V
Bém zas vyšrouboval Trojský most z 400M na 1,3G :D Což ale bylo čisté šroubování, zatímco u Libeňského mostu jde o porovnání hrušek s jablky - co je za samotný most přes řeku a co je za celou silnici s dalšími mosty. Aspoň mají koule vytáhnout celkovou částku, i když by tedy patřilo zveřejnit přehledné rozklíčování všech doposud zvažovaných variant, aby bylo jasno, co se o kolik navyšuje a kdo plaší. Bém tu odvahu neměl a třeba u Blanky mlžil jen s cenou za stavební část tunelu.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 28.10.2020 18:03
od MARV
Předem, nepopírám, že Praha si za vlády snad všech primátorů na určité věci úvěry brala, ať přímo, či nepřímo (viz 15T), ale dlužno podotknouti, že ji to zase nijak v rozpočtových pravidlech nijak neohrozilo. Zrovna v případě Blanky by nárůst nemusel být tak veliký, kdyby paní primátorka Krnáčová rychleji konala. Dokonce si dovoluji myslet, že kdyby Bém vydržel déle, tak máme z velké většiny hotový vnitřní okruh a dokonce i pár km tram. tratí navíc. Je pravdou, že by si na to Praha musela asi vzít nějaký úvěr, ale určitě by jí to zase v rozpočtových pravidlech nijak neohrozilo. I když je zase pravdou, že opravu Libeňského mostu zvládla nynější koalice "bravurně".

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 28.10.2020 18:02
od 9001
Bobik: Tak díky němu máme půlku vozového parku moderní...Bohužel připosranost současného vedení nemá koule vyřešit tu druhou polovinu...Za to bez problémů šroubuje Libenský most ze 600 mega na 3 mld a možná ještě víc... A buh ví co utíká "bez dozoru" do všemožných blbostí...

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 28.10.2020 17:30
od Bobik
MARV píše:
28.10.2020 17:25
Zrovna tak mi není známo, že by Prahu zadlužil Bém...
Zadlužil. A pořádně - viz Blanka, vozy 15T, který stále ještě nejsou splacený...
Jiná otázka je, nakolik je to dobře či špatně a zdali to nešlo udělat lépe. Třeba u Blanky je známo, že rozpočet hodně podstřelil, aby vůbec prošla radou.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 28.10.2020 17:25
od MARV
Páni kolegové pan primátor Baxa vedl Prahu za období velké hospodářské krize ve 30. letech a že by jí zadlužil mi není znám, zato o její rozvoj se zasloužil. Zrovna tak mi není známo, že by Prahu zadlužil Bém, ba naopak i přes povodně z roku 2002. Zato všichni ostatní v čele s Hřibem jsou podle některých z vás jsou třídy hodné obdivu.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 28.10.2020 17:21
od Bobik
Jenže Bém byl hlavně megaloman. Viz olympiáda, třeba.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 28.10.2020 17:01
od P_V
Ona taky byla ekonomická krize.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 28.10.2020 16:30
od XSC
Kdyby dostal Bém ještě jedno volební období, byla by Praha utopená v dluzích.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 26.10.2020 19:31
od MARV
Ještě k pražským primátorům. Primátor podle mého názoru má býti člověk, který má vizi a tu vizi umí i uvést do skutečnosti. V dějinách Prahy byl takovým opravdovým lídrem Karel Baxa, který stál v čele Prahy od roku 1919 do roku 1937. Za jeho vedení vznikla i spousta tram. tatí, nad kterými možná v té době mnozí ohrnovali nos, ale on je dokázal prosadit a tím dal vzniknout k jedné z nejrozsáhlejších tram sítí. Myslím, že dodnes nebylo o moc překonáno, co se za jeho doby vytvořilo a to nemyslím jen tram. tratě. Tím, že jsem jmenoval Béma, tak také on měl tuto vizi, žel čas k naplnění mu dán pořádně dán nebyl. To píši i přesto, že jsem jeho fanouškem pro jeho jiné vlastnosti zrovna nebyl. Vím, ale z mnoha zdrojů, že on byl tím hybatelem a dokázal své vize v čase své vlády prosazovat. Nevím, jaké měl vlastnosti ve své době pan primátor Baxa, ale to jak dokázal své vize dovést do cíle, za to klobouk dolu. Možná, kdyby dostal Bém trochu více času a nepřišli po něm ti co tam byli a dodnes jsou, mohla by být Praha taky trochu jinde.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 25.10.2020 20:37
od XSC
9001 píše:
22.10.2020 9:27
Ústečák: Když to hodně přeženu, tak Hitler založil základ a myšlenku dnešní německé dálniční sítě, nad kterou všichni slintáme ;-)
No vidíš, jak ta propaganda funguje. Realita je taková, že německá dálniční síť byla rozpracována již před Hitlerem, první dálnice i otevřena. On se jen toho chytil, fotil se u toho a tvrdil, že výstavbou zaměstná nezaměstnané. Což nakonec byla minoritní záležitost i při tehdejším velkém podílu ruční práce.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 23.10.2020 15:42
od Bobik
Protože politika, přece. Aneb nikdy ti nikdo nedá tolik, kolik já ti můžu slíbit. Spousta lidí (nejen) tohleto zas tak nesleduje a ke "štěstí" jí stačí, když jim někdo před volbama slíbí lepší MHD. Ostatně "podporu MHD" mají ve svém programu naprosto všichni. Ale jak to reálně vypadá v praxi víš sám...

Tos mi připomněl jeden dotaz jedné sousedky u nás na sedmičce, který vystihuje, proč tohleto politikům vlastně vychází - ptala se, jestli je možné/správné, pochválit i neoblíbeného politika, když udělá něco dobrého. Jednalo se o předvolební slib Krndy na dostavbu vyhořelého křídla průmyslového paláce na Výstavišti. Tak jsem jí odpověděl, že správné to je, ovšem pouze v případě, že opravdu udělá něco dobrého. Ale před volbama slibovat nápravu něčeho, na co jsem měl celé předchozí volební období je především hnus a pochvalu rozhodně nezasluhuje.

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 23.10.2020 15:19
od von Špilberk
Já hlavně za celé roky nepochopil, proč někdo musí furt vypouštět nějaké termíny, resp. proč vypouští termíny, když nemá vykoupené pozemky, pravomocné stavební povolení atd. :?: Tak ať řeknou: začneme stavět, až vykoupíme pozemky, zatím máme x %. Pořad provokují termíny a když se to pak někomu připomene, že před 2 roky říkal, že něco začne, tak všichni kroutí hubou a dělají, že jako nic neřekli, že to byl předpoklad, ale nepovedlo se...

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Napsal: 23.10.2020 10:52
od P_V
Prý by se do 2 let mohlo stavět prodloužení k Holyni. Zatím bez koncové smyčky a P+R, kvůli pozemkům. Ale nevím, jak se vypořádají s pozemky hned na začátku, které patří Ekospolu - developer části sídliště.