. Tečka. Na to ti nemůže nikdo říct ani Ň. Jinak jsem zastáncem toho, že kdekoliv můžu udělat cokoliv pro bezpečnost cestujících (a nejen jich), udělám to. V zastávkách bez nástupního ostrůvku se ale pohybujeme na tenkém ledě a je jen otázkou případných právníků, jak v případě mimořádné události dokáží jednotlivé účastníky provozu obhájit, jelikož platí dvě zákonná ustanovení zároveň a to:Fořtík píše:jestliže to vyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích
§ 26 (1) Otevírat dveře nebo boční stěny vozidla, jakož i nastupovat do vozidla nebo vystupovat z něho se smí jen tehdy, není-li tím ohrožena bezpečnost nastupujících nebo vystupujících osob ani jiných účastníků provozu na pozemních komunikacích.
a
§ 15 (1) Za vozidlem hromadné dopravy osob, které zastavilo v obci v zastávce bez nástupního ostrůvku nebo bez nástupiště na zvýšeném tramvajovém pásu, musí řidič jiného vozidla zastavit vozidlo; je-li v zastávce více vozidel hromadné dopravy osob, musí zastavit za druhým z nich. V jízdě smí pokračovat teprve tehdy, neohrozí-li již cestující, kteří nastupují nebo vystupují. To neplatí, zastaví-li autobus nebo trolejbus u okraje vozovky.
Myslím, že se dosud nestal žádný větší masakr, na základě kterého by bylo třeba rozhodnout, do jaké míry za zavinění nehody kdo může. Do jisté míry, pokud k takové nehodě dojde, půjde o precedens v rozhodování. Řidič nemůže otevírat dveře, kdy se mu zlíbí a naopak řidič chodce nesmí ohrozit. Na čí straně je míč lze těžko určit.
PS: Cituji sám sebe, to je Milanovo doména.