Vozovny - všeobecná diskuze

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od MF » 26.3.2015 17:58

Oba směry jsou 15. Oba jsou přímé.

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od parrot » 26.3.2015 17:36

Petrpes píše:Skoro všichni tam jezdí 30, jen 9288 15, tak že tak... Asi někde někdo neví co je správně :)
No a není těch 15 právě proto, že směr přes srdcovku na Letnou je rovně, a směr s l. 18 na Chotkáče je do odbočky? Třeba by EMA pustila rovně na Letnou 30 :D

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Petrpes » 26.3.2015 14:04

Skoro všichni tam jezdí 30, jen 9288 15, tak že tak... Asi někde někdo neví co je správně :)

Uživatelský avatar
Bába Foutéř
Šťoura
Příspěvky: 65
Registrován: 23.1.2007 19:25

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Bába Foutéř » 26.3.2015 12:51

Pepa píše:Mluvilo se o jazykách, např. ta Hradčanská podle školního je na Chotkovy přes jazyky do 10km/h a na Letnou do 15km/h. No mě se to zdá taky jako blbost...
Obecně je rozjezdová výhybka do splítky VŽDY (konstrukčně) jeden směr odbočka, a jeden přímý. Jinak to ani nejde. Ale VŽDY (provozně) jsou oba směry přímé. Ten úhel odbočení je totiž minimální. Navíc stejně brzy očekávejme 15 km/h do přímé i do odbočky u výhybek s červeným návěstidlem. Nikoliv tedy u čepových a pravděpodobně zatím ani ne do uzamykatelných bez návěstidla.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Pepa » 26.3.2015 12:25

Mluvilo se o jazykách, např. ta Hradčanská podle školního je na Chotkovy přes jazyky do 10km/h a na Letnou do 15km/h. No mě se to zdá taky jako blbost...

Uživatelský avatar
Bába Foutéř
Šťoura
Příspěvky: 65
Registrován: 23.1.2007 19:25

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Bába Foutéř » 26.3.2015 12:14

P_V píše:Jo, až odtamtud se dá něco považovat za odbočku. Ale ve splítce ještě ne. Nicméně to už je jen jízda přes kolejové křížení, protože tam jazyk není, a tedy 15 km/h.
Za křížení se považuje až křížení dvou kolejí. Tedy čtyři srdcovky. Jedna srdcovka není křížení. Do sjezdové výhybky z přímé se také jezdí 30 km/h přes jednu srdcovku. Tudíž v té splítce je to hodně obdobné...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.3.2015 12:07

P_V píše:
Petrpes píše:Ani splítkové výhybky... Resp. dohadují se o vzdálené srdcovce, kolik přes ní?
Jo, až odtamtud se dá něco považovat za odbočku. Ale ve splítce ještě ne. Nicméně to už je jen jízda přes kolejové křížení, protože tam jazyk není, a tedy 15 km/h.
.............
já jsem již před pár roky (cca po otevření současné Hradčanské) na školení slyšel tvrzení: "srdcovka splítkové výhybky není kolejové, ale kolejnicové křížení = D1/2 (ani jiný předpis) neurčuje/neomezuje rychlost jízdy přes ní"

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od P_V » 26.3.2015 11:00

Petrpes píše:Ani splítkové výhybky... Resp. dohadují se o vzdálené srdcovce, kolik přes ní?
Jo, až odtamtud se dá něco považovat za odbočku. Ale ve splítce ještě ne. Nicméně to už je jen jízda přes kolejové křížení, protože tam jazyk není, a tedy 15 km/h.

MoP: Předpokládám že všechny splítkové výměny v Praze mají konstrukční rychlost aspoň 15 km/h, ne-li více. Kdyby ne, tak by se do nich neinvestovalo. To pravidlo o jízdě do odbočky vycházelo z technické reality před 40 lety, kdy prostě oblouk malého poloměru začínal ve výměně a pomalá byla jednak kvůli tomu prudkému začátku oblouku, jednak i kvůli tomu, že jazyk nebyl plynule profilovaný a měl chabou aretaci. Ani jedno z toho tam není.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Petrpes » 26.3.2015 10:36

Ani splítkové výhybky... Resp. dohadují se o vzdálené srdcovce, kolik přes ní?

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4741
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od MOp » 26.3.2015 9:33

P_V píše: Tam jsou obě větve rovné.
No to právě nejsou. Jen to tak vypadá.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od P_V » 26.3.2015 9:05

Co je na splítkové výhybce, tedy vlastně na výměně, k řešení? Tam jsou obě větve rovné, to je přeci účel oné konstrukce, jinak by se na ní prachy nedávaly.

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Pepa » 26.3.2015 0:01

Petrpes píše:Ovšem o 15 do odbočky již dnes nemluvili...
15 do odbočky? :shock: A řešily se tam ty rychlosti na splítkových výhybkách jak bylo avizováno na 4.? Já tam jdu radši až zítra...

Afterman
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 14.9.2012 21:43

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Afterman » 25.3.2015 19:01

Petrpes píše:Ovšem o 15 do odbočky již dnes nemluvili...
Včera ještě ano.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Petrpes » 25.3.2015 18:05

Ovšem o 15 do odbočky již dnes nemluvili...

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Hloubětín na spadnutí

Příspěvek od MF » 25.3.2015 16:12

von Špilberk píše:
P_V píše:nebude vadit že v té jedné přístavbě je měnírna?
Bude. Na školení říkali, že 1. akce bude postavit novou měnírnu. A až bude nová měnírna, tak pak bourání.
Asi postaví napřed nový objekt, pak do něj přesunou stávající vybavení měnírny, kterou na ten čas nahradí pojízdná (autová).

Odpovědět