Vozovny - všeobecná diskuze

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od P_V » 01.3.2017 23:32

Tramvaj v obratišti na noc odstaviti, zmalovanou a vymlácenou ji ráno najíti.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 01.3.2017 23:25

9001 píše:...................
Úplně nej by bylo tramvaje nechat v obratišti (ala busy), ale to kapacitně není prakticky kde, aby nestál provoz a nebo se nezabila možnost operativní manipulace...
A na těch pár co by to šlo (Dlabačov, Braník) se nedá rozumně vyjet...
1.) to jsem tu již kdysi před dvěma roky také přece řešil pomocí vybudování kusích kolejí uvnitř obratišť :!:
2.) Jak se na Dlabačov, Braník nedá rozumně vyjet :?:
- "krajní" šejdrové spoje netřeba "hnát" před polednem do Modřan a odpoledne z Modřan (některé trasu linky opouštějí/začínají nyní již na Výtoni), takže Braníkem by se to zprůměrovalo a kapacitně by to mohlo odpovídat více než nyní (největší zájem je o Podolí a Braník - naopak o Modřany je kolem poledne zájem minimální) :!: Počítám, že obdobné vytížení je i na ostatních koncových větvích TT.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od 9001 » 01.3.2017 19:14

parrot: Budme realisti. Minimálně Valentinka byla/je opravdu malinká. 88m na 22m... To máš na 8-10 15T... a ještě by se tam musel nacpat trojúhelní na otáčení... Navíc je otázka jestli by údržba objektu nevyšla dráž než vozy zatáhnout dál.

Za mě v tomhle směru byl daleko lepší nápad MM, kde nad vozovnu nacpat parkoviště. Kancly by nemusely vyhovět normami.

Úplně nej by bylo tramvaje nechat v obratišti (ala busy), ale to kapacitně není prakticky kde, aby nestál provoz a nebo se nezabila možnost operativní manipulace...

A na těch pár co by to šlo (Dlabačov, Braník) se nedá rozumně vyjet...

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od parrot » 01.3.2017 15:45

fricoolinek2 píše:
Příšenost. Než toto, tak se to mělo strhnout. Tohle je nedůstojný jak pro ty obvodový zdi vozovny, tak pro tu novostavbu.

Třeba bych si dovedl představit, že by se vlastník pozemku/budovy vykoupil vložením několika milionů do nějakého fondu kultirních památek, načež by mu byla povolena demolice.

Zkrátka něco za něco.
Jo je to "jak velká poklice na malým hrnci", ale k věci. Co říkáte, jak by se nám dnes taková malá vozovna na tom místě hodila? Udělat okolo i blokovou smyčku s větvením pro zatažení. Ráno by vypravila první výjezdy na Barrandov a přes poledne by do ni zatáhly šejdrová pořadí a v noci poslední pořadí z Barrandova. Ušetřilo by se nemalý množství peněz a ještě větší množství km s najížděním z/až do Motola. Škoda že se DPP dřív takových vozoven zbavil...
Nebo by se tenhle nápad mohl při nějakém developerském projektu nově využít. Místo prodejních ploch dole vozovna a nahoře ať si developer postaví kanceláře...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.2.2017 8:55

9001: HL - daleko od =M= i zástavby, resp. v té okolní nově vznikající je dostatek místa pro jiné řešení (počínaje podzemními parkovišti).
MO - vpodstatě jako HL (P+R u =M= prvotně nad stávajícími obratovými kolejemi a okolo, u vozovny až případně v x-té fázi pro přetížení prvě uvedeného).
P nad SA+PA spíše než P+R, tak (jako P dům u zast. Geologická) pro dlouhodobé parkování obyvatel stávající okonlí zástavby = uvolnění veřejných prostranství v okolí, kde by místo P mohlo přibýt zeleně :!:

P_V: Pro nové pilíře bude místo ve stávajících depech minimálně v řadách stávajících pilířů.
Teď se mi to nechce hledat, ale udělal jsem tu kdysi náčrtky se světlíkem v parkovací nástavbě nad depem/halou SA :!:
_______________
EDIT: zde můj dřívější (28.3.2013) půdorys P nástavby nad SA včetně možnosti světlíku.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od fricoolinek2 » 19.2.2017 2:41

Příšenost. Než toto, tak se to mělo strhnout. Tohle je nedůstojný jak pro ty obvodový zdi vozovny, tak pro tu novostavbu.

Třeba bych si dovedl představit, že by se vlastník pozemku/budovy vykoupil vložením několika milionů do nějakého fondu kultirních památek, načež by mu byla povolena demolice.

Zkrátka něco za něco.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od P_V » 19.2.2017 2:03

U Hloubětína je to velmi dobře představitelné, když se bude stavět znova. U těch ostatních, je v interiéru dost místa na pilíře?
A pak je tu problém se tmou kvůli absenci světlíků. Kam nechodí slunce, tam chodí faktura od PRE.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od 9001 » 18.2.2017 20:36

MM: Těsně vedle. Zrovna tohle bych si dokázal představit např. u Hloubětína, Motola a možná i Kobylis. :devilsmokin

Jinak nápad hodně dobrý, ale při současné impotenci města, které nedokáže postavit parkovací dům ani u metra, kde nyní již P+R je, tak pochybuji, že takováhle akce projde...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 18.2.2017 18:05

von Špilberk píše:Náhodou... 8-) Už víme, jak vyřešit zájem developerů o některé stávající vozovny (PA a SA), a při tom by mohl být zachován i provoz, takže by všichni byli spokojeni. :lol:
Připomínám, že zrovna u uvedených (zejména SA) vozoven jsem již před několika roky navrhoval podobným stylem zvýšit využití jejich zastavěné plochy VÝSTAVBOU NÁSTAVEB PARKOVACÍCH DOMŮ, KTERÝM BY NEJENŽE NEMĚL VADIT HLUK ZE ZACHOVANÉHO PROVOZU HALY DEPA POD NIMI, ALE JEŠTĚ BY MĚLY TLUMIT JEHO PRONIKÁNÍ DO OKOLÍ :!:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od von Špilberk » 18.2.2017 14:40

Náhodou... 8-) Už víme, jak vyřešit zájem developerů o některé stávající vozovny (PA a SA), a při tom by mohl být zachován i provoz, takže by všichni byli spokojeni. :lol:

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od kasme » 18.2.2017 14:04


Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Petrpes » 31.1.2017 11:48

9001: Kdepak, řidič se musí standardně vyjádřit a standardně na něj přijde technik...

Ale jinak technici nestíhají ani pravidelné kontroly :D

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Karosák » 30.1.2017 14:21

Do vlákna 15T, prosím Z:arrow: Z:arrow: Z:arrow:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od 9001 » 30.1.2017 14:11

MM to ted vystihl naprosto přesně...

DP/ROPID se totálně vykašlali na osvětu, takže prakticky nikdo vyjma řidičů, šotoušů neví, že něco takového existuje...

Stížnosti. Tak snad DP, resp. úředník co to píše má mozek a napíše, že se jedná o typ tramvaje s touto funkcí a rozhodně to nebyl úmysl a hotovo ne?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.1.2017 13:11

trainzjohny píše:...
Spíš problém je v tom, že někteří řidiči ani v této zimě nechápou výhody dveřního automatu a jsou schopní stát (nejlépe na KB kde čekají minutu do času) s otevřenýma vratama, to bych vraždil.
byť osobně "dveřní automat" - resp. dle mne "samovolné zavírání dveří" (což vystihuje jeho účel - nevětrání salónu při delším stanicování, ale nezdržování se čekáním na něj v momentě potřeby rychlého odstanicování) používám, tak tvrdím, že:

problém je v tom, že DPP/ROPID opět neudělali osvětu/kampaň pro cestující Z:arrow: tito nepoznají:
1.) tzv. uvolněné dveře/aktivovaná vnější tlačítka dveří u všech tramvají, které je mají - ta totiž v uvedený moment při zavřených dveřích vždy svítí :!:
2.) samovolné zavírání dveří z důvodu po určitý čas (3s?) detekovaného volného prostoru v jednotlivých dveřích - v tento moment je požné stále nastupovat těmi zavírajícími se i ostatními otevřenými i zavřenými dveřmi (příp. i tzv. dobíhat TRAM, která např. čeká i tu minutu na KB)

Z:arrow: cestující následně neojediněle mohou psát/telefonovat stížnosti "řidič mi zavřel dveře před nosem, pak tam ještě dlouho stál a nakonec odjel, aniž by mi umožnil nástup" :!:
Z:arrow: Z:arrow: FB "páteře"/prtek, velmi prosím uveď i tento problém, po své nedávné zmínce o matoucích informacích ohledně výstupu v zastávce na znamení :!:
Z:arrow: Z:arrow: Z:arrow: snad si toho všimne dostatečné možství aktivních cestujících, kteří si změny v informovanosti od DPP vynutí.

Odpovědět