Vozovny - všeobecná diskuze
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Tramvaj v obratišti na noc odstaviti, zmalovanou a vymlácenou ji ráno najíti.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
1.) to jsem tu již kdysi před dvěma roky také přece řešil pomocí vybudování kusích kolejí uvnitř obratišť9001 píše:...................
Úplně nej by bylo tramvaje nechat v obratišti (ala busy), ale to kapacitně není prakticky kde, aby nestál provoz a nebo se nezabila možnost operativní manipulace...
A na těch pár co by to šlo (Dlabačov, Braník) se nedá rozumně vyjet...
2.) Jak se na Dlabačov, Braník nedá rozumně vyjet
- "krajní" šejdrové spoje netřeba "hnát" před polednem do Modřan a odpoledne z Modřan (některé trasu linky opouštějí/začínají nyní již na Výtoni), takže Braníkem by se to zprůměrovalo a kapacitně by to mohlo odpovídat více než nyní (největší zájem je o Podolí a Braník - naopak o Modřany je kolem poledne zájem minimální) Počítám, že obdobné vytížení je i na ostatních koncových větvích TT.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
parrot: Budme realisti. Minimálně Valentinka byla/je opravdu malinká. 88m na 22m... To máš na 8-10 15T... a ještě by se tam musel nacpat trojúhelní na otáčení... Navíc je otázka jestli by údržba objektu nevyšla dráž než vozy zatáhnout dál.
Za mě v tomhle směru byl daleko lepší nápad MM, kde nad vozovnu nacpat parkoviště. Kancly by nemusely vyhovět normami.
Úplně nej by bylo tramvaje nechat v obratišti (ala busy), ale to kapacitně není prakticky kde, aby nestál provoz a nebo se nezabila možnost operativní manipulace...
A na těch pár co by to šlo (Dlabačov, Braník) se nedá rozumně vyjet...
Za mě v tomhle směru byl daleko lepší nápad MM, kde nad vozovnu nacpat parkoviště. Kancly by nemusely vyhovět normami.
Úplně nej by bylo tramvaje nechat v obratišti (ala busy), ale to kapacitně není prakticky kde, aby nestál provoz a nebo se nezabila možnost operativní manipulace...
A na těch pár co by to šlo (Dlabačov, Braník) se nedá rozumně vyjet...
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Jo je to "jak velká poklice na malým hrnci", ale k věci. Co říkáte, jak by se nám dnes taková malá vozovna na tom místě hodila? Udělat okolo i blokovou smyčku s větvením pro zatažení. Ráno by vypravila první výjezdy na Barrandov a přes poledne by do ni zatáhly šejdrová pořadí a v noci poslední pořadí z Barrandova. Ušetřilo by se nemalý množství peněz a ještě větší množství km s najížděním z/až do Motola. Škoda že se DPP dřív takových vozoven zbavil...fricoolinek2 píše:Příšenost. Než toto, tak se to mělo strhnout. Tohle je nedůstojný jak pro ty obvodový zdi vozovny, tak pro tu novostavbu.kasme píše:Bývalá vozovna Na Valentince
http://kasme.rajce.idnes.cz/170217/#P2170738_stitch.jpg
info na páteři http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041320
info o stavbě http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=42833#p42833
Třeba bych si dovedl představit, že by se vlastník pozemku/budovy vykoupil vložením několika milionů do nějakého fondu kultirních památek, načež by mu byla povolena demolice.
Zkrátka něco za něco.
Nebo by se tenhle nápad mohl při nějakém developerském projektu nově využít. Místo prodejních ploch dole vozovna a nahoře ať si developer postaví kanceláře...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
9001: HL - daleko od =M= i zástavby, resp. v té okolní nově vznikající je dostatek místa pro jiné řešení (počínaje podzemními parkovišti).
MO - vpodstatě jako HL (P+R u =M= prvotně nad stávajícími obratovými kolejemi a okolo, u vozovny až případně v x-té fázi pro přetížení prvě uvedeného).
P nad SA+PA spíše než P+R, tak (jako P dům u zast. Geologická) pro dlouhodobé parkování obyvatel stávající okonlí zástavby = uvolnění veřejných prostranství v okolí, kde by místo P mohlo přibýt zeleně
P_V: Pro nové pilíře bude místo ve stávajících depech minimálně v řadách stávajících pilířů.
Teď se mi to nechce hledat, ale udělal jsem tu kdysi náčrtky se světlíkem v parkovací nástavbě nad depem/halou SA
_______________
EDIT: zde můj dřívější (28.3.2013) půdorys P nástavby nad SA včetně možnosti světlíku.
MO - vpodstatě jako HL (P+R u =M= prvotně nad stávajícími obratovými kolejemi a okolo, u vozovny až případně v x-té fázi pro přetížení prvě uvedeného).
P nad SA+PA spíše než P+R, tak (jako P dům u zast. Geologická) pro dlouhodobé parkování obyvatel stávající okonlí zástavby = uvolnění veřejných prostranství v okolí, kde by místo P mohlo přibýt zeleně
P_V: Pro nové pilíře bude místo ve stávajících depech minimálně v řadách stávajících pilířů.
Teď se mi to nechce hledat, ale udělal jsem tu kdysi náčrtky se světlíkem v parkovací nástavbě nad depem/halou SA
_______________
EDIT: zde můj dřívější (28.3.2013) půdorys P nástavby nad SA včetně možnosti světlíku.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Příšenost. Než toto, tak se to mělo strhnout. Tohle je nedůstojný jak pro ty obvodový zdi vozovny, tak pro tu novostavbu.kasme píše:Bývalá vozovna Na Valentince
http://kasme.rajce.idnes.cz/170217/#P2170738_stitch.jpg
info na páteři http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041320
info o stavbě http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=42833#p42833
Třeba bych si dovedl představit, že by se vlastník pozemku/budovy vykoupil vložením několika milionů do nějakého fondu kultirních památek, načež by mu byla povolena demolice.
Zkrátka něco za něco.
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
U Hloubětína je to velmi dobře představitelné, když se bude stavět znova. U těch ostatních, je v interiéru dost místa na pilíře?
A pak je tu problém se tmou kvůli absenci světlíků. Kam nechodí slunce, tam chodí faktura od PRE.
A pak je tu problém se tmou kvůli absenci světlíků. Kam nechodí slunce, tam chodí faktura od PRE.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
MM: Těsně vedle. Zrovna tohle bych si dokázal představit např. u Hloubětína, Motola a možná i Kobylis.
Jinak nápad hodně dobrý, ale při současné impotenci města, které nedokáže postavit parkovací dům ani u metra, kde nyní již P+R je, tak pochybuji, že takováhle akce projde...
Jinak nápad hodně dobrý, ale při současné impotenci města, které nedokáže postavit parkovací dům ani u metra, kde nyní již P+R je, tak pochybuji, že takováhle akce projde...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Připomínám, že zrovna u uvedených (zejména SA) vozoven jsem již před několika roky navrhoval podobným stylem zvýšit využití jejich zastavěné plochy VÝSTAVBOU NÁSTAVEB PARKOVACÍCH DOMŮ, KTERÝM BY NEJENŽE NEMĚL VADIT HLUK ZE ZACHOVANÉHO PROVOZU HALY DEPA POD NIMI, ALE JEŠTĚ BY MĚLY TLUMIT JEHO PRONIKÁNÍ DO OKOLÍvon Špilberk píše:Náhodou... Už víme, jak vyřešit zájem developerů o některé stávající vozovny (PA a SA), a při tom by mohl být zachován i provoz, takže by všichni byli spokojeni.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Náhodou... Už víme, jak vyřešit zájem developerů o některé stávající vozovny (PA a SA), a při tom by mohl být zachován i provoz, takže by všichni byli spokojeni.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Bývalá vozovna Na Valentince
http://kasme.rajce.idnes.cz/170217/#P2170738_stitch.jpg
info na páteři http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041320
info o stavbě http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=42833#p42833
http://kasme.rajce.idnes.cz/170217/#P2170738_stitch.jpg
info na páteři http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2006041320
info o stavbě http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=42833#p42833
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
9001: Kdepak, řidič se musí standardně vyjádřit a standardně na něj přijde technik...
Ale jinak technici nestíhají ani pravidelné kontroly
Ale jinak technici nestíhají ani pravidelné kontroly
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Do vlákna 15T, prosím
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
MM to ted vystihl naprosto přesně...
DP/ROPID se totálně vykašlali na osvětu, takže prakticky nikdo vyjma řidičů, šotoušů neví, že něco takového existuje...
Stížnosti. Tak snad DP, resp. úředník co to píše má mozek a napíše, že se jedná o typ tramvaje s touto funkcí a rozhodně to nebyl úmysl a hotovo ne?
DP/ROPID se totálně vykašlali na osvětu, takže prakticky nikdo vyjma řidičů, šotoušů neví, že něco takového existuje...
Stížnosti. Tak snad DP, resp. úředník co to píše má mozek a napíše, že se jedná o typ tramvaje s touto funkcí a rozhodně to nebyl úmysl a hotovo ne?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
byť osobně "dveřní automat" - resp. dle mne "samovolné zavírání dveří" (což vystihuje jeho účel - nevětrání salónu při delším stanicování, ale nezdržování se čekáním na něj v momentě potřeby rychlého odstanicování) používám, tak tvrdím, že:trainzjohny píše:...
Spíš problém je v tom, že někteří řidiči ani v této zimě nechápou výhody dveřního automatu a jsou schopní stát (nejlépe na KB kde čekají minutu do času) s otevřenýma vratama, to bych vraždil.
problém je v tom, že DPP/ROPID opět neudělali osvětu/kampaň pro cestující tito nepoznají:
1.) tzv. uvolněné dveře/aktivovaná vnější tlačítka dveří u všech tramvají, které je mají - ta totiž v uvedený moment při zavřených dveřích vždy svítí
2.) samovolné zavírání dveří z důvodu po určitý čas (3s?) detekovaného volného prostoru v jednotlivých dveřích - v tento moment je požné stále nastupovat těmi zavírajícími se i ostatními otevřenými i zavřenými dveřmi (příp. i tzv. dobíhat TRAM, která např. čeká i tu minutu na KB)
cestující následně neojediněle mohou psát/telefonovat stížnosti "řidič mi zavřel dveře před nosem, pak tam ještě dlouho stál a nakonec odjel, aniž by mi umožnil nástup"
FB "páteře"/prtek, velmi prosím uveď i tento problém, po své nedávné zmínce o matoucích informacích ohledně výstupu v zastávce na znamení
snad si toho všimne dostatečné možství aktivních cestujících, kteří si změny v informovanosti od DPP vynutí.