Vozovny - všeobecná diskuze

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod tramvajak v 13.11.2006 21:52

7080 napsal:Taky se občas stane( u šumperáků)...

Ano, bohužel se to občas stává, ale naštěstí to není nejak častý jev. Hlavně by si skutečně dost řidičů nových vozů mohlo uvědomit, že ta páka vlevo není jen na odkládání nohy, nebo to žluté tlačítko na panelu, to tam není jen pro vyplnění díry, ono je opravdu dobrý tomu někdy pomoci ručně. Mimochodem tvůj případ s odpočatým řidičem se mi nedávno (cca 14 dní) stal na Palmovce, kdy se mi dvojice vrátila od hloubětínského kolegy obutá až běda...
:cry:
Protiskluzovku na zimu bych asi nevypínal, sice v tom sněhu to občas sype dost, ale třeba z důvodu tý soli, jak jsem tady zmiňoval, se ti hodí. Né vždy ji zcela zřetelně vidíš a pak je lepší, když si to ten vůz ohlídá. Nevím, jak T6, ale Alstomy mohou dávky odměřovat, a tak je imho lepší, když si sám sype, kolik potřebuje, než abych já vysypal celý pískovače. Tlačítkem a většinou ani pákou nelze přesně regulovat množství písku.
Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
 
Založen: 02.11.2004 14:03

Odeslatod radek31 v 12.11.2006 11:23

tohle dělají jen T3R.P(V) - T6 jak uklouzne, tak v podstatě automaticky mlátí zadníma magnetama :-( hodně záleží na vozu, některý se ani nepokusí pískovat, jiný zase udělá písečnou bouři ...
imho by bylo nejlepší, kdyby si tu skluzovku/smykovku mohl řidič vypnout - díky pískovačům přes tlačítko/pedál by se s tím jezdilo v pohodě

ad sníh - jednou jsem jezdil noční v pořádné chumelenici a ta skluzovka vypískovala veškerý písek během 10 minut (na T3R.PV) - nedalo se s tím naprosto nic dělat - i 1. stupeň brzdy/jízdy znamenal okamžité pískování
takže imho je v takové situaci asi jediná možnost skluzovku vypnout (po schválení KGX5) a řešit to po svém
ale zase to bylo v noci při intervalu 15 minut
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod 7080 v 12.11.2006 1:36

tramvajak napsal:Novější typy vozů mají protiskluzovou a protismykovou ochranu, v praxi to znamená, že tramvaj si to sama hlídá a v případě potřeby si i sama sype písek pod kola. Samozřejmě i v těchto vozech může řidič sypat ručně (nohou). Předpokládám, že kde hledat ve vozech ony pískovače, asi víš. :wink:


Bohužel ani moderní skluzová a smyková ochrana není samospasitelná, ale najdou se něktěří řidičí, kteří na to hřeší a ta hranatá kola tam jsou stejně. Jednu dobu se neoficiálně doporučovalo při jízdě hlubokým sněhem mít ochranu vypnutou, protože moc nepomáhá. Osobně bych to nedělal.

Taky se občas stane( u šumperáků), že ti uklouzne druhý vůz, na prvním voze otevřeš dveře, ale druhý si myslí že klouže. Sype písek jak blázen a dokud neodbrzdíš a znovu nezabrzdíš tak ty dveře neotevřeš. Z toho jsou ty hromádky písku na zastávkách. Nevím jestli to dělají i T6.
Uživatelský avatar
7080
Uživatel
 
Založen: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Odeslatod tramvajak v 12.11.2006 0:15

Jabberwocky napsal:Promiňte drobný technický dotaz nezasvěceného: jak že se bez písku ta hranatá kola vyrobí? Tím že to prokluzuje?

V podstatě sis odpověděl sám. Když to řeknu jednoduše, polopaticky, dochází ke smyku, kdy kolo je už zabržděné, ovšem vůz se setrvačností pohybuje dál. Třením kola o kolejnici se vytvoří tzv. plochy, čemuž se dá právě včasným pískováním předejít nebo alespoň omezit rozsah. Podobně je tomu při skluzu, tedy kdy se kolo roztáčí, ale nedostatečnou adhezí vůz stojí na místě nebo se rozjíždí neúměrně pomalu. Opět si pomůžeme pískem a krátkodobým povolením jízdy. Zde je však dobré dávat pozor, abychom se pískem neodizolovali. :lol:
Jistě už jsi někdy zaregistroval, když se při rozjezdu tramvaje evidentně motory ženou do vysokých otáček, ale tramvaj se rozjíždí velmi pomalu. To je přesně příapd skluzu.
Nejhorší je napadané listí, jakýsi blíže nedefinovatelný povlak - tzv. posmrkaná kolej a neméně nepříjemná je také posypová sůl, takže s nástupem zimy tento jev můžeš vypozorovat. Vzpomínám si, jak jsem se jednou nemohl vyhrabat při rozjezdu z křižovatky Táborská x Petra Rezka, když přímo přede mnou si to kluci z TSK sypali sůl...
Novější typy vozů mají protiskluzovou a protismykovou ochranu, v praxi to znamená, že tramvaj si to sama hlídá a v případě potřeby si i sama sype písek pod kola. Samozřejmě i v těchto vozech může řidič sypat ručně (nohou). Předpokládám, že kde hledat ve vozech ony pískovače, asi víš. :wink:
Jenom bych ještě podotknul, že né vždy se jedná skutečně o obutá kola - v letních měsících se občas na kolo přilepí kus asfaltu vyteklý ze spár mezi panely, ale poslechový efekt je stejný jako u zesmykovaných kol. Než se onoho nezvaného cestujícího zbavíš, může to trvat klidně i kolo...

Ad. zapůjčené vozy: Nevím, v čem konkrétně je dvojice 8380+8381 nejhorší na Pankráci, jednotlivé vozy nijak nesleduji, ale myslím, že by se dalo najít dost adeptů nepoměrně horších - mezi třístováky nejnižších čísel a hlavně mezi šumperáky lze (bohužel) najít skutečné hadry (netvrdím však, že neexistují vyjímky).
Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
 
Založen: 02.11.2004 14:03

Odeslatod Jabberwocky v 11.11.2006 23:55

7080 napsal:...potažmo odpočatý řidič, který zbytek směny poslouchá jak mu to pod kabinou klepou hranatý kola.

Promiňte drobný technický dotaz nezasvěceného: jak že se bez písku ta hranatá kola vyrobí? Tím že to prokluzuje?
Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
 
Založen: 27.5.2005 9:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Odeslatod DavidD v 11.11.2006 20:32

demon napsal:No a kolikrát by jsi chtěl s tim zrychlem do křižovatky našlápnout ? Na jeden nášlap ? To by jsi dopadl jak ten na Karláku. Takhle se prostě se zrychlem jezdí.


tím jsem myslel, že celou křižovatku nic jiného ten řidič nedělá, že našlápne a pusti a furt dokola a nedá tam jízdu na výběh---to je hrozný způsob. A aby jsi měl radost, tak to číslo zvýšim na 11x. No ale schválně to zkusim spočítat co mi přijde jako správný počet nášlapů a co už mi přijde moc a dám ti vědět. Ale ta pointa byla jinde.
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Odeslatod 7080 v 11.11.2006 20:26

demon napsal:No a kolikrát by jsi chtěl s tim zrychlem do křižovatky našlápnout ? Na jeden nášlap ? To by jsi dopadl jak ten na Karláku. Takhle se prostě se zrychlem jezdí.


Ono nejde jen o křižovatky, ale někdy je těch zbytečných nášlapů opravdu moc. Hlavně takových, kdy se jen vyhánějí pavouci ze stykačových skříní.

A když jsme u toho Karláku, tak ho na jeden nášlap předpisově projedu.
Uživatelský avatar
7080
Uživatel
 
Založen: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Odeslatod 7080 v 11.11.2006 20:24

DavidD napsal:No spíš jsem měl na místo slova "učit se" použít slovo "znovu si zvykat". No to možná s tim jezdí díl než jsem na světě, ale proboha proč s tím neumí???Já jsem nemyslel pouze řidiče z voz. MO, ale všechny řidiče, kteří s tim jezdí stylem 8x našlap za jednu křižovatku! Tak, že jsem myslel ty kteří jsou spíše již zvyklí na NEzrychlovače.


Znovu si zvykat je asi opravdu příhodnější termín. Vezměte si takové hloubětínské, se svými tyristorkami a kachnami jsou zvyklí na úplně jinou techniku jízdy a pokud náhodou dostanou klasiku tak jsou nešťastní. A ta jízda potom tak vypadá. Neplatí to jistě na všechny.

Kdo z řidičů na neklasikách je teď v tomhle období zvyklý tahat za páku s pískem? Jistě starší kolegové tahají, ale když člověk občas jede s neklasikovým řidičem, tak to, obzvlášť v tomhle období, pozná. A pak trpí nejen cestují, ale i ten vůz a potažmo odpočatý řidič, který zbytek směny poslouchá jak mu to pod kabinou klepou hranatý kola.
Uživatelský avatar
7080
Uživatel
 
Založen: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Odeslatod demon v 11.11.2006 20:22

DavidD napsal:No spíš jsem měl na místo slova "učit se" použít slovo "znovu si zvykat". No to možná s tim jezdí díl než jsem na světě, ale proboha proč s tím neumí???Já jsem nemyslel pouze řidiče z voz. MO, ale všechny řidiče, kteří s tim jezdí stylem 8x našlap za jednu křižovatku! Tak, že jsem myslel ty kteří jsou spíše již zvyklí na NEzrychlovače.

No a kolikrát by jsi chtěl s tim zrychlem do křižovatky našlápnout ? Na jeden nášlap ? To by jsi dopadl jak ten na Karláku. Takhle se prostě se zrychlem jezdí.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Odeslatod Sheep v 11.11.2006 20:21

To je u Prazakov chyba ze vodici vo vozovnach vedia riadit elektricky iba tie ktore su v tej vozovni depovane. Potom necudo ze daktori vodici si musia vybavovat papiere na KT8 len preto ze patria do tej vozovne kde KT8 niesu depovane. :wink: A pri nejakej vyluke alebo tak podobne sa tiez mozu stat problemy.
Uživatelský avatar
Sheep
Uživatel
 
Založen: 06.1.2006 23:37
Bydliště: Slovensko, Kosice

Odeslatod DavidD v 11.11.2006 20:10

No spíš jsem měl na místo slova "učit se" použít slovo "znovu si zvykat". No to možná s tim jezdí díl než jsem na světě, ale proboha proč s tím neumí???Já jsem nemyslel pouze řidiče z voz. MO, ale všechny řidiče, kteří s tim jezdí stylem 8x našlap za jednu křižovatku! Tak, že jsem myslel ty kteří jsou spíše již zvyklí na NEzrychlovače.
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Odeslatod radek31 v 11.11.2006 18:50

řidiči vozovny MO mají problém jezdit se zrychlovačem? to jsi slyšel kde? a co je na tom jako těžkého?
já už jako cestující s pár kolegama z MO jel na té 16 v klasice a nepoznáš rozdíl - možná s tím jedou opatrněji, protože to je trochu nezvyk, ale rozhodně ne hůř

pokud si sednou jednou za měsíc do zrychlovače, tak tím se nic nenaučí
a proč by se to jako měl učit, když už to dávno umí? to je jako říct, že by si Rossi měl jednou za čas zajezdit s babetou, aby to nezapomněl - proč by to dělal, když už 10 let jezdí na něčem technicky zcela jinde a zpátky se vracet nebude?

zrychlovač je mrtvá technologie, která posloužila, ale už je 30 let překonaná a u nás přežívá jen kvůli nedostatku peněz - bohatě stačí, že na klasikách se provádí téměř kompletní výcvik nových řidičů (1 den na 5519 a další na 5516 jsou fakt málo)

btw někteří z řidičů o kterých se tu bavíte (že potřebují lekci ze zrychlovače), jezdí za panelem déle, než vy jste na světě

100x potřebnější by bylo pořádné školení o APEXu a případně nadstandardní školení pro řidiče, kteří mají problém s rozjezdy s moderní tramvají (o koho jde by mělo být jasné z kontrol techniky jízdy)
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod DavidD v 11.11.2006 16:44

To je naprostý nesmysl, aby řidiči z vozoven, které mají T6 a T3R.P se zpátky učili na zrychlovače. Někteří mají problém jezdit s nima a rozhodně pokud si sednou jednou za měsíc do zrychlovače, tak tím se nic nenaučí. Spíše akorátně se postaraj o jednu odpornou jízdu. Taky pokud budu mít dvě auta a jedním budu jezdit denně a tím druhým jen jednou za měsíc, tak to nebude s ním hezká jízda. :smt118
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Odeslatod radek31 v 11.11.2006 16:16

trainzjohny napsal:Často ??? No moc často to asi nebude, vem si počet řidičů a počet střídaných přestávek. Není to moc často, pokud se nepletu.
je to víc než často :-)
každý pracovní den až 9 řidičů (v reálu tak 5 řidičů, protože většinou to tvoří obě části šejdru)
takže když odečtu výhodáře, nočňáky atd., tak v průměru 1x za měsíc a půl se za zrychlovač asi každý posadí
a to je jen jedna linka, až jich bude víc, tak to bude zase o něčem jiném

pokud jde o řidiče, tak opravdu není o co stát (člověk nad 180cm se tam v podstatě nevejde), jediné positivní je, že s klasikou je řidič mnohem rychlejší (proti T6A5 opravdu velmi výrazně)

ale osobně nevidím důvod učit se zrychlovače (to umí každý a hlavně už to jsou přežité tramvaje, které už za pár let stejně téměř nebudou v provozu), imho je větší problém s moderníma tramvajema (doteď se polovina řidičů neumí rozjet s T3R.P, to samé s nízkejma kačenama a T6, o neschopnosti využívat možnosti APEXu ani nemluvě)
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod Karotka v 11.11.2006 14:31

Teď jsem kouknul na nové tabulky vypravení a nevěřím svým bulwům:
13 z Kobylis ](*,) (2 pořadí)
Zároveň má 15 dvě pořadí z Motola - jaké je v tom tajemství, že si to nemůžou vyměnit? Nebo je to jenom příprava na 15 z Pankráce?
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
 
Založen: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové tratě a infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron