Vozovny - všeobecná diskuze

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod demon v 07.3.2017 12:20

Tak to zase nedramatizujme, při intervalu 15 minut je pauza mezi popojížděními vždy vyšší než těch tvých 12 minut, navíc pauzu o minimální délce započitatelné do BP čerpáš pravidelně co cca 60 minut, takže i kdyby se jednou, dvakrát nezadařilo, vždy se do minima BP pohodlně vejdeš.
Odstavování vlaků metra mimo depo bych si s odstavováním tramvají mimo vozovnu vůbec nedovolil porovnávat, na takové soupravě může obvykle proběhnou jak drobný servis, tak úklid.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod MM-Mikulovsky v 07.3.2017 9:22

Bobik napsal:.......
Stejně jako střídaný přestávky jsou v metru nutnost, bez kterých by to nešlo. Těžko tam odstavíš soupravu na obratu jako já tramvaj na konečný a čerpáš BP.
Přes den(nejen špičky) PD je to nutnost i u TRAM - obratiště (předjízdné koleje v nich) nejsou tak velké, aby se v nich mohly soupravy odstavit na minimálně 35 minut BP řidičů, a (narozdíl od BUS) nepřekážely provozu dalších vozidel :!:
Jak jsem již psal, ono to většinou nejde ani přes den víkendový/sváteční - minimálně jednou až dvakrát je s TRAM také potřeba popojet Z:arrow: jen si málo kdo z kolegů uvědomuje, že má při tom dodržet minimální rozestupy mezi pracovní činností(řízením) v délce alespoň 12 minut = při potřebě dvou popojetí musí být BP naplánována (nejpozději po 4 h jízdy) přes 36 minut (aby tam byl ještě čas nejen na vyrovnání zpoždění při příjezdu, ale také na popojetí/manipulaci v obratišti) :!:
Z:arrow: Velmi se bojím, že jednou někdo to neuvědomění nesmyslně "odskáče", že z tacha mu po MU jinak nezaviněné někdo vyhodnotí nedodržení minimálních délek BP Z:arrow: a tím mu "přišije" zavinění té MU, protože včas nedokázal reagovat na nebezpečí, protože byl "papírově" neodpočatý :!:
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod Bobik v 07.3.2017 8:39

vs-metrak napsal:V metru se vozy taky bezne odstavuji mimo depo a nepodivaji se do depa klidne cely vikend. Sejdry jakbysme. A strojvedouci maji ruzna mista zacatku i koncu...

Nojo, ale trošku srovnáváš nesrovnatelný. Jednak je to daný specifičností provozu a jednak je to pořád schovaný v prostorech mimo přístup veřejnosti a "pod střechou".
Stejně jako střídaný přestávky jsou v metru nutnost, bez kterých by to nešlo. Těžko tam odstavíš soupravu na obratu jako já tramvaj na konečný a čerpáš BP.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod Bobik v 07.3.2017 8:32

Jo, od každýho něco. Kdo to má dál (mimopražský, nebo z druhýho konce města) se ten čas snaží nějak zabít ať už couráním po městě, nebo klimbáním na vozovně či střídacím bodě. Kdo to má blízko a má i dost času, jede domů.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod thriller2 v 07.3.2017 6:51

A co šejdroví řidiči normálně dělají přes poledne, jedete domů se vyspat? Nebo chodíte po městě? Nebo čekáte v nějakém zařízení DPP?
thriller2
Uživatel
 
Založen: 19.2.2009 19:29

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod MM-Mikulovsky v 07.3.2017 1:48

mart337 napsal:Dle mého názoru je budování kusých odstavných kolejí na konečných pěkná blbost. Nic moc se tím neušetří.
Vemte třeba slavný Braník. Nacpat by se tam dalo cca 5 kolejí s kapacitou cca 3 - možná 4 sola. A teď co tam deponovat. Končí tam 2-ka, šejdry z PA jsou 0 ks. Končí tam 3-ka, šejdry jsou 3 ks z PA. šedry 17 a 21 jezdící od Modřan by musely zatahovat přes Dvorce smč. Nyní jsou zatahovány z Výtoně. Tahat je do Braníka je blbost, protože rozdíl mezi touto trasou a trasou na PA je 2 min. (km nevim).
..........
#-o tak jezdí ty šejdry z 21 a 17, podle toho nesmyslného textu, na PA z Výtoně či Modřan :?:
Z:arrow: ty z Výtoně minou velmi poptávaný úsek právě přes Podolí po Braník, COŽ JE POUZE 12 MINUT JÍZDY - A NIKOLIV TVÉ NESMYSLY:
- CCA 22 DO MODŘAN + MINIMÁLNĚ 5 MINUT OBRATU TAM + CCA 15 DO OBRATIŠTĚ DVORCE + 5 Z NĚJ DO BRANÍKA :!:
- JEN 2 MINUTY ROZDÍLU OD CESTY NA PA, KDYŽ JEN DO VÝSTUPNÍ ZASTÁVKY TO DĚLÁ 2X TOLIK = 4 MINUTY, PROTOŽE JÍZDNÍ DOBA TAM JE 16 MIN. + 1 až 2 minuty z ní do vrat + 10 MIN. MANIPULACE S VOZEM V AREÁLU + 10 MIN. NA ODEVZDÁNÍ TZV. NOT)
Z:arrow: ty (potenciální, dnes tak šejdrově nejede asi nic na PA/SA - vše až do MO/KO) do Modřan z Braníka jsou vytíženy minimálně A PŘITOM JEN TENTO SMĚR JE 10 MINUT JÍZDY + ALESPOŇ 5 MINUT OBRATOVÝ ČAS + CCA 57 MINUT DO ODSTUPU ŘIDIČE NA PA OD MOMENTU VÝJEZDU Z LEVSKÉHO (JÍZDNÍ DOBA JE CCA 37 MIN.) + vždy zase 20min. ve vozovně

tebou uvedené 3 zátahy z Braníka na PA je 3x jízdní doba cca 26 min. + vždy zase 20min. ve vozovně :!:

na Braník by se mělo (jak jsem tu již cca před těmi, jednou mnou odkázanými, dvěma roky uváděl) 6 kolejí po dvou soupravách/KB TRAM (s tím, že 2. soupravy/KB TRAM na krajních kolejích by přijely poslední a odjely první, protože by blokovaly každá 2 z "vnitřních" kolejí) nebo 5 kolejí - každá pro dvě soupravy/KB TRAM (aniž by blokovaly sousední kolej)

PS: Nezapomeň uvedené skutečné časové úspory násobit dvěma - protože jsou obdobné odpoledne při výjezdu :!:

demon napsal:mart: Tak snad kromě jednoho kusu je to úplně jasný každýmu, takže se ničem takovym pochopitelně reálně neuvažuje.
#-o také ti (jako mart337) nějak nejdou počty (zdaleka) do čísla 20 = učiva 1. třídy ZŠ, protože výhody uvedených úspor v "nájezdech" km TRAM jsem tu opravdu již naznačil cca před dvěma lety já a teď ti 9001 argumentuje, že je to obdoba řešení šejdrů u BUS DPP a vs-metrak, že je to totožné s řešením šejdrů u =M= DPP Z:arrow: je nás minimálně trojnásobek tvého počtu :!:

Jinak při šejdrech tzv. mimo vůz (tzv. svačin/dělení odvozu) jsou PA řidiči zvyklí:
- se MHD (třeba od svého auta na PA) dopravit na IPP či Anděl (příp. jiné střídací body) a pak zase čsto zpět = mají ten tebou zavrhovaný přesun 2x za dopoledne (odpoledne) a neojediněle odpoledne (dopoledne) jej mají jinam, a nikoliv, že si jej udělají v případě potřeby jedním směrem před obědem a druhým po obědě!
- na Braníku není jen tebou zavrhovaná "nádražka", ale také např. tzv. samoobslužná restaurace (dle mne "lepší" kantýna, tím, že netřeba předchozího objednání minimálně den dopředu = služby totožné s kantýnou na PA) v areálu Hamr Braník a že většina kolegů o ní neví či ji případně záměrně ignoruje je jejich problém, že si nezjistí možnosti stravování v okolí míst častých BP.
- dále platí i již uvedené 9001 = mnoho PA řidičů nebydlí u vozovny, ale právě v dojedzu TRAM/BUS z Braníka a to neojediněle i bez přestupu - mám tucha/přesvědčení, že ti "rozumní" PA kolegové = nejezdící na tzv. domovskou vozovnu přes půl Prahy a žijící v ní (nikoli v mimo její hranice) žijí v této její části.
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod demon v 06.3.2017 22:02

mart: Tak snad kromě jednoho kusu je to úplně jasný každýmu, takže se ničem takovym pochopitelně reálně neuvažuje.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod mart337 v 06.3.2017 21:45

Dle mého názoru je budování kusých odstavných kolejí na konečných pěkná blbost. Nic moc se tím neušetří.
Vemte třeba slavný Braník. Nacpat by se tam dalo cca 5 kolejí s kapacitou cca 3 - možná 4 sola. A teď co tam deponovat. Končí tam 2-ka, šejdry z PA jsou 0 ks. Končí tam 3-ka, šejdry jsou 3 ks z PA. šedry 17 a 21 jezdící od Modřan by musely zatahovat přes Dvorce smč. Nyní jsou zatahovány z Výtoně. Tahat je do Braníka je blbost, protože rozdíl mezi touto trasou a trasou na PA je 2 min. (km nevim).
A co se týká vybavení zázemí, kromě Braníka nikde žádné a i v Braníku (a jiné SB nejsou o moc jiné) to žádná sláva není. Na ty počty lidí, co se SB vyskytují (a ne všichni tam chodí), je zařízení velmi skromné a nedostačující. Aspoň co jsem slyšel ve srovnání se zázemím metra.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod vs-metrak v 06.3.2017 16:44

V metru se vozy taky bezne odstavuji mimo depo a nepodivaji se do depa klidne cely vikend. Sejdry jakbysme. A strojvedouci maji ruzna mista zacatku i koncu...
vs-metrak
Uživatel
 
Založen: 02.5.2010 7:25

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod 9001 v 04.3.2017 23:08

demon napsal:
9001 napsal:demon: Dochází argumenty?

Ne, vůbec. Jsou pořád stejně silné, narozdíl o "tvých". Vlastně já zapomněl, ty přece žádné nemáš... :lol:


Když myslíš :lol: Nechám tě v tvých iluzích :devilsmokin
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod demon v 04.3.2017 23:00

9001 napsal:demon: Dochází argumenty?

Ne, vůbec. Jsou pořád stejně silné, narozdíl o "tvých". Vlastně já zapomněl, ty přece žádné nemáš... :lol:
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod 9001 v 04.3.2017 22:55

MARV: Když jsem před lety, napsal, že během šejdrového odstavení dala dělat např. KP a nebo jiná údržba tak jsem byl odpálkovaný, že to je moc krátká doba.
Spousta vozů nevidí vozovnu i 24 hodin a je to ok...

Navíc z dob svých praxí z vozovny si nepamatuji, že by se na šejdrové tramvaji cokoli dělalo...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod MARV v 04.3.2017 22:50

9001, poněkud to lobování za odstavování šejdrových vlaků na konečných kulhá. Nejde totiž, jestli se nemýlím pouze o odstav, ale i zároveň o denní ošetření vlaků, které není možné dělat jinde než v depu. Těžko lze provést toto v obratišti, na rozdíl od autobusů se musí jít skoro vždy pod vůz a mimo OT Dvorce nikde není tato možnost, a i tam to není nic moc.
MARV
Uživatel
 
Založen: 06.1.2014 18:58

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod 9001 v 04.3.2017 22:49

demon: Dochází argumenty?
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod demon v 04.3.2017 21:27

Hezky kličkuješ, ale nezájem, fakta neojebeš. Prostě NE. Ještě něco ?
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové tratě a infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron