Vozovny - všeobecná diskuze

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod parrot v 07.3.2017 13:15

MM-Mikulovsky napsal:
Bobik napsal:.......
Stejně jako střídaný přestávky jsou v metru nutnost, bez kterých by to nešlo. Těžko tam odstavíš soupravu na obratu jako já tramvaj na konečný a čerpáš BP.
Přes den(nejen špičky) PD je to nutnost i u TRAM - obratiště (předjízdné koleje v nich) nejsou tak velké, aby se v nich mohly soupravy odstavit na minimálně 35 minut BP řidičů, a (narozdíl od BUS) nepřekážely provozu dalších vozidel :!:
Jak jsem již psal, ono to většinou nejde ani přes den víkendový/sváteční - minimálně jednou až dvakrát je s TRAM také potřeba popojet Z:arrow: jen si málo kdo z kolegů uvědomuje, že má při tom dodržet minimální rozestupy mezi pracovní činností(řízením) v délce alespoň 12 minut = při potřebě dvou popojetí musí být BP naplánována (nejpozději po 4 h jízdy) přes 36 minut (aby tam byl ještě čas nejen na vyrovnání zpoždění při příjezdu, ale také na popojetí/manipulaci v obratišti) :!:
Z:arrow: Velmi se bojím, že jednou někdo to neuvědomění nesmyslně "odskáče", že z tacha mu po MU jinak nezaviněné někdo vyhodnotí nedodržení minimálních délek BP Z:arrow: a tím mu "přišije" zavinění té MU, protože včas nedokázal reagovat na nebezpečí, protože byl "papírově" neodpočatý :!:


Mě ty počty nějak nevychází:) O víkendu linka 9. Přestávky máš buď rozdělené na 2 části a to na Řepy a na Spojovací (na jednom konci je "BP" 26 minut a na druhém je v JŘ značeno jako "BP", nebo jen "B" něco kolem 20 minut), nebo je BP vždy jen na Řepých, ale bývá v délce kolem 26 minut. Na druhém konci běžný obratový čas (nemyslím tím současnou výluku, ale pravidelný provoz). Při tom 9 má interval po 8 minutách. V praxi: přijedu s 9 na Řepy. Jsme tam 4, první odjíždí po 4 minutách po mém příjezdu (vybalím si sváču a hned abych popojížděl), a pak co 8 minut až do odjezdu všichni popojíždíme, jinak by se za nás nic dalšího nevešlo... Pokud bývají BP na Spojovací ve zcela shodném režimu, je nutnost popojíždět ještě vyšší, bo se tam nenaskládáme, aby se dalo najet na střední kolej. A teď co s tím? Aby každý dodržoval 12 minut bez řízení, jak si poradit? Někdo popojede po 8 minutách po předchozím spoji, další po 12 a další taky po 12 a už stojíme na hlavní trati před obratištěm:(
parrot
Uživatel
 
Založen: 25.9.2013 15:26

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod vs-metrak v 07.3.2017 12:56

Bobik, Demon: Já to neporovnávám, já jen říkám, že ne jen u BUSů, ale i u metra jde odstavit vozy jinde než v depu a že strojvedoucí začínají i končí směny jinde. Na soupravě odstavené mimo depo obvykle drobný servis proběhnout nemůže, protože tam na to nejsou ani lidé, ani prostředky. Doby, kdy se dělaly P0 na SPO už jsou dávno ty tam. S úklidem je to dost obdobné.
Navíc teda jsem nikdy nezažil, aby se dělal úklid tram odstavených ve vozovně během šejdrové pauzy.
vs-metrak
Uživatel
 
Založen: 02.5.2010 7:25

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod demon v 07.3.2017 12:20

Tak to zase nedramatizujme, při intervalu 15 minut je pauza mezi popojížděními vždy vyšší než těch tvých 12 minut, navíc pauzu o minimální délce započitatelné do BP čerpáš pravidelně co cca 60 minut, takže i kdyby se jednou, dvakrát nezadařilo, vždy se do minima BP pohodlně vejdeš.
Odstavování vlaků metra mimo depo bych si s odstavováním tramvají mimo vozovnu vůbec nedovolil porovnávat, na takové soupravě může obvykle proběhnou jak drobný servis, tak úklid.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod MM-Mikulovsky v 07.3.2017 9:22

Bobik napsal:.......
Stejně jako střídaný přestávky jsou v metru nutnost, bez kterých by to nešlo. Těžko tam odstavíš soupravu na obratu jako já tramvaj na konečný a čerpáš BP.
Přes den(nejen špičky) PD je to nutnost i u TRAM - obratiště (předjízdné koleje v nich) nejsou tak velké, aby se v nich mohly soupravy odstavit na minimálně 35 minut BP řidičů, a (narozdíl od BUS) nepřekážely provozu dalších vozidel :!:
Jak jsem již psal, ono to většinou nejde ani přes den víkendový/sváteční - minimálně jednou až dvakrát je s TRAM také potřeba popojet Z:arrow: jen si málo kdo z kolegů uvědomuje, že má při tom dodržet minimální rozestupy mezi pracovní činností(řízením) v délce alespoň 12 minut = při potřebě dvou popojetí musí být BP naplánována (nejpozději po 4 h jízdy) přes 36 minut (aby tam byl ještě čas nejen na vyrovnání zpoždění při příjezdu, ale také na popojetí/manipulaci v obratišti) :!:
Z:arrow: Velmi se bojím, že jednou někdo to neuvědomění nesmyslně "odskáče", že z tacha mu po MU jinak nezaviněné někdo vyhodnotí nedodržení minimálních délek BP Z:arrow: a tím mu "přišije" zavinění té MU, protože včas nedokázal reagovat na nebezpečí, protože byl "papírově" neodpočatý :!:
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod Bobik v 07.3.2017 8:39

vs-metrak napsal:V metru se vozy taky bezne odstavuji mimo depo a nepodivaji se do depa klidne cely vikend. Sejdry jakbysme. A strojvedouci maji ruzna mista zacatku i koncu...

Nojo, ale trošku srovnáváš nesrovnatelný. Jednak je to daný specifičností provozu a jednak je to pořád schovaný v prostorech mimo přístup veřejnosti a "pod střechou".
Stejně jako střídaný přestávky jsou v metru nutnost, bez kterých by to nešlo. Těžko tam odstavíš soupravu na obratu jako já tramvaj na konečný a čerpáš BP.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod Bobik v 07.3.2017 8:32

Jo, od každýho něco. Kdo to má dál (mimopražský, nebo z druhýho konce města) se ten čas snaží nějak zabít ať už couráním po městě, nebo klimbáním na vozovně či střídacím bodě. Kdo to má blízko a má i dost času, jede domů.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod thriller2 v 07.3.2017 6:51

A co šejdroví řidiči normálně dělají přes poledne, jedete domů se vyspat? Nebo chodíte po městě? Nebo čekáte v nějakém zařízení DPP?
thriller2
Uživatel
 
Založen: 19.2.2009 19:29

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod MM-Mikulovsky v 07.3.2017 1:48

mart337 napsal:Dle mého názoru je budování kusých odstavných kolejí na konečných pěkná blbost. Nic moc se tím neušetří.
Vemte třeba slavný Braník. Nacpat by se tam dalo cca 5 kolejí s kapacitou cca 3 - možná 4 sola. A teď co tam deponovat. Končí tam 2-ka, šejdry z PA jsou 0 ks. Končí tam 3-ka, šejdry jsou 3 ks z PA. šedry 17 a 21 jezdící od Modřan by musely zatahovat přes Dvorce smč. Nyní jsou zatahovány z Výtoně. Tahat je do Braníka je blbost, protože rozdíl mezi touto trasou a trasou na PA je 2 min. (km nevim).
..........
#-o tak jezdí ty šejdry z 21 a 17, podle toho nesmyslného textu, na PA z Výtoně či Modřan :?:
Z:arrow: ty z Výtoně minou velmi poptávaný úsek právě přes Podolí po Braník, COŽ JE POUZE 12 MINUT JÍZDY - A NIKOLIV TVÉ NESMYSLY:
- CCA 22 DO MODŘAN + MINIMÁLNĚ 5 MINUT OBRATU TAM + CCA 15 DO OBRATIŠTĚ DVORCE + 5 Z NĚJ DO BRANÍKA :!:
- JEN 2 MINUTY ROZDÍLU OD CESTY NA PA, KDYŽ JEN DO VÝSTUPNÍ ZASTÁVKY TO DĚLÁ 2X TOLIK = 4 MINUTY, PROTOŽE JÍZDNÍ DOBA TAM JE 16 MIN. + 1 až 2 minuty z ní do vrat + 10 MIN. MANIPULACE S VOZEM V AREÁLU + 10 MIN. NA ODEVZDÁNÍ TZV. NOT)
Z:arrow: ty (potenciální, dnes tak šejdrově nejede asi nic na PA/SA - vše až do MO/KO) do Modřan z Braníka jsou vytíženy minimálně A PŘITOM JEN TENTO SMĚR JE 10 MINUT JÍZDY + ALESPOŇ 5 MINUT OBRATOVÝ ČAS + CCA 57 MINUT DO ODSTUPU ŘIDIČE NA PA OD MOMENTU VÝJEZDU Z LEVSKÉHO (JÍZDNÍ DOBA JE CCA 37 MIN.) + vždy zase 20min. ve vozovně

tebou uvedené 3 zátahy z Braníka na PA je 3x jízdní doba cca 26 min. + vždy zase 20min. ve vozovně :!:

na Braník by se mělo (jak jsem tu již cca před těmi, jednou mnou odkázanými, dvěma roky uváděl) 6 kolejí po dvou soupravách/KB TRAM (s tím, že 2. soupravy/KB TRAM na krajních kolejích by přijely poslední a odjely první, protože by blokovaly každá 2 z "vnitřních" kolejí) nebo 5 kolejí - každá pro dvě soupravy/KB TRAM (aniž by blokovaly sousední kolej)

PS: Nezapomeň uvedené skutečné časové úspory násobit dvěma - protože jsou obdobné odpoledne při výjezdu :!:

demon napsal:mart: Tak snad kromě jednoho kusu je to úplně jasný každýmu, takže se ničem takovym pochopitelně reálně neuvažuje.
#-o také ti (jako mart337) nějak nejdou počty (zdaleka) do čísla 20 = učiva 1. třídy ZŠ, protože výhody uvedených úspor v "nájezdech" km TRAM jsem tu opravdu již naznačil cca před dvěma lety já a teď ti 9001 argumentuje, že je to obdoba řešení šejdrů u BUS DPP a vs-metrak, že je to totožné s řešením šejdrů u =M= DPP Z:arrow: je nás minimálně trojnásobek tvého počtu :!:

Jinak při šejdrech tzv. mimo vůz (tzv. svačin/dělení odvozu) jsou PA řidiči zvyklí:
- se MHD (třeba od svého auta na PA) dopravit na IPP či Anděl (příp. jiné střídací body) a pak zase čsto zpět = mají ten tebou zavrhovaný přesun 2x za dopoledne (odpoledne) a neojediněle odpoledne (dopoledne) jej mají jinam, a nikoliv, že si jej udělají v případě potřeby jedním směrem před obědem a druhým po obědě!
- na Braníku není jen tebou zavrhovaná "nádražka", ale také např. tzv. samoobslužná restaurace (dle mne "lepší" kantýna, tím, že netřeba předchozího objednání minimálně den dopředu = služby totožné s kantýnou na PA) v areálu Hamr Braník a že většina kolegů o ní neví či ji případně záměrně ignoruje je jejich problém, že si nezjistí možnosti stravování v okolí míst častých BP.
- dále platí i již uvedené 9001 = mnoho PA řidičů nebydlí u vozovny, ale právě v dojedzu TRAM/BUS z Braníka a to neojediněle i bez přestupu - mám tucha/přesvědčení, že ti "rozumní" PA kolegové = nejezdící na tzv. domovskou vozovnu přes půl Prahy a žijící v ní (nikoli v mimo její hranice) žijí v této její části.
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod demon v 06.3.2017 22:02

mart: Tak snad kromě jednoho kusu je to úplně jasný každýmu, takže se ničem takovym pochopitelně reálně neuvažuje.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod mart337 v 06.3.2017 21:45

Dle mého názoru je budování kusých odstavných kolejí na konečných pěkná blbost. Nic moc se tím neušetří.
Vemte třeba slavný Braník. Nacpat by se tam dalo cca 5 kolejí s kapacitou cca 3 - možná 4 sola. A teď co tam deponovat. Končí tam 2-ka, šejdry z PA jsou 0 ks. Končí tam 3-ka, šejdry jsou 3 ks z PA. šedry 17 a 21 jezdící od Modřan by musely zatahovat přes Dvorce smč. Nyní jsou zatahovány z Výtoně. Tahat je do Braníka je blbost, protože rozdíl mezi touto trasou a trasou na PA je 2 min. (km nevim).
A co se týká vybavení zázemí, kromě Braníka nikde žádné a i v Braníku (a jiné SB nejsou o moc jiné) to žádná sláva není. Na ty počty lidí, co se SB vyskytují (a ne všichni tam chodí), je zařízení velmi skromné a nedostačující. Aspoň co jsem slyšel ve srovnání se zázemím metra.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod vs-metrak v 06.3.2017 16:44

V metru se vozy taky bezne odstavuji mimo depo a nepodivaji se do depa klidne cely vikend. Sejdry jakbysme. A strojvedouci maji ruzna mista zacatku i koncu...
vs-metrak
Uživatel
 
Založen: 02.5.2010 7:25

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod 9001 v 04.3.2017 23:08

demon napsal:
9001 napsal:demon: Dochází argumenty?

Ne, vůbec. Jsou pořád stejně silné, narozdíl o "tvých". Vlastně já zapomněl, ty přece žádné nemáš... :lol:


Když myslíš :lol: Nechám tě v tvých iluzích :devilsmokin
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod demon v 04.3.2017 23:00

9001 napsal:demon: Dochází argumenty?

Ne, vůbec. Jsou pořád stejně silné, narozdíl o "tvých". Vlastně já zapomněl, ty přece žádné nemáš... :lol:
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod 9001 v 04.3.2017 22:55

MARV: Když jsem před lety, napsal, že během šejdrového odstavení dala dělat např. KP a nebo jiná údržba tak jsem byl odpálkovaný, že to je moc krátká doba.
Spousta vozů nevidí vozovnu i 24 hodin a je to ok...

Navíc z dob svých praxí z vozovny si nepamatuji, že by se na šejdrové tramvaji cokoli dělalo...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod MARV v 04.3.2017 22:50

9001, poněkud to lobování za odstavování šejdrových vlaků na konečných kulhá. Nejde totiž, jestli se nemýlím pouze o odstav, ale i zároveň o denní ošetření vlaků, které není možné dělat jinde než v depu. Těžko lze provést toto v obratišti, na rozdíl od autobusů se musí jít skoro vždy pod vůz a mimo OT Dvorce nikde není tato možnost, a i tam to není nic moc.
MARV
Uživatel
 
Založen: 06.1.2014 18:58

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové tratě a infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron