Vozovny - všeobecná diskuze

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 146
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od JirkaR » 30.6.2023 10:09

Už zas je tu Hloubětín... Třetí pás konstrukce se zdá být právě dokončený, čímž prostor na severovýchodní straně haly dostal svůj tvar. Také objekt v jihovýchodním rohu areálu viditelně roste. Zbývá tedy něco přes půlku posledního pásu konstrukce, a většina objektů by měla dosáhnout na finální obrysy. Dle vizualizace ještě chybí jeden menší objekt poblíž soustruhu, a ovšem celá horní část podél Kolbenovy ulice (tam je pořád jen jáma).
hl9-treti.jpg
hl9-jihovychod.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 146
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od JirkaR » 27.6.2023 13:17

V Hloubětíně už začali montovat poslední (pátý) pás konstrukce haly, dokončený čtvrtý už dal celé stavbě finální úctyhodnou délku. (Třetí stále nedokončen.) "Trojdomek" vedle měnírny získává na celistvosti. Z východní strany lze na střeše vidět pokládku vrstvy izolačních polystyrénů.
hl8-posledni-zahajen.jpg
hl8-cela-delka.jpg
hl8-cela-strecha.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 146
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od JirkaR » 20.6.2023 9:27

V Hloubětíně je teď na co koukat - práce na střeše je vidět i z dálky, začíná se rýsovat i část fasády. Na druhé straně je čtvrtý pás konstrukce už komplet (takže delší než první dva), třetí stále ještě neúplný, žádný další zatím nezačal. (Foto sice mám, ale je to jen změť modrých tyčí, tak zde neplýtvám místem.)
hl7-fasada.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 146
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od JirkaR » 15.6.2023 11:56

Děkuji za díky - no a když už tapetovat, tak pořádně... Třetí pás konstrukce zřejmě ještě není kompletní, pracuje se tam patrně na základech toho zbytku, zato čtvrtý pás už taky přesáhl nejmíň půlku. Uvnitř začíná být vidět podlahová deska (odhaduji, že spodní úroveň pod kolejištěm haly?), jižní průčelí má docela už impozantní šířku, dle vizualizací už asi chybí jen poslední pole. Vedle měnírny vyrostl takový trojdomek, oko se v těch podobných plochách skoro ztrácí... A "náhodným výcvakem" foťáku v jiném místě plotu jsem zahlédl východní konec opěrné zdi, s docela půvabnou kulatou rampičkou :)
hl7-podlahy.jpg
hl7-pruceli.jpg
hl7-trojdomek.jpg
hl7-kulata.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od kruťák » 13.6.2023 17:13

Děkuji za reporty a už se těším na další :wink:

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 146
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od JirkaR » 13.6.2023 11:05

Hloubětínská střecha se rýsuje, v rohu se objevil i první kousek stěny. Z druhé strany už začali montovat čtvrtý pás konstrukce.
hl-zacatek-steny.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 146
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od JirkaR » 07.6.2023 11:07

Dnes jsem pro změnu obešel Hloubětínský areál tou delší stranou... Konstrukce haly se pomalu blíží do finále třetího pásu, na malé části už dokonce střecha začíná vypadat jako střecha. Na menší objekt vedle měnírny nastoupil lehčí materiál - a tím i raketové tempo: V pátek jen základová deska, dnes jasné obrysy stavby. V jihovýchodním rohu areálu se stavba vedle stávajícího objektu vyvinula v docela solidní věž (schodiště), začíná už ale růst i o něco větší pokračování. V horní části areálu stále běží zemní (či základové?) práce, objízdná kolej je zjevně po stavbě opěrné zdi dávno už zas funkční (v pátek spatřen průjezd 14T).
hl6-pruceli.jpg
hl6-strecha.jpg
hl6-jerab.jpg
hl6-umenirny.jpg
hl6-jihovychod.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 146
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od JirkaR » 01.6.2023 10:54

Ještě v zimě hory (aneb deponie zeminy), teď pro změnu jáma: Zemní práce v horní části Hloubětínského areálu. Zbytek zmíním jen slovně - konstrukce haly nadále roste, už stojí velká část třetího pásu střechy (zatím v podobě holé konstrukce, samozřejmě). Vedle měnírny je již vybetonovaná menší základová deska. Celkově teď nic, co by na fotkách nějak vyniklo.
hl-horni-jama.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 146
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od JirkaR » 19.5.2023 19:52

V Hloubětíně již konstrukce haly zřejmě dosáhla ve dvou pásech na kompletní délku. Vzniká základ čehosi v prostoru vedle nové měnírny a stavba v sousedství stávajícího objektu na jihovýchodní straně areálu docela vyrostla do výšky :) Opěrná zeď k horní části areálu je zřejmě hotová i s římsou atd. (ani jsem to už nefotil), stojí různě nové sloupy. Nahoře u Kolbenovy se maká na základech, ale není to zvenku moc vidět, taky mi to nestálo za foto.
hl-celasirka.jpg
hl-vedlemenirny.jpg
hl-vyskova.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 146
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od JirkaR » 27.4.2023 11:20

Teď to v Hloubětíně roste fakt rychle... =D>
hl-skladacka.jpg
hl-jihovychod.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Karosák » 17.4.2023 16:16

Díky, vypadá to optimisticky. Jinak kdo by si všiml vrtáků při jízdě po Štěrboholské/Jižní spojce, tak vězte, že v ÚD roste nový objekt lakovny.

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 146
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od JirkaR » 17.4.2023 12:17

Jen malá vsuvka - Hloubětínská skládačka jde pěkně rychle :) Vpravo vzadu to menší taky leze nad zem, a i nahoře u zdi ke Kolbenově se dělají základy (je tam vidět vrták na piloty).
hl-konstrukce.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Karosák » 16.4.2023 23:47

pawel píše:
16.4.2023 16:16
Karosák:

Provizorní výstupní by to moc nezachránila, spíš trvalé rozdělení výstupní a nástupní s tím, že alespoň jedna z nich by musela být mimo odstavnou kolej, tj. na hlavní trati. Pak by obraty nemusely být 6`, ale šlo by udělat i dvojnásobně dlouhé.

Asi úplně nejsme ve :prase :prase , ale provizorní občasná výstupní by i teď pomohla v případě, že přijedou 2 sjeté vlaky - ten druhý může zaprvé umožnit výstup cestujícím, kteří chtějí vystoupit a zadruhé, než předchozí vlak opustí šturc, mohu provést změnu stanoviště (přehození PTG) a poté, co se úvrať uvolní, tak už jen přetáhnout řízení. Kdo by chtěl, mohl by samozřejmě dojet až do stálé výstupní. Ale pár vyřazených panelů a jeden přenosný sloupek. Rychlé, levné, účinné. Takhle tam prostě tvrdneme v kopci, zcela jalově zdržujeme lidi a ani si nelze následnou manipulaci jakkoliv připravit :^o Pokud by ta předsunutá výstupní byla stálá, tak bych jako kaštan oprávněně pyskoval, proč mně to vysype 100 metrů v kopci před konečnou.

Toto řešení bylo zvoleno ještě za staré řepské smyčky - byla tam z vyřazených panelů (mezi Galandovou a smyčkou) občasná výstupní buď pro případ, že bylo ve smyčce plno, nebo snad pro vlaky, které končily na vnitřní koleji bez nástupní hrany (pamětníci jistě upřesní, děkuji). Asi to není nejdesignovější top řešení, ale je cítit snaha. Tady je před konečnou cítit akorát TOIka a snaha nikde :zadnice

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od 9001 » 16.4.2023 21:33

pawel: Tak ono obojí konečné jsou "dočasné"... Na Pankráci se mělo poměrně rychle začít jet k poště, kde už X mělo být... A Libuš bude to samé...

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od pawel » 16.4.2023 16:16

Karosák:

Provizorní výstupní by to moc nezachránila, spíš trvalé rozdělení výstupní a nástupní s tím, že alespoň jedna z nich by musela být mimo odstavnou kolej, tj. na hlavní trati. Pak by obraty nemusely být 6`, ale šlo by udělat i dvojnásobně dlouhé.

Od počátku nechápu, proč Libuš nemá obratiště "X" jako Holyně, ale už to tu bylo diskutováno. Vím, podchod atd., ale stejně si myslím, že by to bývalo šlo vymyslet provozně lépe, alespoň co do umístění zastávek (viz výše). Doufejme, že více zpožděné 17 od centra bude dispečink točit už v Modřanech, protože jinak se to na stabilitě linky dost negativně podepíše.

Odpovědět