Zajímavá informace. Ale proč tam vlastně takovou zásadní změnu chystají? Kolejiště se zásadněji překopávalo jen ve vozovnách, kde se změnila dispozice vjezdu, tedy na Pankráci a v Hloubětíně. Tady je však vjezd stále na svém místě, ani se tu nepřistavěly nové haly a vjezdy.MF píše:Minulý týden jsem měl možnost nahlédnout do plánu kolejiště, které bude ve vozovně Kobylisy...
A za trvalé využívání hadovitě se kroutící objezdové koleje budou mimořádně vděčni obyvatelé přilehlého sídliště. Soudím že na mazníky okolků v tom rekonstrukčním běsnění už $$ nezbudou... A co vozokilometry, ty vadit nebudou? Ta kolej se nezdá, ale objezdem si tramvaj oproti malému kolu zajede 400 m navíc. Též klesne propustnost, zvláště když se bude chtět zajíždět střídavě do levé a pravé půlky (pokud jsem to pochopil tak, že matečné koleje budou i nadále dvě). Nelíbí se mi to.
Napadlo mě lepší řešení: doplnit křižovatku před vozovnou kolejí z vozovny do vjezdové koleje smyčky. Tramvaj vysype obecenstvo v obvyklé výstupní zastávce a poté se odzpětněpohybuje do vozovny na libovolnou kolej bez ohledu na tvar harfy. Při výjezdu zas může najet smyčkou do obvyklé nástupní zastávky.