Vozovny - všeobecná diskuze

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od P_V » 07.11.2007 23:07

MF píše:Minulý týden jsem měl možnost nahlédnout do plánu kolejiště, které bude ve vozovně Kobylisy...
Zajímavá informace. Ale proč tam vlastně takovou zásadní změnu chystají? Kolejiště se zásadněji překopávalo jen ve vozovnách, kde se změnila dispozice vjezdu, tedy na Pankráci a v Hloubětíně. Tady je však vjezd stále na svém místě, ani se tu nepřistavěly nové haly a vjezdy.
A za trvalé využívání hadovitě se kroutící objezdové koleje budou mimořádně vděčni obyvatelé přilehlého sídliště. Soudím že na mazníky okolků v tom rekonstrukčním běsnění už $$ nezbudou... A co vozokilometry, ty vadit nebudou? Ta kolej se nezdá, ale objezdem si tramvaj oproti malému kolu zajede 400 m navíc. Též klesne propustnost, zvláště když se bude chtět zajíždět střídavě do levé a pravé půlky (pokud jsem to pochopil tak, že matečné koleje budou i nadále dvě). Nelíbí se mi to.
Napadlo mě lepší řešení: doplnit křižovatku před vozovnou kolejí z vozovny do vjezdové koleje smyčky. Tramvaj vysype obecenstvo v obvyklé výstupní zastávce a poté se odzpětněpohybuje do vozovny na libovolnou kolej bez ohledu na tvar harfy. Při výjezdu zas může najet smyčkou do obvyklé nástupní zastávky.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od MF » 07.11.2007 21:12

Minulý týden jsem měl možnost nahlédnout do plánu kolejiště, které bude ve vozovně Kobylisy. S těmi, kteří neví jak to má být se chci podělit o poznatky:

1, bude zrušen kruh a bude se trvale používat objízdná kolej.
2, mycí rám bude umístěn hned vedle haly jako "21" kolej a tato kolej bude ukončena kuse.
3, koleje 1-5 a 16-20 (21) budou něco jako na Pankráci - jednojazykové na "mateční" koleji, ostatní mají být klasicky "harfové".
4, bude zavedeno automatické stavění vlakové cesty.
5, pro mimořádné zatažení vlaku popředu bude za vrátnicí zřízena spojka z pravé (vjezdové) koleje na levou (výjezdovou).

Pravděpodobný postup při zatahování: Řidič zajede do vozovny za vrátnici (už nebude čouhat částí ven), kde dojde k přebírce vlaku tak jako dosud. Následně pojede vpravo - objede vozovnu a přijede zpět k vrátnici (neopustí objekt). Za zadním vozem bude výhybka, ze které bude možné jet pozpátku na kteroukoliv kolej vozovny. Vlaky vjíždějící do vozovny si s vlaky vyjíždějícími či právě couvajícími nebudou navzájem překážet. Pokud bude probíhat mytí, tak řidič po objetí vozovny a přijetí do vrátnice pozpátku najede do myčky. Po umytí opětovně sjede dolů a pak teprve zajede do haly na určenou kolej. Je možné, že na myčce řidič vlak opustí a po umytí jej zatáhne pracovník depa. Pořádek na dvoře budou dirigovat čočky obdobně jako na Pankráci.
Automatické stavění vlakové cesty má být chytré natolik, že bude umět počítat s tím, že jednou jede vlak na myčku, mezitím zatáhnou jiné vlaky a vlak z myčky vyjede dolů a systém nastaví výhybku tomuto vlaku na určenou kolej.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Absolut » 02.11.2007 10:22

MF: Rušit vlečku je v CZ jako schválit si nový typ tramvaje, co do počtu razítek. Ale proběhne to.

Ad DavidD: Po povodních toho všichni nakecali hodně o mnoha věcech. Divoká doba, většina věcí z té doby se nesplnila. A písemný požadavek DP na udržení rezervy pro vozovnu včetně vlečkového napojení velká voda nespláchla, ten byl hezky v suchu.

9001: Ortofotomapa není směrodatný podklad pro umisťování staveb. Není v ní využití území a podzemní trasy dálkových vedení, to by ses v té Hostivaři asi docela divil.

Bobek: Bingo, ale je to jen ve stádiu úvah zasvěcených, není na to ani studie.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Bobek » 02.11.2007 7:41

Nezmiňovala se nějaká lokalita co by kamenem dohodil od ÚDu?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od 9001 » 02.11.2007 0:01

V záběhlicích je celkem nevhodná lokalita, vzhledem k tomu, že kousek odtamtud je vozovna Pankrác. Reálné umístění by tam podle mě bylo,kdyby bylo tramvajové spojení přes Bohdalec.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od P_V » 01.11.2007 21:39

9001: U té smyčky jsou nevyhovující výškové poměry, je tam jaksi kopec zatímco smyčka je v dolíku. Na údolí Botiče už si brousí zuby developeři, mezi obytnou zástavbou by to jako novostavba nepůsobilo nejlépe, a fotbalisti by také nebyli rádi.
Hezký volný flek jsem na mapě našel v Záběhlicích vedle ONJ.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od 9001 » 01.11.2007 20:23

Tady podle leteckých map připadají v úvahu místa za smyčkou NH
http://www.mapy.cz/#x=133344992@y=13583 ... _149899137
A nebo místo fotbalového hřiště u zastávky Na Groši.
http://www.mapy.cz/#x=133299728@y=13582 ... _149899137

Uživatelský avatar
arny
Uživatel
Příspěvky: 370
Registrován: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od arny » 01.11.2007 20:13

DavidD píše:...Uvažovalo se o pozemcích v oblasti Zahradního města.
Zahradního Města? To by mě opravdu kde?
Pokud si dobře vybavuji trasování Švehlovky (měl bych vždyť kousek bydlím), tak nikde v okolí není místo pro vozovnu.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od DavidD » 01.11.2007 19:22

Absolut píše:Nic v tomhle státě sice není naprosto jisté, ale tenhle týden téměř jistě zcela skončila čtvrt století dlouhá etapa debat o vozovně v Hodkovičkách. Pozemek mezi tramvají a železniční tratí kupuje společnost Sekyra Group s cílem pokračovat zde ve výstavbě administrativních a obchodně-společenských zařízení obdobných objektům ve výstavbě u zast. Belárie místo někdejších čokoládoven Orion.

Osobně to hodnotím velmi kladně, neboť toto místo nebylo zdaleka ideální. Můžeme jen doufat, že půjde do háje i Chirana, která je nyní mezi dvěma rozvojovými plochami.
Tedy co já mam informace z roku 2002 po povodni, tak tam mi bylo řečeno, že tam stát vozovna nebude díky zátopové oblasti. Uvažovalo se o pozemcích v oblasti Zahradního města.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od MF » 01.11.2007 17:08

Koukal jsem, že už tak nějak pomalu likvidují i tu vlečku. Co jsem stihl vypozorovat, tak je zatím snad v celé délce, ale odbočky nějak mizí. Konkrétně mám na mysli tu odbočku s točnou.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Absolut » 01.11.2007 11:28

Nic v tomhle státě sice není naprosto jisté, ale tenhle týden téměř jistě zcela skončila čtvrt století dlouhá etapa debat o vozovně v Hodkovičkách. Pozemek mezi tramvají a železniční tratí kupuje společnost Sekyra Group s cílem pokračovat zde ve výstavbě administrativních a obchodně-společenských zařízení obdobných objektům ve výstavbě u zast. Belárie místo někdejších čokoládoven Orion.

Osobně to hodnotím velmi kladně, neboť toto místo nebylo zdaleka ideální. Můžeme jen doufat, že půjde do háje i Chirana, která je nyní mezi dvěma rozvojovými plochami.

martyn
Uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: 02.12.2006 23:31
Bydliště: Praha 13-Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martyn » 20.9.2007 0:09

Písnu to sem, jsem línej hledat, kde se o přesunech vozů během výluky na PN diskutovalo...
Na devítce dneska za Hloubětín kopala souprava 8411+8410 a na lince 19 jiná vokovická sučková dvojice, než které mají oficiálně zapůjčené (rychlost, kterou jsem při jejím míjení na automobilové estakádě na svém kole vyvinul v kombinaci s děsnou sklerózou způsobila, že si nepamatuju čísla, ale mohlo by to být něco z řady 716x).

Ví někdo víc?

Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
Příspěvky: 2152
Registrován: 30.11.2003 9:45
Bydliště: 6004

Příspěvek od Pepa » 29.8.2007 23:43

:-W

OK, bude asi moudřejší jít směr postel a spát, budiž brou noc :smt039

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 29.8.2007 23:35

Pepa: Ale no tak takové podružné detaily já neřeším. Přece se nebudu zabývat textovou kritikou udávaného napětí na baterce, abych pak došel k závěru, že to lze interpretovat všelijak.
(Pro neznalé - právě jsem popsal postup práce historika :-)

Pawel: Tschüss!

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2383
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Příspěvek od pawel » 29.8.2007 23:33

hehe, hlasuji taky pro 4,5 V
a radši už mizím, abych to tu nehltil durch themaunbezogenes.

Odpovědět