Vozovny - všeobecná diskuze

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod P_V v 03.2.2019 17:42

Sněží, co kdyby se střecha HL uráčila nyní spadnout? :)
Jako nedávno v Jablonci.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod parrot v 02.2.2019 12:25

demon napsal:
parrot napsal:Já si nemůžu pomoct, ale furt v tom vidím jen prsty a iniciativu s velkým vlivem z funkce předsedy a zachránce všeho nezachránitelného Adama Scheinherra :D
(...Nové vedení Prahy totiž zatím zastavilo podepsání smlouvy na chystanou demolici. V rozhovoru pro deník Zdopravy.cz to uvedl náměstek primátora pro dopravu a šéf dozorčí rady DPP Adam Scheinherr.

Jakože se Scheinherr utrhl vedení Prahy ze řetězu a mluví jeho jménem ? Notabene když nic zastaveno nebylo ?


No bude to tak, když se ke všemu hlásí a prohlašuje že je to jeho vlastní angažovanost. Asi před týdnem běžela na ČT24 nějaká tiskovka k pražské dopravě, kde mluvili i ostatní radní. Ti mluvili celkem věcně a srozumitelně. Když začal mluvit Adam... Když jsem zavřel oči, bylo to jako když mluví kluk, kterému je 6 let. Vůbec se nedokázal vyjádřit věcně, mluvil nesrozumitelně a vůbec to byl projev snílka, který má hlavu v oblacích a ještě nedospěl v rozumného muže.

Jen jsem tím chtěl říct, že tohle děcko, co dostalo do ruky hračku a říká že je to on co si sní hraje, není ze strany Pirátů :D
parrot
Uživatel
 
Založen: 25.9.2013 15:26

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod demon v 02.2.2019 11:20

parrot napsal:Já si nemůžu pomoct, ale furt v tom vidím jen prsty a iniciativu s velkým vlivem z funkce předsedy a zachránce všeho nezachránitelného Adama Scheinherra :D
(...Nové vedení Prahy totiž zatím zastavilo podepsání smlouvy na chystanou demolici. V rozhovoru pro deník Zdopravy.cz to uvedl náměstek primátora pro dopravu a šéf dozorčí rady DPP Adam Scheinherr.

Jakože se Scheinherr utrhl vedení Prahy ze řetězu a mluví jeho jménem ? Notabene když nic zastaveno nebylo ?
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod 9001 v 02.2.2019 10:48

Piráti jsou stejný odpad... Bohužel podporou Kliniky zabili šanci, že by mohli dostat hlasy od lidí co si cení svobody a ochrany majetku...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod parrot v 02.2.2019 9:55

demon napsal:
parrot napsal:Demone jen Tě s dovolením opravím a pokusím se uvést věci na pravou míru. Radním pro doravu je Adam Scheinherr, zástupce "konzervativní" strany Praha sobě. Ta má s piráty společné to, že je s nimi na magistrátu v koalici. A teď to hlavní a je to z webu strany Praha sobě:

To není oprava, ale doplnění, navíc je to každému známo. Velký rozdíl je něco říkat a pak něco jiného konat, což vidíme momentálně v praxi... :wink:


Já si nemůžu pomoct, ale furt v tom vidím jen prsty a iniciativu s velkým vlivem z funkce předsedy a zachránce všeho nezachránitelného Adama Scheinherra :D

(...Nové vedení Prahy totiž zatím zastavilo podepsání smlouvy na chystanou demolici. V rozhovoru pro deník Zdopravy.cz to uvedl náměstek primátora pro dopravu a šéf dozorčí rady DPP Adam Scheinherr.

Podle něj je vozovna cenná i z architektonického hlediska. „Pozval jsem do vozovny jiné statiky a jejich závěry nejsou tak jednoznačné jako od Pontexu (firma, která dělala posudek na stav střechy, pozn. redakce) a nedomnívají se, že je potřeba ji bourat a za miliardu stavět novou. I samotná demolice by byla hodně nákladná. Zastavil jsem proto připravenou smlouvu na demolici,“ řekl Scheinherr...)


Zdroj: https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 90113.html
parrot
Uživatel
 
Založen: 25.9.2013 15:26

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod demon v 02.2.2019 6:30

parrot napsal:Demone jen Tě s dovolením opravím a pokusím se uvést věci na pravou míru. Radním pro doravu je Adam Scheinherr, zástupce "konzervativní" strany Praha sobě. Ta má s piráty společné to, že je s nimi na magistrátu v koalici. A teď to hlavní a je to z webu strany Praha sobě:

To není oprava, ale doplnění, navíc je to každému známo. Velký rozdíl je něco říkat a pak něco jiného konat, což vidíme momentálně v praxi... :wink:
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod parrot v 01.2.2019 23:45

demon napsal:ad A) Pontex je jedna z největších firem v oboru.
ad B) Od roku 2013 se na tom s různou intenzitou maká, třeba první studie na výstavbu nové haly je už z roku 2014, další studie byla dopracována 2015. Řešily se problémy kam s vozy i s technologií vrchní stavby a měnírnou, je tam řada inženýrských sítí, tubus metra, horkovod, teplovod, vedení 110 kV, středotlak plynu, vodovodní napaječ, takže přeložky a spousta razítek...
Takže rozhoupáno bylo na české poměry rychle.
Jestli si někdo myslí, že nový posudek může něco změnit je naiva.
Současný dění přesně zapadá do pirátský koncepce - co nejvíc škodit tak, aby se nic kloudnýho neudělalo.
Proto nebudeme mít novou trojskou lávku, ale provizorium, proto nebude nový přemostění Vltavský, ale x studií, proto se zakonzervuje Libeňskej most, proto nebudou pokračovat postupný rekonstrukce eskalátorových tunelů, ale budeme zavírat najednou celý stanice nebo trasy...
Najelo se na systém po mě potopa...


Demone jen Tě s dovolením opravím a pokusím se uvést věci na pravou míru. Radním pro doravu je Adam Scheinherr, zástupce "konzervativní" strany Praha sobě. Ta má s piráty společné to, že je s nimi na magistrátu v koalici. A teď to hlavní a je to z webu strany Praha sobě:

Adam Scheinherr
strojní inženýr a manažer projektu OSN
zakladatel iniciativy Libeňský most Nebourat, Nerozšiřovat
dobrovolný hasič a včelař
31 let
(Zpopularizoval jsem jediný most s kubistickými prvky na světě - Libeňský most. Několik let se detailně zabývám jeho technickým stavem a dopravní analýzou celého okolí. Díky tomu se mi jako zakladateli iniciativy Libeňský most Nebourat, Nerozšiřovat povedlo představit věcné kroky k jeho rekonstrukci a záchraně tak, aby byl naplno obnoven provoz tramvají a zároveň uchovány architektonické hodnoty mostu i pro naše děti.)

Nejsou to tedy piráti, kdo brzdí rozvoj v Praze. Piráti naopak mají v předvolebním programu výstavbu tramvajových tratí, dostavbu městského okruhu, pokračování výstavby metra a jiné další novostavby.
parrot
Uživatel
 
Založen: 25.9.2013 15:26

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod P_V v 01.2.2019 7:46

mart337 napsal:Ano, to se vrtali - dělali mostovku a vnější plášť. Povrchy. Vevnitř v mostě se nic nedělalo, tam furt jezdí metro, jestli se nepletu. Plánuje se v budoucnu reko - výměna? vnitřního roštu metra, na němž vedou koleje. Ale jak dlouho vydrží předpínaný most? Toť otázka. Plánovaná životnost byla myslím 100 let. Ale skutečnost?

Rošt už se měnil v roce 1999, byly na to letní výluky. Dále viz poslední dva odstavce.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod demon v 01.2.2019 6:31

von Špilberk napsal:Velikost firmy je irelevantní. Důležité je, že lávka skončila bez varování ve vodě. Sice připouštím, že ve srovnání s Itálií, jsou "pouze" 4 zranění v podstatě PHOF, ale mně to jako projev šlendriánu stačí. 8-) .
Viz třeba tohle - Hráz u Brumadinha byla kontrolována několikrát, naposled loni v září, ale ve zprávě stálo, že riziko protržení je nízké.
"Najatá německá firma TÜV SÜD kontrovala hráz u v červnu 2018 a v září 2018. Dala najevo lítost nad tragédií, ale další vyjádření odmítla s tím, že „probíhá vyšetřování“.
Žádné problémy na hrázi nezjistili ani inženýři těžařské společnosti Vale, kteří hráz kontrolovali v prosinci."
Žádná nedestruktivní kontrola ti nedá 100% obrázek o tom, co se uvnitř takové stavby děje.
von Špilberk napsal:Pokud si pamatuju, tak to provizorium má být na 30 let, což ve světle současného dění v Praze je úplně normální most. :lol:
Taky původní lávka byla provizorium, Libeňák je taky provizorium a teď jen čekám, kdy někdo objeví, že střecha Hloubětína je taky provizorium. :lol: (Navíc Libeňák jde prostě za Dolínkem - už navždy)
Dřevěný provizorium s horšími parametry než původní stavba. A na 30 let, což je ještě mnohem horší představa než jsem původně měl...
Libeňák jde za Čižinským ! Už navždy. Ten most byl v současnym stavu od povodní, kde byl v tý době Dolínek ? Čižinský zapříčinil zakonzervování stavu.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod mart337 v 01.2.2019 0:54

9001 napsal:Nuselák by snad měl být v klidu. Dyt se ted v něm několik let vrtali ;-)


Ano, to se vrtali - dělali mostovku a vnější plášť. Povrchy. Vevnitř v mostě se nic nedělalo, tam furt jezdí metro, jestli se nepletu. Plánuje se v budoucnu reko - výměna? vnitřního roštu metra, na němž vedou koleje. Ale jak dlouho vydrží předpínaný most? Toť otázka. Plánovaná životnost byla myslím 100 let. Ale skutečnost?
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod mart337 v 01.2.2019 0:49

P_V napsal:Magistrála nad Těšnovem je ocelový most.

Jo, to jo. Ale jen jsem citoval tenhle článek.

https://echo24.cz/a/Snfa2/prazske-magis ... -architekt
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod 9001 v 31.1.2019 23:04

Nuselák by snad měl být v klidu. Dyt se ted v něm několik let vrtali ;-)
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod P_V v 31.1.2019 22:43

Magistrála nad Těšnovem je ocelový most.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod mart337 v 31.1.2019 22:29

XSC napsal:
9001 napsal:Ale hlavní problém zůstává na TSK a následně vedení města... Lávka byla za životností několik let a že je na spadnutí se vědělo, takže se na to prostě z vysoka vyxxxx a pak to hodili na nějakého no name úředníčka z TSK a firmu...
To jistě ano. Ale firma se zabývá posudky a monitoringem mostů a tady se ukázalo, že tu konstrukci hrubě podcenila nebo jí spíš moc nerozuměla.

Nejsem odborník na mostní konstrukce. Podle mne ale Pontex v zásadě asi dělal maximum z toho, co mohl, vzhledem k typu konstrukce.
Velké masivní stavby, třeba přehrady, jsou masivně prošpikovány různými měřicími zařízeními uvnitř i na povrchu - chodby, měřicí struny na výkyvy, výškoměrné krabice na svislé posuny, vztlakoměrné sondy na měřené průsaků a vztlaků, a spousta bodů na geodetická měření. V případě potřeby lze provést do konstrukce kontrolní vrty pro odběr vzorků. Atd, atd.
U monolitických konstrukcí - mostů, jako jsou Libeňák, Jiráskův atd. se dá taky zkusmo vrtat sondy na odběr vzorku materiálu, aniž by ti to spadlo na hlavu.
U všech těchto konstrukcí je zásadní ta věc, že zatížení je přenášeno konstrukcí v zásadě tlakem. Výztuž přenášející nějaké tahy je většinou masivně krytá betonem a pokud se někde vrchní vrstva poruší a následně ocel začne korodovat, mělo by to být vidět, viz Liběňák a mělo by se podle toho jednat.
Ale u těch předpjatých je to zásadní problém, protože tažená ocel je skrytá sice uvnitř, ale v tubusu bez kontaktního krytí a tudíž na stav není vidět a do těch vrtat nemůžeš, protože bys porušil tažná lana a celá konstrukce by ti spadla. Takže jediná šance je už při výstavbě tam vymyslet a nainstalovat něco k těm lanům, čím by se dal jejich stav sledovat a včas vydat stopstav. Nejsem mostař a nevím jak je, jestli vůbec je nějak tento stav řešen (jestli se třeba dá sledovat napětí jednotlivých napínaných lan konstrukce? - to ale určitě u malé Trojské lávky nebylo). Ale těch staveb je hodně. Trojská lávka byla malá a do ní se asi nic moc k sledování nacpat nedalo. Navíc typově se tato konstrukce sama přirozeně prohýbala a její sledování bylo asi dost vůbec problematické.
Vltavská má zase malé rozpětí a konstrukce je v zásadě pevná, takže tam je sledování snazší tím, že průšvih ti signalizuje právě nějaký větší průhyb a praskliny. To byl na Trojské lávce v zásadě normální stav.
Čuju další problémy - už jsem teď někde četl o varování, že další časovanou bombou je přemostění magistrály Těšnov, Masaryčka až Hlavní nádraží a za pár let pak třeba i Nuselák.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Odeslatod 9001 v 31.1.2019 13:48

Karosák: http://www.dpp.cz/predstavenstvo-dpp-po ... struovala/

Upřímně nevím co máš proti mému názoru, který DP na konci potvrzuje. Pokud náhodou Kloknerův ústav napíše, že je rekonstrukce možná, tak pan radní je evidentně připraven vše hodit do koše a začít plánovat reko... A že to pan radní umí už dokázal jako aktivista, natož v pozici kdy má přímo v rukou tu moc...

Zbytek je o kvalitách médií, která je přinesly a myslím, že je ztráta času na ně reagovat. ;-).
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové tratě a infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron