Stránka 77 z 97

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Napsal: 09.11.2007 11:02
od MOp
Vokovice: Myslim, ze jsi chtel napsat, ze se vjezd doplni na plnohodnotny dvoukolejny trojuhelnik... A ne ze se vybuduje druhy vjezd :-)

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Napsal: 09.11.2007 9:36
od Absolut
MF tady napsal v zásadě všechno, nemám co dodat.

Snad jen, že další na řadě budou za pár let Vokovice, kde se bude dodělávat druhý vjezd.

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Napsal: 08.11.2007 19:46
od MF
Zásadní problém je ta kolize vyjíždějících a právě do vozovny přijíždějících vlaků, které překážejí z části na ulici + večerní zatahování, kdy není vyjímkou spatřit 4-5 vlaků stát od Líbeznické. Při vzniku vozovny žádná ulice před vozovnou nebyla. Toto odpadne, jelikož vjezd a výjezd bude odděleně (nebude se křížit). Vozy budou na zatažení čekat (když zrovna jiný vlak bude začínat zpětnou jízdu) někde u čoček u hřbitova... Jak to je s tou objízdnou kolejí nevím - plán co jsem viděl byl kreslen bez haly, jen zhlaví. Možná tu kolej ale dají dohromady. To zatahování z výstupní zastávky bych nedoporučil (ne že by se ty koleje nehodily), protože to neřeší stávající stav - čekání ostatních vlaků až někdo zatáhne.Stále by se čekalo před výhybkou do vozovny a do smyčky. Jedině, že by na zatahování byla extra výstupní kolej (kdysi tam byly dvě koleje). Nehledě na to, že zpětná jízda přes šest jízdních pruhů (navíc zde jezdí samí venkovani) není to ideální. Každý nečeká, že tramvaj pojede pozpátku. Ledaže by zde bylo SSZ. To už by bylo ale lepší udělat tříkolejku od Líbeznické :D pro každý směr zvlášť (do smyčky a do vozovny). Co mě mrzí, že spolu s kruhem zmizí zeleň a ovocný strom a posezení.

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Napsal: 07.11.2007 23:07
od P_V
MF píše:Minulý týden jsem měl možnost nahlédnout do plánu kolejiště, které bude ve vozovně Kobylisy...
Zajímavá informace. Ale proč tam vlastně takovou zásadní změnu chystají? Kolejiště se zásadněji překopávalo jen ve vozovnách, kde se změnila dispozice vjezdu, tedy na Pankráci a v Hloubětíně. Tady je však vjezd stále na svém místě, ani se tu nepřistavěly nové haly a vjezdy.
A za trvalé využívání hadovitě se kroutící objezdové koleje budou mimořádně vděčni obyvatelé přilehlého sídliště. Soudím že na mazníky okolků v tom rekonstrukčním běsnění už $$ nezbudou... A co vozokilometry, ty vadit nebudou? Ta kolej se nezdá, ale objezdem si tramvaj oproti malému kolu zajede 400 m navíc. Též klesne propustnost, zvláště když se bude chtět zajíždět střídavě do levé a pravé půlky (pokud jsem to pochopil tak, že matečné koleje budou i nadále dvě). Nelíbí se mi to.
Napadlo mě lepší řešení: doplnit křižovatku před vozovnou kolejí z vozovny do vjezdové koleje smyčky. Tramvaj vysype obecenstvo v obvyklé výstupní zastávce a poté se odzpětněpohybuje do vozovny na libovolnou kolej bez ohledu na tvar harfy. Při výjezdu zas může najet smyčkou do obvyklé nástupní zastávky.

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Napsal: 07.11.2007 21:12
od MF
Minulý týden jsem měl možnost nahlédnout do plánu kolejiště, které bude ve vozovně Kobylisy. S těmi, kteří neví jak to má být se chci podělit o poznatky:

1, bude zrušen kruh a bude se trvale používat objízdná kolej.
2, mycí rám bude umístěn hned vedle haly jako "21" kolej a tato kolej bude ukončena kuse.
3, koleje 1-5 a 16-20 (21) budou něco jako na Pankráci - jednojazykové na "mateční" koleji, ostatní mají být klasicky "harfové".
4, bude zavedeno automatické stavění vlakové cesty.
5, pro mimořádné zatažení vlaku popředu bude za vrátnicí zřízena spojka z pravé (vjezdové) koleje na levou (výjezdovou).

Pravděpodobný postup při zatahování: Řidič zajede do vozovny za vrátnici (už nebude čouhat částí ven), kde dojde k přebírce vlaku tak jako dosud. Následně pojede vpravo - objede vozovnu a přijede zpět k vrátnici (neopustí objekt). Za zadním vozem bude výhybka, ze které bude možné jet pozpátku na kteroukoliv kolej vozovny. Vlaky vjíždějící do vozovny si s vlaky vyjíždějícími či právě couvajícími nebudou navzájem překážet. Pokud bude probíhat mytí, tak řidič po objetí vozovny a přijetí do vrátnice pozpátku najede do myčky. Po umytí opětovně sjede dolů a pak teprve zajede do haly na určenou kolej. Je možné, že na myčce řidič vlak opustí a po umytí jej zatáhne pracovník depa. Pořádek na dvoře budou dirigovat čočky obdobně jako na Pankráci.
Automatické stavění vlakové cesty má být chytré natolik, že bude umět počítat s tím, že jednou jede vlak na myčku, mezitím zatáhnou jiné vlaky a vlak z myčky vyjede dolů a systém nastaví výhybku tomuto vlaku na určenou kolej.

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Napsal: 02.11.2007 10:22
od Absolut
MF: Rušit vlečku je v CZ jako schválit si nový typ tramvaje, co do počtu razítek. Ale proběhne to.

Ad DavidD: Po povodních toho všichni nakecali hodně o mnoha věcech. Divoká doba, většina věcí z té doby se nesplnila. A písemný požadavek DP na udržení rezervy pro vozovnu včetně vlečkového napojení velká voda nespláchla, ten byl hezky v suchu.

9001: Ortofotomapa není směrodatný podklad pro umisťování staveb. Není v ní využití území a podzemní trasy dálkových vedení, to by ses v té Hostivaři asi docela divil.

Bobek: Bingo, ale je to jen ve stádiu úvah zasvěcených, není na to ani studie.

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Napsal: 02.11.2007 7:41
od Bobek
Nezmiňovala se nějaká lokalita co by kamenem dohodil od ÚDu?

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Napsal: 02.11.2007 0:01
od 9001
V záběhlicích je celkem nevhodná lokalita, vzhledem k tomu, že kousek odtamtud je vozovna Pankrác. Reálné umístění by tam podle mě bylo,kdyby bylo tramvajové spojení přes Bohdalec.

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Napsal: 01.11.2007 21:39
od P_V
9001: U té smyčky jsou nevyhovující výškové poměry, je tam jaksi kopec zatímco smyčka je v dolíku. Na údolí Botiče už si brousí zuby developeři, mezi obytnou zástavbou by to jako novostavba nepůsobilo nejlépe, a fotbalisti by také nebyli rádi.
Hezký volný flek jsem na mapě našel v Záběhlicích vedle ONJ.

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Napsal: 01.11.2007 20:23
od 9001
Tady podle leteckých map připadají v úvahu místa za smyčkou NH
http://www.mapy.cz/#x=133344992@y=13583 ... _149899137
A nebo místo fotbalového hřiště u zastávky Na Groši.
http://www.mapy.cz/#x=133299728@y=13582 ... _149899137

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Napsal: 01.11.2007 20:13
od arny
DavidD píše:...Uvažovalo se o pozemcích v oblasti Zahradního města.
Zahradního Města? To by mě opravdu kde?
Pokud si dobře vybavuji trasování Švehlovky (měl bych vždyť kousek bydlím), tak nikde v okolí není místo pro vozovnu.

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Napsal: 01.11.2007 19:22
od DavidD
Absolut píše:Nic v tomhle státě sice není naprosto jisté, ale tenhle týden téměř jistě zcela skončila čtvrt století dlouhá etapa debat o vozovně v Hodkovičkách. Pozemek mezi tramvají a železniční tratí kupuje společnost Sekyra Group s cílem pokračovat zde ve výstavbě administrativních a obchodně-společenských zařízení obdobných objektům ve výstavbě u zast. Belárie místo někdejších čokoládoven Orion.

Osobně to hodnotím velmi kladně, neboť toto místo nebylo zdaleka ideální. Můžeme jen doufat, že půjde do háje i Chirana, která je nyní mezi dvěma rozvojovými plochami.
Tedy co já mam informace z roku 2002 po povodni, tak tam mi bylo řečeno, že tam stát vozovna nebude díky zátopové oblasti. Uvažovalo se o pozemcích v oblasti Zahradního města.

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Napsal: 01.11.2007 17:08
od MF
Koukal jsem, že už tak nějak pomalu likvidují i tu vlečku. Co jsem stihl vypozorovat, tak je zatím snad v celé délce, ale odbočky nějak mizí. Konkrétně mám na mysli tu odbočku s točnou.

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Napsal: 01.11.2007 11:28
od Absolut
Nic v tomhle státě sice není naprosto jisté, ale tenhle týden téměř jistě zcela skončila čtvrt století dlouhá etapa debat o vozovně v Hodkovičkách. Pozemek mezi tramvají a železniční tratí kupuje společnost Sekyra Group s cílem pokračovat zde ve výstavbě administrativních a obchodně-společenských zařízení obdobných objektům ve výstavbě u zast. Belárie místo někdejších čokoládoven Orion.

Osobně to hodnotím velmi kladně, neboť toto místo nebylo zdaleka ideální. Můžeme jen doufat, že půjde do háje i Chirana, která je nyní mezi dvěma rozvojovými plochami.

Napsal: 20.9.2007 0:09
od martyn
Písnu to sem, jsem línej hledat, kde se o přesunech vozů během výluky na PN diskutovalo...
Na devítce dneska za Hloubětín kopala souprava 8411+8410 a na lince 19 jiná vokovická sučková dvojice, než které mají oficiálně zapůjčené (rychlost, kterou jsem při jejím míjení na automobilové estakádě na svém kole vyvinul v kombinaci s děsnou sklerózou způsobila, že si nepamatuju čísla, ale mohlo by to být něco z řady 716x).

Ví někdo víc?