Vozovny - všeobecná diskuze

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 04.1.2007 13:41

To není ke škodě tramvají, nýbrž to může být jejich výhoda, pokud se zadaří, aby to byla nadčasová a trvanlivá vozidla. Obměna generací autobusů není žádná super výhoda.

Kde jsi přišel na těch 7+1 tramvají?
Máme 4 x RT6, 5 x 14T, 10 x KT8D5.RN2P a 1x T3R.PVN.
Z čehož jezdí 8 kachen a jedna 14T.

Neumím se žádnou kombinací dostat k 7+1

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 04.1.2007 13:05

Obecně kolejová vozidla mají delší životnost. jsou taky dražší. jaxe ukazuje, k jejich škodě. Tramvaje typu T vyjely společně s busy RO706. Od té doby tu máme 5 generací busů (RTO, ŠM,Karosa,Ikarus,Citybus) a žádnou novou generaci tramvaje (nepočítám-li 7 neprovozních a 1 provozní kousek).

Uživatelský avatar
2217
Uživatel
Příspěvky: 746
Registrován: 16.11.2006 23:16
Bydliště: kousíček od Národní Třídy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 2217 » 04.1.2007 12:58

DJ LA DÉFENSE píše:Opět někde chyba, třeba poválečný a předválečný busy a tramvaje, byly ze stejného materiálu ne??? :( Takže jaktože tramvaje se dochovaly? Já jinak otázku kolik kolejí zabíraly muzejní vozy ve Vokovicích kolejích??
NO, nevyznám se v tramce, ale myslim, že bus má jiný vybavení a tak může schnít, zatímco rtamka jak se zdá nikoli... Tu druhou otázku Ti bohužel nezodpovím...

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 04.1.2007 12:43

I.am.good píše:Ono zase si vem autobus 60let stareja tramvaj 60 let starou. S trochou štěstí ti ta tramvaj ještě pojede, ale bus už bude dávno totálně shnilej. A těch busů tu moc tipů nejezdilo. Poválečný jsou dávno někde rozřezaný nebo shnilý a pak RO, RTO, ŠM, Ikarus a Karosa , to tam vlastně v muzeu je. :lol:
Opět někde chyba, třeba poválečný a předválečný busy a tramvaje, byly ze stejného materiálu ne??? :( Takže jaktože tramvaje se dochovaly? Já jinak otázku kolik kolejí zabíraly muzejní vozy ve Vokovicích kolejích??

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 04.1.2007 12:41

Ono zase si vem autobus 60let stareja tramvaj 60 let starou. S trochou štěstí ti ta tramvaj ještě pojede, ale bus už bude dávno totálně shnilej. A těch busů tu moc tipů nejezdilo. Poválečný jsou dávno někde rozřezaný nebo shnilý a pak RO, RTO, ŠM, Ikarus a Karosa , to tam vlastně v muzeu je. :lol:

Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
Příspěvky: 209
Registrován: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Příspěvek od pan Vedoucí » 04.1.2007 12:04

Musím oponovat - Není lepší vybudovat z bývalých autobusových garáží v Podbabě, které jsou památkou a tuším i stále majetkem DP muzeum autobusů a trolejbusů, které zde dlouhá léta žily v symbióze, nežli posílat muzejní exponáty do šrotu? Místa by pak bylo ve Střešovicích daleko více..

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 04.1.2007 12:03

No zrovna 9001,8205,9102 do muzea rozhodně nepatří.
Z busů tam podstatné věci jsou: RTO,ŠM,Ikarus a něco předválečnýho.
Možná by to mělo být jen muzeum kolejových vozidel MHD a gumokoly včetně těch podivných hybridů s tykadly na střeše, co do provozu zasáhly kdysi v padesátých letech :-)) vymístit třeba do bývalé garáže Dejvice.

Uživatelský avatar
6432
Uživatel
Příspěvky: 207
Registrován: 08.4.2004 11:33
Bydliště: Opatovské okolí, k nejbližší tram 9 nebo 10 min jízdy busem

Příspěvek od 6432 » 04.1.2007 11:54

Mám otázku, proč je v muzeu MHD ve Střešovicích tak hrozivý nepoměr tramvají a autobusů????? Ty 3 trolejbusy jsou myslím akorát, to by stačilo. Ale autobusy jsou úplně ostudné! :!: :evil: :twisted: Jsou tam 4 kusy-pěkné a ty další 2 už dělaj asi 5 let....a stále jsou z nich kostry. Ale dobře-bude jich celkem 6. Ovšem není to trochu rozdíl oproti 51 kusům tramek (určených pro provoz lidí)? (počítám i ty pro komerční jízdy)??? :?: :?: Samozřejmě tramky mám rád, jsou tam fakt pěkné kusy, ale jak je možné, že se těch busů tak málo zachovalo? Vždyť jejich historie je 81 letá a tramek 115 letá...to neni až zas tak markantní rozdíl..!
Nic proti-ale není trošililililinku zbytečné tam mít kusy které jdou ev. č. pomalu po sobě??? (1200,1201,1202,1219), (349,351,357), (608,624,628,638)??? a.t.d. a.t.d.....pak se nedivme, že do tohoto muzea nepřicházejí žádné další "nové" kusy ať už je to čehokoli, když už tam vlastně není pomalu ani další místo....Já bych byl mnohem radši, kdyby tam stálo třeba 9001,8205,9102 a samozřejmě i plno autobusů, než aby tam trůnily úplné série historických tramek... Zkrátka zdá se mi, že jich je tam až moc a že zbytečně zabraňují místo pro jiné exempláře. Ovšem nemám na mysli je zlikvidovat, ale dát je do jiného muzea. Myslím že by se našly desítky muzeí v ČR (možná i v zahraničí), které by měly o tyto kusy zájem....
Zkrátka jsem zastánce toho, že muzeum MHD by mělo obsahovat od každého typu tram/trol/autob. minimálně 1 exemplář, a ne od 1 typu 5 až 10 kusů (vždyť ty historické tramvaje jsou si tak podobné-i když pocházejí z různých sérií!), a od jiného typu nic!!! (Laurin a Klement, Tatra 24, Praga NO, Walter PN, Praga TO,škoda 706 RTO, Neoplan n 4014/3....a další a další....)

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 1970
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Petr » 28.12.2006 21:43

fibou píše:No to se ptáš na špatným místě, já jen vím to, na co se ptal kámoš, jelikož jezdil v Motole brigádně, bo nedávno utek k metru na dozorčího, aby se moh v klidu učit :) A tohle mu bylo sděleno - po podpisu kol. smlouvy atd. Ovšem třeba se někdo najde na ježdění, on například řikal, že pokud by to neobnovili, šel by zpátky na trvalo. Tak uvidíme :wink:

Ovšem když mi to řikal, co mu z vedení řekli, oběma se nám nějak z toho motala hlava s pocitem, že až někam pojedu jako cestující, tak si možná počkam z důvodů nevypravení X pořadí - no snad ne, budeme věřit že to toho druhýho opravdu podepíšou a že se začne hned podepisovat s brigošema.
Zdravím Dominika :lol: Smlouvy urychleně putují na vozovny, prý tam dnes dorazily...

fibou
Uživatel
Příspěvky: 356
Registrován: 12.10.2006 14:55
Bydliště: Praha Hloubětín

Příspěvek od fibou » 28.12.2006 21:22

demon píše:No nevim, nevim, do tý doby bude jezdit kdo ?
No to se ptáš na špatným místě, já jen vím to, na co se ptal kámoš, jelikož jezdil v Motole brigádně, bo nedávno utek k metru na dozorčího, aby se moh v klidu učit :) A tohle mu bylo sděleno - po podpisu kol. smlouvy atd. Ovšem třeba se někdo najde na ježdění, on například řikal, že pokud by to neobnovili, šel by zpátky na trvalo. Tak uvidíme :wink:

Ovšem když mi to řikal, co mu z vedení řekli, oběma se nám nějak z toho motala hlava s pocitem, že až někam pojedu jako cestující, tak si možná počkam z důvodů nevypravení X pořadí - no snad ne, budeme věřit že to toho druhýho opravdu podepíšou a že se začne hned podepisovat s brigošema.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6323
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 28.12.2006 18:40

fibou píše:K obsazení směn - vedlejšáky se snad všem zrušili kvůli změně zákoníku práce. Nové smlouvy "brigošům" se začnou podepisovat po změně zákoníku a podpisu kolektivní smlouvy.
No nevim, nevim, do tý doby bude jezdit kdo ?

Akribius
Uživatel
Příspěvky: 196
Registrován: 16.8.2004 15:57
Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben

Příspěvek od Akribius » 28.12.2006 16:18

Snad mimo Žižkova a Pankráce jsou na tom takhle všechny vozovny.

fibou
Uživatel
Příspěvky: 356
Registrován: 12.10.2006 14:55
Bydliště: Praha Hloubětín

Příspěvek od fibou » 28.12.2006 15:15

K obsazení směn - vedlejšáky se snad všem zrušili kvůli změně zákoníku práce. Nové smlouvy "brigošům" se začnou podepisovat po změně zákoníku a podpisu kolektivní smlouvy.

DJ LA DÉFENSE
Uživatel
Příspěvky: 799
Registrován: 23.10.2006 15:00

Příspěvek od DJ LA DÉFENSE » 28.12.2006 13:14

martyn píše:Dovolím si přidat příklad z praxe, i když k tomu nejsem moc kompetentní. Dnes se v jisté vozovně stavěla služba na 2. ledna, první povánoční pracovní den. A bez brigádníků jen na odpoledních vyšlo 10 neobsazených čísel. Nové pracovní smlouvy pro ně však dosud nikdo do vozovny nedoručil. (Podotýkám, že jde o vozovnu, která problémy ala Hloubětín obvykle netrpí.)
Troufám si říct, že kterákoliv vozovna momentálně pouze z vlastních zdrojů celou službu nepostaví. Takže očekávám velké haló po Novém roce, kdy se na ředitelství zase budou chytat za hlavy :lol:
Motol je na tom takhle bídně jo?

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 28.12.2006 12:47

No a právě se kolektivní smlouva projednává, ideální čas demokraticky dát vybrat a říct: Dostanete 7% mzdy navrch, a sebereme přestávky. Nebo 3% a necháme pauzy tak jak jsou. :roll: Jsem rozený vyjednavač. :twisted:

Odpovědět