Vozovny - všeobecná diskuze

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4290
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Bobik » 10.1.2018 6:18

MM-Mikulovsky píše: Tak ono jen "zhodit" stávající sřechu remízní haly a POSTAVIT PŘESNĚ NA JEJÍM MÍSTĚ JAKOUKOLIV LEHKOU (A ONA V NÁVRHU PŘESTAVBY/VÝSTAVBY CELÉ VOZOVNY JE PRÁVĚ TATO) KONSTRUKCI by rozhodně stálo zlomek z 1 - 1,5 miliardy Kč, v kterých jsou náklady na přesun (= výstavbu nové a zbourání staré) trafostanice i dílen + "překopání" (oddálení od sebe sousedních) kolejí v prostoru cca 1,5 současné lodě haly!
Tak ty dva chytrolíni to nejspíš nepochopí, ale ty bys snad mohl - prostě to za současný situace technicky nejde. Ostatně v samotným článku je to zmiňovaný, cituji: "Bourání střechy bude provedeno odstřelem pro zajištění bezpečnosti, kterou není možné garantovat při odstraňování křehké konstrukce střechy rozebíráním.". Přeloženo do češtiny - hrozí, že jakmile se do toho jednou šáhne, tak to spadne nekontrolovatelně celý, čili se to musí vyhodit do luftu. A při bourání odstřelem nelze zaručit nepoškození přilehlých přístavků, ostatně to nelze zaručit tak jako tak, protože, opět cituji (popisek obrázku 10): "Problematická je jejich vysoká stavební provázanost se samotnou lodí". Z čehož vyplývá, že nejenom trafačka, ale i zázemí depa se musí stěhovat tak jako tak. Takže on ten "zlomek ceny" nám náhle utěšeně narůstá, že?
Ostatně čo je to taká lehká konštrukcia za zlomek ceny, Kefalín? Jedině snad plechová bouda ve stylu hypermarketu (kde padá střecha, jen trochu nasněží). Tak tohle rozhodně nestavět. :D

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4290
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Bobik » 10.1.2018 6:08

9001 píše:Pohybují že koleje a zbytek vydrží odstřel resp pad stovek tun betonu takže další výdaje....
Který by byly tak jako tak, bo tam jsou ještě starý kozlíky, takže by se to stejně muselo předělat. Jinak buď v klidu, promýšlely se všechny varianty, včetně té shodit jenom střechu a nechat obvodový zdi. Opravdu vychází nejlépe (a do budoucna i nejlevněji) to zbořit a postavit celý znova.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9635
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od 9001 » 09.1.2018 21:46

Budu hádat :-D.

Osobně tipují že si myslí že by se vyměnila pouze střecha bez té omáčky okolo... Ale i to by byl stejně ranec... Pohybují že koleje a zbytek vydrží odstřel resp pad stovek tun betonu takže další výdaje.

Nová vozovna od základu nevyjde ó tolik dráž a ještě bude bonus že se udělá i zázemí pro vrchní stavbu...

Spíš mám strach aby se toho zase nechytil nějaký ekoterorista...

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1371
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Radek » 09.1.2018 16:16

Mimochodem, plán na stavbu provizorního kolejiště v dílnách touto změnou postupu padá?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.1.2018 13:13

P_V píše:To by mě zajímalo, kde tito dva citovaní chytrolíni přišli na to, že by to šlo opravit za desetinu ceny.
Tak ono jen "zhodit" stávající sřechu remízní haly a POSTAVIT PŘESNĚ NA JEJÍM MÍSTĚ JAKOUKOLIV LEHKOU (A ONA V NÁVRHU PŘESTAVBY/VÝSTAVBY CELÉ VOZOVNY JE PRÁVĚ TATO) KONSTRUKCI by rozhodně stálo zlomek z 1 - 1,5 miliardy Kč, v kterých jsou náklady na přesun (= výstavbu nové a zbourání staré) trafostanice i dílen + "překopání" (oddálení od sebe sousedních) kolejí v prostoru cca 1,5 současné lodě haly!

Jen je otázka, co je tzv. výhodnější pro budoucnost, pokud na přestavbu/výstavbu celé vozovny lze z cca 75% použít finance z fondů EU a mít "to sakumprásk nové" (zejména s údajně provozně lepším uspořádáním) nebo víceméně jen nahradit jednu špatnou věc novou, což někteří považují za pouhou opravu = asi na ní nejde použít ani koruna z fondů EU = DPP sám zaplatí cca 1/2 toho co za celou/velkou REKO s přispěním EU.

PS: 200milonů je více jak 1/10 z 1,5milardy.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3590
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od P_V » 09.1.2018 12:37

To by mě zajímalo, kde tito dva citovaní chytrolíni přišli na to, že by to šlo opravit za desetinu ceny.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4290
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Bobik » 09.1.2018 10:46

...a protože se nedostává dobrý zpráv, je třeba těm špatným dávat úsměvná hesla... :lol:
(s tebou mě baví svět)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3715
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od von Špilberk » 09.1.2018 8:00

Vozovna Hloubětín... Co bude dál?
http://www.prazsketramvaje.cz/view.php? ... 2018010701
Bohužel zcela aktuální výsledky kontinuálně prováděného monitorování stavu konstrukce střechy haly již neumožňují garantovat bezpečný provoz haly. Z tohoto důvodu pražský Dopravní podnik od poloviny ledna 2018 přistupuje k úplnému uzavření haly pro provoz tramvají.
#-o #-o Nedostatek řidičů, nedostatek vozů, nedostatek vozoven, nedostatek dobrých zpráv... :roll:

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3013
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od kruťák » 26.12.2017 22:00

No že se pokreje, co je potřeba, v ten čas, kdy je potřeba, aby vycházely přestávky atd. Neznám konkrétní situaci, uvidíme za týden :twisted:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9635
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od 9001 » 26.12.2017 21:52

A smysl těch přejezdů?

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3013
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od kruťák » 26.12.2017 21:33

9001: Hádám, že to nebude zátah, ale přejezd na linku 17.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9635
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od 9001 » 26.12.2017 19:27

Jaký mají smysl zátahy v SO+NE v 9:41 do Kobylis?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6023
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od demon » 26.12.2017 19:08

Dva vozy se budou denně měnit, ráno vyjedou z HL a zatáhnou do KO a naopak.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3715
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od von Špilberk » 26.12.2017 17:29

Odsud bude lepší odhad.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1371
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Radek » 26.12.2017 17:24

Odhadnuto z LJŘ deponace bude. Ale část pořadí z HL

Odpovědět