Vozovny - všeobecná diskuze
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 601
- Registrován: 02.12.2006 23:31
- Bydliště: Praha 13-Stodůlky
- Kontaktovat uživatele:
Dovolím si přidat příklad z praxe, i když k tomu nejsem moc kompetentní. Dnes se v jisté vozovně stavěla služba na 2. ledna, první povánoční pracovní den. A bez brigádníků jen na odpoledních vyšlo 10 neobsazených čísel. Nové pracovní smlouvy pro ně však dosud nikdo do vozovny nedoručil. (Podotýkám, že jde o vozovnu, která problémy ala Hloubětín obvykle netrpí.)
Troufám si říct, že kterákoliv vozovna momentálně pouze z vlastních zdrojů celou službu nepostaví. Takže očekávám velké haló po Novém roce, kdy se na ředitelství zase budou chytat za hlavy
Troufám si říct, že kterákoliv vozovna momentálně pouze z vlastních zdrojů celou službu nepostaví. Takže očekávám velké haló po Novém roce, kdy se na ředitelství zase budou chytat za hlavy

- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6323
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
V souvislosti s Dušanovým postesknutím v NK mě napadá, že prý ke konci roku končí smlouvy s řidiči-brigádníky a o uzavření nových, případně prodloužení stávajících prý ze strany vedení nepadlo ani slovo. Nevíte někdo jak to je, případně kdo bude od nového roku jezdit, když se jako obvykle objevují silná slova o podstatném omezování přesčasové práce ?
V tomhle případě samozřejmě na kole ploška nevzniká, ale zase vzniká na koleji.Jabberwocky píše:Tramvajak: Díky za vyčerpávající odpověď. Jen bych se ještě zeptal, zda plošky vznikají i při prokluzování při rozjezdu - nějak z logiky věci bych tipoval, že rychle roztočené hranaté kolo si plošky bude naopak obrušovat a zakulacovat se.
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
Ano, bohužel se to občas stává, ale naštěstí to není nejak častý jev. Hlavně by si skutečně dost řidičů nových vozů mohlo uvědomit, že ta páka vlevo není jen na odkládání nohy, nebo to žluté tlačítko na panelu, to tam není jen pro vyplnění díry, ono je opravdu dobrý tomu někdy pomoci ručně. Mimochodem tvůj případ s odpočatým řidičem se mi nedávno (cca 14 dní) stal na Palmovce, kdy se mi dvojice vrátila od hloubětínského kolegy obutá až běda...7080 píše:Taky se občas stane( u šumperáků)...

Protiskluzovku na zimu bych asi nevypínal, sice v tom sněhu to občas sype dost, ale třeba z důvodu tý soli, jak jsem tady zmiňoval, se ti hodí. Né vždy ji zcela zřetelně vidíš a pak je lepší, když si to ten vůz ohlídá. Nevím, jak T6, ale Alstomy mohou dávky odměřovat, a tak je imho lepší, když si sám sype, kolik potřebuje, než abych já vysypal celý pískovače. Tlačítkem a většinou ani pákou nelze přesně regulovat množství písku.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
tohle dělají jen T3R.P(V) - T6 jak uklouzne, tak v podstatě automaticky mlátí zadníma magnetama
hodně záleží na vozu, některý se ani nepokusí pískovat, jiný zase udělá písečnou bouři ...
imho by bylo nejlepší, kdyby si tu skluzovku/smykovku mohl řidič vypnout - díky pískovačům přes tlačítko/pedál by se s tím jezdilo v pohodě
ad sníh - jednou jsem jezdil noční v pořádné chumelenici a ta skluzovka vypískovala veškerý písek během 10 minut (na T3R.PV) - nedalo se s tím naprosto nic dělat - i 1. stupeň brzdy/jízdy znamenal okamžité pískování
takže imho je v takové situaci asi jediná možnost skluzovku vypnout (po schválení KGX5) a řešit to po svém
ale zase to bylo v noci při intervalu 15 minut

imho by bylo nejlepší, kdyby si tu skluzovku/smykovku mohl řidič vypnout - díky pískovačům přes tlačítko/pedál by se s tím jezdilo v pohodě
ad sníh - jednou jsem jezdil noční v pořádné chumelenici a ta skluzovka vypískovala veškerý písek během 10 minut (na T3R.PV) - nedalo se s tím naprosto nic dělat - i 1. stupeň brzdy/jízdy znamenal okamžité pískování
takže imho je v takové situaci asi jediná možnost skluzovku vypnout (po schválení KGX5) a řešit to po svém
ale zase to bylo v noci při intervalu 15 minut
Bohužel ani moderní skluzová a smyková ochrana není samospasitelná, ale najdou se něktěří řidičí, kteří na to hřeší a ta hranatá kola tam jsou stejně. Jednu dobu se neoficiálně doporučovalo při jízdě hlubokým sněhem mít ochranu vypnutou, protože moc nepomáhá. Osobně bych to nedělal.tramvajak píše: Novější typy vozů mají protiskluzovou a protismykovou ochranu, v praxi to znamená, že tramvaj si to sama hlídá a v případě potřeby si i sama sype písek pod kola. Samozřejmě i v těchto vozech může řidič sypat ručně (nohou). Předpokládám, že kde hledat ve vozech ony pískovače, asi víš.
Taky se občas stane( u šumperáků), že ti uklouzne druhý vůz, na prvním voze otevřeš dveře, ale druhý si myslí že klouže. Sype písek jak blázen a dokud neodbrzdíš a znovu nezabrzdíš tak ty dveře neotevřeš. Z toho jsou ty hromádky písku na zastávkách. Nevím jestli to dělají i T6.
V podstatě sis odpověděl sám. Když to řeknu jednoduše, polopaticky, dochází ke smyku, kdy kolo je už zabržděné, ovšem vůz se setrvačností pohybuje dál. Třením kola o kolejnici se vytvoří tzv. plochy, čemuž se dá právě včasným pískováním předejít nebo alespoň omezit rozsah. Podobně je tomu při skluzu, tedy kdy se kolo roztáčí, ale nedostatečnou adhezí vůz stojí na místě nebo se rozjíždí neúměrně pomalu. Opět si pomůžeme pískem a krátkodobým povolením jízdy. Zde je však dobré dávat pozor, abychom se pískem neodizolovali.Jabberwocky píše:Promiňte drobný technický dotaz nezasvěceného: jak že se bez písku ta hranatá kola vyrobí? Tím že to prokluzuje?

Jistě už jsi někdy zaregistroval, když se při rozjezdu tramvaje evidentně motory ženou do vysokých otáček, ale tramvaj se rozjíždí velmi pomalu. To je přesně příapd skluzu.
Nejhorší je napadané listí, jakýsi blíže nedefinovatelný povlak - tzv. posmrkaná kolej a neméně nepříjemná je také posypová sůl, takže s nástupem zimy tento jev můžeš vypozorovat. Vzpomínám si, jak jsem se jednou nemohl vyhrabat při rozjezdu z křižovatky Táborská x Petra Rezka, když přímo přede mnou si to kluci z TSK sypali sůl...
Novější typy vozů mají protiskluzovou a protismykovou ochranu, v praxi to znamená, že tramvaj si to sama hlídá a v případě potřeby si i sama sype písek pod kola. Samozřejmě i v těchto vozech může řidič sypat ručně (nohou). Předpokládám, že kde hledat ve vozech ony pískovače, asi víš.

Jenom bych ještě podotknul, že né vždy se jedná skutečně o obutá kola - v letních měsících se občas na kolo přilepí kus asfaltu vyteklý ze spár mezi panely, ale poslechový efekt je stejný jako u zesmykovaných kol. Než se onoho nezvaného cestujícího zbavíš, může to trvat klidně i kolo...
Ad. zapůjčené vozy: Nevím, v čem konkrétně je dvojice 8380+8381 nejhorší na Pankráci, jednotlivé vozy nijak nesleduji, ale myslím, že by se dalo najít dost adeptů nepoměrně horších - mezi třístováky nejnižších čísel a hlavně mezi šumperáky lze (bohužel) najít skutečné hadry (netvrdím však, že neexistují vyjímky).
- Jabberwocky
- ďábelský pedagog
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 27.5.2005 10:53
- Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)
tím jsem myslel, že celou křižovatku nic jiného ten řidič nedělá, že našlápne a pusti a furt dokola a nedá tam jízdu na výběh---to je hrozný způsob. A aby jsi měl radost, tak to číslo zvýšim na 11x. No ale schválně to zkusim spočítat co mi přijde jako správný počet nášlapů a co už mi přijde moc a dám ti vědět. Ale ta pointa byla jinde.demon píše:No a kolikrát by jsi chtěl s tim zrychlem do křižovatky našlápnout ? Na jeden nášlap ? To by jsi dopadl jak ten na Karláku. Takhle se prostě se zrychlem jezdí.
Ono nejde jen o křižovatky, ale někdy je těch zbytečných nášlapů opravdu moc. Hlavně takových, kdy se jen vyhánějí pavouci ze stykačových skříní.demon píše:No a kolikrát by jsi chtěl s tim zrychlem do křižovatky našlápnout ? Na jeden nášlap ? To by jsi dopadl jak ten na Karláku. Takhle se prostě se zrychlem jezdí.
A když jsme u toho Karláku, tak ho na jeden nášlap předpisově projedu.