Vozovny - všeobecná diskuze

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
Příspěvky: 291
Registrován: 03.11.2004 20:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Isidor » 28.12.2006 11:56

Nevím jak ZP, ale v Kolektivní smlouvě jsou přestávky ustanoveny jinak (BP vždy 30 minut po nejdéle 4 hodinách řízení plus PO 15 minut za každé 4 hodiny směny, s možností sloučení obou)...

Uživatelský avatar
Káem
Uživatel
Příspěvky: 904
Registrován: 03.11.2006 15:32
Bydliště: 1,8,15,25,26,51,56,AE
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Káem » 28.12.2006 9:07

Nepomohlo by dodržet při tvorbě grafikonů ustanovení ZP o tom, že pracovník má nárok na 30 minut přestávky po 6 hodinách práce (a řidič 15 minut po 4 hodinách, tedy už jen dalších 15 po 2 hod.)? Je to tak? Možná bychom i nějaké vozíky ušetřili... :twisted:

martyn
Uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: 02.12.2006 23:31
Bydliště: Praha 13-Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martyn » 28.12.2006 0:01

Dovolím si přidat příklad z praxe, i když k tomu nejsem moc kompetentní. Dnes se v jisté vozovně stavěla služba na 2. ledna, první povánoční pracovní den. A bez brigádníků jen na odpoledních vyšlo 10 neobsazených čísel. Nové pracovní smlouvy pro ně však dosud nikdo do vozovny nedoručil. (Podotýkám, že jde o vozovnu, která problémy ala Hloubětín obvykle netrpí.)
Troufám si říct, že kterákoliv vozovna momentálně pouze z vlastních zdrojů celou službu nepostaví. Takže očekávám velké haló po Novém roce, kdy se na ředitelství zase budou chytat za hlavy :lol:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6323
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 27.12.2006 12:25

V souvislosti s Dušanovým postesknutím v NK mě napadá, že prý ke konci roku končí smlouvy s řidiči-brigádníky a o uzavření nových, případně prodloužení stávajících prý ze strany vedení nepadlo ani slovo. Nevíte někdo jak to je, případně kdo bude od nového roku jezdit, když se jako obvykle objevují silná slova o podstatném omezování přesčasové práce ?

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1082
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 14.11.2006 18:40

XSC píše:V tomhle případě samozřejmě na kole ploška nevzniká, ale zase vzniká na koleji.
Šikovný kolega tímhle způsobem "vyfrézoval" kus koleje před vokovickou vozovnou.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1554
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Příspěvek od XSC » 14.11.2006 10:26

Jabberwocky píše:Tramvajak: Díky za vyčerpávající odpověď. Jen bych se ještě zeptal, zda plošky vznikají i při prokluzování při rozjezdu - nějak z logiky věci bych tipoval, že rychle roztočené hranaté kolo si plošky bude naopak obrušovat a zakulacovat se.
V tomhle případě samozřejmě na kole ploška nevzniká, ale zase vzniká na koleji.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 14.11.2006 0:05

T6 si nic neodměřuje, takže když si podsypeš sám, tak naopak šetříš - ta skluzovka tam je v podstatě jen pro zlost

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 13.11.2006 23:41

Tramvajak: Díky za vyčerpávající odpověď. Jen bych se ještě zeptal, zda plošky vznikají i při prokluzování při rozjezdu - nějak z logiky věci bych tipoval, že rychle roztočené hranaté kolo si plošky bude naopak obrušovat a zakulacovat se.

Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
Příspěvky: 339
Registrován: 02.11.2004 14:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tramvajak » 13.11.2006 21:52

7080 píše:Taky se občas stane( u šumperáků)...
Ano, bohužel se to občas stává, ale naštěstí to není nejak častý jev. Hlavně by si skutečně dost řidičů nových vozů mohlo uvědomit, že ta páka vlevo není jen na odkládání nohy, nebo to žluté tlačítko na panelu, to tam není jen pro vyplnění díry, ono je opravdu dobrý tomu někdy pomoci ručně. Mimochodem tvůj případ s odpočatým řidičem se mi nedávno (cca 14 dní) stal na Palmovce, kdy se mi dvojice vrátila od hloubětínského kolegy obutá až běda...
:cry:
Protiskluzovku na zimu bych asi nevypínal, sice v tom sněhu to občas sype dost, ale třeba z důvodu tý soli, jak jsem tady zmiňoval, se ti hodí. Né vždy ji zcela zřetelně vidíš a pak je lepší, když si to ten vůz ohlídá. Nevím, jak T6, ale Alstomy mohou dávky odměřovat, a tak je imho lepší, když si sám sype, kolik potřebuje, než abych já vysypal celý pískovače. Tlačítkem a většinou ani pákou nelze přesně regulovat množství písku.

radek31
Moderátor
Příspěvky: 1713
Registrován: 02.7.2004 16:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Příspěvek od radek31 » 12.11.2006 11:23

tohle dělají jen T3R.P(V) - T6 jak uklouzne, tak v podstatě automaticky mlátí zadníma magnetama :-( hodně záleží na vozu, některý se ani nepokusí pískovat, jiný zase udělá písečnou bouři ...
imho by bylo nejlepší, kdyby si tu skluzovku/smykovku mohl řidič vypnout - díky pískovačům přes tlačítko/pedál by se s tím jezdilo v pohodě

ad sníh - jednou jsem jezdil noční v pořádné chumelenici a ta skluzovka vypískovala veškerý písek během 10 minut (na T3R.PV) - nedalo se s tím naprosto nic dělat - i 1. stupeň brzdy/jízdy znamenal okamžité pískování
takže imho je v takové situaci asi jediná možnost skluzovku vypnout (po schválení KGX5) a řešit to po svém
ale zase to bylo v noci při intervalu 15 minut

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1082
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 12.11.2006 1:36

tramvajak píše: Novější typy vozů mají protiskluzovou a protismykovou ochranu, v praxi to znamená, že tramvaj si to sama hlídá a v případě potřeby si i sama sype písek pod kola. Samozřejmě i v těchto vozech může řidič sypat ručně (nohou). Předpokládám, že kde hledat ve vozech ony pískovače, asi víš. :wink:
Bohužel ani moderní skluzová a smyková ochrana není samospasitelná, ale najdou se něktěří řidičí, kteří na to hřeší a ta hranatá kola tam jsou stejně. Jednu dobu se neoficiálně doporučovalo při jízdě hlubokým sněhem mít ochranu vypnutou, protože moc nepomáhá. Osobně bych to nedělal.

Taky se občas stane( u šumperáků), že ti uklouzne druhý vůz, na prvním voze otevřeš dveře, ale druhý si myslí že klouže. Sype písek jak blázen a dokud neodbrzdíš a znovu nezabrzdíš tak ty dveře neotevřeš. Z toho jsou ty hromádky písku na zastávkách. Nevím jestli to dělají i T6.

Uživatelský avatar
tramvajak
Uživatel
Příspěvky: 339
Registrován: 02.11.2004 14:03
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od tramvajak » 12.11.2006 0:15

Jabberwocky píše:Promiňte drobný technický dotaz nezasvěceného: jak že se bez písku ta hranatá kola vyrobí? Tím že to prokluzuje?
V podstatě sis odpověděl sám. Když to řeknu jednoduše, polopaticky, dochází ke smyku, kdy kolo je už zabržděné, ovšem vůz se setrvačností pohybuje dál. Třením kola o kolejnici se vytvoří tzv. plochy, čemuž se dá právě včasným pískováním předejít nebo alespoň omezit rozsah. Podobně je tomu při skluzu, tedy kdy se kolo roztáčí, ale nedostatečnou adhezí vůz stojí na místě nebo se rozjíždí neúměrně pomalu. Opět si pomůžeme pískem a krátkodobým povolením jízdy. Zde je však dobré dávat pozor, abychom se pískem neodizolovali. :lol:
Jistě už jsi někdy zaregistroval, když se při rozjezdu tramvaje evidentně motory ženou do vysokých otáček, ale tramvaj se rozjíždí velmi pomalu. To je přesně příapd skluzu.
Nejhorší je napadané listí, jakýsi blíže nedefinovatelný povlak - tzv. posmrkaná kolej a neméně nepříjemná je také posypová sůl, takže s nástupem zimy tento jev můžeš vypozorovat. Vzpomínám si, jak jsem se jednou nemohl vyhrabat při rozjezdu z křižovatky Táborská x Petra Rezka, když přímo přede mnou si to kluci z TSK sypali sůl...
Novější typy vozů mají protiskluzovou a protismykovou ochranu, v praxi to znamená, že tramvaj si to sama hlídá a v případě potřeby si i sama sype písek pod kola. Samozřejmě i v těchto vozech může řidič sypat ručně (nohou). Předpokládám, že kde hledat ve vozech ony pískovače, asi víš. :wink:
Jenom bych ještě podotknul, že né vždy se jedná skutečně o obutá kola - v letních měsících se občas na kolo přilepí kus asfaltu vyteklý ze spár mezi panely, ale poslechový efekt je stejný jako u zesmykovaných kol. Než se onoho nezvaného cestujícího zbavíš, může to trvat klidně i kolo...

Ad. zapůjčené vozy: Nevím, v čem konkrétně je dvojice 8380+8381 nejhorší na Pankráci, jednotlivé vozy nijak nesleduji, ale myslím, že by se dalo najít dost adeptů nepoměrně horších - mezi třístováky nejnižších čísel a hlavně mezi šumperáky lze (bohužel) najít skutečné hadry (netvrdím však, že neexistují vyjímky).

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Příspěvek od Jabberwocky » 11.11.2006 23:55

7080 píše:...potažmo odpočatý řidič, který zbytek směny poslouchá jak mu to pod kabinou klepou hranatý kola.
Promiňte drobný technický dotaz nezasvěceného: jak že se bez písku ta hranatá kola vyrobí? Tím že to prokluzuje?

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1623
Registrován: 10.5.2006 17:36

Příspěvek od DavidD » 11.11.2006 20:32

demon píše:No a kolikrát by jsi chtěl s tim zrychlem do křižovatky našlápnout ? Na jeden nášlap ? To by jsi dopadl jak ten na Karláku. Takhle se prostě se zrychlem jezdí.
tím jsem myslel, že celou křižovatku nic jiného ten řidič nedělá, že našlápne a pusti a furt dokola a nedá tam jízdu na výběh---to je hrozný způsob. A aby jsi měl radost, tak to číslo zvýšim na 11x. No ale schválně to zkusim spočítat co mi přijde jako správný počet nášlapů a co už mi přijde moc a dám ti vědět. Ale ta pointa byla jinde.

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1082
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Příspěvek od 7080 » 11.11.2006 20:26

demon píše:No a kolikrát by jsi chtěl s tim zrychlem do křižovatky našlápnout ? Na jeden nášlap ? To by jsi dopadl jak ten na Karláku. Takhle se prostě se zrychlem jezdí.
Ono nejde jen o křižovatky, ale někdy je těch zbytečných nášlapů opravdu moc. Hlavně takových, kdy se jen vyhánějí pavouci ze stykačových skříní.

A když jsme u toho Karláku, tak ho na jeden nášlap předpisově projedu.

Odpovědět