Stránka 87 z 97

Napsal: 04.1.2007 14:36
od trainzjohny
2217 píše:E, proč se stahne 9111?? teď viděna v Lazarské...
Již se to tady psalo několikrát, má už toho "nalítáno" dost a půjde na zaslouženou prohlídku.
2217 píše:Ííííáááá!!! Kolik máme vůbec tramvají? TAkovej mrak T6 bych nečekala...
Vozů máme něco málo přes 930 pak je něco na přetavbách, a přes padesát vozů je vpodstatě dvojitých.
Pak ještě několik destek historických, ale to tě asi nezajímalo :D

Napsal: 04.1.2007 14:34
od demon
2217 píše:E, proč se stahne 9111?? teď viděna v Lazarské...
Je třeba vyměnit totálně sjeté nákolky a upravit software podle aktuálně platné verze.

Napsal: 04.1.2007 14:26
od 2217
E, proč se stahne 9111?? teď viděna v Lazarské...

Napsal: 04.1.2007 14:24
od 2217
Ííííáááá!!! Kolik máme vůbec tramvají? TAkovej mrak T6 bych nečekala...

Napsal: 04.1.2007 14:04
od Absolut
Cestující dostanou asi už během ledna na trojku 9113, ale stahne se 9111.

Káeme, na vině nejsou tramvaje, ale přístup k nim, náš trh s nimi a strach z nákupu. Busy také mohly jít cestou generálek, které se dělaly a už se jich dělá jen minimum na kloubácích. To, že máme v Praze skoro 300 renovovaných VYSOKOPODLAŽNÍCH T3 vyrobených v letech 2000-2006 o něčem svědčí... koukni se třeba na Olomouc... mnohem menší provoz a má už 9 NP tramvají a dostane letos další tři. Nehledej chybu v tramvaji jako dopravním prostředku, opravdu nebylo nutné dělat na T3 třetí GO a mohly jít do kopřiv po 20 letech...

To jen tak na okraj. Podívej se na Dresden. Tam také začínali v roce 1990 stejně jako my - s hromadou zrychlovačů a vysokopodlažních tramvají. Modernizovali částečně (méně než my) ihned v 90. letech a pořídili si v několika verzích mračno NP tramvají. My máme 150 T6, bude přes 300 T3R.P a modernizujeme kachny - konečně dobrý krok.

Sleduj to zpoždění.
1995: Praha kupuje mraky T6, i když se ví, že bude zapotřebí něco NP a že je to ve vývoji.
1996: Praha kupuje 4 RT6 - jeden z mála dobrých kroků, i když nevyšel.
2000: Praha modernizuje T3 způsobem, jakým to jinde již dávno začali dělat (Ostrava 1996 apod)
2005: Praha modernizuje KT8 - dobrý krok, ale opět pozdě (koncepce KT8D5N existuje od 1998!!!)
2006: Konečně NP tramvaj - a docela dobrá, ale 8 let od zjištění problému
s výrobcem RT6 je strašlivá propast.

Napsal: 04.1.2007 14:00
od trainzjohny
Káem píše:No nevim. Jezdil bys 40 let v tomtéž autě? Obměnou generací je u busů nízkopodlažnost naprostým standardem, zatímco u tramvají neobvyklým expertimentem srovnatelným s letem na měsíc.
KTxxxxxx můžeš zapomenout, to není žádná nová tramvaj, podobně wana. Netušil jsem, že se podařilo dopravit do Prahy další dvě 14T. Pro cestující je ale podstatná stále jen ta jedna jediná, že?
1)Ono to ani tak není tím, že by se chtělo měnit na nízkopodlažní, ale tím, že se měnit musí. Autobus jelikož jezdí na naftový motor, narozdíl od elektromotoru u tramvaje, má zcela pochopitelně menší životnost.
2)Pokud vím, tak wana je vpodstatě novou tramvají, nebo víš o nějaké podstatné části která z původní t3 zůstává ??? Karoserie nová, elektrovýzbroj komplet nová, podvozky z větší části také a interiér též. Zůstávají papíry a pár drobností.

Napsal: 04.1.2007 13:50
od Káem
Absolut píše:To není ke škodě tramvají, nýbrž to může být jejich výhoda, pokud se zadaří, aby to byla nadčasová a trvanlivá vozidla. Obměna generací autobusů není žádná super výhoda.

Kde jsi přišel na těch 7+1 tramvají?
Máme 4 x RT6, 5 x 14T, 10 x KT8D5.RN2P a 1x T3R.PVN.
Z čehož jezdí 8 kachen a jedna 14T.

Neumím se žádnou kombinací dostat k 7+1
No nevim. Jezdil bys 40 let v tomtéž autě? Obměnou generací je u busů nízkopodlažnost naprostým standardem, zatímco u tramvají neobvyklým expertimentem srovnatelným s letem na měsíc.
KTxxxxxx můžeš zapomenout, to není žádná nová tramvaj, podobně wana. Netušil jsem, že se podařilo dopravit do Prahy další dvě 14T. Pro cestující je ale podstatná stále jen ta jedna jediná, že?

Napsal: 04.1.2007 13:41
od Absolut
To není ke škodě tramvají, nýbrž to může být jejich výhoda, pokud se zadaří, aby to byla nadčasová a trvanlivá vozidla. Obměna generací autobusů není žádná super výhoda.

Kde jsi přišel na těch 7+1 tramvají?
Máme 4 x RT6, 5 x 14T, 10 x KT8D5.RN2P a 1x T3R.PVN.
Z čehož jezdí 8 kachen a jedna 14T.

Neumím se žádnou kombinací dostat k 7+1

Napsal: 04.1.2007 13:05
od Káem
Obecně kolejová vozidla mají delší životnost. jsou taky dražší. jaxe ukazuje, k jejich škodě. Tramvaje typu T vyjely společně s busy RO706. Od té doby tu máme 5 generací busů (RTO, ŠM,Karosa,Ikarus,Citybus) a žádnou novou generaci tramvaje (nepočítám-li 7 neprovozních a 1 provozní kousek).

Napsal: 04.1.2007 12:58
od 2217
DJ LA DÉFENSE píše:Opět někde chyba, třeba poválečný a předválečný busy a tramvaje, byly ze stejného materiálu ne??? :( Takže jaktože tramvaje se dochovaly? Já jinak otázku kolik kolejí zabíraly muzejní vozy ve Vokovicích kolejích??
NO, nevyznám se v tramce, ale myslim, že bus má jiný vybavení a tak může schnít, zatímco rtamka jak se zdá nikoli... Tu druhou otázku Ti bohužel nezodpovím...

Napsal: 04.1.2007 12:43
od DJ LA DÉFENSE
I.am.good píše:Ono zase si vem autobus 60let stareja tramvaj 60 let starou. S trochou štěstí ti ta tramvaj ještě pojede, ale bus už bude dávno totálně shnilej. A těch busů tu moc tipů nejezdilo. Poválečný jsou dávno někde rozřezaný nebo shnilý a pak RO, RTO, ŠM, Ikarus a Karosa , to tam vlastně v muzeu je. :lol:
Opět někde chyba, třeba poválečný a předválečný busy a tramvaje, byly ze stejného materiálu ne??? :( Takže jaktože tramvaje se dochovaly? Já jinak otázku kolik kolejí zabíraly muzejní vozy ve Vokovicích kolejích??

Napsal: 04.1.2007 12:41
od I.am.good
Ono zase si vem autobus 60let stareja tramvaj 60 let starou. S trochou štěstí ti ta tramvaj ještě pojede, ale bus už bude dávno totálně shnilej. A těch busů tu moc tipů nejezdilo. Poválečný jsou dávno někde rozřezaný nebo shnilý a pak RO, RTO, ŠM, Ikarus a Karosa , to tam vlastně v muzeu je. :lol:

Napsal: 04.1.2007 12:04
od pan Vedoucí
Musím oponovat - Není lepší vybudovat z bývalých autobusových garáží v Podbabě, které jsou památkou a tuším i stále majetkem DP muzeum autobusů a trolejbusů, které zde dlouhá léta žily v symbióze, nežli posílat muzejní exponáty do šrotu? Místa by pak bylo ve Střešovicích daleko více..

Napsal: 04.1.2007 12:03
od Káem
No zrovna 9001,8205,9102 do muzea rozhodně nepatří.
Z busů tam podstatné věci jsou: RTO,ŠM,Ikarus a něco předválečnýho.
Možná by to mělo být jen muzeum kolejových vozidel MHD a gumokoly včetně těch podivných hybridů s tykadly na střeše, co do provozu zasáhly kdysi v padesátých letech :-)) vymístit třeba do bývalé garáže Dejvice.

Napsal: 04.1.2007 11:54
od 6432
Mám otázku, proč je v muzeu MHD ve Střešovicích tak hrozivý nepoměr tramvají a autobusů????? Ty 3 trolejbusy jsou myslím akorát, to by stačilo. Ale autobusy jsou úplně ostudné! :!: :evil: :twisted: Jsou tam 4 kusy-pěkné a ty další 2 už dělaj asi 5 let....a stále jsou z nich kostry. Ale dobře-bude jich celkem 6. Ovšem není to trochu rozdíl oproti 51 kusům tramek (určených pro provoz lidí)? (počítám i ty pro komerční jízdy)??? :?: :?: Samozřejmě tramky mám rád, jsou tam fakt pěkné kusy, ale jak je možné, že se těch busů tak málo zachovalo? Vždyť jejich historie je 81 letá a tramek 115 letá...to neni až zas tak markantní rozdíl..!
Nic proti-ale není trošililililinku zbytečné tam mít kusy které jdou ev. č. pomalu po sobě??? (1200,1201,1202,1219), (349,351,357), (608,624,628,638)??? a.t.d. a.t.d.....pak se nedivme, že do tohoto muzea nepřicházejí žádné další "nové" kusy ať už je to čehokoli, když už tam vlastně není pomalu ani další místo....Já bych byl mnohem radši, kdyby tam stálo třeba 9001,8205,9102 a samozřejmě i plno autobusů, než aby tam trůnily úplné série historických tramek... Zkrátka zdá se mi, že jich je tam až moc a že zbytečně zabraňují místo pro jiné exempláře. Ovšem nemám na mysli je zlikvidovat, ale dát je do jiného muzea. Myslím že by se našly desítky muzeí v ČR (možná i v zahraničí), které by měly o tyto kusy zájem....
Zkrátka jsem zastánce toho, že muzeum MHD by mělo obsahovat od každého typu tram/trol/autob. minimálně 1 exemplář, a ne od 1 typu 5 až 10 kusů (vždyť ty historické tramvaje jsou si tak podobné-i když pocházejí z různých sérií!), a od jiného typu nic!!! (Laurin a Klement, Tatra 24, Praga NO, Walter PN, Praga TO,škoda 706 RTO, Neoplan n 4014/3....a další a další....)