Napsal: 14.11.2006 0:05
T6 si nic neodměřuje, takže když si podsypeš sám, tak naopak šetříš - ta skluzovka tam je v podstatě jen pro zlost
Jediné fórum, které je v úpadku!
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?f=13&t=591
Ano, bohužel se to občas stává, ale naštěstí to není nejak častý jev. Hlavně by si skutečně dost řidičů nových vozů mohlo uvědomit, že ta páka vlevo není jen na odkládání nohy, nebo to žluté tlačítko na panelu, to tam není jen pro vyplnění díry, ono je opravdu dobrý tomu někdy pomoci ručně. Mimochodem tvůj případ s odpočatým řidičem se mi nedávno (cca 14 dní) stal na Palmovce, kdy se mi dvojice vrátila od hloubětínského kolegy obutá až běda...7080 píše:Taky se občas stane( u šumperáků)...
Bohužel ani moderní skluzová a smyková ochrana není samospasitelná, ale najdou se něktěří řidičí, kteří na to hřeší a ta hranatá kola tam jsou stejně. Jednu dobu se neoficiálně doporučovalo při jízdě hlubokým sněhem mít ochranu vypnutou, protože moc nepomáhá. Osobně bych to nedělal.tramvajak píše: Novější typy vozů mají protiskluzovou a protismykovou ochranu, v praxi to znamená, že tramvaj si to sama hlídá a v případě potřeby si i sama sype písek pod kola. Samozřejmě i v těchto vozech může řidič sypat ručně (nohou). Předpokládám, že kde hledat ve vozech ony pískovače, asi víš.
V podstatě sis odpověděl sám. Když to řeknu jednoduše, polopaticky, dochází ke smyku, kdy kolo je už zabržděné, ovšem vůz se setrvačností pohybuje dál. Třením kola o kolejnici se vytvoří tzv. plochy, čemuž se dá právě včasným pískováním předejít nebo alespoň omezit rozsah. Podobně je tomu při skluzu, tedy kdy se kolo roztáčí, ale nedostatečnou adhezí vůz stojí na místě nebo se rozjíždí neúměrně pomalu. Opět si pomůžeme pískem a krátkodobým povolením jízdy. Zde je však dobré dávat pozor, abychom se pískem neodizolovali.Jabberwocky píše:Promiňte drobný technický dotaz nezasvěceného: jak že se bez písku ta hranatá kola vyrobí? Tím že to prokluzuje?
Promiňte drobný technický dotaz nezasvěceného: jak že se bez písku ta hranatá kola vyrobí? Tím že to prokluzuje?7080 píše:...potažmo odpočatý řidič, který zbytek směny poslouchá jak mu to pod kabinou klepou hranatý kola.
tím jsem myslel, že celou křižovatku nic jiného ten řidič nedělá, že našlápne a pusti a furt dokola a nedá tam jízdu na výběh---to je hrozný způsob. A aby jsi měl radost, tak to číslo zvýšim na 11x. No ale schválně to zkusim spočítat co mi přijde jako správný počet nášlapů a co už mi přijde moc a dám ti vědět. Ale ta pointa byla jinde.demon píše:No a kolikrát by jsi chtěl s tim zrychlem do křižovatky našlápnout ? Na jeden nášlap ? To by jsi dopadl jak ten na Karláku. Takhle se prostě se zrychlem jezdí.
Ono nejde jen o křižovatky, ale někdy je těch zbytečných nášlapů opravdu moc. Hlavně takových, kdy se jen vyhánějí pavouci ze stykačových skříní.demon píše:No a kolikrát by jsi chtěl s tim zrychlem do křižovatky našlápnout ? Na jeden nášlap ? To by jsi dopadl jak ten na Karláku. Takhle se prostě se zrychlem jezdí.
Znovu si zvykat je asi opravdu příhodnější termín. Vezměte si takové hloubětínské, se svými tyristorkami a kachnami jsou zvyklí na úplně jinou techniku jízdy a pokud náhodou dostanou klasiku tak jsou nešťastní. A ta jízda potom tak vypadá. Neplatí to jistě na všechny.DavidD píše:No spíš jsem měl na místo slova "učit se" použít slovo "znovu si zvykat". No to možná s tim jezdí díl než jsem na světě, ale proboha proč s tím neumí???Já jsem nemyslel pouze řidiče z voz. MO, ale všechny řidiče, kteří s tim jezdí stylem 8x našlap za jednu křižovatku! Tak, že jsem myslel ty kteří jsou spíše již zvyklí na NEzrychlovače.
No a kolikrát by jsi chtěl s tim zrychlem do křižovatky našlápnout ? Na jeden nášlap ? To by jsi dopadl jak ten na Karláku. Takhle se prostě se zrychlem jezdí.DavidD píše:No spíš jsem měl na místo slova "učit se" použít slovo "znovu si zvykat". No to možná s tim jezdí díl než jsem na světě, ale proboha proč s tím neumí???Já jsem nemyslel pouze řidiče z voz. MO, ale všechny řidiče, kteří s tim jezdí stylem 8x našlap za jednu křižovatku! Tak, že jsem myslel ty kteří jsou spíše již zvyklí na NEzrychlovače.
a proč by se to jako měl učit, když už to dávno umí? to je jako říct, že by si Rossi měl jednou za čas zajezdit s babetou, aby to nezapomněl - proč by to dělal, když už 10 let jezdí na něčem technicky zcela jinde a zpátky se vracet nebude?pokud si sednou jednou za měsíc do zrychlovače, tak tím se nic nenaučí