Vozovny - všeobecná diskuze

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 3604
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od P_V » 01.2.2019 7:46

mart337 píše:Ano, to se vrtali - dělali mostovku a vnější plášť. Povrchy. Vevnitř v mostě se nic nedělalo, tam furt jezdí metro, jestli se nepletu. Plánuje se v budoucnu reko - výměna? vnitřního roštu metra, na němž vedou koleje. Ale jak dlouho vydrží předpínaný most? Toť otázka. Plánovaná životnost byla myslím 100 let. Ale skutečnost?
Rošt už se měnil v roce 1999, byly na to letní výluky. Dále viz poslední dva odstavce.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6042
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od demon » 01.2.2019 6:31

von Špilberk píše:Velikost firmy je irelevantní. Důležité je, že lávka skončila bez varování ve vodě. Sice připouštím, že ve srovnání s Itálií, jsou "pouze" 4 zranění v podstatě PHOF, ale mně to jako projev šlendriánu stačí. 8-) .
Viz třeba tohle - Hráz u Brumadinha byla kontrolována několikrát, naposled loni v září, ale ve zprávě stálo, že riziko protržení je nízké.
"Najatá německá firma TÜV SÜD kontrovala hráz u v červnu 2018 a v září 2018. Dala najevo lítost nad tragédií, ale další vyjádření odmítla s tím, že „probíhá vyšetřování“.
Žádné problémy na hrázi nezjistili ani inženýři těžařské společnosti Vale, kteří hráz kontrolovali v prosinci."
Žádná nedestruktivní kontrola ti nedá 100% obrázek o tom, co se uvnitř takové stavby děje.
von Špilberk píše:Pokud si pamatuju, tak to provizorium má být na 30 let, což ve světle současného dění v Praze je úplně normální most. :lol:
Taky původní lávka byla provizorium, Libeňák je taky provizorium a teď jen čekám, kdy někdo objeví, že střecha Hloubětína je taky provizorium. :lol: (Navíc Libeňák jde prostě za Dolínkem - už navždy)
Dřevěný provizorium s horšími parametry než původní stavba. A na 30 let, což je ještě mnohem horší představa než jsem původně měl...
Libeňák jde za Čižinským ! Už navždy. Ten most byl v současnym stavu od povodní, kde byl v tý době Dolínek ? Čižinský zapříčinil zakonzervování stavu.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 848
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od mart337 » 01.2.2019 0:54

9001 píše:Nuselák by snad měl být v klidu. Dyt se ted v něm několik let vrtali ;-)
Ano, to se vrtali - dělali mostovku a vnější plášť. Povrchy. Vevnitř v mostě se nic nedělalo, tam furt jezdí metro, jestli se nepletu. Plánuje se v budoucnu reko - výměna? vnitřního roštu metra, na němž vedou koleje. Ale jak dlouho vydrží předpínaný most? Toť otázka. Plánovaná životnost byla myslím 100 let. Ale skutečnost?

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 848
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od mart337 » 01.2.2019 0:49

P_V píše:Magistrála nad Těšnovem je ocelový most.
Jo, to jo. Ale jen jsem citoval tenhle článek.

https://echo24.cz/a/Snfa2/prazske-magis ... -architekt

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9659
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od 9001 » 31.1.2019 23:04

Nuselák by snad měl být v klidu. Dyt se ted v něm několik let vrtali ;-)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3604
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od P_V » 31.1.2019 22:43

Magistrála nad Těšnovem je ocelový most.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 848
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od mart337 » 31.1.2019 22:29

XSC píše:
9001 píše:Ale hlavní problém zůstává na TSK a následně vedení města... Lávka byla za životností několik let a že je na spadnutí se vědělo, takže se na to prostě z vysoka vyxxxx a pak to hodili na nějakého no name úředníčka z TSK a firmu...
To jistě ano. Ale firma se zabývá posudky a monitoringem mostů a tady se ukázalo, že tu konstrukci hrubě podcenila nebo jí spíš moc nerozuměla.
Nejsem odborník na mostní konstrukce. Podle mne ale Pontex v zásadě asi dělal maximum z toho, co mohl, vzhledem k typu konstrukce.
Velké masivní stavby, třeba přehrady, jsou masivně prošpikovány různými měřicími zařízeními uvnitř i na povrchu - chodby, měřicí struny na výkyvy, výškoměrné krabice na svislé posuny, vztlakoměrné sondy na měřené průsaků a vztlaků, a spousta bodů na geodetická měření. V případě potřeby lze provést do konstrukce kontrolní vrty pro odběr vzorků. Atd, atd.
U monolitických konstrukcí - mostů, jako jsou Libeňák, Jiráskův atd. se dá taky zkusmo vrtat sondy na odběr vzorku materiálu, aniž by ti to spadlo na hlavu.
U všech těchto konstrukcí je zásadní ta věc, že zatížení je přenášeno konstrukcí v zásadě tlakem. Výztuž přenášející nějaké tahy je většinou masivně krytá betonem a pokud se někde vrchní vrstva poruší a následně ocel začne korodovat, mělo by to být vidět, viz Liběňák a mělo by se podle toho jednat.
Ale u těch předpjatých je to zásadní problém, protože tažená ocel je skrytá sice uvnitř, ale v tubusu bez kontaktního krytí a tudíž na stav není vidět a do těch vrtat nemůžeš, protože bys porušil tažná lana a celá konstrukce by ti spadla. Takže jediná šance je už při výstavbě tam vymyslet a nainstalovat něco k těm lanům, čím by se dal jejich stav sledovat a včas vydat stopstav. Nejsem mostař a nevím jak je, jestli vůbec je nějak tento stav řešen (jestli se třeba dá sledovat napětí jednotlivých napínaných lan konstrukce? - to ale určitě u malé Trojské lávky nebylo). Ale těch staveb je hodně. Trojská lávka byla malá a do ní se asi nic moc k sledování nacpat nedalo. Navíc typově se tato konstrukce sama přirozeně prohýbala a její sledování bylo asi dost vůbec problematické.
Vltavská má zase malé rozpětí a konstrukce je v zásadě pevná, takže tam je sledování snazší tím, že průšvih ti signalizuje právě nějaký větší průhyb a praskliny. To byl na Trojské lávce v zásadě normální stav.
Čuju další problémy - už jsem teď někde četl o varování, že další časovanou bombou je přemostění magistrály Těšnov, Masaryčka až Hlavní nádraží a za pár let pak třeba i Nuselák.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9659
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od 9001 » 31.1.2019 13:48

Karosák: http://www.dpp.cz/predstavenstvo-dpp-po ... struovala/

Upřímně nevím co máš proti mému názoru, který DP na konci potvrzuje. Pokud náhodou Kloknerův ústav napíše, že je rekonstrukce možná, tak pan radní je evidentně připraven vše hodit do koše a začít plánovat reko... A že to pan radní umí už dokázal jako aktivista, natož v pozici kdy má přímo v rukou tu moc...

Zbytek je o kvalitách médií, která je přinesly a myslím, že je ztráta času na ně reagovat. ;-).

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3377
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od Karosák » 31.1.2019 10:52

DPP vydal docela zajímavou tiskovou zprávu k dění okolo HL. Většina hysterie je beztak díky nepřesným, vytrženým, nebo polovičatým informacím. Ostatně jako vždy a škodí to všem.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1530
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od XSC » 31.1.2019 10:42

9001 píše:Ale hlavní problém zůstává na TSK a následně vedení města... Lávka byla za životností několik let a že je na spadnutí se vědělo, takže se na to prostě z vysoka vyxxxx a pak to hodili na nějakého no name úředníčka z TSK a firmu...
To jistě ano. Ale firma se zabývá posudky a monitoringem mostů a tady se ukázalo, že tu konstrukci hrubě podcenila nebo jí spíš moc nerozuměla.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3746
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od von Špilberk » 31.1.2019 10:27

9001 píše:von Špilberk: Zase nalijme si čistého vína... Město o lávce vědělo...
Však o střeše Hloubětína taky někdo musel vědět, jen to ještě neprasklo. A pokud to nikdo nevěděl, tak by to znamenalo, že na té střeše od jejího postavení až do roku 2013 nikdo nebyl. 8-[

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9659
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od 9001 » 31.1.2019 10:07

XSC píše:O špatném stavu lávky se vědělo, ale firma podcenila konstrukci lávky - monitorovaly se změny, ale nikdo nepočítal s tím, že to může spadnout tak rychle bez výrazné déletrvající předchozí deformace.
Ale hlavní problém zůstává na TSK a následně vedení města... Lávka byla za životností několik let a že je na spadnutí se vědělo, takže se na to prostě z vysoka vyxxxx a pak to hodili na nějakého no name úředníčka z TSK a firmu...

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1530
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od XSC » 31.1.2019 9:26

O špatném stavu lávky se vědělo, ale firma podcenila konstrukci lávky - monitorovaly se změny, ale nikdo nepočítal s tím, že to může spadnout tak rychle bez výrazné déletrvající předchozí deformace.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9659
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od 9001 » 31.1.2019 9:07

von Špilberk: Zase nalijme si čistého vína... Město o lávce vědělo, každé 3 měsíce dostávalo info o tom, že lávka je v háji a Dolínek s Krndou to jenom podepisovali....

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3746
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Vozovny - všeobecná diskuze

Příspěvek od von Špilberk » 31.1.2019 8:37

demon píše:ad A) Pontex je jedna z největších firem v oboru.
Velikost firmy je irelevantní. Důležité je, že lávka skončila bez varování ve vodě. Sice připouštím, že ve srovnání s Itálií, jsou "pouze" 4 zranění v podstatě PHOF, ale mně to jako projev šlendriánu stačí. 8-)
demon píše:ad B) Od roku 2013 se na tom s různou intenzitou maká, třeba první studie na výstavbu nové haly je už z roku 2014, další studie byla dopracována 2015...
...Jestli si někdo myslí, že nový posudek může něco změnit je naiva....
Tak třeba v roce 2015 se psalo, že se začne stavět za 2 roky.
Loni, když se Hloubětín zavíral, tak se říkalo, že havarijní stav střechy urychlí demolici, protože bude v létě "havarijní bourání". Nebylo, střecha furt drží a holt stihl přijít Herr přehodnocovač. :smt102
Ovšem sebekriticky uznávám, že posuny vytrubovaných termínů jsou (ve srovnání s posuny vytrubovaných termínů na metru D nebo jakékoliv nové TT) minimální. :wink:
O novém posudku si nemyslím nic, jen čekám, co z toho vyleze. #-o
demon píše:Proto nebudeme mít novou trojskou lávku, ale provizorium, proto nebude nový přemostění Vltavský, ale x studií, proto se zakonzervuje Libeňskej most, proto nebudou pokračovat postupný rekonstrukce eskalátorových tunelů, ale budeme zavírat najednou celý stanice nebo trasy...
Najelo se na systém po mě potopa...
Pokud si pamatuju, tak to provizorium má být na 30 let, což ve světle současného dění v Praze je úplně normální most. :lol:
Taky původní lávka byla provizorium, Libeňák je taky provizorium a teď jen čekám, kdy někdo objeví, že střecha Hloubětína je taky provizorium. :lol: (Navíc Libeňák jde prostě za Dolínkem - už navždy)
U eskalátorů je to jednoduché: když se něco podělá, tak přesně víme, kdo je viník. 8-)
A Vltavská: Když tam IPR maluje koncertní halu a úrovňovou křižovatku, tak nelze čekat nový most. Nějak teď nevím, jestli je to vyloženě pirátský nápad nebo se to řešilo už před tím (před volbami). :-k

edit: strejda gůgl pomohl: koncertní hala na Vltavské není úplně nový nápad.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 31.1.2019 15:48, celkem upraveno 3 x.

Odpovědět