Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

TT Na Žertvách

Odeslatod Proxy v 09.3.2007 0:29

Náhodou jsem na netu našel plány dostavby objektu nad AO Palmovka a byla tam i zmínka o protihlukových opatřeních, kde se prý uvažuje, že kolem stávající TT v ulici Na Žertvách by v blízkosti nové budovy byla vystavěna protihluková stěna. V této souvislosti mne napadá, jaké požadavky na odhlučnění se objeví u případné výstavby další nových tramvajových tratí...

Přepis z projektu:
Řešení tramvajové trati v ulici Na Žertvách - návrh protihlukových opatření uvažuje s vytvořením uzavřené protihlukové stěny – tunelu v délce cca 150m (navazující úseky TT budou řešeny úpravou kolejového svršku apod.)
Protihluková tunelová stěna bude rozdělena na 2 části – průjezdnou s profilem u paty cca 10m a výšce cca 7m, a na část se zastávkou TT uvažovanou pro 2 tramvajové soupravy s profilem u paty cca 15m a výšce cca 7m. V místě zastávky bude proveden vstup. Dimenzování profilu tunelu je dáno bezpečnostními a požárními požadavky v provozu TT.
Předpokládaná konstrukce zmíněného tunelu je dle informací architekta (ing. arch. Ivan Stuchlý – D.E.S. Praha) navržena v následující skladbě (model umístění - D.E.S. Praha):
půlkruhovový ocel. rám se ztužujícími příčníky s deskami plexiskla o šířce cca 2m, tl.cca 20mm max.
sokl beton pohledový, možno kanelury, výška cca 80-100cm
v místě zastávky otvory z boku do tunelu

Navržený ekotunel, který je celoprosklený nevyžaduje vlastní osvětlení ani nezastíní okolí, vzhledem k délce 147 m a přerušení tramvajovou zastávkou nevyžaduje umělé větrání. Obloukový tvar umožňuje samočištění. Částečný porost popínavou zelení, designérské tvarování a architektonický detail umožní potlačit jeho rozměry a neobvyklost jeho umístění v městské zástavbě.

Přehledná situace navrženého podmiňujícího řešení je patrná z následujících obrázků:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory..
Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
 
Založen: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904

Odeslatod radek31 v 24.2.2007 11:28

1) říká se tomu rozjezdová splítka
2) podle toho nákresu je zcela jasné, že bude na Palačáku pouze jedna a to ve směru od Výtoně (rozjezd doleva/rovně)

výhoda je kromě rychlejšího stanicování a rychlejšího průjezdu křižovatkou taky v tom, že program SSZ ví s dostatečným předstihem kam ta tramvaj pojede a může lépe preferovat
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod aspirine v 24.2.2007 11:20

admirak napsal:Nemyslím si že by së tam uvažovalo o roztrojení, nicméně je to možné, ale přijde mi to nějaké divné :shock:


a hlavně zbytečné,i když tam by se to využilo...
Uživatelský avatar
aspirine
Uživatel
 
Založen: 11.2.2007 19:40
Bydliště: pod sebou Hl.nádraží,a výhled na Prahu

Odeslatod admirak v 24.2.2007 11:17

aspirine napsal:vykoumal jsem že to rozdvojení bude jenom ze směru od Výtoně,sice možná by to mohlo být i od Moráně ale to ještě nevim.Jo a jak se bude dát jet na všechny strany,tak by mohlo jít i o roztrojení ale to je blbost
Nemyslím si že by së tam uvažovalo o roztrojení, nicméně je to možné, ale přijde mi to nějaké divné :shock:
admirak
 

Odeslatod aspirine v 24.2.2007 11:06

vykoumal jsem že to rozdvojení bude jenom ze směru od Výtoně,sice možná by to mohlo být i od Moráně ale to ještě nevim.Jo a jak se bude dát jet na všechny strany,tak by mohlo jít i o roztrojení ale to je blbost
Uživatelský avatar
aspirine
Uživatel
 
Založen: 11.2.2007 19:40
Bydliště: pod sebou Hl.nádraží,a výhled na Prahu

Odeslatod admirak v 24.2.2007 0:17

Smurfx napsal:Asi myslel takové to rozdělení kolejí před křižovatkou, které inteligentně zavádějí v Brně a v poslední době na to přišli i v Praze. Dopravu to urychlí a cestující nenaštve - ti totiž nechápou, proč ta tramvaj stojí v polovině zastávky a pomalu se posunuje. Pokud by tam byly rozdělené koleje, řidič by najel na tu správnou už před zastávkou a žádné zdržení by se pak nekonalo. Prosté a na západě nebo třeba i v Brně to tak funguje
Jo on myslel to rozdvojení(myslím že se tomu říká rozjezdové výhybky)...už jsme se na tom dohodli pře SZ
admirak
 

Odeslatod Smurfx v 24.2.2007 0:13

admirak napsal:Nechápu kam a proč by se instalovala??


Asi myslel takové to rozdělení kolejí před křižovatkou, které inteligentně zavádějí v Brně a v poslední době na to přišli i v Praze. Dopravu to urychlí a cestující nenaštve - ti totiž nechápou, proč ta tramvaj stojí v polovině zastávky a pomalu se posunuje. Pokud by tam byly rozdělené koleje, řidič by najel na tu správnou už před zastávkou a žádné zdržení by se pak nekonalo. Prosté a na západě nebo třeba i v Brně to tak funguje
Uživatelský avatar
Smurfx
Uživatel
 
Založen: 27.10.2004 16:39
Bydliště: Praha - Řepy

Odeslatod admirak v 23.2.2007 22:27

aspirine napsal:při rekonstrukci křižovatky Palackého,jsem slyšel že tam bude kolejová splítka,se to nějak osvědčilo.Jefakt že další tram nemusí čekat než odjede ta před ní a pak zas čekat na čočky.to bude zajímaví
Nechápu kam a proč by se instalovala??
admirak
 

Odeslatod aspirine v 23.2.2007 22:21

při rekonstrukci křižovatky Palackého,jsem slyšel že tam bude kolejová splítka(myslim tu vyhybku),se to nějak osvědčilo.Jefakt že další tram nemusí čekat než odjede ta před ní a pak zas čekat na čočky.to bude zajímaví
Naposledy upravil aspirine dne 24.2.2007 0:11, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
aspirine
Uživatel
 
Založen: 11.2.2007 19:40
Bydliště: pod sebou Hl.nádraží,a výhled na Prahu

Odeslatod Petr v 04.2.2007 11:07

syverin napsal:Nene, tady se myslí oblouk v klasice těsně po rekonstrukci, kdy tedy skřípal úděsně. Teď je to co se týče hluku v pořádku (ale to bylo na Perštýně po reko taky), co se týče ojíždění kolejnic už méně. Mazníky opravdu nefungují...
Protože kolejnice oblouku byly plné nečistoty a navíc "neojeté"
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
 
Založen: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat značky a při tý příležitosti ho tam natáhnem....

Odeslatod pan Vedoucí v 04.2.2007 11:04

škoda 14T si maže sama.
Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
 
Založen: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

Odeslatod arny v 04.2.2007 0:42

A co rekonstruovat mazače kolejí, něco jako byl 5523 mažač troleje? Něco ve stylu brusu 5571, který by vždy namazal koleje, kde by jezdila Prošetra?
Uživatelský avatar
arny
Uživatel
 
Založen: 20.11.2006 18:57
Bydliště: Praha je mi velká

Odeslatod syverin v 03.2.2007 23:26

Nene, tady se myslí oblouk v klasice těsně po rekonstrukci, kdy tedy skřípal úděsně. Teď je to co se týče hluku v pořádku (ale to bylo na Perštýně po reko taky), co se týče ojíždění kolejnic už méně. Mazníky opravdu nefungují...
Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
 
Založen: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512

Odeslatod trainzjohny v 03.2.2007 21:06

pan Vedoucí napsal:To je jednoduché - rozdíl oblouk z BKV vs oblouk v klasice, lepší poloměry oblouků po rekonstrukci, v provozu více RP...

Jj, BKV i lepší poloměr, to jo, ale R.Pčka tam pískaly stejně jako Mka (né-li víc).
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Odeslatod pan Vedoucí v 03.2.2007 21:03

To je jednoduché - rozdíl oblouk z BKV vs oblouk v klasice, lepší poloměry oblouků po rekonstrukci, v provozu více RP...
Uživatelský avatar
pan Vedoucí
Uživatel
 
Založen: 07.12.2006 10:23
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Tramvajové tratě a infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 6 návštevníků

cron