Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 10.6.2010 16:08

Nee pane MOpe. Tady se jedna o zabetonovane drevene prazce na krizovatce Nadrazni - Za Zenskymi domovy, ty jsou tam od roku 2004 a zustanou tam.

Ohledne W-tramu respektive jakychkoli jinych pevnych jizdnich drah - kdyz se to udela presne, tak by to mohlo vydrzet docela dlouho a hlavne by mohlo byt mozne po ojeti kolejnic jen vymenit kolejnice vyrobene podle puvodni geometrie. Na rozdil od BKV pokud by se pevna jizdni draha udelala blbe, tak se na to prijde hned po zhotoveni pri zamereni skutecneho stavu dokoncene stavby.

Nejsem si zcela jist, zda je to spravna cesta, to ukaze az cas, ale je dobre, ze se s takovymi vecmi zacalo.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4698
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 10.6.2010 15:27

Předpokládám, žes viděl, jak dřevěné pražce vytváří pouze formu, po vybetonování části úseku. Poté se zase vyndavají..

Karel_IV
Uživatel
Příspěvky: 42
Registrován: 04.11.2006 9:45
Bydliště: kus od metra v polích

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Karel_IV » 10.6.2010 15:20

Absolut píše:Definuj přesně místo. Jestli jde o křižovatku, tak to je poměrně běžné, že se dřevěné pražce zabetobnují.
křižovatka (za ŽD x Nádražní) včetně výhybek je stále na svém místě, jedná se o úsek dlouhý cca 10 metrů směrem k SSZ Ostrovského x Nádražní. Mám i foto, ale nahrajuje sem až večer, teď nemám potřebné vybavení pro přenos...


Než se betonovalo, pobíhali tam lidé s přístroji a přesně definovaly horizontální a vertzikální polohu kolejnic... i proto tam je tolik bodů na zemi, tolik bočních upevnění a tolik podpěr...
Jediné, co mi přišlo zvláštní, v prostoru zastávky betonují krajetím, že bagr to tam sype (leje) ze lžíce a když to upravuje jakýsi dělník, zadělává odkryté kolejnice a žlábky... až to ztvrdne (což bude v tom horku rychle), krásně se to bude čistit...

Zakutaleny.banan
Uživatel
Příspěvky: 93
Registrován: 14.2.2007 11:14

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Zakutaleny.banan » 10.6.2010 14:41

Tak jsem dnes obhlizel postup praci na Andelu a musim rict, ze z te technologie "W-tram" jsem prinejmensim rozpacity... Trochu mi to prislo jako "Pat a Mat stavi koleje", plus minus umistene kolejove pasy a mezi nima nakydany beton jak to zrovna delnasum prislo pod ruku... Nerozumim tomu. - kde se vezme ta jistota, ze je kolejnice vertikalne i horizontalne presne umistena? Jak (a jak snadno) se to bude za X let opravovat? Jak dlouho to vubec ma vydrzet?
Asi jsem staromodni, ale zlaty prazce a podbijecka... 8-)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 10.6.2010 14:26

Definuj přesně místo. Jestli jde o křižovatku, tak to je poměrně běžné, že se dřevěné pražce zabetobnují.

Karel_IV
Uživatel
Příspěvky: 42
Registrován: 04.11.2006 9:45
Bydliště: kus od metra v polích

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Karel_IV » 10.6.2010 13:11

Kousek dále od Plzeňské...
Vrchní stavba se ze začátku hodně pustila do úseku mezi křižovatkami Ostrovského x Nádražní a Za ŽD x Nádražní a nyní se tam nic neděje, ale všiml jsem si, že tam vykukují dřevěné pražce mezi betonem... asi se minule šetřilo na betonu, tak se dávaly dřevěné pražce v kombinaci s betonem...
nebo byly koleje původně níže ?

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od BerryML » 09.6.2010 21:05

MOp píše:Hlušičkova (od přejezdu Makovského) až smyčka Kotlářka S49. Přídržnice jen v místě přejezdů.
Díky. Já jen že ten oblouk blíž krematoriu zase nemá tak velkej poloměr. Tipoval jsem, že tam bude něco ve stylu brněnský Líšeňský trati, tj. kolejnice položená na bok, ale jak vidim, blbě jsem se vyjádřil... Měl jsem říct opornice... :(

tramvajista
Uživatel
Příspěvky: 22
Registrován: 01.7.2006 14:51
Bydliště: Praha Ruzyně

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od tramvajista » 09.6.2010 20:46

BerryML píše:Pane MOp, mám na vás jednu otázku. :D Jak bude řešeno esíčko mezi krem. Motol a Motolem? Bude to NT1 nebo S49+přídržnice? Dík. 8-)
Já si myslím podle všeho,že by tam měla být S49.Protože jestli si tak vzpomínám,tak tam žádnej odbočovací pruh přes koleje není,že by se auta otáčeli přes koleje směr k Andělu.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4698
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 09.6.2010 20:45

smyčka Řepy (mimo) - přejezdu Makovského + Hlušičkova (od přejezdu Makovského) až smyčka Kotlářka komplet S49. Přídržnice jen v místě přejezdů.

Uživatelský avatar
BerryML
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 27.3.2008 16:25
Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od BerryML » 09.6.2010 20:43

Pane MOp, mám na vás jednu otázku. :D Jak bude řešeno esíčko mezi krem. Motol a Motolem? Bude to NT1 nebo S49+přídržnice? Dík. 8-)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MF » 09.6.2010 20:42

docela se divim, že to tam těch deset let co já tu sem vydrželo, protože hrozný to tam bylo co já pamatuji. Sice se tam čas od času něco udělalo, ale jinak děs. Nejhorší bylo, že jako motolskej sem tam jezdil téměř pořád, protože devítek byla hromada.

tramvajista
Uživatel
Příspěvky: 22
Registrován: 01.7.2006 14:51
Bydliště: Praha Ruzyně

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od tramvajista » 09.6.2010 20:35

MOp píše:Tráva bude podle toho, jak si ji městská část zaplatí. Trať bude postavena samozřejmě až po smyčku v S49 (kromě přejezdu Makovského x Plzeňská, který bude v NT1).

No konečně to bude pohodová jízda až na Kotlářku.Mezi Hlušičkovou a Hotelem Golf to byla jedna velká hrůza.Divil jsem se,že tam ještě nic nevykolejilo.Teď to aspoň nebude tak hlučný a bude to větší komfort.Jak pro řidiče,tak cestující.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4698
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 09.6.2010 20:19

Tráva bude podle toho, jak si ji městská část zaplatí. Trať bude postavena samozřejmě až po smyčku v S49 (kromě přejezdu Makovského x Plzeňská, který bude v NT1).

tramvajista
Uživatel
Příspěvky: 22
Registrován: 01.7.2006 14:51
Bydliště: Praha Ruzyně

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od tramvajista » 09.6.2010 20:15

MOp píše:zatravněno bude okolí zastávek Blatiny

To znamenáý,že po Blatiny to bude beton a od Blatin tráva? já myslel,že to bude už od Hlušičkovi a po Hlušičkovu S49

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4698
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 09.6.2010 20:07

zatravněno bude okolí zastávek Blatiny

Odpovědět