Jasně, ale to jaksi není věcí dopravního podnikuMartin Šubrt píše:Pokud má tramvaj jet rychle, a daleko rychleji než dosud, je jaksi dost nebezpečné, když chodec, který přechází před auty, nemá před takto rychle jedoucími tramvajemi kde vyčkávat... To není o kráse, to je o bezpečnosti....
Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce TT
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Pokud má tramvaj jet rychle, a daleko rychleji než dosud, je jaksi dost nebezpečné, když chodec, který přechází před auty, nemá před takto rychle jedoucími tramvajemi kde vyčkávat... To není o kráse, to je o bezpečnosti....
Re: Rekonstrukce TT
Já teda nejsem z Řepákova, nýbrž jsem rodilý podolák, křtěný Vltavou, ale nedá mi to:
1) Tramvajová dráha má být v první řadě účelová - aby po ní tramvaje mohly jezdit maximální rychlostí a nemuseli se neustále plazit z důvodu OR.
Pokud vím, na dálnicích se také nevysazují ve středových dělících pruzích, mezi svodidly, tulipány, karafiáty, nebudují se tam okrasná jezera a ani zámkovou dlažbu jsem nikde neviděl. Jestliže chci, aby trať vpadala okrasně, měl bych tedy jako řádný občan, té své městské části, apelovat na příslušný městský úřad, aby na okrášlení přihodil nějakou tu zlatku. Nechápu, proč by měl DP, zvlášť, když si to platí sám, pěstovat trávníček a udržovat dlažbičku. Tramvajím stačí prachsprostej štěrk (via Lehovec), či litej asfalt (Anděl). Účel to splní na 100%.
2) Jako Podolák jsem zvědav, jak bude probíhat reko u nás v Podolí. Těším se, že se třeba tramvaje nebudou všude "plazit" pomalu a že trasa bráník - karlák se nepojede dvacet minut
3) Nechápu nářky Hloubětínských občanů - místo toho, aby byli rádi, že jim tam tramvaje ndělaj rámus a že se tramvaje při rychlosti nad 30km nerozkmitávaj, brečí, že takhle si novou trať nepředstavovali, protože to není krásné tak, jako okolo Sazka arény...
(omlouvám se za tak dlouhý příspěvek)
1) Tramvajová dráha má být v první řadě účelová - aby po ní tramvaje mohly jezdit maximální rychlostí a nemuseli se neustále plazit z důvodu OR.
Pokud vím, na dálnicích se také nevysazují ve středových dělících pruzích, mezi svodidly, tulipány, karafiáty, nebudují se tam okrasná jezera a ani zámkovou dlažbu jsem nikde neviděl. Jestliže chci, aby trať vpadala okrasně, měl bych tedy jako řádný občan, té své městské části, apelovat na příslušný městský úřad, aby na okrášlení přihodil nějakou tu zlatku. Nechápu, proč by měl DP, zvlášť, když si to platí sám, pěstovat trávníček a udržovat dlažbičku. Tramvajím stačí prachsprostej štěrk (via Lehovec), či litej asfalt (Anděl). Účel to splní na 100%.
2) Jako Podolák jsem zvědav, jak bude probíhat reko u nás v Podolí. Těším se, že se třeba tramvaje nebudou všude "plazit" pomalu a že trasa bráník - karlák se nepojede dvacet minut
3) Nechápu nářky Hloubětínských občanů - místo toho, aby byli rádi, že jim tam tramvaje ndělaj rámus a že se tramvaje při rychlosti nad 30km nerozkmitávaj, brečí, že takhle si novou trať nepředstavovali, protože to není krásné tak, jako okolo Sazka arény...
(omlouvám se za tak dlouhý příspěvek)
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Když už je tady rýpnutí do Plzeňské, tak mi to nedá a musím napsat dvě kosmetické věci.
1. V ulici Makovského se stavebně obnovují přechody pro chodce v rozporu s ČSN 736110 i se zdravým rozumem. Chápu, že se nechtělo sahat do chodníků a tak nejsou přechody bezbariérové, ale nechápu, proč se nemohly už teď udělat v přechodech vyčkávací ostrůvky u TT. Zvýšení bezpečnosti pro chodce by bylo zásadní a cena stavby by se navýšila maximálně v řádu desetiny procenta a takhle se do obrub u nové TT bude v dohledné budoucnosti znovu hrabat. Mimochodem nechápu, proč MHMP ani městská část nepožadovaly v rámci stavby zřízení bezbariérových přechodů v ul. Makovského. Jistě by se to do ceny stavby vsáklo a rozsah by se dal rozšířit. Nebo to mohla zaplatit MČ, klidně místo trávy. Jenže trávou se lze lépe chlubit a je asi důležitější než bezpečnost občanů na přechodech. Jestli je tady někdo z Řep, vzpomeňte si na to, až půjdete na podzim po bariérovém přechodě bez vyčkávacích ostrůvků k volbám...
2. V ulici Makovského, kde chodí hodně lidi, je to pod okny obytné zástavby a bude tam zatravněná TT, jsou použity staré obrubníky podél TT. To by mi nevadilo a považoval bych to za ekonomicky odůvodněné, pokud by se v rámci celé stavby používaly na tramvajové těleso staré obrubníky. Ale v úseku Hlušičkova - Krematorium Motol jsou podél tělesa krásné nové obruby. Když už nějaké nové obruby, proč se nemohly dát do ul. Makovského, kde by to mělo z estetického hlediska smysl?
1. V ulici Makovského se stavebně obnovují přechody pro chodce v rozporu s ČSN 736110 i se zdravým rozumem. Chápu, že se nechtělo sahat do chodníků a tak nejsou přechody bezbariérové, ale nechápu, proč se nemohly už teď udělat v přechodech vyčkávací ostrůvky u TT. Zvýšení bezpečnosti pro chodce by bylo zásadní a cena stavby by se navýšila maximálně v řádu desetiny procenta a takhle se do obrub u nové TT bude v dohledné budoucnosti znovu hrabat. Mimochodem nechápu, proč MHMP ani městská část nepožadovaly v rámci stavby zřízení bezbariérových přechodů v ul. Makovského. Jistě by se to do ceny stavby vsáklo a rozsah by se dal rozšířit. Nebo to mohla zaplatit MČ, klidně místo trávy. Jenže trávou se lze lépe chlubit a je asi důležitější než bezpečnost občanů na přechodech. Jestli je tady někdo z Řep, vzpomeňte si na to, až půjdete na podzim po bariérovém přechodě bez vyčkávacích ostrůvků k volbám...
2. V ulici Makovského, kde chodí hodně lidi, je to pod okny obytné zástavby a bude tam zatravněná TT, jsou použity staré obrubníky podél TT. To by mi nevadilo a považoval bych to za ekonomicky odůvodněné, pokud by se v rámci celé stavby používaly na tramvajové těleso staré obrubníky. Ale v úseku Hlušičkova - Krematorium Motol jsou podél tělesa krásné nové obruby. Když už nějaké nové obruby, proč se nemohly dát do ul. Makovského, kde by to mělo z estetického hlediska smysl?
Re: Rekonstrukce TT
Šlo, ale musel by ji někdo zaplatit...
- BerryML
- Uživatel
- Příspěvky: 438
- Registrován: 27.3.2008 16:25
- Bydliště: Oni za to nemůžou, to je fáma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
V zastávce Kavalírka a přilehlém okolí se dělá na štěrku asi 10 cm silná vrstva litého asfaltu. Tomu teda říkám třikrát fuj.
Doufám, že se to nikde jinde neobjeví, neboť tím reko Plzenské v mých očích hluboce kleslo. To tam nešlo dát dlažbu, třeba alá černokostelecká? 


-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 436
- Registrován: 27.3.2009 19:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Je Zenklova v takovém stavu že by mohlo nastat zákaz vjezdu 14T nebo stav zatím tak moc tristní neni?
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Rekonstrukce TT
Lister: Ohledně Zenklovy je nutno říct, že tam to hodně záleží na tom, zda a kdy se realizují gumokolní stavby v dané lokalitě. Jinak samozřejmě na mezizastávkový úsek Bulovka - Vychovatelna i Vychovatena Okrouhlická by OKS s S49 použít šlo a na délku dvou zastávek to určitě smysl má. Najíždění busu na TT na Okrouhlické je dost historicky odůvodněné z doby konečné stanice metra na Nádraží Holešovice a nemusí být zachováno. Nicméně nemám informace, že by se tato stavba připravovala na rok 2011.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Uváděný úsek otevřeného svršku je max. jeden a půl mezizastávky (před Okrouhlickou ZC na TT "najíždí" BUS pruh) - dle mne je neopodstatněné vkládat mezi žlábkové kolejnice S49 na tak krátkou vzdálenost v poměru ke zbytku větve TT Palmovka - Hercovka/Ke Stírce, jenž čítá další tři mezizastávky v obou směrech (Vosmíkových, U Kříže, Stejskalova) a jednu DC (Divadlo pod Palmovkou) = 4/5 mezizastávkovým úsekům od Palmovky + jednomu (v jehož cca středu je zastávka Okrouhlická) od Kobylis. (Samozřejmě nenamítám nic proti výhledovému nahrazení žlábkových kolejnic za S49, prý řešící extrémní namáhání přejezdů diletací na krajích mostní estakády, na celé větvi TT Palmovka - křižovatka Ohrada, jenž čítá pouhé dva mezizastávkové úseky.)
Re: Rekonstrukce TT
Chtěl bych se zeptat. Má někdo z vás informace jestli se plánuje rekonstrukce tratě v Zenklově ulici? Konkrétně mě zajímá úsek Bulovka - Ke Stírce z pohledu výměny BKV za jinou konstrukci. Matně si vzpomínám, že jsem někde slyšel o tom, že například mezi Bulovkou a skoro Okrouhlickou má být otevřený svršek. Napadá mě také možnost využití S49. Je to reálné?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 93
- Registrován: 14.2.2007 11:14
Re: Rekonstrukce TT
Na Narodni dnes odpoledne zacala betonaz w-tramu v prostoru zastavky Narodni trida; betonove L-prefabrikaty se pokladaji ve Spalene smerem k Lazarske i v Narodni smerem k divadlu, kde jsou polozene az k prejezdu u krizovatky s Vorsilskou; z neznamych duvodu prefabrikaty chybi v prave betonovanem useku zastavky Narodni trida. V prostoru zastavky Narodni divadlo se odtezuje, ostruvky zmizely. Kolejnice jsou ulozene pochopitelne v miste betonaze, tj. v prostoru zastavky Narodni trida a take v Narodni smerem od oblouku do Spalene v delce zhruba padesati metru, i kdyz tam jeste nejsou fixovane. Smerem dal k divadlu se rovna podklad a do vznikleho koryta se ukladaji jakesi cerne desky s vlastnostmi mekke gumy, nejspis kvuli tlumeni vibraci.
Re: Rekonstrukce TT
Nejhorší je, že se ta kolej při 10cm posunu osy dala udělat rovně podél nástupní hrany. Tohle mi prostě nikdo nevysvětlí. Vypadá to příšerně.MOp píše: Protoze projektant musel dodrzet ze zadani puvodni hranu obrub. Bohuzel odstraneni nese zbytecne naklady navi. Ze je vsak novy stav diky tomu k zbliti snad vidi kazdy..

-
- Uživatel
- Příspěvky: 3
- Registrován: 26.3.2010 20:08
Re: Rekonstrukce TT
Zdravím všechny ať už fandy Tramvají, tak i jejich řidiče
Mám dotaz za všechny řidiče ať už Tramvají tak i Autobusů na traťový úsek mezi zastavkou Smíchovské nádraží - Lihovar. Neplánuje se v nejbližší době rekonstrukce
Ptám se proto, že každodenně touto trasou jezdím a můžu říci, že je to katastrofální stav
Sami kolegové řidiči Autobusů kličkují a musejí se vyhýbat jak samotným dírám v silnici, tak i prohlubním v betonových podloží s kolejemi.Obzvlášť teď, když na téměř většině Linkách jsou nasazovány nízkopodlažní Autobusy.Nesmím opomenout na Dopravce PID kteří začínají a končí svou trasu právě v zastávce Smíchovské nádraží a mají ve svém vlastnictví nízkopodlažní AutobusyJsem si vědom toho, že to je otázka finančních dotací, ale ten stav je čím dál tím horší. Přeji všem krásný den. S pozdravem Tomáš



- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4698
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Protoze projektant musel dodrzet ze zadani puvodni hranu obrub. Bohuzel odstraneni nese zbytecne naklady navi. Ze je vsak novy stav diky tomu k zbliti snad vidi kazdy..Marek B. píše:Mohl by mě někdo vysvětlit, proč na zastávce Anděl DC od Plzeňské není jednotná vzdálenost koleje od obrubníku?
- Tommy82
- Uživatel
- Příspěvky: 174
- Registrován: 04.10.2008 19:56
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Neví někdo, zda se bude lehce posouvat zastávka Národní třída směrem od Lazarské, aby mohly stanicovat 2 soupravy za sebou?