Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
m@rtin
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 02.1.2007 19:29
Bydliště: Praha - Ruzyně

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od m@rtin » 20.8.2010 11:30

Není absence stromů způsobena nesouhlasem památkářů? Kdysi jsem četl vyjádření šéfa památkového ústavu, že stromy do ulic v památkové rezervaci nepatří, protože tam nebyly ani v době vybudování staré Prahy.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Proxy » 20.8.2010 10:19

Absolut píše:3) Jak bys ten přehod lépe vyřešil, aby nemusel být signalizovaný? Máme bohužel ČSN736110.
Tu normu bohužel neznám, ale podle původních plánů by se uprostřed křižovatky vešel dělící trojúhelníček, takže by podle mne stačilo vytáhnout chodníky až ke kolejím a přechod by byl v lomené přímce, ale stále rovnější než nyní.
Stejně si to tak budou lidé zkracovat protože jsou tak léta zvyklí a normy neznají...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 20.8.2010 10:08

Milý Proxi, musím opět reagovat.

1) Právě v tom posledním úseku není plnohodnotný pruh vedle koleje. Přesto je tam nakreslený řadící pruh, protože zdravý rozum aspoň trošku zvítězil. Nicméně tuhle výtku chápu. Dalo by se to změnit pokud by se mohla posunout osa trati. Což bohužel naráží na neexistenci koncepčního koordinátora staveb v našem městě.
2) Šikmá stání v uvedeném úseku se nevejdou. Vešly by se za cenu posunu osy trati. Což bohužel naráží na neexistenci koncepčního koordinátora staveb v našem městě.
3) Jak bys ten přehod lépe vyřešil, aby nemusel být signalizovaný? Máme bohužel ČSN736110.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Proxy » 20.8.2010 9:31

Absolute, to mne mrzí, že zrovna vaše kancelář má to zvěrstvo v Myslíkovy na svědomí. Včera jsme to na místě procházeli s Martinem Šubrtem a myslím, že jeho názor v této věci znáš.
1) preference MHD: fyzické oddělení tramvají a aut je skutečně možné jen v posledním úseku před křižovatkou (tj. Vojtěšská - nábřeží). Sice by to nebylo nic velkého, ale pomohlo by to.
Další možností je přesun tramvajové zastávky ZC za křižovatku s Křemencovou. Předpokládám, že tramvaj zde stejně uvízne v koloně, tak se mohl ztracený čas alespoň využít ke stanicování. Navíc by se tím vytvořil jistý špunt pro auta vyjíždějící z ulice Odborů a zbytek ulice by se tím částečně vyčistil pro rychlejší průjezd tramvaje.
2) cyklopruhy: to je jasné, že by to bylo na úkor parkovacích míst nebo chodníků, ale zde je opět několik řešení.
Pokud nebudou tramvajové zastávky mezi soudem a ulicí odborů, tak zde je možnost vytvoření šikmých stání pro autíčka. Dále je možné vytvořit šikmého nebo kolmého stání v okolních ulicích (i za cenu mírného omezení chodníků).
Dalším možnostem je zakomponovat cyklopruhy do chodníků, což je podle mne proveditelné i při minimální šířce prostoru pro chodce.
3) květináčové mysy - já bych je zrušil úplně, čímž by se opět získal prostor pro posun parkovacích míst nebo pro vytvoření restauračních zahrádek.
Ještě jsem si vzpomněl, že by to ještě chtělo lépe vyřešit přechod pro chodce u městského soudu - ta zacházka za roh je další ostudou Myslíkovy ulice

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 20.8.2010 7:14

Ahoj Proxi :) Něco málo Ti k té Myslíkově napíšu, než nám vystřílíš kancelář :) Ale myslím, že pláčeš na špatném hrobě, uspořádání ulice při takhle velké rekonstrukci neurčuje projektant, ale politik :)
1) Myslíkova je ulice, která svojí šířkou neumožňuje preferovat všechno, tak se prosím vyjádři co bys tam teda konkrétně preferoval. Pokud by měla mít tramvaj vlastní vyhrazený pruh, tak se tam jaksi už vedle ní plnohodnotný jízdní pruh v celé délce na obou stranách nevejde. Byly ve hře různá zjednosměrnění a změny přednosti, ale nedopadlo to. Myslím, že řešením Myslíkovy není preference MHD, ale omezení IAD ve směru k řece nějakým organizačním zrušením průjezdu Žitná - Odborů - Myslíkova - Jiráskovo nám. Ve směru nahoru žádný problém není.
2) Na kole se po živičném krytu TT jezdí mnohem lépe, než na té dlažbě předtím. Udělat tam cyklopruhy by šlo pouze na úkor parkování nebo chodníků. Je na místě poznamenat, že to nikdo nechtěl. Uměl bych si to představit, ale zrovna tady to nepovažuju za nutné, tou ulicí na kole jezdím. Tohle je ale opět otázka na tvůrce cykloúletů, kteří se radši zabývají věcmi, co se dají rychle namalovat kýblem červené barvy. Tím neříkám nic proti červené barvě :)
3) Ano, v těch mysech měla být zeleň. Dokonce tam nějaké květináče budou. Měly tam být stromy, akorát že si je milé městské části (Myslíkova je hranice P1 a P2) nechaly nakreslit jistou architektonickou firmou přímo na kabelovod a plynovod a vypadalo to sice na obrázku krásně, ale nedalo se to tam postavit.

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Myslíkova

Příspěvek od Proxy » 20.8.2010 0:01

Dnes odpoledne jsem si byl prohlédnout rekonstrukci Myslíkovy ulice a moje první pocity byly velmi nepříjemné. Za tento výtvor bych projektanta, který se pod to podepsal nechal postavit ke zdi a bez možnosti udělení milosti zastřelil.
Je smutné, že v roce 2010 je v centru Prahy zrekonstruována ulice stylem, který je bezohledný nejen k MHD, ale i chodcům nebo cyklistům. Na dalších 50 let se tak zabetonovala možnost, že by v této ulici mohla být preferována MHD nebo vyhrazeny pruhy pro cyklisty. Bohužel i auta si nepřijdou na své, protože místa pro parkování jsou prapodivně přerušována chodníkovými mysy, kde měla být původně zeleň.
:smt078

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4664
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 19.8.2010 21:17

Tusim prave od zitra zacina vymena konstrukce.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MF » 19.8.2010 17:08

Myslel jsem, že když už se trať ve Spálené dělá, tak že se zruší kontaktní přestavník Lazarská. Nebo, že se rovnou vymění i výhybky, když se to dělalo i na druhé straně křižovatky. Nebo se výhybkový systém na bezkontaktní ještě změní? ještě by to šlo, místo pro kolejové obvody v noci na středu bylo ještě k dispozici nezabetonované...

jannnn
Uživatel
Příspěvky: 75
Registrován: 01.3.2010 22:33

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od jannnn » 18.8.2010 23:17

Zadláždění super, ale toto? To nešlo dodláždit i ten oblouk u vpusti, aby ta dlažba nezačínala z ničeho nic uprostřed...

Takové detaily kazí celkový dojem :(

jaydee2008
Uživatel
Příspěvky: 49
Registrován: 25.6.2010 22:11
Bydliště: 6, 11, 56, 124, 139, 188 a blízko 18 a 53
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od jaydee2008 » 18.8.2010 22:25


MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8463
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 18.8.2010 21:10

chemik87 píše:
Proxy píše:Nezdá, sloupek bude posunutý až ke vchodu do Máje, což se léta tvrdilo, že to nejde :) Ale netěš se tolik, protože po začátku výstavby Copa Centra se bude se zastávkou opět šoupat :wink:
No, to jsem zvědavej, jak se to tam bude organizovat, už vidim, jak tam přivezu 20 důchodců a všichni budou vystupovat předníma dveřma a rovnou do Tesca, čímž ucpou celej chodník a vznikne tam totální kolaps
Tak dle fotky na páteři v sekci Na znamení sloupek je dál než na úrovni dveří do Máje - když tram zastaví na roveň sloupku prvním sloupkem předních dveří, tak proti dveřím Máje budou už prostřední prvního vozu (či cca první salónu TRAM 14T a 15T).

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od kasme » 18.8.2010 17:50

pár foto z Hradčanské a okolí...

http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... ka/100818/

Zakutaleny.banan
Uživatel
Příspěvky: 93
Registrován: 14.2.2007 11:14

Narodni

Příspěvek od Zakutaleny.banan » 16.8.2010 15:21

Reko Narodni pokracuje sviznym tempem:
- v krizovatce u Narodniho divadla se vrtaji ve vyhybkach
- zastavky Narodni divadlo maji prakticky kompletni vnitrni obrubniky (smerem ke kolejim), na zastavce DC se uz poklada obrubnik vnejsi, zastavka se zda se docka bezbarieroveho pristupu, akorat se bude muset rypnout i do chodniku u Laterny, coz zatim tak nevypadalo ale bez toho by to bylo jaksi dost na nic
- cela Narodni uz je zawtramovana a zabetonovana (mysleno beton pod kolejnicemi)
- od divadla k Vorsilske se svaruje a brousi a osazuji takove ty bile oble obrubniky (nevim jak se tomu odborne rika...)
- prejezd od Vorsilske uz vede po hotovem useku na asfaltu (asfalt je priblizne do poloviny vysledne sirky prejezdu)
- v useku od Vorsilske po Spalenou je prakticky hotovo vcetne asfaltu - krome krizovatky s Mikulandskou kde chybi ale jen asfalt a jeste jinde par nedodelku
- V oblouku do Spalene uz jsou upevnene koleje zrejme v celem rozsahu, nejspis na puvodni prazce ale prekvapilo me ze vypadaly celkem nove
- v zastavce Narodni se finisuje s dlazbou a opravuje se prazska mozaika na zastavce DC, prujezd do Ostrovni je volny a kus Spalene (cca 50m) je zaasfaltovany
- vetsi cast Spalene ve smeru od Narodni ma fixovane koleje a dnes se zacalo betonovat - usek od zastavky Narodni az k domu nalevo od kostela; pumpa stoji na jiz hotovem kusu za krizovatkou s Ostrovni a pumpuje to skrz super dlouhe potrubi az na druhy konec betonovaneho useku
- ve zbytku Spalene se na kolejnice montuji upevnovadla

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4664
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 16.8.2010 8:11

Potřeba nebyla, jen se chtělo, aby výhybka byla u co nejblíže u zastávek. Rozřazovací koleje jsou každá na délku jedné soupravy.

KarlosK
Uživatel
Příspěvky: 176
Registrován: 03.11.2009 19:07
Bydliště: Pankrác

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od KarlosK » 16.8.2010 8:11

děkuju za odpověď. hned je člověk chytřejší :)

Odpovědět