Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od kasme » 29.8.2010 2:30

MOp píše:Jedine, co mne napadlo je cyklopruh, ale proc takto debilne?
taková krása... http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 9.JPG.html

že se něčemu divíš... :) :)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8463
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.8.2010 0:44

Možnost vzniku zastávky Karlovy lázně ZC v délce jedné soupravy mezi vyústěním ulic K. Světlé a Anenská by měla být dostatečně patrná z přílohy 1. Při REKO TT na nábřeží, při níž by z něj měly být (během několika let) odstraněny BKV panely, by bylo dobré změnit osu cca 50 metrů návazné tratě na pražcích, aby byla nově zastávka Karlovy lázně DC bezbariérová – viz. přílohy 2 a 3 (+ popis dalších dvou výhod). Sice touto úpravou by vzniklo na TT esíčko, ale vzhledem k jeho umístění u / v zastávkách a jeho možné délce cca 30metrů by to bylo provozně velmi schůdné.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4664
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 29.8.2010 0:15

Zastávkový mys pro nočky ve Spálené byl uvažován, požadován a projednáván, nedošlo však k dohodě. Narazilo to na problém vjezdů do okolních objektů, obzvláště u nekomunikativních pánbíčkářů.

Informace pochází z velice důvěryhodného zdroje, který má se stavbou cosi do činění.

jannnn
Uživatel
Příspěvky: 75
Registrován: 01.3.2010 22:33

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od jannnn » 28.8.2010 12:50

MOp píše:Může mi někdo vysvětlit toto? V celkem perkfektne zadlazdene krizovatce vyrvali jiz osazene kostky a vytvari napric pás šířky odhadem 70cm - metr, ktery vede doprostred krizovatky (takze se nejedna o prechod), ktery je zadlazden v primce, nikoliv jako okolni kostky. Jedine, co mne napadlo je cyklopruh, ale proc takto debilne?
Cyklopruh to bude skoro určitě, při pohledu z výšky je vidět, že vytrhaný úsek navazuje na pruh v Pelléově.

http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... o.jpg.html

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8463
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.8.2010 12:41

MOp: k fotu 3 - Vždyť pruh IAD stejně za tím současným esíčkem - čili cca za 100 metrů již dnes končí a neproniknutelné kolony IAD tam zase nevídám a tedy výsledkem by bylo dle mne jen občasné maximální zdržení TRAM DC o jeden cyklus SSZ před zastávkou Ruská. Výhodou by bylo naopak TRAM DC neomezování protijedoucí IAD v oné 90° zatáčce, kterou často řežou právě po koleji DC. I oddálení koleje ZC od podélných parkování u kraje vozovky o šíři jízdního pruhu IAD by mělo výhody. TRAM by neomezovala auta zaparkovávaná, vyjíždějící či nejhůře špatně zaparkovaná - přesahující do průjezdního profilu.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4664
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 28.8.2010 10:32

MMM:
ad foto 1 - sam sis v maluvce odpovedel, proc to tak byt nemuze - vesel by se tam pouze jeden vuz. Sirka pokracujiciho chodniku k prujezdu je vice nez nedostatecna.

ad foto 2 - pri reko Zenklovky se toto misto jiste predela.

ad foto 3 - zajimavy napad, take mne to jiz drive napadlo. realizace nejspis neprojde kvuli ztrate pruhu iad

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4664
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MOp » 28.8.2010 10:28

Může mi někdo vysvětlit toto? V celkem perkfektne zadlazdene krizovatce vyrvali jiz osazene kostky a vytvari napric pás šířky odhadem 70cm - metr, ktery vede doprostred krizovatky (takze se nejedna o prechod), ktery je zadlazden v primce, nikoliv jako okolni kostky. Jedine, co mne napadlo je cyklopruh, ale proc takto debilne?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8463
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.8.2010 0:14

Absolut píše: Ohledně Lazarské - nosím tam v hlavě vizi, ale nevím, zda by v tomhle státě a tomhle městě byla realizovatelná... Ostatně hned o pár zastávek vedle leží moje vysněná zastávka Karlovy Lázně z.c. (uhodneš kde a na úkor čeho ???), která by mi umožnila zrušit dnešní zastávku Národní divadlo z.c. d-17+18 na nábřeží a udělat novou pouze pro d-17 před křižovatkou přímo u divadla :)
A) Že si to představuješ místo stání TAXI jako zastávkový mys? Osobně bych jej raději viděl o kousek dál za vyústěním ulice K. Světlé (viz. příloha 1) - snad by si posléze řidiči aut od ní vyjíždějících uvědomili/přinutilo je to, že musí tramvaje na hlavní pustit!
B) Dále z podobných důvodů sním o zastávkovém mysu na zastávce Vosmíkových DC (viz. příloha 2) - za tou zastávkou najíždí IAD na koleje, její nájezd o cca 40 metrů dřív by ji stejně proti současné situaci neomezil, ale nesrovnatelně zvýšil bezpečnost nastupujících/vystupujících cestujících.
C) Ještě více, než o výstavbě mnoha zastávkových mysů, sním o snížení počtu oblouků na TT či zvětšení jejich poloměru - např. na Vršovickém náměstí (viz. příloha 3), kde by 90° zatáčka měla mít větší poloměr a měla být zakončena náběhy (ještě většími poloměry), aby nájezd a výjezd z oblouku byl co nejplynulejší. zakreslená změna TT by měla dalších mnoho výhod: 1.) auta jedoucí ZC poměrně často "řežou" tuto zatáčku po koleji DC - nový tvar a poloha TT do této jejich stopy umísťuje kolej ZC 2.) auta ZC nyní nemají možnost tuto zatáčku projet souběžně s tramvají, protože se mezi ní a podél TT zaparkovaná auta nevlezou - po opravě by se vlezla 3.) auta jedoucí DC stejně po pár desítkách metrů za pravotočivou zatáčku najíždějí na TT, takže nájezd na ní již v zatáčce by je opět výrazně neomezil 4.) posunutím TT severně od oné 90°zatáčky by bylo zrušeno následné nepříjemné esíčko, jímž musí tramvaje projíždět dosti malou rychlostí (přiměřená dle typu TRAM je cca 20km/h).
D) Ty své vize o úpravě zastávek Lazarská by jsi měl jistě oživit - vždyť představitelé MČ (či Magistrátu?) veřejně prezentovali, že musí navázat na výstavbu výtahu do stanice metra B Národní třída! Mohl by jsi je tu alespoň trochu naznačit? Nemám žádnou představu, jak ty zastávky řešit co nejlépe bezbariérově a přitom, aby to reálně umožňovalo průjezd IAD kolem cca pět minut stanicujících nočních linek.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 29.8.2010 15:39, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od pawel » 27.8.2010 23:16

ad sloupek: stále věřím, že zvítězí zdravý rozum a info o konečné se tam objeví. jinak by tam bylo toho místa nějak moc, ne? mimochodem je škoda, že nový sloupek není třeba na národní třídě nebo u divadla, když už se tam tak pěkně všechno rekonstruuje.

ad zastávky ND: co mě překvapilo, je instalace vodících/upozorňujících proužků, něco jako toto: http://gnogongo.de/wp-content/uploads/Haltestelle1.jpg - nicméně na rozdíl od německých zvyklostí umístěných podél hrany zastávky směrem do silnice, nikoli do kolejiště. co to je a proč to tam je, resp. proč to není na jakýchkoli jiných rekostruovaných zastávkách?

a mimochodem, doufám, že všechny nové peróny z letošních rekonstrukcí jsou "vysoké" aspoň á la barrandov. nebo doufám marně? jinak nezbývá než se připojit k MŠovu tvrzení o promarněných příležitostech.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Martin Šubrt » 27.8.2010 22:29

Absolut píše:Pozor, Spálená nebyla ...
No jó, já vím, že to není reko na dřeň, ale prostě se nedokážu smířit s tím, že přechody na Makovského řeším s kolegou úředníkem MHMP mimo svou pracovní náplň po večerech, na zábradlí upozorňuju, když jdu kolem, Myslíkovu přednesu architektům, ale při povolování se už MČ na nic nikoho neptají atd... Magistrát je tu od finálního razítka. Někdo mu musí připravovat podklady, pro mě za mě, ať je budoucí ÚDI dalším odborem magistrátu, který bude aktivní a moderovat tyhle úkoly. Když to neumí OMI, když to neumí odbor dopravy atd. Ale, ať už kurňa není ÚDI zalezlý v TSK a nechcípá tam ve stylu, můžeme vám milí politici milosrdně nakreslit, co jste si přáli na PLYNU... Vždyť za Prahu nikdo pořádně neprojednává normy, nekope za potřebné změny, nemonitoruje problémová místa, nevyřizuje stížnosti, kvalitně nekomunikuje a metodicky nevede městské části...To všechno je proklatě potřeba a stojí nás to peníze...moc peněz.

Zpět ke Spálené. Vím, že se s kolejemi hnout vlastně nedalo, osová vzdálenost je tam determinována parkovacím pruhem a do obrub se jít nemohlo, ale bože ty to vidíš, jaká je to škoda. Samá promarněná příležitost. Mimochodem, dnes jsem koukal na možnost nezalomeného přechodu na křižovatce Myslíkova - Spálená. A ono by to šlo...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 27.8.2010 22:13

Pozor, Spálená nebyla žádná "hloubková rekonstrukce" ale pouze rekonstrukce tramvajové trati. Od doby, co se dělají rekonstrukce tratí pořádně, a ne jen zase pomocí panelů BKV, tak Tě to víc praští do očí, že se s tím nedělají i zastávky, ale je to o penězích i o tom, že by to bylo potřeba víc projednat a jinak připravit i naprojektovat. To vše samozřejmě je možné, ale chybí jednotící orgán, který by uměl dupnout a říct, že se bude tramvajová trať rekonstruovat pouze v případě, že se současně udělá to a to. Takový orgán bych já osobně viděl na MHMP, ale klidně to může být i jinak, každopádně teď v tomto ohledu náš úřední šiml zcela selhává - viz Makovského, Myslíkova atd. Čili s Tebou asi souhlasím.

Ohledně Lazarské - nosím tam v hlavě vizi, ale nevím, zda by v tomhle státě a tomhle městě byla realizovatelná... Ostatně hned o pár zastávek vedle leží moje vysněná zastávka Karlovy Lázně z.c. (uhodneš kde a na úkor čeho ???), která by mi umožnila zrušit dnešní zastávku Národní divadlo z.c. d-17+18 na nábřeží a udělat novou pouze pro d-17 před křižovatkou přímo u divadla :)

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Martin Šubrt » 27.8.2010 21:56

Absolut píše:MŠ: Měl jsem tendence věnovat se detailně Lazarské ve svojí diplomové práci. Když jsem se o to v roce 2003 začal zajímat, bylo mi na Ropidu sděleno, že je to jako dráždit hada bosou nohou a ať se na o vykašlu. Tak jsem se na to vykašlal.
Takž já v roce 2000, ty v roce 2003 - není na čase se tomu věnovat pořádně znovu? Na Ropidu je jiná doba a Lazarská je skutečně ostuda. Nicméně mě zaráží, že se hluboká rekonstrukce Spálené tímto problémem nezabývala. Jinak musím velmi pochválit zastávky Národní divadlo, po dlouhé době nemám co vytknout, a to včetně přechodů. Horší je, že se z hlediska vyčkávacích ostrůvků jaksi zase zapomnělo na přechod u Mikulandské. Doprčic, já chci obnovit ÚDI a dbát na tyhle věci, shánět na ně peníze a starat se, aby je měl kdo spravovat, aby to všecko mělo logiku... Včera jsem dělníky montující před přechody na Hradčanské překvapil šťouravou poznámkou, že tam nemají dávat matné, že tam pak není vidět. Že prý se optají šéfa a nebo to mám přes své kontakty uplatnit na kolaudaci. Pokud se sami nechopili iniciativy, už jsem přes vyšší místa zařídil, ale zase mě štve, že tu prostě chybí instituce, která by na všechno dbala. Ne se vyvyšovala, to by neklapalo, ale opravdu pracovala...

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Absolut » 27.8.2010 21:48

MŠ: Měl jsem tendence věnovat se detailně Lazarské ve svojí diplomové práci. Když jsem se o to v roce 2003 začal zajímat, bylo mi na Ropidu sděleno, že je to jako dráždit hada bosou nohou a ať se na o vykašlu. Tak jsem se na to vykašlal.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3667
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od P_V » 27.8.2010 21:09

I tento panel by při troše programátorské snahy mohl poskytovat více informací. V akci jsem ho neviděl, ale např. by se vedle čísla linky mohl střídat odpočet a konečná zastávka.
Mmch povšimněte si prudce elegantního odskoku na spodku sloupku :shock:

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Zastávka na znamení 142.

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Jakub » 27.8.2010 19:52

Je škoda, že šipky téměř zmizely. Protože oproti těm současným papírům (které, jak všichni víme, byly speciálně o prázdninách chyb plné) bylo na šipkách mnohem méně chyb. Ani vlastně nevím, proč je zrušili. Ale aby tenhle příspěvek nebyl úplně o ničem, dovoluji si přiložit jeden obrázek.
panel.JPG
Obrázek má sice mdlou kvalitu, ale jde o informační panel, který byl prezentován na DOD 2007 v Hloubětíně. Neříkám, že vypadá zcela ideálně po estetické stránce, ale z mého pohledu poskytuje přesně to, co se od něj chce. Nevím, jestli tam byl tehdy jen na okrasu nebo se s ním dokonce v pražské síti počítalo, ale v porovnání s tím, co máme teď, co bychom za něj dnes dali.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Odpovědět