Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Rekonstrukce TT
střížkov mohl podle mě klidně být povrchovou stanicí v zářezu. jednoznačně nejlevnější a celkem bezúdržbové.
Re: Rekonstrukce TT
V případě Střížkova by ostrovní nástupiště naopak znamenalo zvýšení stavebních nákladu na rozplet dvoukolejných tunelů na jednokolejné, co se týká užití skla jako architektonického a obkladového prvku, musíš jej stejně umývat jako mramorový či smaltovaný obklad. Co se týká můstku, tak ten by Střížkov měl i kdyby měl ostrovní nástupiště.MM-Mikulovsky píše:9001: Zrovna Rajskou zahradu moc neznám - jistě jsem na ní byl jen párkrát (vybavuji si však tyto nástupiště nad sebou), ale celkově (a na tom mnou zmiňovaném Střížkově asi nejmarkantněji) jsou jistě strašné stavební a následně provozní náklady na údržbu (očistu a opravy) zbytečně předimenzovaných nevyužitelných nepraktických ploch podlahových (jsou-li koleje u sebe - to znamená řešit přístupy včetně bezbariérových ke každé koleji zvlášť a to i za pomoci propojovacích můstků), ale i ostění - z nichž některá jsou i prosklená! Velmi pochybuji, že se stěny a prosklení neumývá jak je rok dlouhý - to by asi brzo vypadali jako nyní někým na TF kritizované špinavé TRAM (či spíše mnou uváděné přímo zasrané BUS)!
PS: Zrovna však atypické usazení stanice Rajská zahrada v terénním převýšení samozřejmě umožnilo dvě oddělená nástupiště obsloužit jedním výtahem.
A co se týká Rajské zahrady, tak máš pravdu, že je obsloužená pouze jedním výtahem, to však nákladním v technických prostorech cestujícím nepřístupným
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Jenže koleje u sebe právě ušetří prostor více než prostřední nástupiště, sice za cenu výtahů, ale to je docela zanedbatelné. Zkus si představit Černý most s nástupištěm uprostřed. Samozřejmě jsou stanice kde to výhoda je to nepopírám.
Ke Střížkovu. Je to zajímavá stanice a i její řešení vidím jako rozumné. Ke sklům. To by mě zajímalo i u Rajské zahrady. Ta má podíl skleněných ploch docela podobný.
I přesto se domnívám, že náklady jednoho výtahu navíc a umytí skel není o moc dražší než "normální" stanice.
Ke Střížkovu. Je to zajímavá stanice a i její řešení vidím jako rozumné. Ke sklům. To by mě zajímalo i u Rajské zahrady. Ta má podíl skleněných ploch docela podobný.
I přesto se domnívám, že náklady jednoho výtahu navíc a umytí skel není o moc dražší než "normální" stanice.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
9001: Zrovna Rajskou zahradu moc neznám - jistě jsem na ní byl jen párkrát (vybavuji si však tyto nástupiště nad sebou), ale celkově (a na tom mnou zmiňovaném Střížkově asi nejmarkantněji) jsou jistě strašné stavební a následně provozní náklady na údržbu (očistu a opravy) zbytečně předimenzovaných nevyužitelných nepraktických ploch podlahových (jsou-li koleje u sebe - to znamená řešit přístupy včetně bezbariérových ke každé koleji zvlášť a to i za pomoci propojovacích můstků), ale i ostění - z nichž některá jsou i prosklená! Velmi pochybuji, že se stěny a prosklení neumývá jak je rok dlouhý - to by asi brzo vypadali jako nyní někým na TF kritizované špinavé TRAM (či spíše mnou uváděné přímo zasrané BUS)!
PS: Zrovna však atypické usazení stanice Rajská zahrada v terénním převýšení samozřejmě umožnilo dvě oddělená nástupiště obsloužit jedním výtahem.
PS: Zrovna však atypické usazení stanice Rajská zahrada v terénním převýšení samozřejmě umožnilo dvě oddělená nástupiště obsloužit jedním výtahem.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
MM: Řekni mi prosím tě proč jsou tak vysoké fixní náklady na provoz metra? Tom tu myslím uváděl. Náklady jsou především osvětlení, vzduchotechnika, eskalátory, dozorčí atd.. Nebo snad Rajská zahrada má nějakou extra údržbu?
Ano třeba obložení stanic stojí dost, ale to je jednorázová investice.
Ano třeba obložení stanic stojí dost, ale to je jednorázová investice.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
OMH: S první částí souhlasím - ovšem na druhou musím říct, že most bude tak jako tak jen mostem a žádnou extra díru do světa neudělá, ale kulturní stánek (a nemusela by to být zrovna tebou naznačovaná knihovna) by měl šance podstatně větší!
Mne však hlavně vadí, že někdo to megalomanství zadal a teď se k tomu naprosto nemá.
PS: To samé je s naším metrem (jak nedávno upozornila ČT) - odborníci se rozplývají, jaký je to proti zahraničním (krom až kýčovité Moskvy) výtvarný skvost, ale že je nepraktické - např. vynucuje si zbytečně velké provozní náklady (jako stanice Střížkov) a pak se vymýšlejí (jako zrovna nyní) takové "ptákoviny", že se vestibuly prodají - ať se o ně stará někdo jiný! A přitom, jak už v diskuzi zaznělo, to zase přinese v praxi problémy při pravidelných činnostech s dopravou spojených!
Mne však hlavně vadí, že někdo to megalomanství zadal a teď se k tomu naprosto nemá.
PS: To samé je s naším metrem (jak nedávno upozornila ČT) - odborníci se rozplývají, jaký je to proti zahraničním (krom až kýčovité Moskvy) výtvarný skvost, ale že je nepraktické - např. vynucuje si zbytečně velké provozní náklady (jako stanice Střížkov) a pak se vymýšlejí (jako zrovna nyní) takové "ptákoviny", že se vestibuly prodají - ať se o ně stará někdo jiný! A přitom, jak už v diskuzi zaznělo, to zase přinese v praxi problémy při pravidelných činnostech s dopravou spojených!
Re: Rekonstrukce TT
Ono to je taky začarované, všichni tu pořád touží po kdejaké světové architektuře, ale zároveň pak nadávají, že je to drahé.
A třeba proto jsem rád, že se nestaví ten nesmysl na Letné. Protože to je ten samí příběh.
A třeba proto jsem rád, že se nestaví ten nesmysl na Letné. Protože to je ten samí příběh.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Jestli jsem od kasme pochopil uvozovky správně, tak myslel spíš hóóóódněěě visokoooóóó postavenééééhóóó zadavatele, jenž si tímto nechá stavět "pomník"! A nyní se ten k odpovědnosti naprosto nehlásí.vs-metrak píše:Architekt tvoří pouze to, co si od něj zákazník objedná a na co má. Takže bych to spíš viděl jako věc objednatele nikoliv architekta.kasme píše:...jj, až na to, že za to můžou "architekti"...
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Ještě jinak, nebyla ona náhodou architektonická soutěž? Já myslím, že byla. A objednavatel si tedy mohl vybrat z nabídek. Vybral co vybral a teď brečí nad rozlitým mlékem. A říká to né my, to oni... Inu typicky pražský přístup.vs-metrak píše:Architekt tvoří pouze to, co si od něj zákazník objedná a na co má. Takže bych to spíš viděl jako věc objednatele nikoliv architekta.
Re: Rekonstrukce TT
Architekt tvoří pouze to, co si od něj zákazník objedná a na co má. Takže bych to spíš viděl jako věc objednatele nikoliv architekta.kasme píše:...jj, až na to, že za to můžou "architekti"...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
jj, až na to, že za to můžou "architekti" a "Praha" stále tvrdí, že se bude stavět ten levnější...chemik píše:Je to ten nový most, jehož cena se díky novým stavebním projektům ztrojnásobila? Už se těším, až se na něj podívám
včerejší foto http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... st/110225/
"odborná" diskuse http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=23774#p23774
Re: Rekonstrukce TT
Je to ten nový most, jehož cena se díky novým stavebním projektům ztrojnásobila? Už se těším, až se na něj podívám
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
video: jízda (po zadu) po reko trati Výstaviště - nádr. Hol.
a pohled na nový most
http://www.youtube.com/watch?v=0HAlBb8HmVc
a pohled na nový most
http://www.youtube.com/watch?v=0HAlBb8HmVc
- tramvajka
- Uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: 11.8.2009 16:43
- Bydliště: Bohužel už u "S7"
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Je to jen Tvůj optický klam, jezdí se tam parádně... Včera jsem tam jel, a oproti tomu, co bylo před tím - LUXUS .9001 píše:Podle fotky v Na znamení s pomerančem mi přijde, že trat u Výstaviště zůstala pěknou lochneskou i po reko nebo je to jenom můj optický klam?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rekonstrukce TT
Podle fotky v Na znamení s pomerančem mi přijde, že trat u Výstaviště zůstala pěknou lochneskou i po reko nebo je to jenom můj optický klam?