Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od pawel » 26.2.2011 14:20

střížkov mohl podle mě klidně být povrchovou stanicí v zářezu. jednoznačně nejlevnější a celkem bezúdržbové.

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od vs-metrak » 26.2.2011 14:02

MM-Mikulovsky píše:9001: Zrovna Rajskou zahradu moc neznám - jistě jsem na ní byl jen párkrát (vybavuji si však tyto nástupiště nad sebou), ale celkově (a na tom mnou zmiňovaném Střížkově asi nejmarkantněji) jsou jistě strašné stavební a následně provozní náklady na údržbu (očistu a opravy) zbytečně předimenzovaných nevyužitelných nepraktických ploch podlahových (jsou-li koleje u sebe - to znamená řešit přístupy včetně bezbariérových ke každé koleji zvlášť a to i za pomoci propojovacích můstků), ale i ostění - z nichž některá jsou i prosklená! Velmi pochybuji, že se stěny a prosklení neumývá jak je rok dlouhý - to by asi brzo vypadali jako nyní někým na TF kritizované špinavé TRAM (či spíše mnou uváděné přímo zasrané BUS)!
PS: Zrovna však atypické usazení stanice Rajská zahrada v terénním převýšení samozřejmě umožnilo dvě oddělená nástupiště obsloužit jedním výtahem.
V případě Střížkova by ostrovní nástupiště naopak znamenalo zvýšení stavebních nákladu na rozplet dvoukolejných tunelů na jednokolejné, co se týká užití skla jako architektonického a obkladového prvku, musíš jej stejně umývat jako mramorový či smaltovaný obklad. Co se týká můstku, tak ten by Střížkov měl i kdyby měl ostrovní nástupiště.
A co se týká Rajské zahrady, tak máš pravdu, že je obsloužená pouze jedním výtahem, to však nákladním v technických prostorech cestujícím nepřístupným :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 9001 » 26.2.2011 13:54

Jenže koleje u sebe právě ušetří prostor více než prostřední nástupiště, sice za cenu výtahů, ale to je docela zanedbatelné. Zkus si představit Černý most s nástupištěm uprostřed. Samozřejmě jsou stanice kde to výhoda je to nepopírám.

Ke Střížkovu. Je to zajímavá stanice a i její řešení vidím jako rozumné. Ke sklům. To by mě zajímalo i u Rajské zahrady. Ta má podíl skleněných ploch docela podobný.

I přesto se domnívám, že náklady jednoho výtahu navíc a umytí skel není o moc dražší než "normální" stanice.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.2.2011 13:24

9001: Zrovna Rajskou zahradu moc neznám - jistě jsem na ní byl jen párkrát (vybavuji si však tyto nástupiště nad sebou), ale celkově (a na tom mnou zmiňovaném Střížkově asi nejmarkantněji) jsou jistě strašné stavební a následně provozní náklady na údržbu (očistu a opravy) zbytečně předimenzovaných nevyužitelných nepraktických ploch podlahových (jsou-li koleje u sebe - to znamená řešit přístupy včetně bezbariérových ke každé koleji zvlášť a to i za pomoci propojovacích můstků), ale i ostění - z nichž některá jsou i prosklená! Velmi pochybuji, že se stěny a prosklení neumývá jak je rok dlouhý - to by asi brzo vypadali jako nyní někým na TF kritizované špinavé TRAM (či spíše mnou uváděné přímo zasrané BUS)!
PS: Zrovna však atypické usazení stanice Rajská zahrada v terénním převýšení samozřejmě umožnilo dvě oddělená nástupiště obsloužit jedním výtahem.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 9001 » 26.2.2011 12:14

MM: Řekni mi prosím tě proč jsou tak vysoké fixní náklady na provoz metra? Tom tu myslím uváděl. Náklady jsou především osvětlení, vzduchotechnika, eskalátory, dozorčí atd.. Nebo snad Rajská zahrada má nějakou extra údržbu?
Ano třeba obložení stanic stojí dost, ale to je jednorázová investice.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.2.2011 11:03

OMH: S první částí souhlasím - ovšem na druhou musím říct, že most bude tak jako tak jen mostem a žádnou extra díru do světa neudělá, ale kulturní stánek (a nemusela by to být zrovna tebou naznačovaná knihovna) by měl šance podstatně větší!
Mne však hlavně vadí, že někdo to megalomanství zadal a teď se k tomu naprosto nemá.
PS: To samé je s naším metrem (jak nedávno upozornila ČT) - odborníci se rozplývají, jaký je to proti zahraničním (krom až kýčovité Moskvy) výtvarný skvost, ale že je nepraktické - např. vynucuje si zbytečně velké provozní náklady (jako stanice Střížkov) a pak se vymýšlejí (jako zrovna nyní) takové "ptákoviny", že se vestibuly prodají - ať se o ně stará někdo jiný! A přitom, jak už v diskuzi zaznělo, to zase přinese v praxi problémy při pravidelných činnostech s dopravou spojených!

Uživatelský avatar
OMH
Moderátor
Příspěvky: 1789
Registrován: 23.3.2009 21:11
Bydliště: Praha 1
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od OMH » 26.2.2011 10:47

Ono to je taky začarované, všichni tu pořád touží po kdejaké světové architektuře, ale zároveň pak nadávají, že je to drahé.

A třeba proto jsem rád, že se nestaví ten nesmysl na Letné. Protože to je ten samí příběh.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.2.2011 10:41

vs-metrak píše:
kasme píše:...jj, až na to, že za to můžou "architekti"...
Architekt tvoří pouze to, co si od něj zákazník objedná a na co má. Takže bych to spíš viděl jako věc objednatele nikoliv architekta.
Jestli jsem od kasme pochopil uvozovky správně, tak myslel spíš hóóóódněěě visokoooóóó postavenééééhóóó zadavatele, jenž si tímto nechá stavět "pomník"! A nyní se ten :^o :^o :^o k odpovědnosti naprosto nehlásí.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od Petr » 26.2.2011 10:37

vs-metrak píše:Architekt tvoří pouze to, co si od něj zákazník objedná a na co má. Takže bych to spíš viděl jako věc objednatele nikoliv architekta.
Ještě jinak, nebyla ona náhodou architektonická soutěž? Já myslím, že byla. A objednavatel si tedy mohl vybrat z nabídek. Vybral co vybral a teď brečí nad rozlitým mlékem. A říká to né my, to oni... Inu typicky pražský přístup.

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od vs-metrak » 26.2.2011 10:28

kasme píše:...jj, až na to, že za to můžou "architekti"...
Architekt tvoří pouze to, co si od něj zákazník objedná a na co má. Takže bych to spíš viděl jako věc objednatele nikoliv architekta.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od kasme » 26.2.2011 9:51

chemik píše:Je to ten nový most, jehož cena se díky novým stavebním projektům ztrojnásobila? Už se těším, až se na něj podívám
jj, až na to, že za to můžou "architekti" :) a "Praha" stále tvrdí, že se bude stavět ten levnější... :)

včerejší foto http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... st/110225/

"odborná" diskuse http://mo.ttnz.cz/forum/viewtopic.php?pid=23774#p23774

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od chemik » 26.2.2011 9:46

Je to ten nový most, jehož cena se díky novým stavebním projektům ztrojnásobila? Už se těším, až se na něj podívám

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od kasme » 26.2.2011 9:42

video: jízda (po zadu) po reko trati Výstaviště - nádr. Hol.
a pohled na nový most :)

http://www.youtube.com/watch?v=0HAlBb8HmVc

Uživatelský avatar
tramvajka
Uživatel
Příspěvky: 769
Registrován: 11.8.2009 16:43
Bydliště: Bohužel už u "S7"
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od tramvajka » 22.2.2011 6:37

9001 píše:Podle fotky v Na znamení s pomerančem mi přijde, že trat u Výstaviště zůstala pěknou lochneskou i po reko nebo je to jenom můj optický klam?
Je to jen Tvůj optický klam, jezdí se tam parádně... Včera jsem tam jel, a oproti tomu, co bylo před tím - LUXUS :wink: .

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce TT

Příspěvek od 9001 » 22.2.2011 5:50

Podle fotky v Na znamení s pomerančem mi přijde, že trat u Výstaviště zůstala pěknou lochneskou i po reko nebo je to jenom můj optický klam?

Odpovědět